Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Nee, dit komt door de oorlog. Europa had altijd een dieseltekort en kon dat rechttrekken door de import van diesel uit Rusland, maar dat gaat niet meer. En het ontzwavelen van diesel om aan de milieunormen te voldoen vereist waterstof. Waterstof wordt gemaakt met aardgas en, nouja, ik denk dat het verhaal bekend is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Bemined »

Wannes schreef: do 25 aug 2022, 21:45Echter als voetganger schrik je je (bijna letterlijk) dood van sommige acties van automobilisten, en als automobilisten heb je deze acties vaak niet eens door.
Zowel automobilisten als fietsers lijken ook totaal niet door te hebben dat "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" ook van toepassing is voor voetgangers.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

In het kader van vreemde bordcombinaties twee voorbeelden bij fietspaden in Kijkduin.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

En in Delft weten de kabelboeren het ook niet meer als beide voetpaden zijn opengebroken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

In deze situatie is duidelijk behoefte aan een vierkant blauw bord dat een opgestoken middelvinger toont, eventueel met onderbord "geldt niet voor motorvoertuigen".
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

:D _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Man is boos op het nieuwe verkeerscirculatieplan binnen de vijfhoek van Brussel en rijdt met zijn bestelbus wild om zich heen door de stad: zes gewonden :roll:

https://nos.nl/l/2442183

Het nieuwe circulatieplan is sinds twee weken in werking en heeft de stad in secties opgedeeld waartussen mensen zich alleen met de fiets en te voet kunnen bewegen, auto’s moeten via de kleine ring. Daarmee volgt het steden als Gent, Utrecht en Houten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Dennenboom »

En natuurlijk Groningen. De pionier op dit gebied:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verkeer ... _Groningen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Wubbo »

Anne schreef: vr 26 aug 2022, 22:36 In het kader van vreemde bordcombinaties twee voorbeelden bij fietspaden in Kijkduin.
Dat kunnen ze in Wijk bij Duurstede ook...

Afbeelding
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Dennenboom »

Bestemmingsverkeer op de fiets mag niet?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Moet je nou brommen als je hier met je brommer inrijdt?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Geen idee, maar je hoeft geloof ik niet te zitten als je loopt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

De korting op benzine is er nu in Duitsland weer af. Dat merkten we dinsdagavond aan de pomp in Xanten, er stond een beste wachtrij om 22 uur om nog even de tank vol te gooien met benzine voor wel al 1,77.

Ik heb vorige week nog voor 1,68 getankt. Dat was vóór ik in de rij aansloot nog 1,65, en tijdens het kwartier in de rij staan versprong de prijs. In Nederland worden de prijzen de dag van te voren bepaald, maar in Duitsland verspringt de boel dus gedurende de dag. Meende het al eens eerder te hebben gezien toen ik langs een prijzenbord reed ("versprong dat nou?") en het gebeurt dus inderdaad.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Hier in Slovenië is het 1.491 voor euro 95. Dat is net wat goedkoper als belastingparadijs Livigno waar ik 1.497 betaald heb.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Een van de BP's aan de Provincialeweg hier in Dordrecht verspringt ook nogal eens gedurende de dag. Ik kom er gedurende de dag vrij vaak meermaals langs, en het is wel voorgekomen dat er in twee uur twee cent bij kwam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: do 01 sep 2022, 10:24 De korting op benzine is er nu in Duitsland weer af. Dat merkten we dinsdagavond aan de pomp in Xanten, er stond een beste wachtrij om 22 uur om nog even de tank vol te gooien met benzine voor wel al 1,77.

Ik heb vorige week nog voor 1,68 getankt. Dat was vóór ik in de rij aansloot nog 1,65, en tijdens het kwartier in de rij staan versprong de prijs. In Nederland worden de prijzen de dag van te voren bepaald, maar in Duitsland verspringt de boel dus gedurende de dag. Meende het al eens eerder te hebben gezien toen ik langs een prijzenbord reed ("versprong dat nou?") en het gebeurt dus inderdaad.
In Gronau was het laagste vandaag tot nu toe 2,109. In Enschede vandaag al 1,949 gezien. Benieuwd of de pomphouders nu weer gaan klagen dat alle Duitsers hier komen ipv andersom :X
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door marvinkok »

Diesel is gewoon duurder dan benzine momenteel bij meeste pompen :X
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Stefan »

Ardan schreef: do 01 sep 2022, 10:24 In Nederland worden de prijzen de dag van te voren bepaald, maar in Duitsland verspringt de boel dus gedurende de dag. Meende het al eens eerder te hebben gezien toen ik langs een prijzenbord reed ("versprong dat nou?") en het gebeurt dus inderdaad.
Klopt, hier veranderen de prijzen tot wel 20-30 keer per dag ofzo. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef: do 01 sep 2022, 13:23 Een van de BP's aan de Provincialeweg hier in Dordrecht verspringt ook nogal eens gedurende de dag. Ik kom er gedurende de dag vrij vaak meermaals langs, en het is wel voorgekomen dat er in twee uur twee cent bij kwam.
Ik heb het vandaag nog bij de Shell bij mij in de wijk ook zien gebeuren dat de prijs gedurende de dag veranderde. Toen ik naar het werk ging was een liter Euro 95 €1,999 en toen ik terug naar huis ging €2,019
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Nu worden ook de boetes duurder vanwege de inflatie: https://nos.nl/artikel/2443408-minister ... t-inflatie
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Met de personeelstekorten is de pakkans ook lager dus dat heft elkaar mooi op. *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Misschien een hint voor iedereen wie plant in Belgie te gaan tanken: Gisteren had ik vooraf de brandstofprijzen via www.carbu.be nagekeken. Ik dacht dat deze bron betrouwbaar was omdat in Belgie de prijzen de hele dag onveranderd blijven. Ter plaatse bleek dat niet, daar was het ineens 10 cent duurder dan op de website stond. Gelukkig was enkele honderd meters verder nog een andere pomp welke juist 10 cent minder vraagde.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Wie op de kaart kijkt ziet boven Apeldoorn een heel lange rechte streep kilometers lang door het landschap gaan. Wat kan het zijn? De oude spoorlijn van Apeldoorn naar Zwolle is het niet, die ligt twee kilometer oostelijker.
Nee, dit is een mooi voorbeeld van wat de concullega's bij het Wegenforum een SNUP zouden noemen, een spoor van een nooit uitgevoerd plan.

In de jaren 1930 was het plan om een nieuwe rijksweg aan te leggen van Apeldoorn naar Zwolle, omdat de oude overbelast begon te raken. Een echte snelweg zou het nog niet worden, maar wel een doorgaande expressweg met ongelijkvloerse kruisingen en men begon met het bouwen van de grondwerken. Maar in de buurtschap Wenum-Wiesel loopt het tracé pal langs het landgoed van Paleis het Loo, en Wilhelmina zou de bouw daarom hoogstpersoonlijk hebben gestopt. Zo gaat het verhaal tenminste. Het zou ook heel goed kunnen dat de oorlog de oorzaak was van de bouwstop. In ieder geval is men na de oorlog niet meer verder gegaan met bouwen. In de jaren 1970 kwam de expresweg van Apeldoorn naar Zwolle er alsnog, maar dan in de vorm van de echte snelweg A50, en ligt een heel stuk oostelijker.

En nu? Het tracé van de oorspronkelijk geplande rijksweg is nu 80 jaar later nog steeds goed zichtbaar in het landschap als een lange streep zonder bomen.
Afbeelding

De Wieselse Kampweg buigt op het punt van deze foto naar links, maar had naar rechts moeten gaan lopen en het er nu liggende pad gaat een dijk op.
Afbeelding

Bij het tracé van de rijksweg aangekomen houdt de dijk eventjes op, er had hier een viaduct moeten komen over de rijksweg maar dat is er nooit gekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Nog verder naar het noorden is aan de vorm van de veldjes bij de Elburgerweg te zien dat hier ook een viaduct en T-splitsing had moeten komen. In de jaren 1950 en 1960 zijn ook hier grondwerken te zien op de topografische kaart, maar die zijn weer verwijderd.

Een niet gebouwde snelweg, eens wat anders dan wandelen over oude spoorlijnen :D Mooie en heerlijk rustige wandelomgeving hier ook. En huizen met tuinen van het kaliber 'als ik toch eens rijk was...'
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Milco »

Interessant! In Almere Buiten heeft men ook ruimte gecreëerd voor het verlengen van de A27 naar het Markermeer, wat uiteindelijk nooit is uitgevoerd. Kijk maar eens op de kaart, in het verlengde van de huidige A27 is het allemaal onbebouwd en ligt er gras en staan er bomen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Jep, zo heb je daar ook nog het tracé van de A30 dat helemaal van het Horsterwold naar Almere is vrijgehouden.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten