Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Vergeet je toch optie 4. Asymptomatische besmetting. Daar lopen weer onderzoeken bij bepaalde bloedgroepen naar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Er zijn toch allerlei varianten mogelijk:
1. positief testen, geen ziekteverschijnselen
2. positief testen, wel ziekteverschijnselen
3. negatief testen, wel ziekteverschijnselen
4. negatief testen, geen ziekteverschijnselen

Ergo, wat zegt al dat testen nu?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Jef400 schreef: di 23 nov 2021, 16:07 Vergeet je toch optie 4. Asymptomatische besmetting. Daar lopen weer onderzoeken bij bepaalde bloedgroepen naar.
Maar voorlopig is daarvoor geen stelsel om dat in het CTB aantoonbaar te maken, dus dat valt nu als optie af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Aha, dus het gaat niet meer om het bestrijden van een virus maar het bevredigen van een CTB-systeem?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Mogelijk vrijdag een persconferentie van het kabinet: https://www.ad.nl/politiek/extra-maatre ... ~a516216e/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Met ingang van morgen weer 1500 cm. afstand in acht nemen dames en heren.
https://nos.nl/artikel/2406793-vanaf-mo ... is-95-euro

Elkaar omhelzen in een restaurant is echter geen probleem.
Laatst gewijzigd door isadora op di 23 nov 2021, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Oh wow, nee daar is ons landje echt te klein voor. :oops:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het ECDC kwam met dit plaatje... Doet me toch nadenken, wat is er nu zo anders in Slowakije? Daar lijkt de relatie tussen vaccinatiegraad en dodental compleet zoek. Andersom is België ook wel een uitbijter met hoge vaccinatiegraad maar toch van de bovenste landen relatief veel doden.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

WSM schreef: di 23 nov 2021, 18:02 Aha, dus het gaat niet meer om het bestrijden van een virus maar het bevredigen van een CTB-systeem?
Nee, het gaat om het beperken van de drukte in de zorg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: di 23 nov 2021, 18:56 Het ECDC kwam met dit plaatje... Doet me toch nadenken, wat is er nu zo anders in Slowakije? Daar lijkt de relatie tussen vaccinatiegraad en dodental compleet zoek. Andersom is België ook wel een uitbijter met hoge vaccinatiegraad maar toch van de bovenste landen relatief veel doden.

Afbeelding
Slowakije heeft relatief veel dunbevolkt land met een lage vaccinatiegraad, terwijl het in de grote steden beter gaat: dichtbevolkt, maar met een hogere vaccinatiegraad. (In september was dat volgens mij al 65% in Bratislava.) Ook worden er vrij strenge maatregelen genomen - per gemeente geloof ik - afhankelijk van het aantal besmettingen. Daar is gewoon een landelijke routekaart voor. Of dat alles verklaart weet ik niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

waldo79 schreef: di 23 nov 2021, 16:15 1. positief testen, geen ziekteverschijnselen
Volgens het RKI moet je punt 1. dan ook alleen op niet-gevaccineerde beperken. Want een gevaccineerde met een positieve test maar zonder symptomen is per definitie niet besmet! :X
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

Aankomende vrijdag weer een persco van het kabinet met nieuwe maatregelen, meldt de NOS.
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Schoolsluiting ligt op tafel. https://www.telegraaf.nl/nieuws/4615824 ... t-op-tafel

Ik vind het toch wel een beetje overdreven hoor. :( In plaats van dat ze eerst in stapjes alle klassen kleiner maken om een mogelijke sluiting toch te voorkomen...
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Milco »

Met kleinere klassen heb je volgens mij meer leraren nodig en daar zit volgens mij juist het tekort.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Dat is wel waar ja. _O-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Eerst maar even afwachten wat de maatregelen concreet gaan worden. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

PHS schreef: wo 24 nov 2021, 14:40 'Prik voor prik uw vrijheid terug!' :lol:

Het enige opbeurende aan de nieuwe lockdown (die ongetwijfeld vrijdag gaat worden aangekondigd) is dat we voorlopig af zijn van de discussies over overcoronatoegangsbewijzen, 3G en 2G. Een QR-code heb je namelijk niet nodig als toch alles dicht is.
Ik kan ook totaal niet voorstellen als ik gewoon nog vrij kan sporten of even naar de horeca kan gaan voor lekker eten of drinken, terwijl op hetzelfde moment kinderen thuis zitten te leren. Dat "Schoolsluiting" staat als laatste in het lijsje "dichtdoen". Aan de andere kant is er dus dat lerarentekort waardoor scholen toch eerder dichtmoeten, dan blijft dat voorlopig nog wel een probleem... :cry:
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op wo 24 nov 2021, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

PHS schreef:'Prik voor prik uw vrijheid terug!' :lol:

Het enige opbeurende aan de nieuwe lockdown (die ongetwijfeld vrijdag gaat worden aangekondigd) is dat we voorlopig af zijn van de discussies over overcoronatoegangsbewijzen, 3G en 2G. Een QR-code heb je namelijk niet nodig als toch alles dicht is.
En te groot deel van Nederland blijkt zijn/haar vrijheid helemaal niet terug te willen. Helaas.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Dat is nogal een stellige uitspraak. Waar baseer je dat op?
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Dat 12% van de bevolking nog steeds geen vaccin wil, terwijl klip en klaar is dat we daardoor de volgende lockdown in raken…

Als iedereen prik voor prik zijn vrijheid had teruggewild en gevaccineerd was geweest was de ziekenhuisbezetting op dit moment ca 50% lager geweest, de IC bezetting ca 70% lager en waren er ook met 20.000 besmettingen per dag geen maatregelen nodig geweest omdat de zorg het aan kon.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

De strekking is wel duidelijk volgens mij. Als je de uitspraken van Hugo de Jonge letterlijk neemt hebben onder andere de wappies duidelijk niet de behoefte om, op de meest logische manier, hun vrijheid terug te krijgen, terwijl overduidelijk bewezen is dat vaccins de druk op de ziekenhuis verminderen in verhouding tot het aantal besmettingen binnen die groepen. Want de patiënten die in het ziekenhuis komen zijn nog altijd goeddeels leeftijdsgroepen waarin onderliggend lijden kan betekenen dat (de complicaties van) een simpele verkoudheid al reden zijn voor een ziekenhuisopname.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

En het moet potverdorie eens opschieten met die boosters. Ik geloof dat geboortejaar 1937 nu is uitgenodigd :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Daar is het ECDC het helemaal mee eens.
ECDC: Iedereen vanaf 40 jaar een boosterprik

Europese landen, waaronder Nederland, moeten zo snel mogelijk zorgen dat alle mensen van 40 jaar en ouder een boosterprik kunnen krijgen. Die oproep doet de Europese gezondheidsdienst ECDC. De organisatie roept de aangesloten landen ook op om snel beperkingen in te voeren. De ECDC wijst erop dat feestjes en familiebezoek rond de kerstdagen en nieuwjaar tot een nieuwe golf coronabesmettingen kan leiden.

Dat de kerstperiode een brandhaard zou kunnen worden, komt niet alleen door de deltavariant en het nu al hoge aantal besmettingen. Het ECDC verwacht ook 'maatregelmoeheid'. Daardoor zouden mensen meer risico's kunnen nemen. "Dit wordt de tweede feestdagenperiode tijdens deze pandemie, en mensen willen misschien de afgelopen winter compenseren".

Coronabeperkingen zijn volgens het ECDC een "directe manier om de verspreiding onder controle te krijgen". Boosterprikken "verlengen de controle over de verspreiding na de directe impact van de maatregelen".
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten