Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Yup. Want hutjemutje bij elkaar zitten, ook al is het in de buitenlucht, is ook een ontzettend goed idee...
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

dennistd schreef: di 27 apr 2021, 13:17 Zo, die zit erin. Iemand enig idee na hoeveel tijd het 5G-bereik toe moet nemen?
De spierpijn in mijn arm neemt in elk geval al wel toe :X
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

De media hebben twee nieuwe onderwerpen voor opwinding: Ten eerste wil Mvr. Merkel de incidentie nieuw berekenen en de besmettingen niet meer per 100.000 inwoners evalueren, maar per 100.000 niet-gevaccineerde inwoners. Er is al kritiek daarover want de aantal infecties zal daardoor dreigender lijken terwijl echter een deel van de bevolking al immuun is. Ten tweede was gisteren avond op tv een discussie over de feitelijk hoge infectiecijfers onder migranten, waarna - natuurlijk - onmiddelijk weer het verwijt van racisme opkwam.

https://www.focus.de/gesundheit/news/10 ... 40423.html

en

https://www.focus.de/politik/deutschlan ... 40078.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

De tweede injectie zit er ook in. Nu nog twee weken voordat het middel optimaal werkt.
En dan ieder volgend jaar (anderhalf jaar) opnieuw prikken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Is dat al zeker ja, dat je een 'opfrissingsprik' moet hebben?

Mijn pa heeft vandaag zijn eerste prik gehaald, mijn moeder volgende week d'r tweede. :pos:
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Coronavirus

Bericht door teun »

Sinds vandaag zijn ook allebei mijn ouder helemaal gevaccineerd nadat mijn moeder vorige week tijdens de nachtdienst voor niet om een uur was opgestaan. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Hier en daar hoor ik geluiden dat we tot 2024 nog rekening moeten gaan houden met corona. Zeker zolang de derde wereld niet of nauwelijks ingeënt is, zul je rekening moeten houden met mutaties waarvoor we dan weer extra voor moeten vaccineren. De beperkingen zullen dan misschien niet zo heftig zijn als het afgelopen kwartaal, neemt niet weg dat we 'terug naar vroeger' gaan. Voor zover we überhaupt nog terug gaan naar vroeger, aangezien er in de manier van denken over hoe de ideale wereld eruit ziet e.e.a. aan het verschuiven is.
🍉
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Wat dus ook betekend dat tot 2024 niet mogelijk is om bijvoorbeeld om iemand te knuffelen als je er een relatie mee hebt maar niet thuis mee woont.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Of als je alleenstaand bent :s
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

jelmerrr schreef: wo 28 apr 2021, 20:26 Wat dus ook betekend dat tot 2024 niet mogelijk is om bijvoorbeeld om iemand te knuffelen als je er een relatie mee hebt maar niet thuis mee woont.
Klopt. En als je het wel in je hoofd haalt, herkent de chip in het vaccin dat en exploderen je ballen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vooral de grenzen tussen landen die in verschillende fases van de vaccinatiecampagne zitten zullen voorlopig nog wel dichter blijven dan we voorheen gewend waren.

Het zou allemaal wat makkelijker gaan als de patenten op deze vaccinaties tijdelijk vrijgegeven worden. Dan kunnen alle landen zelf een vaccinatiefabriek optuigen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef: wo 28 apr 2021, 20:26 Wat dus ook betekend dat tot 2024 niet mogelijk is om bijvoorbeeld om iemand te knuffelen als je er een relatie mee hebt maar niet thuis mee woont.
In theorie wel ja, maar ik denk dat over een jaar zich daar nog maar weinig mensen met een relatie aan houden.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef: wo 28 apr 2021, 20:03Mijn pa heeft vandaag zijn eerste prik gehaald, mijn moeder volgende week d'r tweede. :pos:
Hier in de provincie hadden ze blijkbaar plaatselijk capaciteit over om te prikken... m'n moeder had al een week of twee een afspraak voor de eerste prik over twee weken staan. Maar toen m'n vader deze week belde (die zit net een leeftijdscategorie later) kon 'ie aan het eind van de week al terecht. (Maar dan in Utrecht in plaats van Amersfoort, da's qua afstand ook niet echt de moeite natuurlijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Tom024 schreef: wo 28 apr 2021, 20:03 Is dat al zeker ja, dat je een 'opfrissingsprik' moet hebben?
Niets word verplicht. Het is nog niet officieel, maar wordt door de pillenboer als logische vervolgstap gezien.
Uit onderzoek is gebleken dat twee prikken met het vaccin van Pfizer/BioNTech een bescherming van 95 procent tegen een besmetting bieden. Na zes maanden daalt dat naar 91 procent, zei Sahin. "Daarom zullen we een derde prik nodig hebben om de bescherming terug te brengen naar bijna 100 procent."

De BioNTech-baas stelt daarom voor om 9 à 12 maanden na de eerste prik een derde prik te zetten. Vervolgens zou iedereen één keer per anderhalf jaar moeten worden ingeënt, denkt hij.
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Kijk als een 'prikkie' de problemen onderdrukt is dat niet het einde van de wereld natuurlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Zeker niet, ik kan zelfs niet zonder.
Misschien in combi met de griepprik in een cocktail.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Hainje schreef: wo 28 apr 2021, 20:14 Voor zover we überhaupt nog terug gaan naar vroeger, aangezien er in de manier van denken over hoe de ideale wereld eruit ziet e.e.a. aan het verschuiven is.
Helaas valt dat tegen, want de uitstoot van broeikasgassen is weer aan het stijgen. Een gemiste kans dus.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Suus schreef: zo 25 apr 2021, 09:35
Chrysa schreef:Ik was daar eerlijk gezegd een beetje verbaasd over. In de media gaat het vooral over hoe de mensen in de overheid van alles verprutsen, maar opeens waren er toch 2 miljoen prikken meer gezet dan ik verwachtte. Ik was blij verrast.
Als ik net zo goed in boekhouden was als het RIVM in het “tellen” van verstrekte vaccins, zou ik ook bijna elke maand een miljoen omzet hebben. Desondanks hoor ik nu van zoveel boomers of de generatie er net onder dat ze al een prik hebben gehad of een afspraak hebben om er een te zetten dat ik wel het idee heb dat er nu tempo in zit.
Het RIVM blijkt inderdaad niet zo goed in boekhouden, er zijn opeens 222.000 minder vaccins gezet :X

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 9_13083031
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

VIRM schreef: do 29 apr 2021, 09:07
Hainje schreef: wo 28 apr 2021, 20:14 Voor zover we überhaupt nog terug gaan naar vroeger, aangezien er in de manier van denken over hoe de ideale wereld eruit ziet e.e.a. aan het verschuiven is.
Helaas valt dat tegen, want de uitstoot van broeikasgassen is weer aan het stijgen. Een gemiste kans dus.
Maar we zitten nog wel onder het niveau van 2019:
Demand for all fossil fuels is set to grow significantly in 2021. Coal demand alone is projected to increase by 60% more than all renewables combined, underpinning a rise in emissions of almost 5%, or 1 500 Mt. This expected increase would reverse 80% of the drop in 2020, with emissions ending up just 1.2% (or 400 Mt) below 2019 emissions levels.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Er gat ook een coronapaspoort komen:

https://www.ad.nl/economie/europarlemen ... ~a2d6d41b/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Goh, zulke toestanden zouden er toch ab-so-luut niet komen? :X :')

Apartheid, wat een mooi woord toch :trein:
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Gaat het coronapaspoort dan op huidskleur gebaseerd worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik heb nog ergens een geel vaccinatiepaspoort bij mijn ouders liggen. Ik moet alleen nog een keer mijn naam en geslacht erop laten aanpassen, geen idee waar dat moet (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Op het paspoort?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Alargule schreef: do 29 apr 2021, 12:43 Gaat het coronapaspoort dan op huidskleur gebaseerd worden?
Want medische apartheid is in Israël niet al een ding? :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten