Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Milco »

Dat wist ik dan weer niet. Maakt de huidige N301 dan weer onderdeel uit van de geplande verlenging van de A30?

Ik zie nu wel dat die N301 en de Buitenring in Almere op een lijn liggen…

Ik vind zulke zaken altijd super interessant! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

Nou, dan heb ik hier ook nog wel een interessante kaart van wathadkunnenzijn uit het Gelders Archief:

Afbeelding

Er is vooral heel veel niet van terechtgekomen, en ik betwijfel in de meeste gevallen ook of er überhaupt voorbereidend werk voor is verricht dat nu nog zichtbaar zou zijn. Maar interessant zijn dit soort kaarten altijd zeker.
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Interessant verhaal. :pos:

De brug hier in het dorp is twee weken afgesloten voor autoverkeer. Vervelend en 4km omrijden is best een eind, maar liever preventief onderhoud dan dat het ding weer eens niet meer dicht wil.
Ik verbaas me alleen over de hoeveelheid automobilisten die, ondanks alle omleidingsborden, hekken en dergelijke toch ijzerenheinig doorrijden tot het punt dat ze echt niet verder kunnen en, zoals net, met hun aanhangwagen moeten gaan keren. Letten die mensen gewoon niet op of denken ze dat zo'n afzetting voor hen niet geldt?
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door JordiBrabant »

Een dodelijke combinatie van allebei lijkt mij het waarschijnlijkst. Bij mij in het dorp wordt een rotonde verbouwd waardoor afwijkend van normaal nu een straat eenrichtingsverkeer heeft om de omleiding van de bus mogelijk te maken. Ik heb al zo veel auto's daar verkeerd in zien rijden, dat de verbouwing bekostigd zou kunnen worden door de boetes, als die de gemeenten toe zouden komen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Na de invoer van het nieuwe gewestelijke verkeerscirculatieplan in de gemeente Brussel reden zoveel mensen verkeerd dat je bijna gaat twijfelen of mensen nog wel letten op borden langs de weg of volledig op de automatische piloot rijden.

Daarbij zijn ook meerdere gewonden gevallen, door een auto die door een paal doorboort werd en een bestelauto die een terras omverreed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door DDietzen »

De bestuurder reed toch moedwillig op dat terras in? Dat lijkt me wel een verschil met de categorie 'automatische piloot'-fouten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Mensen vertrouwen blind op de TomTom, het liefst zodanig midden op de voorruit geplakt dat je niks meer op de weg ziet...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Ha ha, dat laatste valt me ook vaak op :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Schokkende cijfers! 40% van de automobilisten in Nederland rijdt te hard

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... t-te-snel/

In zones waar de maximumsnelheid 30 km/uur is rijdt 52% van de automobilisten te hard.

Automobilisten in Flevoland rijden het vaakst te hard, slechts 55% houdt zich daar aan de maximumsnelheid. In Groningen, Drenthe en Flevoland wordt door bijna 2/3e van alle automobilisten te hard gereden in een zone 30. In Zuid-Holland houden automobilisten zich het beste aan de maximumsnelheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Leuk, maar te algemeen om echt iets toe te voegen. Het roept bij mij meer vragen op dan dat ik er van geleerd heb. Als dat "te hard rijden" 32 is zonder mensen op straat is dat weer wat anders dan met 60 door een woonwijk scheuren. En die snelrijders in Flevoland, misschien rijden die wel allemaal over dezelfde weg en is daar specifiek iets mee aan de hand. Of niet. Maar daar geeft het onderzoek geen antwoord op, het is alleen maar sensatie.

Dat kan ik ook. Schokkende cijfers! 40% van de voetgangers in Nederland loopt door rood. Dat hoeft nog niet zo erg te zijn als het 10x om 23u gebeurt op een overzichtelijke, lege weg, maar kan al zeer ernstig zijn als het 1x in de spits op een druk kruispunt gebeurt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Flevoland is als recent uit de zee getrokken polder natuurlijk een en al kaarsrechte weg buiten de bebouwde kom. En als de verkeersdrukte nog meevalt, dan zijn er ook geen andere verkeersdeelnemers om je op te houden. Dat zal ook wel verklaren waarom het in Zuid-Holland beter gaat dan in het de noordelijke provincies.

En wat 30 km-zones betreft: die beslaan inmiddels ook wegen waar je geen fietsers tegenkomt (want die rijden op een fietspad), waar de voorrang gewoon geregeld is, die breed genoeg zijn om een 747 op te kunnen landen of die midden in een weiland ligt omdat de gemeente de komgrens van het dorp a) nogal liberaal heeft toegepast en b) er meteen maar een 30-zone van maakt om er vanaf te zijn. Ja doei.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: wo 21 sep 2022, 10:53 In Zuid-Holland houden automobilisten zich het beste aan de maximumsnelheid.
Mijn enige verkeersboete kreeg ik juist in Zuid-Holland. (A) (De oorzaak was dat bij kruisingen van de N218 de maximumsnelheid 50 km/h is en ik met ruim 60 km/h door groen reed.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Geheel mee eens @nvdw, het 'te hard' rijden is nogal context afhankelijk.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: wo 21 sep 2022, 10:53 Schokkende cijfers! 40% van de automobilisten in Nederland rijdt te hard
Ik geloof dat had ik eerder al geschreven dat het bijna altijd als ik me vanwege de dure boetes in NL aan de maximumsnelheid hou* niet al te lang duurt tot dat ik een gele kenteken dicht aan mijn kofferbak heb! :Y

* en nee, war 80 is rij ik niet 75 maar meestal 82-83.....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

waldo79 schreef: wo 21 sep 2022, 13:24 Geheel mee eens @nvdw, het 'te hard' rijden is nogal context afhankelijk.
Nee, maar ik begrijp wat je bedoelt. "Te hard rijden" is een feitelijke constatering en niet afhankelijk van de context.
De interpretatie van de door Suus gegeven cijfers hangt wel af van de context.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Het is niet de eerste keer dat deze veenbrand van een discussie oplaait, maar doelbewust te hard willen rijden als de verkeerssituatie het niet toelaat is voor mij een no-go. Ik stoorde mij als beginnend bestuurder enorm aan bumperklevende jagers, dus dan is het hoogst hypocriet als ik ook ga lopen jagen nu ik wat meer ervaring heb. Ik bestrijd echter niet dat ik ook wel eens boven de maximumsnelheid ga, maar daarbij blijf ik me nog altijd bewust van de heersende verkeersdynamiek en neem gas terug als de situatie in verhouding tot de snelheid onoverzichtelijk wordt. Denk bij dat laatste bijvoorbeeld aan de traditioneel op de straathoek geparkeerde bestelbusjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Vanmiddag reed er iemand voorop mijn "treintje" die 65-70 reed op een 80-weg... ja dan hang ik ook wel bij je achterin hoor, hoewel die hint 9 van de 10 keer toch niet begrepen wordt.
Bibeko ben ik daar wat voorzichtiger mee omdat langzaamrijders dan ook vaak een beetje aan het zoeken zijn en ineens kunnen afslaan.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

ICE11 schreef: wo 21 sep 2022, 13:30 * en nee, war 80 is rij ik niet 75 maar meestal 82-83.....
En de flitsgrens is pas bij 87, dus doorrijden. :6
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Meltrain schreef: wo 21 sep 2022, 13:42
waldo79 schreef: wo 21 sep 2022, 13:24 Geheel mee eens @nvdw, het 'te hard' rijden is nogal context afhankelijk.
Nee, maar ik begrijp wat je bedoelt. "Te hard rijden" is een feitelijke constatering en niet afhankelijk van de context.
De interpretatie van de door Suus gegeven cijfers hangt wel af van de context.
Helemaal correct. Als je boven de vastgestelde limiet rijdt dan ben je in overtreding. Alleen in een smalle straat ervaar ik het anders dan op een brede weg waar om allerlei redenen een vrij lage limiet is vastgesteld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

De Vlaams Premier Jan Jambon heeft gisterenavond op TV in de talkshow van Gert Verhulst toegegeven dat hij zijn chauffeur wel eens opdracht geeft te hard te rijden: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/06 ... l-laat-ri/. In België is opdracht geven aan een ander om te snel te rijden verboden bij wet.

Op dit moment is geheel Vlaanderen in rep en roer. Zo'n beetje elke organisatie die iets te zeggen heeft over mobiliteit heeft een statement afgegeven. Ook diverse leden van het Vlaams en federaal parlement, gouverneurs en ministers reageren laconiek, verbolgen of verveeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Van alle dingen waar je boos over kan worden in de Belgische politiek is dit wel een van de minder erge. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

En dat ook nog eens terwijl het in die talkshow net ging over een pas gestarte campagne om snel rijden te ontmoedigen. :')
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

De autoverhuurder Sixt wil tot 2028 in totaal rond 100.000 elektrische autos van BYD uit China kopen en deze in heel Europa inzetten. Terwijl de Duitse autoindustrie woedend is dat Sixt niet de inheemse producenten steunt vrezen politici en overheidsdiensten chineze spionage met behulp van de autos.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Het was alweer een tijd geleden dat ik een interessant verkeersbord heb geplaatst hier, dus alsjeblieft.

Afbeelding

Ik weet ondertussen de betekenis, maar ben benieuwd of jullie dat ook weten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Als je rechtdoor gaat kom je bij wandelknooppunt 72, lijkt me niet zo ingewikkeld. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten