Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Ik dacht dat bierfietsen inmiddels verboden waren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

En volgens mij moest er ook altijd één bob over blijven, toch?
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Michael »

Ik heb ze regelmatig gezien en zo nu en dan zie ik er nog wel eens een rijden. En iedere keer weer halen ze de meest idiote fratsen uit en veroorzaken ze gevaarlijke situaties. En de bestuurders daarvan heb ik tot nu toe altijd gewoon bier zien drinken. Dus wat mij betreft worden die gewoon verboden en zouden ze dus niet meer verhuurd mogen worden. Er zijn er genoeg ongelukken mee gebeurd.
Meltrain schreef: zo 10 okt 2021, 13:29 Ik dacht dat bierfietsen inmiddels verboden waren.
Ik heb even gezocht via Google en zolang ze niet breder zijn dat 1,5 meter mag het gewoon.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Uit het Amsterdame centrum zijn ze al jaren geleden verbannen.

#nederlandnubierfietsvrij
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Opnieuw is het record, voor de waarschijnlijk derde keer dit jaar, de drukste ochtendspits verbroken. Volgens Rijkswaterstaat is het record van vorige week woensdag verbroken. Er stond toen in de ochtendspits 310 km file, deze ochtendspits is het gestegen naar 312 km file. Volgens de ANWB staat er op piekmoment 757 km file, een record van ruim 200 km ten opzichte van vorige week woensdag. De ANWB brengt dus nog grotere verschillen en een duidelijk hogere spitsrecord dus! *bus*

De extreme drukte wordt veroorzaakt door regen en ongelukken. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Dennenboom »

Ook de benzineprijs gaat door het dak. Esso de Slagmaat aan de A12 vraagt € 2,109 voor een liter Euro 95. Wie biedt meer?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Ik rij er niet speciaal voor naar Duitsland want dat loont zich nou ook weer niet, maar ik probeer als het even kan zo min mogelijk in Nederland te tanken. Straks naar Antwerpen, ik hoop dat ik België haal met wat ik nu in mijn tank heb zitten.

Op de Insta van RTL Nieuws zag ik een tankstation in Eindhoven waar gisteravond de benzineprijs 1,45 was, met dikke files en goed gevulde jerrycans tot gevolg. Of het een stunt of een storing was is niet bekend.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Ik heb een tankpas :lol:
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Dennenboom »

Ardan schreef: di 12 okt 2021, 10:46Op de Insta van RTL Nieuws zag ik een tankstation in Eindhoven waar gisteravond de benzineprijs 1,45 was, met dikke files en goed gevulde jerrycans tot gevolg. Of het een stunt of een storing was is niet bekend.
Was een verjaardagsfeestje:
Eigenaar DCB Energy in Spijkenisse liet dinsdagochtend weten dat de stunt plaatsvond om te vieren dat het bedrijf zestig jaar bestaat en dat daarom tot 60 cent korting werd gegeven op de literprijs van diesel en benzine.
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6161849/l ... -euro.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Alargule schreef: di 12 okt 2021, 10:54 Ik heb een tankpas :lol:
Ik heb een pas voor de bus, vind ik toch wat comfortabeler forenzen dan een tank. :Y

En anders heb ik gewoon de fiets, wat tot 5 kilometer prima te doen is. Behalve als je last hebt van een wegblokkade, zoals eerder vanmiddag: :mrgreen:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Kalil Nieuw schreef: di 12 okt 2021, 08:35 Opnieuw is het record, voor de waarschijnlijk derde keer dit jaar, de drukste ochtendspits verbroken. Volgens Rijkswaterstaat is het record van vorige week woensdag verbroken. Er stond toen in de ochtendspits 310 km file, deze ochtendspits is het gestegen naar 312 km file. Volgens de ANWB staat er op piekmoment 757 km file, een record van ruim 200 km ten opzichte van vorige week woensdag. De ANWB brengt dus nog grotere verschillen en een duidelijk hogere spitsrecord dus! *bus*

De extreme drukte wordt veroorzaakt door regen en ongelukken. -0-
Vanmorgen een half uur over gedaan om mijn stad(je) uit te komen. Is ook een record -0-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Z2N schreef: di 12 okt 2021, 16:04 Behalve als je last hebt van een wegblokkade
Dan komt een tank dus erg handig van pas :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Een tank rijden tijdens zeer nat weer kan ik dan weer niet aanraden. Snel last van aquaplaning.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Ik heb met twee collega's vanmiddag een rondje Amsterdam - Vreeland - Loosdrecht - Hilversum - Huizen - Naarden - Amsterdam gereden en op een klein stukje op de A27 na, hebben we geen last gehad van files. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Michael »

Suus schreef: di 12 okt 2021, 21:04 Een tank rijden tijdens zeer nat weer kan ik dan weer niet aanraden. Snel last van aquaplaning.
Geheel toevallig zat ik vanmiddag een aflevering van idioten op de weg te kijken waar een fragment in voor kwam waarbij een tank in de slip raakte en daarbij een flinke lantaarnpaal omver kegelde.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Suus schreef: di 12 okt 2021, 21:04 Een tank rijden tijdens zeer nat weer kan ik dan weer niet aanraden. Snel last van aquaplaning.
Je hebt nog nooit een vierwielig motorvoertuig bestuurd maar wel al eens een voertuig met rupsbanden? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Ik reed vanmiddag van Eindhoven naar Antwerpen echt midden in het zwaarste stuk van de buienlijn die toen overtrok. Weinig zicht, dus iets rustiger aan rijden en het stuur goed vasthouden, maar echt leuk vond ik het niet..
Ik doe ook maar wat
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Ronaldussen schreef: di 12 okt 2021, 19:20
Kalil Nieuw schreef: di 12 okt 2021, 08:35 Opnieuw is het record, voor de waarschijnlijk derde keer dit jaar, de drukste ochtendspits verbroken. Volgens Rijkswaterstaat is het record van vorige week woensdag verbroken. Er stond toen in de ochtendspits 310 km file, deze ochtendspits is het gestegen naar 312 km file. Volgens de ANWB staat er op piekmoment 757 km file, een record van ruim 200 km ten opzichte van vorige week woensdag. De ANWB brengt dus nog grotere verschillen en een duidelijk hogere spitsrecord dus! *bus*

De extreme drukte wordt veroorzaakt door regen en ongelukken. -0-
Vanmorgen een half uur over gedaan om mijn stad(je) uit te komen. Is ook een record -0-
Tegenwoordig wordt het ook op de lokale wegen heel vroeg druk. Zo'n anderhalve week geleden, op vrijdag 1 oktober rond 14:30 stond er al een file op de lokale weg voor mijn huis (gemiddelde piekmoment van de spits viel beduidend hier rustiger, ook opvallend,) terwijl het, als het echt heel druk wordt, vooral op dinsdagen en donderdagen file ontstaat. Dinsdagochtend en donderdagavond waren de drukste, maar nu is het ook vaker op woensdag raak en loopt het in het centrum elke dag vast, zelfs op zondag is er oponthoud! :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Gisteren stond ik onderweg naar huis klem achter een omgevallen boerenkar, vandaag was er op ongeveer dezelfde plaats een ongeval tussen een bedrijfsbusje en een personenauto. -0-
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

@Kalil: jij komt ook soms buiten Rotterdam?
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Ja, maar hoezo?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Kalil Nieuw schreef: wo 13 okt 2021, 12:48
Ronaldussen schreef: di 12 okt 2021, 19:20
Kalil Nieuw schreef: di 12 okt 2021, 08:35
De extreme drukte wordt veroorzaakt door regen en ongelukken. -0-
Vanmorgen een half uur over gedaan om mijn stad(je) uit te komen. Is ook een record -0-
Tegenwoordig wordt het ook op de lokale wegen heel vroeg druk.
Het heeft hier vooral te maken met dat er een belangrijke ontsluitingsweg voor de regio richting de A12 is afgesloten wegens werkzaamheden. Voor de corona-crisis was het alleen wat druk op de N-weg vlak bij een aantal stoplichten, nu heb ik er een half uur over gedaan om überhaupt die N-weg op te kunnen komen :') Maar het verschilt ook per dag, vandaag kon ik gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand was. De woensdag was, is en blijft duidelijk een thuiswerkdag voor veel mensen :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

In mijn ogen is het woensdag iets drukker geworden dan voor corona en de maandag, vooral in de ochtend juist rustiger. Vrijdagavond spreek wel echt zijn boventoon en staat de avondspitsrecord op 379 km file die op een vrijdagavond werd gemeten. De reden dan het juist op de rustigere dagen het veel drukker is geworden kan niet zo goed achterhalen want je zal denken dat het elke week een beetje opbouwt omdat maar mensen naar kantoor of werk gaan. Dat gaat dus ook niet in één keer. De eerste dag dat mijn straat (lokale weg) na de zomervakantie dichtslipte in zelfs beide richtingen was wel op woensdagavond 1 september. Voor de grotere coronaversoepelingen was het al druk genoeg en viel het op donderdagavonden, wat nu ook zo is wel mee.

Als ik het totale samen heb berekend, ook naar mijn ervaring:

Maandagen rustiger dan voor corona, minder zware spitsen, verkeersongevallen ook laag;

Dinsdagen is het in de avond drukker dan in de ochtend, maar voor corona zagen we juist het omgekeerde wat ook gewoon de norm is;

Woensdagen zijn drukker geworden, en het bijzondere is dat de drukste ochtendspitsen op woensdag werd verbroken, twee keer zelfs en de avondspits zonder slag of stoot verliep. De meeste verkeersdrukte kwam dan wel door barre weersomstandigheden;

Donderdagen zijn in het algemeen druk maar op de donderdagavond denk ik dat het iets minder druk is dan normaal;

En als het gaat om de vrijdagen is de ochtendspits altijd rustig maar de avondspitsen op vrijdag verlopen de laatste tijden zeker nooit zonder horten of stoten. Elke keer wordt de 300 km grens ruim gepaseerd. En staan de drukste avondspitsen regelmatig op naam van vrijdagavonden, terwijl het altijd iets voor de donderdagavonden was geweest voor corona dan. Dat is het bijzondere.

Als laatste: vanwege diverse wegwerkzaamheden is het 's weekends zeker niet altijd rustig. Regelmatig zie ik veel auto's op de weg die moeten om rijden waardoor extra resitijd. En ook de nodige files tot gevolg. :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Morgen kans op zware windstoten in het verkeer. https://rwsverkeersinfo.nl/nieuws/zware ... en-podcast
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Tsjeesses! :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten