Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50942
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Als je Groot-Brittannië in wil en je komt uit België moet je voortaan in quarantaine. Dit is ook van toepassing als je in België in de Eurostar bent gestapt afkomstig vanuit Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Welke grenzen zijn weer dicht dan? Ik lees alleen iets over lockdowns?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2866
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Hoe is dat nu eigentlijk als ik alleen voor transit door het "risicogebied" Antwerpen rij zonder uit te stappen? :?:
en-es
Berichten: 4506
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Dat is gewoon toegestaan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2866
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Weet ik, ik bedoel of ik dan ook in quarantaine moet.....?
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ja sicher!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Coronavirus

Bericht door Tom024 »

Nein man! Ich will noch nicht gehen, ich will noch ein bisschen Tanzen
Na transit hoef je niet in quarantaine.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50942
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

ICE11 schreef:Hoe is dat nu eigentlijk als ik alleen voor transit door het "risicogebied" Antwerpen rij zonder uit te stappen? :?:
Moet je bij je eigen ministerie van Buitenlandse zaken vragen, maar Nederlanders hoeven bij transit door Antwerpen niet in quarantaine, ook niet als ze in een trein zitten die een of meerdere keren in de provincie stopt of als ze op een treinstation in de provincie Antwerpen een korte overstap maken op een andere trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Maar die stakkerd had nou juist gezegd dat hij helemaal geen BuZa hééft:
ICE11 schreef:De Provincie Antwerpen is door het Auswärtige Amt (de benaming "ministerie van buitenlandse zaken" kennen wij in Duitsland niet) verklaard als risicogebied.
Dat is pas crisis -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef:Nederlanders hoeven bij transit door Antwerpen niet in quarantaine, ook niet als ze in een trein zitten die een of meerdere keren in de provincie stopt of als ze op een treinstation in de provincie Antwerpen een korte overstap maken op een andere trein.
En tot hoe kort is het nog kort? *O*
en-es
Berichten: 4506
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Geen idee. Maar het zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn dat je er uren gaat rondhangen *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50942
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik weet de definitie niet, maar ik neem aan dat het idee is dat je de eerstmogelijke trein richting je bestemming neemt, dat is in België eigenlijk altijd wel binnen het uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21406
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: Overigens is het teleurstellend dat overal in Europa <knip> het aantal besmettingen toeneemt :X
Fixed that for you. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Suus schreef:Ik weet de definitie niet,
-o-
Dan stem ik toch op Chrysa als orakel :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef:Het is wel dat het gedrag van sommige mensen mij teleurstelt :Y
Dat wil je nog weleens overvallen, ja.
PHS schreef:Essentiële grenzen zijn wel toegestaan, mits je in quarantaine gaat.
Het wordt nu wel erg metafysisch :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10620
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Aking schreef:Dan stem ik toch op Chrysa als orakel :Y
Suus is ook geen orakel, maar een onuitputtelijke bron van informatie. En op orakels kan je net zo min stemmen als op ministerpresidenten: ze worden je in je mik geschoven, en je hebt het er maar mee te doen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

trolly schreef:Suus is ook geen orakel, maar een onuitputtelijke bron van informatie.
Nou... Nee dus :N
Suus schreef:Ik weet de definitie niet,
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2866
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: Moet je bij je eigen ministerie van Buitenlandse zaken vragen, maar Nederlanders hoeven bij transit door Antwerpen niet in quarantaine
Het was niet het Auswärtige Amt, maar het Bundesinnenminsterium waar ik een antwoord vond. Dus: Na transit hoeft men niet in quarantaine, behalve men heeft symptomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50942
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

trolly schreef:
Aking schreef:Dan stem ik toch op Chrysa als orakel :Y
Suus is ook geen orakel, maar een onuitputtelijke bron van informatie. En op orakels kan je net zo min stemmen als op ministerpresidenten: ze worden je in je mik geschoven, en je hebt het er maar mee te doen.
Bovendien: Als mijn bronnen niet meer openheid van zaken geven, kan ik ook hooguit speculeren.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Betere bronnen zoeken dan :Y
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2866
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Suus schreef:Regels voor de horeca worden aangescherpt. Reserveren verplicht, alleen zitten, meldformulier invullen. GGD mag horecagelegenheden twee weken sluiten.
Vanwege de ervaringen hier in Duitsland moet ik iedereen aanraden, zijn gegevens niet in te vullen! Er zijn hier inmiddels tientallen gevallen waar men de adresgegevens misbruikt heeft (bij voorbeeld voor het versturen van reclame of door de politie voor onderzoek die helemaal niets met corona te doen heeft), meestal liggen de lijsten in de horeca open zodat iedereen kan zien wie daarin staat (ook leuk voor inbrekers om te weten wie momenteel in het restaurant zit en dus niet thuis is) en er is ook geen waarborg dat de lijsten volgens gegevensbescherming vernietigd worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Sowieso is het wel interessant hoe die lijsten zich verhouden tot de AVG :Y
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1507
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Coronavirus

Bericht door JordiBrabant »

ICE11 schreef:
Suus schreef:Regels voor de horeca worden aangescherpt. Reserveren verplicht, alleen zitten, meldformulier invullen. GGD mag horecagelegenheden twee weken sluiten.
Vanwege de ervaringen hier in Duitsland moet ik iedereen aanraden, zijn gegevens niet in te vullen!
Daarom hebben wij ook bij ons in het restaurant geen lijsten, wij schuiven bij iedere tafel een eigen A6 formulier onder de neus van de gasten, waarop ze hun gegevens kunnen schrijven. De formuliertjes gaan vervolgens per dag in een envelop, die wordt gesloten aan het einde van de dag en dan de kluis is. Als er geen besmettingen zijn geweest gaan de formulieren na de bewaartermijn ongezien de shredder in.
Overigens kan de overheid je niet dwingen je gegevens achter te laten, wij mogen je natuurlijk altijd weigeren als je niet wil schrijven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten