Vraag het aan Suus!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door rikthoff »

VIRM schreef:Dadelijk moet je nog een nummertje trekken. ;)
Nou vind ik Suus best sympathiek, maar dát gaat me toch iets veel te ver om te vragen. :roll: #nietSlaanSuus
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Wellicht heb ik ergens een memo gemist, maar waarom zien we Suus opeens als een modern orakel van Delphi? :D
Vragen over Griekenland kan je beter aan ArrivaBas stellen. Ik heb Grieks in 2002 laten vallen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

VIRM schreef:
Tom024 schreef:Wellicht heb ik ergens een memo gemist, maar waarom zien we Suus opeens als een modern orakel van Delphi? :D
als we daar verder op borduren, wat zijn volgens Suus de komende paar jaren in binnen- en buitenland de spannendste gebeurtenissen/ontwikkelingen die plaats zullen vinden in de OV-sector (en dan niet alleen Coronagerelateerd)?
Op spoorgebied in West-Europa de transitie van dieselaangedreven treinen naar treinen met alternatieve aandrijvingsvormen. Ik ben voornamelijk nieuwsgierig naar de treinen met accupakketten die op eindpunten of stukken traject met bovenleiding opladen, daarvan zijn nu al flink wat treinen in bestelling bij meerdere fabrikanten maar nog nergens in dienst.

En in Duitsland natuurlijk ook de vliegtaxi's van minister Andreas Scheuer, die deze in 2019 op een marktplein in Ingolstadt presenteerde en de wet ervoor wil aanpassen. Spoiler: nog geen exemplaar heeft gevlogen: https://www.welt.de/wirtschaft/article1 ... stadt.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

eRe: Vraag het aan Suus!

Bericht door VIRM »

Als jij de directeur van het gecombineerde Eurostar en Thalys zou zijn, hoe zou jij het bedrijf dan noemen en wat zou jij allemaal doen?
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door umbusko »

Suus schreef:
Tom024 schreef:Wellicht heb ik ergens een memo gemist, maar waarom zien we Suus opeens als een modern orakel van Delphi? :D
Vragen over Griekenland kan je beter aan ArrivaBas stellen. Ik heb Grieks in 2002 laten vallen :P
Je mag ze ook aan mij stellen, want ik heb het gestudeerd. :) (En doe dat officieel nog steeds; ben nu mijn masterscriptie aan het schrijven.)

Om even op dat orakel terug te komen: waarom Suus het moderne orakel zou moeten wezen is me ook niet helemaal duidelijk. Het is algemeen bekend dat de Pythia - de priesteres van de tempel van Apollo die de voorspellingen deed - onder de invloed was van drugs. Voor de rol van OVNL-orakel zou zodoende eerder Chrysa in aanmerking komen. (A)
Alargule

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Alargule »

Tssssssjjjjjj.....
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: Om even op dat orakel terug te komen: waarom Suus het moderne orakel zou moeten wezen is me ook niet helemaal duidelijk. Het is algemeen bekend dat de Pythia - de priesteres van de tempel van Apollo die de voorspellingen deed - onder de invloed was van drugs. Voor de rol van OVNL-orakel zou zodoende eerder Chrysa in aanmerking komen. (A)
Wat voor antwoorden zou je op sommige vragen in dit topic krijgen als je onder invloed van iets bent? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Tom024 »

Probeer het eens zou ik zeggen. (A)

Maar ik voorspel dat de Thalys Bar dan wodka-fristi zou verkopen. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

En toch gok ik dat het feit of je onder invloed bent of niet geen wodka-Frist verändert aan de antwoorden die je krijgt (A)

Hoogstens aan de manier waarop je ze interpreteert *O*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Chrysa »

umbusko schreef:Voor de rol van OVNL-orakel zou zodoende eerder Chrysa in aanmerking komen. (A)
Is goed joh, als jij een topic opent haal ik nog wat flessen rum. :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door trolly »

:pos:

Dat is de instelling. Als al die Brabo's waren zoals jij, dan hadden we die corona's allang terug in hun hok.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door VIRM »

En je pillen dan? Of doe je daar niet aan? ;)
Laatst gewijzigd door VIRM op wo 15 apr 2020, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: eRe: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Als jij de directeur van het gecombineerde Eurostar en Thalys zou zijn, hoe zou jij het bedrijf dan noemen en wat zou jij allemaal doen?
Natuurlijk de Société européenne de trains à grande vitesse internationaux. Want de eigenaren spreken allemaal Frans.

En ik zou er allereerst voor zorgen dat je met één aantrekkelijk geprijsd ticket van de Duitse stations van Thalys naar Groot-Brittannië kan reizen of andersom, zodat de reizigers betere rechten krijgen. De Sparpreis London van DB moest geschrapt worden omdat de computer van Eurostar te weinig zure bommen eten ofzoiets.
VIRM schreef:En je pillen dan? Of doe je daar nie taan? ;)
17,5 pillen per week *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Chrysa »

Lincoln schreef:Wat vindt Suus eigenlijk van de concessie Voorne Putten Rozenburg?
Heeft iemand daar überhaupt een mening over? Dat topic is nooit echt druk geweest.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: eRe: Vraag het aan Suus!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:
VIRM schreef:Als jij de directeur van het gecombineerde Eurostar en Thalys zou zijn, hoe zou jij het bedrijf dan noemen en wat zou jij allemaal doen?
Natuurlijk de Société européenne de trains à grande vitesse internationaux. Want de eigenaren spreken allemaal Frans.
Ook Engels, toch?
En ik zou er allereerst voor zorgen dat je met één aantrekkelijk geprijsd ticket van de Duitse stations van Thalys naar Groot-Brittannië kan reizen of andersom, zodat de reizigers betere rechten krijgen. De Sparpreis London van DB moest geschrapt worden omdat de computer van Eurostar te weinig zure bommen eten ofzoiets.
En vanaf Nederlandse stations?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Elk Nederlands Station - London met Eurostar is in de normale situatie al te verkrijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Meltrain »

Maar is dat ook aantrekkelijk geprijsd? Ik vind €99 voor een retour nog best prijzig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Voor een retour van centrum tot centrum vind ik best een prima prijs.

Een auto parkeren op een vliegveld, vliegen en dan nog een uur met de trein of metro naar het centrum van Londen kost meer tijd en zal qua prijs gelijk zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door trolly »

Suus schreef:Een auto
Een wat, Suus?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Alargule »

Een Satansklimaatkinderenendewerelddoodmaakmachine.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door trolly »

Hé hé, ho,ho, dit is dus niet het topic Alargule geeft antwoord. Als mensen zich niet aan de maatregelen kunnen houden kan het wel eens heel lang duren voordat we die maatregelen kunnen versoepelen, en meer topics op OVinNL kunnen toestaan. We rekenen op uw begrip :evil:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

_O-

Iedereen binnenkort een eigen topik? Behalve demense die broodjes halen met de bus of boodschappen doen in het buitenland, als een soort online-doodstraf? :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: Een auto parkeren op een vliegveld
Zelfs ik ga met het OV naar het vliegveld. :shock:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

:') _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

trolly schreef:
Suus schreef:Een auto
Een wat, Suus?
Een olieslurper. De afgelopen maand heb ik voor het eerst in mijn leven het een klein beetje irritant gevonden dat ik niet auto kan rijden. Nu is mijn wereld beperkt van het centrum van Schiedam tot het centrum van Rotterdam en van de A20 tot de Nieuwe Maas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 97 gasten