Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Op mijn werkgeversverklaring staat dat ik woensdag t/m zondag van 21 tot 23 uur op straat mag zijn, maar ik kan pas om 22:39 de trein pakken van Lochem naar huis want die van 22:09 rijdt niet op zaterdag. Ik moet dus nu al in overtreding gaan want 23:00 thuis red ik niet meer :')
Toch maar eens vragen of ik niet een nieuwe verklaring mag met een uurtje later, als dit vaker voorkomt en ik wat uit moet leggen bij controle.
Ben wel benieuwd hoe het straks in de trein is, vast heeeeeel rustig.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ik zag op Nieuwsuur iets voorbij komen over journalisten die verslag doen over lege straten... Vanavond is dus een legertje journalisten op de been. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Er zijn wel wat reizigers in de trein, maar ze zijn letterlijk op twee handen te tellen. En wel wat autoverkeer op straat maar het voelt echt alsof het heel diep in de nacht is, zo rustig.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Maar als je 's avonds naar buiten wilt, koop je dus een kaartje vanaf Essen naar een Nederlands station met 100% korting voor 2 euro en dan kan je gewoon 's avonds rondlopen? :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Jep *O*

Al heb je natuurlijk wel kans dat ze je wat vragen stellen als je met dat kaartje in een trein van Groningen naar Leeuwarden zit :Y
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Mijn ervaring vanavond op de stadsdienst:
- Tussen 21u en 22u vier mensen in de bus gehad. Uit interesse gevraagd of ze een verklaring bij zich hadden: drie wel, eentje niet (kwam uit het buitenland vandaag, dus dan hoeft het ook niet). Niet dat ik er verder iets mee kan/wil trouwens hoor...
- Tussen 22u en 0.30u helemaal niemand meer in de bus gehad
- Verschillende auto's aan de kant gezet zien worden voor controle
- Zelf net voordat ik thuis was ook een stopteken gekregen van een tegemoetkomende politiewagen die ineens op mijn weghelft ging rijden. Maar alles was prima in orde :pos:
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: zo 24 jan 2021, 00:58 Jep *O*

Al heb je natuurlijk wel kans dat ze je wat vragen stellen als je met dat kaartje in een trein van Groningen naar Leeuwarden zit :Y
Je hoeft er niet mee in de trein te zitten, daarom ook de 100% korting. Een agent kan je OV-chipkaart toch niet uitlezen.

Of je koopt gewoon een interrailpas die 3 weken geldig is, kan je elke avond naar buiten. :Y
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Coronavirus

Bericht door htm_tram »

Mag je uitleggen hoe je met 1 in en 1 uitreisdag elke avond de staat op kan. :')
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Want dat weet een agent?
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik vond het wel jammer dat iemand om 4:30 een vuurwerkdoos aanstak om het einde van de avondklok te vieren -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Iedere dag?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het is zondag, het is tijd voor wappie van de week!

Met deze week: Eindhoven stationsplein!
Het treinverkeer van en naar Eindhoven ondervindt hierdoor hinder, machinisten rijden natuurlijk niet zo goed als ze door een wolk van traangas naar de trein moeten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Altijd lachen met die wappies :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

en-es schreef: zo 24 jan 2021, 15:28 Altijd lachen met die wappies :Y
Jammer dat deze idioten iedere vorm van een maatschappelijke discussie in de weg staan. Terecht dat die pleinen zijn schoongeveegd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

De demonstratie in Eindhoven richt zich nu blijkbaar ook op de vertragingen op het spoor, een ProRail-auto is omgekieperd en in brand gestoken :(

https://twitter.com/prorail/status/1353 ... 94496?s=21
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Alargule schreef: zo 24 jan 2021, 16:42 Ah, het wappieforum. Vroemmmvroemmm ik kwam van rechts! Jamaar ik kwam van rechtser! Redesign is kudt! Blablablabla doelendiscussie!

*O*
Ik zie nu dat ze de coronadraad op dat forum maar hebben dichtgegooid. Niet geheel onterecht; mijn hemel, daar heeft een wappie stevig huisgehouden zeg...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Diezelfde persoon heeft echt al drie of vier keer een tijdelijke ban gehad. Stevig huisgehouden vind ik een behoorlijk eufemisme. Elk bericht kwam de complete riedel dogma's waarin hij verzand was weer langs. Ruimte voor tegengeluid was er bij hem niet. :X
Er moet uiteraard ruimte zijn voor tegenspraak in een discussie, maar continu berichten vol met, persoonlijke aanvallen en Godwins plaatsen bederft de nochtans goede sfeer op dat forum. Laat de ontwikkelingen op het Wegenforum daarom een goede waarschuwing zijn voor dit topic. We zijn hier met honderden actieve leden, die allemaal een eigen standpunt hebben ten aanzien van het coronabeleid en alles daaromtrent. Daar hoort bij dat je mening tegengesproken kan worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Nietes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

:Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Eindhoven Centraal blijft aldus NS tot ten minste 20:30 gesloten. Wat is de procedure voor mensen die hierdoor na de start van de avondklok nog onderweg zijn?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Een bijdrage van € 95,— ten bate van de politie-inzet?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

En als je niets te maken had met de rellen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Korting?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Coronavirus

Bericht door marvinkok »

Z2N schreef: zo 24 jan 2021, 18:47 Eindhoven Centraal blijft aldus NS tot ten minste 20:30 gesloten. Wat is de procedure voor mensen die hierdoor na de start van de avondklok nog onderweg zijn?
Ergens in de Q&A avondklok die ik van de werkgever kreeg (en van de rijksoverheid lijkt gekopieerd) staat
Wat nu als ik in de file sta of de bus mis?
De avondklok geldt tussen 21.00 uur en 04.30 uur. Zorg dat u op tijd thuis bent. Houd rekening met files of het eventueel missen van trein of bus. Verder is de beoordeling aan de handhaving of u een geldige reden heeft om buiten de avondklok te reizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten