Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Tsja... ik zie inderdaad de mooiste capriolen.
De meesten zetten waarschijnlijk de ondersteuning op maximaal. Nadeel is dan dat als je gewend bent om naast de fiets te gaan staan en dan al steppend vaart te maken voordat je opstapt - da's overigens vooral een vrouwending - je zoveel kracht op die trapper zet dat je dan wel heel hard moet bijsteppen om je eigen fiets bij te houden
En hogere snelheid = langere remweg. Die vergissing maken een hoop ook nog wel eens, zeker als je pas achterom kijkt of je kunt oversteken als je al half ingedraaid bent. Vandaag ook weer zo'n zool (niet eens een bejaarde) die op die manier bijna op z'n muil ging.
Als de telefoons allemaal een week niet zouden werken denk ik dat je dat ook wel duidelijk terug kunt zien in de ongevallencijfers.
De meesten zetten waarschijnlijk de ondersteuning op maximaal. Nadeel is dan dat als je gewend bent om naast de fiets te gaan staan en dan al steppend vaart te maken voordat je opstapt - da's overigens vooral een vrouwending - je zoveel kracht op die trapper zet dat je dan wel heel hard moet bijsteppen om je eigen fiets bij te houden
En hogere snelheid = langere remweg. Die vergissing maken een hoop ook nog wel eens, zeker als je pas achterom kijkt of je kunt oversteken als je al half ingedraaid bent. Vandaag ook weer zo'n zool (niet eens een bejaarde) die op die manier bijna op z'n muil ging.
Als de telefoons allemaal een week niet zouden werken denk ik dat je dat ook wel duidelijk terug kunt zien in de ongevallencijfers.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zeker dat sommigen maar een minuut zonder dat telefoontje in de hand zullen overleven???
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Misschien niet, maar dan zijn het geen verkeersdoden natuurlijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Genoeg automobilisten die ook in de auto klooien met hun telefoon. Die zie je van links .... naar rechts .... gaan over meer dan de breedte van de rijstrook
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Trouwens, de Duitse pers heeft ook zijn prioriteiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Over het algemeen zie ik toch een stuk meer fietsers die onverantwoord rijgedrag vertonen dan automobilisten. En ik zie een stuk meer automobilisten in het algemeen. Wat mij betreft moet er veel meer gehandhaafd worden op fietsers.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Fahrradfahrer gegen die wand?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Is het niet zelfs verboden?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
^^ Nee hoor, als je stilstaat mag je de telefoon bedienen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
^^^ Ja, stilstaan is stilstaan, dus ook in de file voor het verkeerslicht.. of als eerste.. en dan niet rap optrekken.. waardoor je de achterliggers weer benadeeld.
Vandaag ook weer.. een senioren kerel in zo'n ligfiets, een banaan.. Gaat rustig door rood... en dan denk ik: je bent al, ondanks de gele kleur, niet zo zichtbaar.. zo laag bij de grond maar wel op maximale snelheid..
Je ziet ze ook niet kijken.. alleen maar het hoofd strak vooruit.
Helemaal met je eens.
Vandaag ook weer.. een senioren kerel in zo'n ligfiets, een banaan.. Gaat rustig door rood... en dan denk ik: je bent al, ondanks de gele kleur, niet zo zichtbaar.. zo laag bij de grond maar wel op maximale snelheid..
Je ziet ze ook niet kijken.. alleen maar het hoofd strak vooruit.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Op twitter vraagt Suus waarom de km-afstanden achter de plaatsnamen zijn gewijzigd.
Er kunnen een aantal redenen zijn:
1 gewoon een foutje van de ontwerper.
2 hergebruik van de armen
3 de aanleg van nieuwe paden (kortere route)
4 het uitbreiden van de plaatsen (verplaatsen van de grens bebouwde kom).
De afstand tot een plaats wordt gemeten tot het eerste bewegwijzerde kruispunt in die plaats. Als een plaats groter wordt wordt de afstand tot die plaats dus korter. Bij Den Haag heeft het bouwen van de Vinex wijken ook gevolg gehad. Vreemde is dus wel dat je vanuit de Balij dus wel snel in Leidschenveen bent, maar nog een aardig eindje hebt te gaan tot het Centrum.
In het verleden werd er gemeten tot het centrum van de stad (stadhuis of kenmerkend gebouw). Maar omdat steden steeds groter werden is dat aangepast. Het blijf natuurlijk reden tot discussie geven welke keuze je maakt. De huidige keuze heeft wel tot gevolg dat je dus een flink aantal borden moet gaan aanpassen.
Op nieuwe borden wordt de op dat moment geldende afstand aangegeven, maar aanpassen van oude borden kan best lang duren. Zo kan er dus een onregelmatigheid ontstaan in de kilometer aanduiding als je een route rijdt. Zo kregen we jaren terug regelmatig van weggebruikers een opmerking dat de afstand langs de A20 bij Maassluis niet juist was. Het strookje lag al ruime tijd klaar, maar om het op een portaalpaneel aan te brengen moest wel een wegafzetting worden geplaatst en afgestemd met de regio van RWS. Een best wel kostbare operatie om aan te brengen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Op de Gors in het buitengebied van de gemeente Halderberge waande ik mij vanmiddag even in België.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Met een combi of een trekker-oplegger wel ja.. maar met een compacte distributietruck (of de zwaardere bestelvoertuigen) kan het wel wat rapper dan maximaal 11 km/h..nvdw schreef: ↑wo 21 apr 2021, 15:14Als ik dat zo lees dan hebben we het voornamelijk over situaties waar je met een zwaar voertuig al niet harder gaat dan stapvoets om de simpele reden dat je anders de bocht niet redt.Straßenverkehrsordnung schreef:§ 9 Abbiegen, Wenden und Rückwärtsfahren
(6) Wer ein Kraftfahrzeug mit einer zulässigen Gesamtmasse über 3,5 t innerorts führt, muss beim Rechtsabbiegen mit Schrittgeschwindigkeit fahren, wenn auf oder neben der Fahrbahn mit geradeaus fahrendem Radverkehr oder im unmittelbaren Bereich des Einbiegens mit die Fahrbahn überquerendem Fußgängerverkehr zu rechnen ist.
(..)
https://www.adac.de/verkehr/recht/verke ... o-novelle/
Wordt ook nog wat.. 1,5 meter afstand houden binnen de bebouwde kom bij het passeren van fietsers. Hopelijk fietsen ze daar netjes achter elkaar en niet drie rijen dik zoals in NL toch wel gebruikelijk is bij bepaald bevolkingsgroepen....
Nee, dat wordt er allemaal niet leuker op..
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik vind dit eigenlijk best magertjes hoor, in Schotland is de regel dat je bij het inhalen van fietsers dezelfde ruimte gebruikt als bij auto's gebruikelijk is.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In Nederland is afstand houden bij het inhalen zo goed als onmogelijk door de wegen die steeds smaller gemaakt worden
Hoe moet je hier 1,5m afstand houden van een fietser op de fietsstrook?
Hoe moet je hier 1,5m afstand houden van een fietser op de fietsstrook?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Nederlandse wegen zijn sowieso achterlijk smal, als je ziet wat er hier voor hoeveelheden verkeer over een rijbaan van 6 meter wordt gepropt.
Smallere wegen zijn gevaarlijk. Op papier is het leuk, want als het gevaarlijker lijkt zouden mensen minder snel rijden. Maar ja, als er wat fout gaat dan gaat het ook meteen goed fout.
Smallere wegen zijn gevaarlijk. Op papier is het leuk, want als het gevaarlijker lijkt zouden mensen minder snel rijden. Maar ja, als er wat fout gaat dan gaat het ook meteen goed fout.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Die smallere profielen zijn juist om de snelheid eruit te halen. Verder zie ik gewoon een gebiedsontsluitingsweg die voldoet aan de eisen van Duurzame Veilig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Wat zeg ik nou net.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Smallere wegen zijn betere wegen
Het liefst zo smal dat er geen auto’s meer op passen. En verhard wegdek is ook baarlijke nonsens
Het liefst zo smal dat er geen auto’s meer op passen. En verhard wegdek is ook baarlijke nonsens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Kwam eergisteren op zo'n weggetje nog een Sparerib Express wagentje tegen die er met 80 overheen crosste. Wat een stofwolk.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Bezorgers daarvan doen buitenaf wel vaker dingen die niet zo handig zijn.... https://www.tubantia.nl/borne/maaltijdb ... ~abb5796b/
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Denk dat je dit risico als bedrijf sowieso wel snel loopt als je personeelsbestand voornamelijk uit studenten bestaat.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten