Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Tsja... ik zie inderdaad de mooiste capriolen.

De meesten zetten waarschijnlijk de ondersteuning op maximaal. Nadeel is dan dat als je gewend bent om naast de fiets te gaan staan en dan al steppend vaart te maken voordat je opstapt - da's overigens vooral een vrouwending - je zoveel kracht op die trapper zet dat je dan wel heel hard moet bijsteppen om je eigen fiets bij te houden :')

En hogere snelheid = langere remweg. Die vergissing maken een hoop ook nog wel eens, zeker als je pas achterom kijkt of je kunt oversteken als je al half ingedraaid bent. Vandaag ook weer zo'n zool (niet eens een bejaarde) die op die manier bijna op z'n muil ging.

Als de telefoons allemaal een week niet zouden werken denk ik dat je dat ook wel duidelijk terug kunt zien in de ongevallencijfers.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Zeker dat sommigen maar een minuut zonder dat telefoontje in de hand zullen overleven??? _O-
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Misschien niet, maar dan zijn het geen verkeersdoden natuurlijk. :oops: 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Genoeg automobilisten die ook in de auto klooien met hun telefoon. Die zie je van links .... naar rechts .... gaan over meer dan de breedte van de rijstrook :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Trouwens, de Duitse pers heeft ook zijn prioriteiten.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Over het algemeen zie ik toch een stuk meer fietsers die onverantwoord rijgedrag vertonen dan automobilisten. En ik zie een stuk meer automobilisten in het algemeen. Wat mij betreft moet er veel meer gehandhaafd worden op fietsers.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

Fahrradfahrer gegen die wand?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Suus schreef: wo 21 apr 2021, 20:47 Genoeg automobilisten die ook in de auto klooien met hun telefoon. Die zie je van links .... naar rechts .... gaan over meer dan de breedte van de rijstrook :X
Het geldt dan ook voor alle verkeersdeelnemers dat het gebruik van een telefoon niet heel handig is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

Is het niet zelfs verboden?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

^^ Nee hoor, als je stilstaat mag je de telefoon bedienen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

dennistd schreef: wo 21 apr 2021, 21:25 Wat mij betreft moet er veel meer gehandhaafd worden op fietsers.
:pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos: :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

waldo79 schreef: wo 21 apr 2021, 22:07 ^^ Nee hoor, als je stilstaat mag je de telefoon bedienen.
Ook als dat voor een verkeerslicht ofzo is? Of moet je wel netties erges aan de kant staan?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Durashift »

^^^ Ja, stilstaan is stilstaan, dus ook in de file voor het verkeerslicht.. of als eerste.. en dan niet rap optrekken.. waardoor je de achterliggers weer benadeeld.
dennistd schreef: wo 21 apr 2021, 21:25 Over het algemeen zie ik toch een stuk meer fietsers die onverantwoord rijgedrag vertonen dan automobilisten. En ik zie een stuk meer automobilisten in het algemeen. Wat mij betreft moet er veel meer gehandhaafd worden op fietsers.
Helemaal met je eens.

Vandaag ook weer.. een senioren kerel in zo'n ligfiets, een banaan.. Gaat rustig door rood... :roll: en dan denk ik: je bent al, ondanks de gele kleur, niet zo zichtbaar.. zo laag bij de grond maar wel op maximale snelheid.. :evil:

Je ziet ze ook niet kijken.. alleen maar het hoofd strak vooruit.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

Afbeelding

Op twitter vraagt Suus waarom de km-afstanden achter de plaatsnamen zijn gewijzigd.

Er kunnen een aantal redenen zijn:
1 gewoon een foutje van de ontwerper.
2 hergebruik van de armen
3 de aanleg van nieuwe paden (kortere route)
4 het uitbreiden van de plaatsen (verplaatsen van de grens bebouwde kom).

De afstand tot een plaats wordt gemeten tot het eerste bewegwijzerde kruispunt in die plaats. Als een plaats groter wordt wordt de afstand tot die plaats dus korter. Bij Den Haag heeft het bouwen van de Vinex wijken ook gevolg gehad. Vreemde is dus wel dat je vanuit de Balij dus wel snel in Leidschenveen bent, maar nog een aardig eindje hebt te gaan tot het Centrum.

In het verleden werd er gemeten tot het centrum van de stad (stadhuis of kenmerkend gebouw). Maar omdat steden steeds groter werden is dat aangepast. Het blijf natuurlijk reden tot discussie geven welke keuze je maakt. De huidige keuze heeft wel tot gevolg dat je dus een flink aantal borden moet gaan aanpassen.
Op nieuwe borden wordt de op dat moment geldende afstand aangegeven, maar aanpassen van oude borden kan best lang duren. Zo kan er dus een onregelmatigheid ontstaan in de kilometer aanduiding als je een route rijdt. Zo kregen we jaren terug regelmatig van weggebruikers een opmerking dat de afstand langs de A20 bij Maassluis niet juist was. Het strookje lag al ruime tijd klaar, maar om het op een portaalpaneel aan te brengen moest wel een wegafzetting worden geplaatst en afgestemd met de regio van RWS. Een best wel kostbare operatie om aan te brengen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Op de Gors in het buitengebied van de gemeente Halderberge waande ik mij vanmiddag even in België.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Durashift »

nvdw schreef: wo 21 apr 2021, 15:14
Straßenverkehrsordnung schreef:§ 9 Abbiegen, Wenden und Rückwärtsfahren

(6) Wer ein Kraftfahrzeug mit einer zulässigen Gesamtmasse über 3,5 t innerorts führt, muss beim Rechtsabbiegen mit Schrittgeschwindigkeit fahren, wenn auf oder neben der Fahrbahn mit geradeaus fahrendem Radverkehr oder im unmittelbaren Bereich des Einbiegens mit die Fahrbahn überquerendem Fußgängerverkehr zu rechnen ist.
Als ik dat zo lees dan hebben we het voornamelijk over situaties waar je met een zwaar voertuig al niet harder gaat dan stapvoets om de simpele reden dat je anders de bocht niet redt.
(..)
Met een combi of een trekker-oplegger wel ja.. maar met een compacte distributietruck (of de zwaardere bestelvoertuigen) kan het wel wat rapper dan maximaal 11 km/h.. (A)

https://www.adac.de/verkehr/recht/verke ... o-novelle/

Wordt ook nog wat.. 1,5 meter afstand houden binnen de bebouwde kom bij het passeren van fietsers. Hopelijk fietsen ze daar netjes achter elkaar en niet drie rijen dik zoals in NL toch wel gebruikelijk is bij bepaald bevolkingsgroepen....

Nee, dat wordt er allemaal niet leuker op.. :6
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Ik vind dit eigenlijk best magertjes hoor, in Schotland is de regel dat je bij het inhalen van fietsers dezelfde ruimte gebruikt als bij auto's gebruikelijk is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

In Nederland is afstand houden bij het inhalen zo goed als onmogelijk door de wegen die steeds smaller gemaakt worden :roll:

Hoe moet je hier 1,5m afstand houden van een fietser op de fietsstrook?
Afbeelding
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Nederlandse wegen zijn sowieso achterlijk smal, als je ziet wat er hier voor hoeveelheden verkeer over een rijbaan van 6 meter wordt gepropt.

Smallere wegen zijn gevaarlijk. Op papier is het leuk, want als het gevaarlijker lijkt zouden mensen minder snel rijden. Maar ja, als er wat fout gaat dan gaat het ook meteen goed fout.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door cassie127 »

Die smallere profielen zijn juist om de snelheid eruit te halen. Verder zie ik gewoon een gebiedsontsluitingsweg die voldoet aan de eisen van Duurzame Veilig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Wat zeg ik nou net. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Smallere wegen zijn betere wegen *O*

Het liefst zo smal dat er geen auto’s meer op passen. En verhard wegdek is ook baarlijke nonsens :D

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Kwam eergisteren op zo'n weggetje nog een Sparerib Express wagentje tegen die er met 80 overheen crosste. Wat een stofwolk. _O_
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Bezorgers daarvan doen buitenaf wel vaker dingen die niet zo handig zijn.... https://www.tubantia.nl/borne/maaltijdb ... ~abb5796b/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Hainje »

Denk dat je dit risico als bedrijf sowieso wel snel loopt als je personeelsbestand voornamelijk uit studenten bestaat.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten