Vraag het aan Suus!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Vraag het aan Suus!

Bericht door trolly »

Welkom lieve kinders! Op speciaal verzoek van Suus:
Suus schreef:Misschien kan je een ander topic starten, ik ben wel toe aan wat vermaak dat niet alcohol is :lol:
...een kakelvers topic, ter leering ende vermaeck. Het heeft alles in zich om een kijkcijferkanon te worden: een lieftallige gastvrouw die een luisterend oor biedt aan de onbenullige vragen die wij haar zullen stellen (die natuurlijk best OV-gerelateerd mogen zijn, maar dat hoeft helegaar niet), een enthousiast publiek en een knus huiselijk decor. Verras jezelf, ons en Suus met wat je altijd al had willen vragen!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

Ok.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Chrysa »

Wat is het beste Belgische station?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Jef400 »

Hoe overleef je je eigen bad-kamer?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Wat is het beste Belgische station?
Het beste in welk opzicht?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Alargule »

Ja. Zó is er natuurlijk geen lol an. -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Ik kan natuurlijk dit topic meteen volplamuren met een ontzettend lulverhaal over Belgische stations waar iedereen enorm van gaat soppen, maar dat gaat niet lukken voor bedtijd. Dus als je nu kleine vraagjes stelt kan ik die vandaag nog beantwoorden en anders moet je wachten :mrgreen:
Jef400 schreef:Hoe overleef je je eigen bad-kamer?
Tot nu toe vrij aardig, maar we gaan zien hoe breaking bad-kamer dit afloopt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Chrysa »

Suus schreef:Ik kan natuurlijk dit topic meteen volplamuren met een ontzettend lulverhaal over Belgische stations waar iedereen enorm van gaat soppen,
Dat is eigenlijk wel waar ik op hoopte. :@
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

Zeg dan gewoon gelijk dat je wil soppen :roll:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door trolly »

Jef400 schreef:Hoe overleef je je eigen bad-kamer?
Waarom gebruikt Jef400 een koppelteken tussen kamer en bad?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

Daar heb je al een topik voor a Mattie! -o-
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Chrysa »

En anders maak je gewoon een nieuwe!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10605
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door trolly »

:Y

Het Grote Koppel-Teken-Topic *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Aking »

Is het zo langzamerhand niet een idee om dit forum op te heffen? OV in Nederland mag niet meer door de anderhalvemetereconomie, dus alles wordt vervangen door taxi's of peoplemover-kabelbanen.

En het moet natuurlijk niet zo zijn dat dit prachtstukkie interwebz straks verwordt tot een homoverhalenforum of een spellingsfappershoekje ofzo :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Aking schreef:Is het zo langzamerhand niet een idee om dit forum op te heffen?
Nou, dat lijkt mij toch niet meteen nodig.
Aking schreef:OV in Nederland mag niet meer door de anderhalvemetereconomie, dus alles wordt vervangen door taxi's of peoplemover-kabelbanen.
Er zijn nog steeds forumleden die per OV reizen, dus dan mag het nog een beetje, toch?
Afbeelding

*O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Wat is het beste Belgische station?
Het punt met Belgische stations is dat er altijd wat aan scheelt. Antwerpen-Centraal is een lust voor het oog en behoort zeker tot de mooiste treinstations ter wereld, maar als je er moet overstappen zou ik maar flink de tijd nemen, want je loopt je helemaal de schompes tussen twee treinen of tussen een trein en de prémetro, als je al niet per ongeluk dwars door een parkeergarage moet lopen :X

Brussel-Zuid is volledig verkrot, al geloof ik dat ze nu toch iets met de panden aan de Fonsny-zijde van het station gaat doen, maar het is wel het station in België met de beste voorzieningen en de beste verbindingen om zo snel mogelijk naar elders te reizen. Brussel-Zuid is een perfect voorbeeld van de theorie dat je wel een prachtig station kan hebben, maar als je er niet weg kan komen, heb je er nog niets aan toch. Lezen jullie mee, Frankrijk en Spanje (A)

Mons is het station met de beste verbouwing. Duurt nu al zeven jaar, is pas vijf jaar vertraagd en wanneer het nu echt af is, niemand weet het zeker *O*

Liège-Guillemins was het station met de beste broodjeszaak. Er zat in de tunnel een zeer gezellig zaakje waar de broodjes na bestelling voor je neus werden belegd. Heerlijk, goed geprijsd en je kon ook nog in de zaak zitten. De boel lijkt nu vervangen te zijn door een zaak met magnetronmaaltijden, wat op zich wel past bij de verdere sfeer van Liège-Guillemins, want het is een mooi station, maar praktisch niet helemaal in orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Alargule »

Ik heb eigenlijk een vraag/voorstel aan trolly. Ongetwijfeld voelt Suus zich har(d/t)stikke vereerd door dit topic, maar misschien ook een beetje opgelaten. Daarnaast is het aantal denkbare vragen dat wij Suus kunnen stellen natuurlijk in theorie oneindig, maar in de praktijk zal het snel in herhaling vallen (iets in de trant van 'naar welk vergeten oord ben je nu weer getreind?').

We hebben op dit forum echter louter experts rondlopen, die allemaal heel veel weten over hun vakgebied. Kunnen ook zaken buiten het OV om zijn - trolly vertimmert in het dagelijks leven bijvoorbeeld huizen, heb ik ooit begrepen; en ik doe dingen met BI. En al die experts willen vast zo nu en dan wat van hun kennis delen. Misschien is het daarom een idee om dit topic tot een algemeen 'Vraag het aan ...'-topic om te turnen? Bedoeld voor kennisvragen - vragen als 'wat heb je vandaag gegeten?' of 'wie wil er met me mee tegen het nieuwste model elektrische trambus gaan fappen?' kunnen in al bestaande topics worden gesteld. En die vragen hoeven niet per se aan één forummer gesteld te worden - mag ook 'in de groep gegooid' worden.

Nu de meesten van ons zich toch de beesten vervelen en er over OV de komende tijd heel weinig te melden valt (behalve welke maatschappij nu weer het loodje heeft gelegd), is dit misschien wel een goede opvulling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Ik dacht dat je het nooit ging vragen Alargule _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Tom024 »

Ik ben wel benieuwd wat jou/jullie favoriete gerecht is, en welk gerecht je zelf het beste klaar kunt maken? *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Antwerpen-Centraal is een lust voor het oog en behoort zeker tot de mooiste treinstations ter wereld, maar als je er moet overstappen zou ik maar flink de tijd nemen, want je loopt je helemaal de schompes tussen twee treinen of tussen een trein en de prémetro, als je al niet per ongeluk dwars door een parkeergarage moet lopen :X
De overstap tussen niveau -2 en Diamant vond ik laatst toch behoorlijk kort en makkelijk. Astrid is inderdaad wel een behoorlijk stuk lopen, door die vermaledijde parkeergarage.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7648
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Om welke verkeerd aangelegde geleidelijn heb je het hardst om moeten lachen?

Bericht door VIRM »

Om welk verkeerd aangelegde geleidelijn heb je het hardst moeten lachen?
En janken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Ik ben wel benieuwd wat jou/jullie favoriete gerecht is, en welk gerecht je zelf het beste klaar kunt maken? *O*
Als ik nasi maak, moet ik altijd bakjes vullen voor mensen die het op werk willen eten. Zo bijzonder is mijn nasi volgens mij ook weer niet, maar toch fijn om te horen. Verder heb ik niet een all-time favoriet gerecht, maar van andijviestamppot, cassoulet en rendang word ik altijd erg blij.

Wat trouwens ook geniaal is, zijn de blikken met eendenbouten die je in Nederland bij de Ap kan vinden. Bij mij komt er water van 80 graden uit de keukenkraan dus ik warm ze op in de gootsteen, maar als je dat niet hebt kan je ook water warm maken in een pan (niet laten koken), daar leg je het blik dan een minuut of 10-15 in. Daarna open je het blik en leg je de de eendenboutjes nog circa 20 minuten in de oven/grill met het velletje naar boven (zorg ervoor dat er iets onder ligt, want er komt nog vet uit druppelen). De rest van het vet in het blik giet je over in een potje voor in de koelkast, dat is geniaal spul om aardappels of bonen in bakken. Volstrekt ongezond, maar verrukkelijk.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 15 apr 2020, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Om welke verkeerd aangelegde geleidelijn heb je het hardst om moeten lachen?

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Om welk verkeerd aangelegde geleidelijn heb je het hardst moeten lachen?
De anderhalve meter op spoor 2a van Amsterdam Centraal. Daar moet serieus iemand begonnen zijn en na een klein stukje gedacht hebben: Mooi, mijn werk voor vandaag zit er weer op. Toedels!
VIRM schreef:En janken?
Veel van de Noord-Zuidlijn. Als je drie miljard uitgeeft aan een metrolijn en daar ook nog eens tien jaar langer over doet verwacht ik dat ik dat je toch even de tijd hebt om zoiets ook even af te werken. Maar goed, als je ook het goedkoopste model vuilnisbak op de stations plaatst weet je misschien ook wel genoeg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Om welke verkeerd aangelegde geleidelijn heb je het hardst om moeten lachen?

Bericht door Tom024 »

VIRM schreef:Om welk verkeerd aangelegde geleidelijn heb je het hardst moeten lachen?
En janken?
In de geest van Alargule antwoord ik toch maar op deze vraag, ik vind dit wel een pareltje:

Afbeelding

Is dit soort dingen in Nederland over het algemeen beter geregeld dan in, bijvoorbeeld, België? Of ben ik dan te hoopvol?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50924
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag het aan Suus!

Bericht door Suus »

Behalve dat vage lampje waar eigenlijk een waarschuwingstegel zou moeten liggen is dit niet slecht aangelegd. De stoep heeft een opstaand randje waardoor je weet dat je naar links of rechts moet lopen en niet rechtdoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten