Interview over mondkapjes in het OV

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Annika98
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 09:08

Interview over mondkapjes in het OV

Bericht door Annika98 »

Beste OVinNL'ers,

Mijn naam is Annika en ik ben student Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Voor een item over mondkapjes in het OV ben ik op zoek naar:

- Reizigers die ook in coronatijden nog regelmatig met de trein reizen. Vanaf 1 juni is het verplicht om een mondkapje te dragen in de trein. Ik ben benieuwd wat reizigers hiervan vinden. Voelt het hygiënisch of juist ongemakkelijk om een mondkapje te dragen? Reis je deze week nog met de trein en wil je meewerken? Stuur dan een (horizontaal / liggend) filmpje op naar annika98@live.nl, waarbij je in de trein zit of op het perron staat met een mondkapje op. Je beantwoordt dan deze vraag: Hoe is het om met een mondkapje te reizen?

Groeten,

Annika *bus*
Laatst gewijzigd door Annika98 op wo 27 mei 2020, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP
Berichten: 1560
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Interview over mondkapjes in het OV

Bericht door TLP »

Hallo Annika, helaas ben ik niet de juiste persoon om mee te doen aan jouw onderzoek. Ook is het natuurlijk zo dat het pas vanaf maandag verplicht is om een mondkapje in het OV te dragen, al is de kans reëel dat mensen ze al hebben en wellicht ook al gebruiken. Desondanks kan het (ook) interessant(er) zijn om volgende week zelf mensen met camera te interviewen, dan heb je mogelijk meer geschikte respondenten. Mocht je dat interessant lijken, dan kun je met de opleiding afstemmen of dit binnen de scope van jouw opdracht past.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Interview over mondkapjes in het OV

Bericht door Etienne »

Toevallig moest ik er vandaag een opdoen voor het korte stukje van Oldenzaal naar Bad Bentheim in de EuroBahn. Bij aankomst in Bad Bentheim op het Stationsplein heb ik 'm meteen weer afgedaan, rond de oren zweet het enorm en ademen is ook weer zoiets. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten