Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Wubbo »

Chrysa schreef: wo 14 dec 2022, 09:47 Zolang je niet in de Hoeksche waard woont valt het allemaal wel mee.
Dat vraag ik me af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

De Shell onder het voormalige hoofdkantoor aan het Hofplein in Rotterdam verkoopt geen brandstof meer. Je kan er alleen nog een elektrische auto opladen.

https://www.ad.nl/auto/je-wagen-volgooi ... ~a25905d1/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Het is spekglad. Heb serieus overwogen om met de trein van werk naar huis te gaan, maar heb heel rustig aan gereden. Voelde de remmen wel af en toe blokkeren en de auto iets glijden toen ik in mijn niet gestrooide straat was en heb nog nooit zo langzaam ingeparkeerd maar het is gelukt..
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Vannacht reed ik over de A50 naar huis, met aangepaste snelheid want het was her en der lelijk glad. Bleek dat ik mijn voorligger opeens wel erg hard naderde: die automobilist reed niet harder dan 40 per uur. Het was daar gelukkig niet glad, dus uitwijken ging zonder slippartij, maar toch behoorlijk geschrokken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Het heeft lang geduurd voordat het besef doordrong, maar het viaduct van de A16 over de Hoofdweg in Rotterdam moet volledig vervangen worden, en snel een beetje ook. En dat gaat heel veel verkeersoverlast veroorzaken.

https://www.ad.nl/rotterdam/vervanging- ... ~a14489d0/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5869
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Bemined »

Bronnen zonder betaalmuur en clickbait:
https://a16rotterdam.nl/nieuws_/2379999.aspx
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2022D56423

In de voorkeursvariant komt er een bypass via een tijdelijke brug waardoor het verkeer door kan blijven rijden tijdens de renovatie. Alleen de oprit gaat zo'n anderhalf jaar dicht en de afrit gaat zo'n half jaar dicht. De snelweg zelf kent slechts enkele weekendafsluitingen. Dus dat 'heel veel verkeersoverlast' lijkt een verzinsel van het AD te zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Hainje »

Nou ja, als je bestemming net in die hoek zit kan het toch best wat overlast geven hoor. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Daantje »

Er is nu al heel veel verkeersoverlast. Kan dat nog erger -0- ik woon in Rotterdam Noord en mijn vriendin in Capelle Schollevaar en we gaan tegenwoordig maar vaker met de trein dan met de auto omdat het gewoon niet te doen is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Rotterdam is inderdaad een stad waar je voor binnenstedelijk verkeer de auto zo veel mogelijk moet vermijden. Vrienden van mijn ouders wonen in Delfshaven, maar daar komen we door de verkeersdrukte in de hele stad ook nauwelijks. Wel hebben we het voornemen om als we weer een keer daar langs gaan met mijn Peugeot te gaan, niet in de laatste plaats omdat die veel wendbaarder is dan de Skoda van mijn ouders. Ook met al dat betaald parkeren op straat in Rotterdam is mijn auto handiger, want ik maak gebruik van Parkmobile, en mijn account is uiteraard aan het kenteken van mijn auto gebonden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door TffpaA »

En dat terwijl die stad een uitstekend OV-netwerk heeft én we hier op een OV-forum zitten nota bene...
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: do 29 dec 2022, 12:52 Rotterdam is inderdaad een stad waar je voor binnenstedelijk verkeer de auto zo veel mogelijk moet vermijden. Vrienden van mijn ouders wonen in Delfshaven, maar daar komen we door de verkeersdrukte in de hele stad ook nauwelijks. Wel hebben we het voornemen om als we weer een keer daar langs gaan met mijn Peugeot te gaan, niet in de laatste plaats omdat die veel wendbaarder is dan de Skoda van mijn ouders. Ook met al dat betaald parkeren op straat in Rotterdam is mijn auto handiger, want ik maak gebruik van Parkmobile, en mijn account is uiteraard aan het kenteken van mijn auto gebonden.
Ik raad je aan om dan te parkeren op P&R Kralingse Zoom en de metro naar Delfshaven te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef: do 29 dec 2022, 12:52 Rotterdam is inderdaad een stad waar je voor binnenstedelijk verkeer de auto zo veel mogelijk moet vermijden. Vrienden van mijn ouders wonen in Delfshaven, maar daar komen we door de verkeersdrukte in de hele stad ook nauwelijks. Wel hebben we het voornemen om als we weer een keer daar langs gaan met mijn Peugeot te gaan, niet in de laatste plaats omdat die veel wendbaarder is dan de Skoda van mijn ouders. Ook met al dat betaald parkeren op straat in Rotterdam is mijn auto handiger, want ik maak gebruik van Parkmobile, en mijn account is uiteraard aan het kenteken van mijn auto gebonden.
KETTER!!! :evil:
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

Amen.
ArrivaBas schreef: do 29 dec 2022, 12:52 ...en mijn account is uiteraard aan het kenteken van mijn auto gebonden.
Uiteraard? Blij dat ik geen Parkmobile gebruik dan. Ik kan willekeurig welk kenteken aanmelden bij mijn provider.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Uiteraard krijg je wel de mogelijkheid om je eigen kenteken in te vullen als je een account aanmaakt bij Parkmobile.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Delfshaven heeft een zeer frequente metrolijn met een uitstekend gelegen metrostation. Vanaf daar is vrijwel de gehele wijk binnen 10 minuten bereikbaar, en voor het meest oostelijke deel rondom de Pieter de Hooghweg kan je station Coolhaven gebruiken.

Van Dordrecht uitstekend bereikbaar met een gemakkelijke overstap op Rotterdam Blaak :)

En in ParkMobile kan je meerdere kentekens toevoegen, ik heb die app namelijk ook voor wanneer ik iemand met een auto laat komen om een onmogelijk object te vervoeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Ik parkeer altijd bij de P+R op Capelsebrug, maar de vakken daar zijn wel erg krap.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: do 29 dec 2022, 13:51 Uiteraard krijg je wel de mogelijkheid om je eigen kenteken in te vullen als je een account aanmaakt bij Parkmobile.
Maar daar zit je daarna dus kennelijk aan vast. Van mij mag je, maar ik ben zelf liever wat flexibeler.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Karl »

Gebruik ook Parkmobile voor een huurauto een paar keer per jaar en kentekens kan je gemakkelijk aanpassen. Maar goed, ik huur een auto om naar een obscuur dorp te reizen, niet om een stadswijk in te rijden.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Chrysa schreef: do 29 dec 2022, 14:21 Ik parkeer altijd bij de P+R op Capelsebrug, maar de vakken daar zijn wel erg krap.
Of de BMW van je vader te groot? (A)
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Mijn Renault was nog groter volgens mij. :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Daantje »

Ik doe eigenlijk zoveel mogelijk op de fiets in de stad maar een half uur fietsen vind ik toch teveel. Gelukkig wonen mijn vriendin en ik allebei dichtbij een treinstation. We zitten alleen allebei in een risicogroep dus we zijn wel voorzichtig met reizen in de drukte.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door diederickx »

Chrysa schreef: do 29 dec 2022, 14:21Ik parkeer altijd bij de P+R op Capelsebrug, maar de vakken daar zijn wel erg krap.
Probeer het eens in de lengterichting.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Dienst Stadstoezicht ziet je al aankomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Ik haalde net op de A15 een truck in die op de oplegger een klapband had. Ondanks dat hij werd gewaarschuwd door meerdere vrachtwagenchauffeurs reed de bestuurder echter gewoon door :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Hainje »

Komt vanzelf wel stil te staan.... :Y
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten