Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Het is een illusie om te denken dat je een groot voeruig nodig hebt, zeker voor dagelijkse dingen. Voor die ene keer dat je echt niet met een normaal formaat auto uit kan is een dagje een voertuig huren veel goedkoper, en voor het binnenstadse verkeer is een grote auto dodelijker voor alles wat niet in dat voertuig zit. En voor dat verhuizen kun je altijd formele uitzondering regelen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Wij zijn goddank kindvrij, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de hoeveelheid rotzooi die mijn vriendin in huis haalt. Daarnaast houdt ze kinderkampen (dat zal ze leren) en wat daar wel niet aan spullen voor meegezeuld moet worden zou ieder ander waarschijnlijk in een F150 moeten vervoeren, maar krijgt zij dus gewoon in een Spark - nu dan een Zoë. Dus het kan gewoon, en is geen argument tegen kleine auto's.
We hebben er zelf wel eens aan zitten denken naar Godvergeten Laaghuisnummer te verhuizen, maar wonen in een oud arbeiderswoninkje dat geen drol kost maar wel in de stad ligt heeft ook zo zijn voordelen. Onder andere dat je er niet zo afhankelijk van de auto bent
We hebben er zelf wel eens aan zitten denken naar Godvergeten Laaghuisnummer te verhuizen, maar wonen in een oud arbeiderswoninkje dat geen drol kost maar wel in de stad ligt heeft ook zo zijn voordelen. Onder andere dat je er niet zo afhankelijk van de auto bent
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De gezinsboodschappen van mijn vader, 15 jaar geleden toen het nog een gezin was met twee ouders en twee pubers, paste uitstekend in een Fiat Cinquecento. Een krat en drie tassen bij zeer grote boodschappen. Als je nu een gezin hebt waar de uitbreiding op konijnentempo is gegaan dan kan ik mij een iets grotere auto voorstellen. Maar verder zijn grotere auto’s tegenwoordig vooral meer blik en niet meer ruimte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De weekboodschappen werden bij ons (vader, moeder, twee kinderen) ook gewoon de AX ingeladen, en dat ging ook altijd probleemloos. Wij konden zelfs nog mee. Maar wij waren/zijn dan ook klein van stuk. Ik kan me voorstellen dat als je 2 meter lang en/of breed bent je die extra ruimte wel nodig gaat hebben - al was het maar omdat de innamebehoefte dan navenant hoger zal liggen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Toen ik nog op het Franse platteland woonde lukte het prima met een 106'je. Maar fijn dat je er op basis van assumpties ervanuit gaat dat ik niet van wanten weet (en jij blijkbaar wel).
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Als je je hele leven alleen grote auto's gewend bent geweest, zul je je vast niet kunnen voorstellen dat je in auto's in het algemeen op meer plekken dan alleen de kofferbak spullen kwijt kunt
(maar dat kan dus - en je leert al snel waar allemaal als je klein rijdt.)
(maar dat kan dus - en je leert al snel waar allemaal als je klein rijdt.)
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zelfs in grote auto's krijg ik vrij regelmatig zowel de achterbank als de kofferbak vol eigenlijk.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik kan me voorstellen dat dat met al die flessen drank al snel gebeurt, ja
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik drink alleen op feestjes tegenwoordig, daar wordt het bier in fusten bezorgd door nog veel grotere wagens.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Hier werden de drie boodschappentassen gewoon de bakfiets ingeladen, genoeg voor vader, moeder en 3 kids. Helaas lijkt het er op dat de bakfiets na 17 jaar trouwe dienst nu toch echt de pijp aan Maarten heeft gegeven.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Die 17 jaar komt zo'n beetje overeen met de levensverwachting van een personenwagen.rooddolfijn schreef: ↑zo 24 sep 2023, 19:37 Hier werden de drie boodschappentassen gewoon de bakfiets ingeladen, genoeg voor vader, moeder en 3 kids. Helaas lijkt het er op dat de bakfiets na 17 jaar trouwe dienst nu toch echt de pijp aan Maarten heeft gegeven.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
En je houdt netto precies evenveel zitplaatsen over. Misschien iets minder comfort, maar je moet er iets voor over hebben...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat mijn faadeww ook altijd in grote auto's reed, van CX via XM naar Vel Satis, met nog wat BX en Xantia tussendoor. Of er een tuinbank in zou hebben gepast weet ik niet, maar toen ik in 2011 mijn eerste flatscreen kocht, was ik maar wat blij met die grote Renault.
Enfin, terug naar de auto's. Oneewacht, daar ging het al over.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Overigens, waar wij het nu over stad vs. platteland hebben: Door de plannen voor een avondklok voor jonge bestuurders en ook voor regelmatige onderzoek van ouderen zullen vooral de mensen op het platteland weer* de dupe zijn. Want jongeren en ouderen in de stad kunnen bij voorbeeld op ov op fiets overstappen, maar op het platteland gaat het niet zonder auto.
(* = ik schrijf "weer", omdat inmiddels volgens mij steeds meer politiek voor de mensen in de steden wordt gemaakt terwijl de mensen op het platteland meer en meer nadelen ervaren)
(* = ik schrijf "weer", omdat inmiddels volgens mij steeds meer politiek voor de mensen in de steden wordt gemaakt terwijl de mensen op het platteland meer en meer nadelen ervaren)
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik vraag me sowieso af hoe heet de soep werkelijk gegeten gaat worden. De weg van voorstel naar wet is een lange, en de bron lijkt er baat bij te hebben dit flink op te kloppen.
Dus voor je nu weer gaat hyperventileren bij de gedachte door oom agent onder schot gehouden te worden omdat je de Zeeuwse camping niet voor zonsondergang hebt weten te bereiken: adem uit.
Dus voor je nu weer gaat hyperventileren bij de gedachte door oom agent onder schot gehouden te worden omdat je de Zeeuwse camping niet voor zonsondergang hebt weten te bereiken: adem uit.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik ga straks voor het eerst autorijden in Italië. Brrr. Alle verkeersregels lijken hier optioneel te zijn. Als voetganger oversteken is gewoon een schietgebedje doen en ogen dicht.
Ik doe ook maar wat
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ben er vorige maand nog met de motor geweest. Ik heb me maar snel aangepast aan de lokale mores
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Daar maak ik me geen zorgen over, want voor de avondklok ben ik te oud en voor regelmatige onderzoek te jong.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Jamaar die avondklok gaat in Nederland voor alle Duitsers gelden die naar de kust willen afreizen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Voor dat hele verhaal rondom de beginnende bestuurders lijkt het me niet zo verkeerd om de boel op Europees niveau wat beter af te stemmen. Nu hebben diverse lidstaten daar eigen - goedbedoelde - wetgeving voor, die echter alleen binnen de landsgrenzen geldt, terwijl juist de hele rijbewijskermis nu binnen de hele EU zo goed als uniform is.
Ik zou zeggen: verzamel de ervaringen in Nederland, Duitsland en Frankrijk met hun huidige wetgeving en initiatieven en laat daar een mooi EU-breed regime uitrollen.
Ik zou zeggen: verzamel de ervaringen in Nederland, Duitsland en Frankrijk met hun huidige wetgeving en initiatieven en laat daar een mooi EU-breed regime uitrollen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dat het artikel behoorlijk is overgoten met een sausje stemmingmakerij als het gaat om automobiliteit is inderdaad passend bij een autoblad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik vind het op zich prima dat men kritisch is ten aanzien van maatregelen jegens automobiliteit. Tegelijkertijd kan ik wat hier geschreven wordt met de beste wil van de wereld niet als 'kritiek' duiden - dit ontstijgt het gemiddelde geenstijlreaguursel nog niet eens, met al die stemmingmakerij richting de EU. Moeilijk serieus te nemen, vandaar dat ik denk dat de opgediende soep eerder gazpacho zal worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten