Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Wat dachten jullie van dit:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4995321 ... n-gewonden

Wat mij betreft een van de grootste verkeersongelukken van het decennium.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

TffpaA schreef: di 24 okt 2023, 17:35
ArrivaBas schreef: di 24 okt 2023, 17:26 Gelukkig ben ik een bestuurder die weliswaar van doorrijden houdt, maar ook zijn grenzen kent en bij hogere snelheden ook evenredig alerter wordt.
Ik moet dan toch onwillekeurig aan onderstaande cartoon denken.

Afbeelding
Voor bumperklevers, jakkeraars en zondagsrijders is daar geen woord aan gelogen. Verder zal je mij niet horen mopperen over andermans rijstijl. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Je hoort dus niet bij de 85% die zichzelf een betere chauffeur meent dan de rest? :mrgreen:
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

[hap-hap]Ik durf van mezelf best te zeggen dat ik een verantwoordelijke rijstijl heb, maar behalve de bovengenoemde excessen hoor je mij niet zeggen dat de overige bestuurders per definitie slecht rijden. :Y [/hap-hap]
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Als zwakke verkeersdeelnemer constateer ik dat 85% van de chauffeurs niet kunnen rijden, en als ze wel kunnen rijden dat meestal bestuurders van kleine kek gekleurde auto’s met een geel kenteken zijn. En een Golf is in dit verband al een grote auto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Suus schreef: di 24 okt 2023, 19:37 kleine kek gekleurde auto’s met een geel kenteken
Kwek! Of bêêêh! - als je van over de grens bent:

Afbeelding
🗣
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

ArrivaBas schreef: di 24 okt 2023, 17:26 Ik snap ook niet wat er nou zo gaaf is aan 300 kilometer per uur rijden in een auto.
Ik wel. Zou het alleen niet op de A28 (of welke openbare weg dan ook) doen. Rick de poetsert mag nog van geluk spreken dat hij en z’n bijrijder het konden navertellen en dat-ie hem in de vangrail heeft geboord in plaats van andermans auto.

Verder moet je er in dit tijdsgewricht nog een compliment voor uitdelen dat hij er nog eerlijk voor uitkomt dat hij de bestuurder was. Voor de rest wens ik hem veel succes met fietsen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Daar kan ik me volledig bij aansluiten. En nog een wijze les die uit dit akkefietje te trekken valt: als je zo hard rijdt dat je je snelheidsmeter niet meer in de gaten kan houden, dan rijdt je dus sowieso tè hard — geldt overigens niet alleen voor snelheden boven de maximumsnelheid ter plaatse.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Door werken in de Vlaketunnel is de A58 nu een week lang afgesloten. Officiele omleiding voor verkeer vanuit Antwerpen richting Zeeland is via de Westerscheldetunnel, maar deze dan ook tolvrij te maken ziet men blijkbaar niet zitten. :X
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Waarom zouden ze? Ligt een prima brug naast de Vlaketunnel.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Rijkswaterstaat voorspelt op de oude rijksweg vertragingen tot meer dan een uur: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... ember-2023
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Risico van het vak. Er schijnt autovervangend treinverkeer te rijden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Hainje »

:mrgreen:
🍉
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Bemined »

Paar weken later zal het weer andersom zijn.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Durashift »

Zeg maar dág tegen je eigen auto.. in de toekomst: :twisted:
(..)Ouwehand: iedereen in zijn eigen auto is niet meer haalbaar

Het is belangrijk dat brandstofauto's vervangen worden door elektrische voertuigen, maar in de toekomst kan niet iedereen meer in een eigen auto rijden. Dat zegt Partij voor de Dieren-lijsttrekker Esther Ouwehand bij NOS op 3. "Dat is niet meer haalbaar." Haar partij wil vooral investeren in betaalbaar, duurzaam openbaar vervoer. We moeten volgens Ouwehand gaan leven binnen de grenzen van de aarde.(..)
https://nos.nl/collectie/13960/liveblog ... eigen-auto
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Westerscheldetunnel vanaf 1 januari 2025 voor alle personenverkeer tolvrij: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/160 ... nenverkeer
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: ma 30 okt 2023, 19:48 Door werken in de Vlaketunnel is de A58 nu een week lang afgesloten. Officiele omleiding voor verkeer vanuit Antwerpen richting Zeeland is via de Westerscheldetunnel, maar deze dan ook tolvrij te maken ziet men blijkbaar niet zitten. :X
Nou, da's dan toch nog vlot geregeld. Zouden ze meelezen?

(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door teun »

Geld zat dus in Zeeland blijkbaar. :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb voor een halve week ongewild een auto met een foute sportuitlaat. :') Afgelopen donderdag is er een gaatje in mijn uitlaat doorgeroest nadat ik op de provinciale wegen in de Molenwaard twee keer stevig heb opgetrokken om respectievelijk een landbouwtrekker en een zondagsrijder in een Citroën C1 in te halen. Overmorgen kan de lokale Kwikfit de betroffen einddemper al vervangen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Lekkere kwaliteit hebben die auto's dan. Twee inhaalacties en je moet honderden euro's uitgeven bij de garage. De Fyra is er niets bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Het grootste nadeel van uitlaten is dat ze normaal juist slijten bij stilstand (warm metaal roest niet). Gelukkig is het volgens de onderhoudsboekjes nog de originele uitlaat die het dan ruim 15 jaar en ruim 95.000 kilometer heeft volgehouden onder mijn auto. De inhaalacties heb ik overigens gedaan toen de motor al lang en breed opgewarmd was.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Als er na twee keer inhalen een gat in je uitlaat zit, was ie sowieso al wel aan vervanging toe :Y Maar een respectabele levensduur van je uitlaat :pos: Hoop dat ie van mij ook nog een paar jaartje meegaat (auto is nu tien jaar, met originele uitlaat).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Mijn uitlaat (Aygo, 2005, 200k op de teller) is er vorige zomer onderuit gedonderd, op de A30 bij Hörstel om 1 uur 's nachts. Ineens een vonkenregen achter me :') Om 2:30 kwam de wegenwacht, brak hem eraf, legde hem achterin, 'zo, nu kun je weer verder. Ist ein bisschen lauter.'
BRRRWOOAAAAPPPP nog 100 kilometer naar huis in de nacht _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Bent u nog gezond genoeg om te rijden? Als het aan de EU ligt, moet je dat straks iedere 15 jaar aantonen:

https://www.ad.nl/auto/eu-verplichte-me ... ~ade07a93/
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

AppleMoose schreef: za 09 dec 2023, 23:36 Als er na twee keer inhalen een gat in je uitlaat zit, was ie sowieso al wel aan vervanging toe :Y Maar een respectabele levensduur van je uitlaat :pos: Hoop dat ie van mij ook nog een paar jaartje meegaat (auto is nu tien jaar, met originele uitlaat).
Vorig jaar september bij de APK heeft de lokale Peugeot-dealer het (toen waarschijnlijk veel kleinere) gaatje nog dichtgesmeerd zonder meerkosten. Inmiddels zijn we 15 maanden en een kilometertje of 7500 op een behoorlijk aantal lange snelwegritten verder en viel het ook wel te verwachten dat de uitlaat in ieder geval op dat deel een keer vervangen zou moeten worden. Doordeweeks staat de auto voor 90% van de tijd stil, omdat ik woon-werkverkeer met het OV doe en minstens twee dagen per week thuis werk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 203 gasten