Eurovisie songfestival 2021!!!!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door cassie127 »

Het was een zooitje ongeregeld maar niet heel storend uiteindelijk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Daantje »

Dat vond ik juist wel echt leuk eigenlijk. Paul de Leeuw die met zijn microfoon naast Jeaungu staat :D
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door cassie127 »

Maakt inderdaad toch niets uit, ze zijn allemaal negatief getest. Alleen zat er wel een nare piep onder die uitzending.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Hainje »

Jaaaa die piep. Ik dacht heel even dat het mijn tinnitus was. :')
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Meltrain »

O ja, Serhat blijft de meest succesvolle inzending van San Marino. :lol:

En verder is het wel opvallend dat de zes geplaatste landen zich aan de uiteinden van de ranglijst bevonden. Italië en Frankrijk waren de top-2, terwijl Nederland, Spanje, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk de onderste vier posities bekleedden.
Daantje schreef: zo 23 mei 2021, 01:37 Als je nu niet zit te kijken, moet je echt Op1 terug kijken, het is fantastisch :D
Ik ben na het ESF gelijk naar bed gegaan, dus wat heb ik gemist?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Hainje »

Je hebt een gezellige chaos gemist. Je kunt het natuurlijk altijd nog terug kijken op NPO Start.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Ardan »

Ik vond het vooral leuk hoe Nikkie en Chantal zó blij waren met hun patatje :D
Ik doe ook maar wat
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door ZO6176 »

Wat een ophef over het mogelijk snuiven van Italië.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door TLP »

Jef400 schreef: zo 23 mei 2021, 00:45 Doordat het een kutnummer is?
ZO6176 schreef: zo 23 mei 2021, 01:27 Nederland nul punten van publiek meer dan terecht. Het is gewoon niks.
Wat maakt eigenlijk dat jullie het niks vonden? Ik moet toegeven dat het geen nummer was dat me al een maand van tevoren in de Songfestival-vibe bracht en misschien speelde zo'n eerste indruk ook wel mee bij veel stemmers, maar het nummer was in principe wel zuiver gezongen. En zelf, mede omdat ik door campagnes meer in aanraking ben gekomen, vond het nummer op bepaalde punten best wel pakkend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Suus »

Ik vind de thematiek van Nederlandse inzending heel goed passen bij de huidige tijd, het nummer heeft een goede opbouw en klonk live gewoon goed. Maar het is wel een nummer dat je twee keer gehoord moet hebben , dat heb je als organiserend land wel tegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Ardan »

Ik vond het eigenlijk nogal vlak allemaal. Ik zat te wachten op een climax in het nummer met een groot uitgepakt refrein en ineens was het afgelopen -0-
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Chrysa »

Dat had ik met Italië juist. Dan had ik liever Finland gezien.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door TLP »

Ardan schreef: zo 23 mei 2021, 11:24 Ik vond het eigenlijk nogal vlak allemaal. Ik zat te wachten op een climax in het nummer met een groot uitgepakt refrein en ineens was het afgelopen -0-
Jeangu had in het laatste refrein misschien wat vocale uithalen kunnen plaatsen, maar dat was risicovol geweest en veel andere zangers zijn daarbij nogal de mist ingegaan, wat ikzelf overigens erger vind dan zo'n uithaal niet plaatsen. Het nummer had het volgens mij ook niet moeten hebben van de melodische explosiviteit, maar meer de melodie in combinatie met de ritmische vibe, de liedtekst, het achtergrondkoor en de manier waarop de act vormgegeven was. Maar zoals Suus al zei, wellicht vallen die dingen pas op als je vaker naar het nummer luistert.
Chrysa schreef: zo 23 mei 2021, 11:37 Dat had ik met Italië juist. Dan had ik liever Finland gezien.
Mee eens, Italië moet het volgens mij echt van de boodschap hebben, en het helpt daarbij ook niet mee dat ze het in het Italiaans zongen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Ardan »

Oh ja. Wat was die boodschap eigenlijk? Ik heb het niet helemaal begrepen geloof ik :')
Ik doe ook maar wat
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door TLP »

Het nummer draait om een aantal kernzinnen, waarvan de twee in het Sranantongo het meest uitgesproken zijn: Yu no man broko mi (niemand kan mij breken) en Mi na afu sensi (ik ben een halve cent, het kleinste muntje dat in Suriname in omloop was). Globaal gezegd gaat het nummer erom dat je je kansen pakt, ook als je tot een minderheidsgroep behoort die over het algemeen minder kansen toebedeeld krijgt. De verwijzing naar Black Lives Matter heeft de New York Times gehaald. Overigens is hier een beknopte en hier een meer gedetailleerde analyse van het nummer te vinden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Ardan »

Die had ik begrepen, ik bedoelde eigenlijk Italië, sorry :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef: zo 23 mei 2021, 01:36 Er schijnen veel Nederlandse publiekstemmen niet meegeteld te zijn in de uitslag. Ik krijg nu nog bevestigingen van mijn SMS met de melding dat de voting al gesloten is, als reactie op berichten van 2 uur terug.
Kwam net ook nog op de radio langs inderdaad. Ik heb wel het idee dat dat later in de stemperiode gebeurd is: om 23.03 bracht ik m'n eerste stem uit waarop direct een bevestiging kwam, om 23.07 uur de tweede maar toen duurde het tot 23.20 uur voor de bevestiging kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Daantje »

Chrysa schreef: zo 23 mei 2021, 11:37 Dat had ik met Italië juist. Dan had ik liever Finland gezien.
Ik ook, ondanks dat het niet echt mijn genre is vond ik Finland wel beter dan Italië.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Hainje »

Ik kreeg om 4:06u ( :') ) nog een berichtje van payinfo.nl dat die sms-dienst voor mij was geblokkeerd. Dus ik denk dat de stemcomputers het heeeeel moeilijk hebben gehad op het einde. Uiteindelijk heb ik maar gestemd via de telefoon.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Daniel »

Volgens het AD zouden er ook uit België en Noorwegen geluiden zijn gekomen over niet meegetelde stemmen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Jef400 »

TLP schreef: zo 23 mei 2021, 11:18 Wat maakt eigenlijk dat jullie het niks vonden? Ik moet toegeven dat het geen nummer was dat me al een maand van tevoren in de Songfestival-vibe bracht en misschien speelde zo'n eerste indruk ook wel mee bij veel stemmers, maar het nummer was in principe wel zuiver gezongen. En zelf, mede omdat ik door campagnes meer in aanraking ben gekomen, vond het nummer op bepaalde punten best wel pakkend.
Ik totaal niet. Boodschap was doorsnee. Titel pakte niet. Kwam geen vibe op gang. Als dit de start of a new age is boek ik alvast een plaats in het museum.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door ZO6176 »

TLP schreef: zo 23 mei 2021, 11:18
Jef400 schreef: zo 23 mei 2021, 00:45 Doordat het een kutnummer is?
ZO6176 schreef: zo 23 mei 2021, 01:27 Nederland nul punten van publiek meer dan terecht. Het is gewoon niks.
Wat maakt eigenlijk dat jullie het niks vonden? Ik moet toegeven dat het geen nummer was dat me al een maand van tevoren in de Songfestival-vibe bracht en misschien speelde zo'n eerste indruk ook wel mee bij veel stemmers, maar het nummer was in principe wel zuiver gezongen. En zelf, mede omdat ik door campagnes meer in aanraking ben gekomen, vond het nummer op bepaalde punten best wel pakkend.
Ik heb het liedje meerdere keren op de radio gehoord. Ik kon me er niet op concentreren en was ook steeds blij dat het ten einde was. Een boodschap hebben meerdere landen dus daar onderscheid je je niet in. Het is gewoon niet mijn genre en vind het wat mat. De uitvoering was goed, zuiver maar dat waren Portugal, Zwitserland en Frankrijk ook. Ik heb getwijfeld tussen Portugal en Oekraïne. Gestemd op het laatste, dat nummer bleef me het beste hangen. Ook toen ik in bed lag ging het lied in mijn hoofd door. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt.
Ik voorspelde eigenlijk dat Nederland net niet laatste werd. Dat is dus wel uitgekomen. Italië trok mij niet zo. Hoewel ik best van hard-rock houd kon dit mij niet raken.
Ik was wel enthousiast over het festival zelf. Goed in elkaar gezet. Niet steeds tussendoor naar de greenroom om een kandidaat zijn mening te peilen. Ook geen ellenlang intro dat je dan soms denkt, beginnen we nog een keer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door Meltrain »

TLP schreef: zo 23 mei 2021, 11:38
Ardan schreef: zo 23 mei 2021, 11:24 Ik vond het eigenlijk nogal vlak allemaal. Ik zat te wachten op een climax in het nummer met een groot uitgepakt refrein en ineens was het afgelopen -0-
Jeangu had in het laatste refrein misschien wat vocale uithalen kunnen plaatsen, maar dat was risicovol geweest en veel andere zangers zijn daarbij nogal de mist ingegaan, wat ikzelf overigens erger vind dan zo'n uithaal niet plaatsen. Het nummer had het volgens mij ook niet moeten hebben van de melodische explosiviteit, maar meer de melodie in combinatie met de ritmische vibe, de liedtekst, het achtergrondkoor en de manier waarop de act vormgegeven was. Maar zoals Suus al zei, wellicht vallen die dingen pas op als je vaker naar het nummer luistert.
Wat me het meest tegenviel aan het optreden was die danser die aan krumping deed. Dat was in 2018 (bij Waylon) al geen goed idee gebleken en nu nog steeds niet. :N
Daantje schreef: zo 23 mei 2021, 12:45
Chrysa schreef: zo 23 mei 2021, 11:37 Dat had ik met Italië juist. Dan had ik liever Finland gezien.
Ik ook, ondanks dat het niet echt mijn genre is vond ik Finland wel beter dan Italië.
Ja, dat vond ik ook. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door TLP »

Ardan schreef: zo 23 mei 2021, 12:28 Die had ik begrepen, ik bedoelde eigenlijk Italië, sorry :mrgreen:
Had ik kunnen afleiden eigenlijk :@ maar wat ik even snel heb gevonden is dat het een manifest is voor hen die verder willen komen door uniek te zijn. De oorspronkelijke tekst is overigens aangepast omdat het te expliciete uitdrukkingen bevatte voor Eurovisie en het nummer is ook iets ingekort om binnen de toegestane 3 minuten voor een Eurovisie-optreden te passen. Klik hier voor een uitgebreidere Engelstalige uitleg hierover.
ZO6176 schreef: zo 23 mei 2021, 12:59 De uitvoering was goed, zuiver maar dat waren Portugal, Zwitserland en Frankrijk ook.
Ja, maar dat gold niet voor landen als Albanië, Servië en Moldavië, waarvan de laatste twee zeker wat meer in de middenmoot zijn geëindigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eurovisie songfestival 2021!!!!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: zo 23 mei 2021, 11:23 Ik vind de thematiek van Nederlandse inzending heel goed passen bij de huidige tijd, het nummer heeft een goede opbouw en klonk live gewoon goed.
Juist ja ... en daarom heeft Nederland nul punten gekregen van de vakjury gekregen en zijn we als vierde van onderen in finale geëindigd :o :s :( .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten