Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

VIRM schreef:Het is al langer tijd voor een asfalt- en autotopic, nietwaar?
Jazeker: het Grote Asfalt- en AutoTopic! Steeds meer begint er namelijk op te wijzen dat het OV binnenkort verleden tijd zal zijn. De vervoerders willen niets liever dan tegen zo hoog mogelijke operationele kosten zo min mogelijk reizigers vervoeren! En dat allemaal op kosten van de zuurverdiende centjes van onze hardwerkende, filevoorzichuitduwende, Nederlandsche Belastingbetaler! Dat kan natuurlijk niet goed blijven gaan! Net zoals de mammoet, de dodo en het klimaat, zal ook het OV straks bijgezet kunnen worden in het Museum van Moedwillig door de Mensheid verMoorde ehh ... Natuurverschijnselen! Want dat is het OV toch? Natuur = goed => OV = goed => OV = natuur!

En de Auto op het Asfalt is natuurlijk altijd de natuurlijke vijand van het OV geweest. Maar if you can't beat them, join them, dus: een draadje over alles wat met auto's, wegen en wat dies meer zij te maken heeft! Opdat ook U, waarde forumgenoot, alvast kunt wennen aan het vooruitzicht straks per koekblik in alle vrijheid in de file aan te kunnen sluiten. Wat zullen ze raar op hun neus staan te kijken daar in Halsemsterdam!

(tl;dr: dit draadje gaat dus over auto's en asfalt cq wegen)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

En als we in dit topik reageren krijgen we een auto kadeau? *O*
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Als OV-medewerker ben ik aangewezen op de auto omdat ik de bus 's avonds niet mee naar huis mag nemen. Dat moet veranderen (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Ik heb de afgelopen maanden vaker in de Ford Focus van mijn moeder dan in een trein gezeten :@
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Dat doet Chrysa toch beter :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Die ligt vooral te ijlen op bed, toch?
Ik zit sinds medio maart daarentegen een stuk minder in mijn Puhhzjoo 208 (nieuwste model). Want thuiswerken: dát is de échte vijand van onze mobiliteit!!1!
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Ik maak de laatste tijd vooral ritjes naar de Albert Heijn op en neer. (A)
Heerlijk joh, niet op de bus hoeven te wachten maar gewoon al je zooi achterin kunnen gooien en gaan. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Die ligt vooral te ijlen op bed, toch?
Nee, ze ijlt in buurtsuper en OV-forum -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Same thing really, na verloop van tijd?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Is dat niet meer een vraag voor het Grote Filosofietopic?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

En niet eens een poll of mensen hier rondrijden in een Volkswagen, Volvo of Tata Nano? ;)
Alargule schreef: Jazeker: het Grote Asfalt- en AutoTopic! Steeds meer begint er namelijk op te wijzen dat het OV binnenkort verleden tijd zal zijn. De vervoerders willen niets liever dan tegen zo hoog mogelijke operationele kosten zo min mogelijk reizigers vervoeren! En dat allemaal op kosten van de zuurverdiende centjes van onze hardwerkende, filevoorzichuitduwende, Nederlandsche Belastingbetaler! Dat kan natuurlijk niet goed blijven gaan! Net zoals de mammoet, de dodo en het klimaat, zal ook het OV straks bijgezet kunnen worden in het Museum van Moedwillig door de Mensheid verMoorde ehh ... Natuurverschijnselen! Want dat is het OV toch? Natuur = goed => OV = goed => OV = natuur!
Dus dan kan dit forum ook worden bijgezet in Naturalis?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Eerst worden we samengevoegd met het wagenforum om in een of ander subforumpje dood te bloeden. Daarna worden we met z'n allen bijgezet :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

Geen samenvoeging met het horecaforum?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Neen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Mijn favoriete feitje over wegen is toch wel het bestaan van de A38, een paar honderd meter autosnelweg tussen Ridderkerk en het gelijknamige knoopunt, zonder op- of afrit.
De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
Laatst gewijzigd door Tom024 op ma 08 jun 2020, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Ge komt d'r dus nie op, maar ge komt d'r ok nie meer vanaf! Zoals een oom van me over vrouwen placht te spreken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

Kwam ie d'r dan wel onder? Of ook dat niet? *O*
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

Knooppunt Coenplein (A8 en A10) had overigens jarenlang een brug die niet gebruikt werd toch.? Geen idee of dat nog zo is.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Alargule schreef:Ge komt d'r dus nie op, maar ge komt d'r ok nie meer vanaf! Zoals een oom van me over vrouwen placht te spreken.

Ik gok dat je oom er op zijn minst één keer op is geweest? *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Mijn favoriete feitje over wegen is toch wel het bestaan van de A38, een paar honderd meter autosnelweg tussen Ridderkerk en het gelijknamige knoopunt, zonder op- of afrit.
De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
De A77 heeft wel twee afritten, maar is verder ook een snelweg waar nog nooit iemand van heeft gehoord :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Van de A77 maak ik nog weleens gebruik, maar het is inderdaad een erg rustige weg. Wel de snelste route als je uit Limburg naar de Achterhoek wil overigens.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

Als het ding alleen maar afritten heeft en niemand er dus op kan komen is dat opzich ook niet heel vreemd natuurlijk (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Tom024 schreef:De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
De A74 is iets langer, maar vooral een stuk nuttiger. :P
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door JordiBrabant »

Niet al het asfalt is gelijk gecreëerd. De meeste bestuurders merken dat alleen als ze België inrijden en merken hoe stil ons Nederlandse ZOAB eigenlijk is. Maar voor een groep verkeersdeelnemers is het soort asfalt heel belangrijk. Voor skeeleraars is asfalt met een gladde toplaag de hemel op aarde en glijden er super snel op, terwijl versleten asfalt met relatief veel grind in de toplaag een hel is. Kasseien rijden dan nog bijna beter. Het is tijd voor meer #asphaltawareness voor skeeleraars. Dit forum is immers geweid aan asfalt, over wegen is immers al genoeg op dat andere forum geschreven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Milco »

Ik vraag mij af: zullen ze op het Wegenforum nu ook een topic hebben over het openbaar vervoer in Nederland? :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten