Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Het is een illusie om te denken dat je een groot voeruig nodig hebt, zeker voor dagelijkse dingen. Voor die ene keer dat je echt niet met een normaal formaat auto uit kan is een dagje een voertuig huren veel goedkoper, en voor het binnenstadse verkeer is een grote auto dodelijker voor alles wat niet in dat voertuig zit. En voor dat verhuizen kun je altijd formele uitzondering regelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Wij zijn goddank kindvrij, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de hoeveelheid rotzooi die mijn vriendin in huis haalt. Daarnaast houdt ze kinderkampen (dat zal ze leren) en wat daar wel niet aan spullen voor meegezeuld moet worden zou ieder ander waarschijnlijk in een F150 moeten vervoeren, maar krijgt zij dus gewoon in een Spark - nu dan een Zoë. Dus het kan gewoon, en is geen argument tegen kleine auto's.

We hebben er zelf wel eens aan zitten denken naar Godvergeten Laaghuisnummer te verhuizen, maar wonen in een oud arbeiderswoninkje dat geen drol kost maar wel in de stad ligt heeft ook zo zijn voordelen. Onder andere dat je er niet zo afhankelijk van de auto bent :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

De gezinsboodschappen van mijn vader, 15 jaar geleden toen het nog een gezin was met twee ouders en twee pubers, paste uitstekend in een Fiat Cinquecento. Een krat en drie tassen bij zeer grote boodschappen. Als je nu een gezin hebt waar de uitbreiding op konijnentempo is gegaan dan kan ik mij een iets grotere auto voorstellen. Maar verder zijn grotere auto’s tegenwoordig vooral meer blik en niet meer ruimte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

De weekboodschappen werden bij ons (vader, moeder, twee kinderen) ook gewoon de AX ingeladen, en dat ging ook altijd probleemloos. Wij konden zelfs nog mee. Maar wij waren/zijn dan ook klein van stuk. Ik kan me voorstellen dat als je 2 meter lang en/of breed bent je die extra ruimte wel nodig gaat hebben - al was het maar omdat de innamebehoefte dan navenant hoger zal liggen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

PHS schreef: zo 24 sep 2023, 16:38 Voor jou is het misschien een illusie omdat je er als jonge, alleenstaande stedeling niet bekend mee bent
Toen ik nog op het Franse platteland woonde lukte het prima met een 106'je. Maar fijn dat je er op basis van assumpties ervanuit gaat dat ik niet van wanten weet (en jij blijkbaar wel).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Als je je hele leven alleen grote auto's gewend bent geweest, zul je je vast niet kunnen voorstellen dat je in auto's in het algemeen op meer plekken dan alleen de kofferbak spullen kwijt kunt (A)

(maar dat kan dus - en je leert al snel waar allemaal als je klein rijdt.)
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Zelfs in grote auto's krijg ik vrij regelmatig zowel de achterbank als de kofferbak vol eigenlijk.
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Ik kan me voorstellen dat dat met al die flessen drank al snel gebeurt, ja :Y

(A)
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Ik drink alleen op feestjes tegenwoordig, daar wordt het bier in fusten bezorgd door nog veel grotere wagens. :Y
rooddolfijn
Berichten: 785
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door rooddolfijn »

Hier werden de drie boodschappentassen gewoon de bakfiets ingeladen, genoeg voor vader, moeder en 3 kids. Helaas lijkt het er op dat de bakfiets na 17 jaar trouwe dienst nu toch echt de pijp aan Maarten heeft gegeven.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
PHS

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10607
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

rooddolfijn schreef: zo 24 sep 2023, 19:37 Hier werden de drie boodschappentassen gewoon de bakfiets ingeladen, genoeg voor vader, moeder en 3 kids. Helaas lijkt het er op dat de bakfiets na 17 jaar trouwe dienst nu toch echt de pijp aan Maarten heeft gegeven.
Die 17 jaar komt zo'n beetje overeen met de levensverwachting van een personenwagen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10607
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 24 sep 2023, 19:41 Inderdaad, als je de achterbank omklapt, gaat een hele tuinbank zó de auto in (mijn ouwelui vorig weekend) :Y
En je houdt netto precies evenveel zitplaatsen over. Misschien iets minder comfort, maar je moet er iets voor over hebben...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: zo 24 sep 2023, 19:41 Inderdaad, als je de achterbank omklapt, gaat een hele tuinbank zó de auto in (mijn ouwelui vorig weekend) :Y
Nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat mijn faadeww ook altijd in grote auto's reed, van CX via XM naar Vel Satis, met nog wat BX en Xantia tussendoor. Of er een tuinbank in zou hebben gepast weet ik niet, maar toen ik in 2011 mijn eerste flatscreen kocht, was ik maar wat blij met die grote Renault.

Enfin, terug naar de auto's. Oneewacht, daar ging het al over.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2861
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Overigens, waar wij het nu over stad vs. platteland hebben: Door de plannen voor een avondklok voor jonge bestuurders en ook voor regelmatige onderzoek van ouderen zullen vooral de mensen op het platteland weer* de dupe zijn. Want jongeren en ouderen in de stad kunnen bij voorbeeld op ov op fiets overstappen, maar op het platteland gaat het niet zonder auto.

(* = ik schrijf "weer", omdat inmiddels volgens mij steeds meer politiek voor de mensen in de steden wordt gemaakt terwijl de mensen op het platteland meer en meer nadelen ervaren)
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Ik vraag me sowieso af hoe heet de soep werkelijk gegeten gaat worden. De weg van voorstel naar wet is een lange, en de bron lijkt er baat bij te hebben dit flink op te kloppen.

Dus voor je nu weer gaat hyperventileren bij de gedachte door oom agent onder schot gehouden te worden omdat je de Zeeuwse camping niet voor zonsondergang hebt weten te bereiken: adem uit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Ik ga straks voor het eerst autorijden in Italië. Brrr. Alle verkeersregels lijken hier optioneel te zijn. Als voetganger oversteken is gewoon een schietgebedje doen en ogen dicht.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Ben er vorige maand nog met de motor geweest. Ik heb me maar snel aangepast aan de lokale mores :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2861
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

TffpaA schreef: ma 25 sep 2023, 10:48Dus voor je nu weer gaat hyperventileren bij de gedachte door oom agent onder schot gehouden te worden omdat je de Zeeuwse camping niet voor zonsondergang hebt weten te bereiken: adem uit.
Daar maak ik me geen zorgen over, want voor de avondklok ben ik te oud en voor regelmatige onderzoek te jong. ;)
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Jamaar die avondklok gaat in Nederland voor alle Duitsers gelden die naar de kust willen afreizen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Voor dat hele verhaal rondom de beginnende bestuurders lijkt het me niet zo verkeerd om de boel op Europees niveau wat beter af te stemmen. Nu hebben diverse lidstaten daar eigen - goedbedoelde - wetgeving voor, die echter alleen binnen de landsgrenzen geldt, terwijl juist de hele rijbewijskermis nu binnen de hele EU zo goed als uniform is.

Ik zou zeggen: verzamel de ervaringen in Nederland, Duitsland en Frankrijk met hun huidige wetgeving en initiatieven en laat daar een mooi EU-breed regime uitrollen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8871
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

TffpaA schreef: ma 25 sep 2023, 10:48 Ik vraag me sowieso af hoe heet de soep werkelijk gegeten gaat worden. De weg van voorstel naar wet is een lange, en de bron lijkt er baat bij te hebben dit flink op te kloppen.
Dat het artikel behoorlijk is overgoten met een sausje stemmingmakerij als het gaat om automobiliteit is inderdaad passend bij een autoblad. ;)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TffpaA
Berichten: 3298
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Ik vind het op zich prima dat men kritisch is ten aanzien van maatregelen jegens automobiliteit. Tegelijkertijd kan ik wat hier geschreven wordt met de beste wil van de wereld niet als 'kritiek' duiden - dit ontstijgt het gemiddelde geenstijlreaguursel nog niet eens, met al die stemmingmakerij richting de EU. Moeilijk serieus te nemen, vandaar dat ik denk dat de opgediende soep eerder gazpacho zal worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten