Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Tsja, en het aantal doden door luchtvervuiling per jaar is ook ongeveer gelijk aan het aantal doden door covid per jaar. :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

32.400 is volgens mij ook nog altijd minder dan het aantal mensen dat jaarlijks overlijdt aan roken en/of aanverwante complicaties.
Om het aantal verloren levensjaren door corona in perspectief te plaatsen: Veruit de meeste mensen die aan corona zijn overleden waren, met uiteraard ook de data van het CBS als bron, 80 jaar of ouder, en/of hadden een of meerdere onderliggende klachten. Corona is in de laatste groep veelal het laatste zetje geweest. Het geschatte aantal van 32.400 overledenen is uitgesmeerd over de twee jaar die de pandemie inmiddels duurt extreem veel, maar een groot deel van de overleden was waarschijnlijk alsnog overleden binnen dit decennium. Maar zeker nu de IC's leegstromen en het aantal dagelijkse overlijdens in negen van de tien gevallen op twee handen te tellen is kan ik mij steeds meer voorstellen dat mensen wel klaar zijn met de vrijheidsbeperkende maatregelen zoals het coronatoegangsbewijs en van overheidswege opgelegde sluitingstijden, enigszins opgepookt door de berichten uit landen die de restricties vrijwel volledig gaan loslaten:
- Groot-Brittannië heeft sinds 26 januari geen maatregelen meer. Mondkapjes zijn ook nergens meer verplicht.
- Ierland gaat deze maand ook alle maatregelen loslaten. Hier blijft het dragen van mondkapjes nog wel even. Voor je referentie: Ierland heeft per hoofd nog minder IC-bedden dan Nederland.
- Zwitserland gaat medio februari alle maatregelen opheffen. Ook hier blijft nog een mondkapjesplicht gelden.
- Denemarken laat vandaag alle maatregelen los. Mondkapjes zijn niet meer verplicht.
- Finland gaat deze maand ook stapsgewijs naar een situatie zonder maatregelen. Of mondkapjes verplicht blijven weet ik niet.
- Oostenrijk heeft vandaag als eerste en enige EU-land een collectieve vaccinatieplicht ingevoerd, maar gaat stapsgewijs wel iets versoepelen. De avondklok gaat twee uur later in en 2G wordt weer 3G. In andere landen die vaccinatieplichten willen instellen of waar gedeeltelijke vaccinatieplichten gelden wankelt de steun daarvoor of is aangekondigd ervan af te zien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronavirus

Bericht door umbusko »

PHS schreef: di 01 feb 2022, 11:19 Dat het overlijden van 32.000 mensen aan covid wordt gezien als erg (wat het zeker ook is, begrijp mij niet verkeerd), maar dat het overlijden van 32.000 baby's door abortus door veel mensen als de normaalste zaak van de wereld wordt gezien.
Van nog niet geboren baby's, of vooral toch van foetussen in ontwikkeling die nog niet leven. Dat is toch wel een verschil met mensen die wel al (meestal) meer dan een halve eeuw leven.

Nu kunnen we natuurlijk een discussie voeren over wanneer een foetus echt leeft en of we zo'n "foetusleven" even waardevol moeten vinden als een "mensenleven" (in deze definitie: het leven van een geboren mens), maar feit is dat in onze samenleving het "doden" van foetussen geaccepteerd is, net als het doden van dieren (maar liefst op "humane" wijze, wat dat dan ook mag zijn), om nog maar niet te spreken over insecten zoals muggen. Ik denk niet dat er ook maar één forummer is die nog nooit een mug geplet heeft. Oftewel: je hebt overlijden en overlijden.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: di 01 feb 2022, 12:40 enigszins opgepookt door de berichten uit landen die de restricties vrijwel volledig gaan loslaten:
En de minister-president van Baden-Württemberg heeft zojuist geuit, dat hij tot minstens pasen geen kans op versoepelingen ziet..... -0-

https://www.bild.de/politik/2022/politi ... .bild.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: di 01 feb 2022, 12:40 - Oostenrijk heeft vandaag als eerste en enige EU-land een collectieve vaccinatieplicht ingevoerd, maar gaat stapsgewijs wel iets versoepelen. De avondklok gaat twee uur later in en 2G wordt weer 3G.
De twee dikgedrukte maatregelen lijken me wel tegenstrijdig. Immers, bij een vaccinatieplicht heeft iedereen straks 1G. ;)
Overigens ben ik voorstander van 2G in combinatie met alles heropenen (en mondkapjes als er geen toegangsbewijs gevraagd wordt én geen 1,5 afstand gehouden kan worden).
Het totaal aantal besmettingen wordt daardoor niet kleiner, maar je zorgt er wel voor dat de mensen zonder voldoende antistoffen een zo klein mogelijke kans hebben om besmet te worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Pluspunt: De teststraat van de GGD op circa 300 stappen van mijn huis is lekker dichtbij, elke dag open, werkt efficiënt en geeft snel uitslagen (had al om 02:30 een e-mail over de uitslag van de test van 15:30) *O*

Minpunt: De uitslag van de test was helaas niet wat ik hoopte dat het was -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Jammer, maar is het dragelijk?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vooralsnog wel gelukkig. Vooral hopen dat het zo blijft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Oei! Sterkte Suus, hou je taai :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Beterschap. Hopelijk heb je er niet al te veel last van. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Beterschap Suus!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Dankjewel. Het is nu voor de derde dag keelpijn en voor de tweede dag onregelmatig hoesten, hopelijk blijft het daarbij. Lang leve de oppepprik denk ik dan maar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Nachtclubs gaan tegen de coronaregels in vanaf 12 februari open:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1335591 ... ruari-open
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Helaas ben ik ook positief getest op het Coronavirus. :(
Ik hoest wel meer dan gewoonlijk en heb ook (soms) wat keel- of hoofdpijn en last van een loopneus, maar erger dan dat is het gelukkig niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik ben al een week klachtenvrij na bij eerste positieve coronatest 13 dagen geleden. Alleen valt het op dat ik sinds gisteren plotseling meer hoest. Ik heb het idee dat ik nu ook de griep heb opgelopen. Hoe groot is de kans dat je na coronabesmetting een paar dagen later de griep oploopt?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Het zijn sowieso twee verschillende virussen, dus het kan best. Heb begrepen dat er ook mensen waren met én griep én corona, al zou het zomaar een nawee kunnen zijn van je coronabesmetting.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Kalil Nieuw schreef: zo 06 feb 2022, 21:24 Ik ben al een week klachtenvrij na bij eerste positieve coronatest 13 dagen geleden. Alleen valt het op dat ik sinds gisteren plotseling meer hoest. Ik heb het idee dat ik nu ook de griep heb opgelopen. Hoe groot is de kans dat je na coronabesmetting een paar dagen later de griep oploopt?
Niet zo groot want waarschijnlijk heb je doordat je in isolatie zat, weinig mensen gezien door wie je besmet kan raken.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Een familielid van mij is afgelopen week besmet geraakt in een restaurant. Geen QR-controle, de tafels stonden wel ver genoeg uit elkaar. Alleen het personeel loopt vrolijk van tafel naar tafel zonder mondkapje en hangt half over je heen... Waarom is voor hen een mondkapje niet verplicht, zoals dat bijvoorbeeld in Duitsland wel is? Op deze manier vind ik het niet zo gek dat de besmettingscijfers zoveel verder zijn gestegen sinds de horeca weer open mag :N

En de horeca ondertussen maar zeggen dat bij hen echt alles veilig is :X
en-es
Berichten: 4471
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik liep van de week langs een horecazaak waar zowel klanten als personeel geen mondkapjes droegen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

'De horeca' is geen keten of zo he ;)
Wij dragen wel mondkapjes.
Van de week nog twee mensen binnen gehad, die kwamen informeren of ze over drie weken met zijn zevenen konden komen eten. 'En hebben we dan een QR-code nodig?' 'Jazeker.' 'Oh, nou dan gaat het niet door hoor! En ik maar denken dat jullie daar niet op controleerden! Jammer hoor, ons geld loop je mis!'
Net alsof wij fout zaten :') Doei, probeer het lekker een deurtje verder.

Vorige week nog een preek gehad van een vrouw die het niet vond kunnen dat ze met hun groep aan twee tafels werden geplaceerd (die gewoon naast elkaar stonden). Tsja, zo zijn de regels gewoon op dit moment. Je moet nu niet per se je personeelsbijeenkomst met 9 man willen gaan houden. In ieder geval niet bij ons.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Gisteren een prima rib eye weggewerkt bezorgd door mondgekapte bediening die ons ook QR-de :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daantje »

Ik was vrijdag naar een museum geweest met vriendinnen en we zouden daarna nog wat eten maar ik heb een patatje gehaald want ik vond het in de restaurants veel te druk. Daar voelde ik me niet goed bij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten