Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Maar om deze vraag te beantwoorden: dit zijn inderdaad ‘na-werkzaamheden’. Er wordt nog gewerkt aan de brug over het Wantij en er zijn nog wat avondafsluitingen komende week. Niet alle markering is getrokken en er is nog wat werk aan de aansluiting met de A15.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Ruim 99% van het werk is gedaan en de weg ligt er weer gladjes bij. Er zijn alleen nog een aantal locaties waar de wegbelijning ontbreekt en op de Wantijbrug moesten ze voor de weekendafsluiting nog het asfalt vervangen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Bij mij in Zeist is voor de derde en laatste keer de kruising Utrechtseweg/De Dreef-Kromme Rijnlaan dicht dit weekend, vanwege de bouw van een fietserstunnel. Dat betekent dat het meeste verkeer (inclusief alle bussen) omrijdt via de Panweg, die daardoor hopeloos vastloopt (15 minuten file op 500 meter). Als de politie nog wat te doen zou willen zou het prima prijsschieten zijn, ik heb heel wat auto's rechts zien inhalen (de file staat alleen op de linkerstrook, richting Utrecht), en op de kruising met de Amersfoortseweg/'Wegh der Weegen' reden in de tijd dat mijn bus er net in de file stond twee voertuigen door rood. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Bij file is rechts inhalen toegestaan! :Y
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Kan even iemand a.u.b. uitleggen hoe dat met "slimme" verkeerslichten werkt? Volgens https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/130 ... e-Deltaweg communiceren deze met een App van de weggebruikers. Stel dat er tien autos aankomen, maar slechts drie hebben deze app. Dus de overige zeven autos worden niet herkend?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef: za 06 nov 2021, 14:48 Bij file is rechts inhalen toegestaan! :Y
Niet bij voorsoorteren voor een stoplicht.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Jawel! Zie https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2021-07-01 , Artikel 11.2:

"Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Niet als de rechtsinhalende bestuurders uiteindelijk ook linksaf blijken te slaan, wat Z2N waarschijnlijk bedoelt ;)
ICE11 schreef: za 06 nov 2021, 15:01 Kan even iemand a.u.b. uitleggen hoe dat met "slimme" verkeerslichten werkt?
De regelinstallatie maakt gebruik van de data van die apps om de cyclus aan te kunnen passen aan de hoeveelheid verkeer.

Nu is de cyclus gewoon ‘star’ ingesteld, met misschien verschillende instellingen voor bepaalde tijdvakken, en waarbij het verkeer zich aanmeldt via de lussen of drukknoppen (fietsers). Hulpdiensten en ov breken in op de cyclus met een vooraanmelding via een radiosignaal (KAR).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Zouden ze in nutteloos-voor-rood-wachten-Duitsland ook eens moeten doen :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Nederlandse verkeerslichten zijn gewoon beter. OV-voertuigen, hulpdiensten en andere voertuigen die voorrang moeten krijgen krijgen via KAR voorrang, de overige verkeersstromen worden zo efficiënt mogelijk over het kruispunt geleid.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Nederlandse croissants zijn ook beter. Maar dat is wel een beetje off-topic (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Durashift »

ICE11 schreef: za 06 nov 2021, 15:01 Kan even iemand a.u.b. uitleggen hoe dat met "slimme" verkeerslichten werkt? Volgens https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/130 ... e-Deltaweg communiceren deze met een App van de weggebruikers. Stel dat er tien autos aankomen, maar slechts drie hebben deze app. Dus de overige zeven autos worden niet herkend?
Volgens mij kan een iVRI werken met 4G/5G data of Wifi-(P) signalen.

Ingenieursbureau geeft uitleg:

https://dtvconsultants.nl/ivri/

Er is ook al, naar goed hedendaags gebruik, een platform ontwikkeld:

https://www.talking-traffic.com/nl/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hier op de N233 hebben ze deze week ook van een 'intelligente' verkeersregelinstallatie geïnstalleerd. Geen idee of de software matige kant ook een jaar moet duren voordat het systeem operationeel is, zoals in Goes. Hopelijk niet, want wat voor zin heeft het dan? De files zijn er nu!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Daniel »

Z2N schreef: za 06 nov 2021, 16:13 Nederlandse verkeerslichten zijn gewoon beter. OV-voertuigen, hulpdiensten en andere voertuigen die voorrang moeten krijgen krijgen via KAR voorrang, de overige verkeersstromen worden zo efficiënt mogelijk over het kruispunt geleid.
FTFY: Nederlandse verkeerslichten met uitzondering van die in de gemeente Utrecht zijn beter ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Stefan »

Z2N schreef: za 06 nov 2021, 16:13 Nederlandse verkeerslichten zijn gewoon beter. OV-voertuigen, hulpdiensten en andere voertuigen die voorrang moeten krijgen krijgen via KAR voorrang, de overige verkeersstromen worden zo efficiënt mogelijk over het kruispunt geleid.
Dat is écht iets wat ik tijdens mijn werk mis... Onze bussen (die van de NIAG/Look dus) hebben niet eens iets van beïnvloeding aan boord. Maar goed, het OV in en rond de vestigingen waar ik rij, is sowieso kansloos langzaam. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Daniel schreef: za 06 nov 2021, 17:14 FTFY: Nederlandse verkeerslichten met uitzondering van die in de gemeente Utrecht zijn beter ;)
Ik sta anders bijna altijd binnen 15 minuten vanaf mijn halte op de Neude, daar helpt Utrecht ook goed aan mee. Rotterdam is vele malen erger.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

De verkeerslichten in Rotterdam zijn uitstekend. Als je fietser of voetganger bent tenminste, want vanwege corona hebben die prioriteit gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef: za 06 nov 2021, 17:14 FTFY: Nederlandse verkeerslichten met uitzondering van die in de gemeente Utrecht zijn beter ;)
En dat zegt iemand uit Amersfoort? Haha. Tijdens mijn werk door de gehele provincie Utrecht ervaar ik de meeste vertraging en/of slechte doorstroming door slecht afgestelde verkeerslichten juist in Amersfoort. En Utrecht stad doet het voor ons althans juist erg goed qua KAR enzo.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Daniel »

Tja, maar Syntus komt in Utrecht alleen maar op de busbanen. Daar zal het wellicht beter zitten, maar de rest van de stad is een ramp, je staat er met gemak meerdere cycli te wachten als je 'm net mist. En 'tis ook de enige stad in het land waar verkeerslichten staan die je als voetganger eerst groen geven op de tweede helft van de oversteek, waarna die vervolgens alweer op rood staat tegen de tijd dat de eerste helft ervan groen heeft :mrgreen:

In Amersfoort zit het grootste verkeerslichtprobleem op de Stadsring (en de straten die daar op uitkomen) waar een bus steeds de groene golf mist doordat er nu eenmaal haltes liggen, maar de rest van de stad heeft tenminste verkeerslichten waar je bv. als voetganger niet staat te wachten tot je een ons weegt.
(En de dienstregeling van Syntus speelt ook mee... 's ochtends vroeg komen bussen die 3 minuten te vroeg zijn op een stukje met 4 minuten rijtijd dus ook gewoon voor...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom98 »

De MAT-rit naar Bunnik gaat gewoon over normale wegen en voor lijn 50 hebben we de ''Singelroute'' als standaard alternatief als het centrum gestremd is, zoals laatst met demonstraties voor Waku Waku. Daar heb ik ook altijd goed kunnen doorrijden.

In Amersfoort is inderdaad Stadsring de grote boosdoener maar dat werkt helemaal door via Zonnehof tot op de Kersenbaan als je een dikke spits hebt zoals voor corona elke middag. Met lijn 280 geregeld een kwartier opgelopen op het laatste stuk tussen Leusden en CS.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Daniel »

Ja de Kersenbaan is wel een "briljante" weg ja, gezien waar die op uitkomt. Overigens zelf nooit +15 opgelopen daar toen de X80 nog bestond, nouja, behalve die ene dag dat een vrachtwagen op een pijler van het viaduct in de Heiligenbergerweg gebotst was. Toen deed m'n bus er een uur over van de spoorwegovergang bij het begin van de Kersenbaan tot de Zonnehof ;)
Alleen de periode waarin de kruising Arnhemseweg / A28 gereconstrueerd werd was op momenten rampzalig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Bemined »

Suus schreef: za 06 nov 2021, 20:13De verkeerslichten in Rotterdam zijn uitstekend. Als je fietser of voetganger bent tenminste
Want die trekken zich toch niets aan van de verkeerslichten. Nee, verkeerslichten in Rotterdam zijn een regelrechte ramp, regelmatig staan alle auto's stil en hebben voetgangers alsnog rood. Onlangs ook tot twee keer toe meegemaakt dat het knopje voor de voetgangers kapot was, en dan krijg je dus helemaal nooit groen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Ik merk dat ik 's avonds laat op weg van werk naar huis er al van uit aan het gaan ben dat de lichten die ik tegenkom toch wel op groen springen omdat ze me 'zien' aan komen rijden en dat elke keer zo goed gaat. Dat is ook niet helemaal de bedoeling, stel dat-ie toch rood blijft omdat een conflicterende auto eerder zijn groen kreeg moet ik nog wel kunnen stoppen natuurlijk.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Dat is in Breda ook. Als je 90 rijdt springen ze precies op groen als je over de stopstreep gaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: zo 07 nov 2021, 02:29 Ik merk dat ik 's avonds laat op weg van werk naar huis er al van uit aan het gaan ben dat de lichten die ik tegenkom toch wel op groen springen omdat ze me 'zien' aan komen rijden en dat elke keer zo goed gaat. Dat is ook niet helemaal de bedoeling, stel dat-ie toch rood blijft omdat een conflicterende auto eerder zijn groen kreeg moet ik nog wel kunnen stoppen natuurlijk.
Dat is dus de reden waarom je bij kruispunten vaak maar 50 km/h mag (en waardoor ik dus een keer geflitst ben).
Maar je gaat dus niet meer per trein naar je werk? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Dat 50 bij kruispunten van 80-wegen is volgens mij beleid van de provincie Zuid-Holland, verder zie ik dat nooit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten