Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Open het wegenforum en je weet het, gok ik zo :Y
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik kan me voorstellen dat er hele discussies gehouden worden over (het ontwerp van) bussluizen etc.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Maar bussluizen zijn auto noch asfalt, en dus oftopik hier :Y
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Fijn dat we het er over eens zijn dat niemand vrijwillig naar Ridderkerk gaat. *O*ArrivaBas schreef:De A74 is iets langer, maar vooral een stuk nuttiger.Tom024 schreef:De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zelfs een heel subforum: https://www.wegenforum.nl/viewforum.php?f=34Milco schreef:Ik vraag mij af: zullen ze op het Wegenforum nu ook een topic hebben over het openbaar vervoer in Nederland?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Niet als je er een uit asfalt ontwerpt. :YAking schreef:Maar bussluizen zijn auto noch asfalt, en dus oftopik hier :Y
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Laat mij er es een uit asfalt zien dan *O*
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Het zit pas in de conceptuele ontwerpfase. Daarom past het ook zoveel beter in dat andere forum. Kunnen ze er daar over beppen/ discussiëren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
We lopen dus achter. :oVIRM schreef:Zelfs een heel subforum: https://www.wegenforum.nl/viewforum.php?f=34Milco schreef:Ik vraag mij af: zullen ze op het Wegenforum nu ook een topic hebben over het openbaar vervoer in Nederland?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
We hebben andere ambities.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
En dankzij het bestaan van de A74 heeft de snelweg aan de Duitse zijde negatieve hectometerpaaltjes :Y (Of moet ik zeggen halvekilometerpaaltjes :@ )ArrivaBas schreef:De A74 is iets langer, maar vooral een stuk nuttiger.Tom024 schreef:De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Klopt. Ik rij altijd over de A74/A61 op vakantie naar Oostenrijk, en dan ook gelijk de hele route tot Hockenheim. Volgens Autobahnatlas Online is de kilometerpaal op de grens -1,3. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
een asfalt topic op een OV forum? Ik heb hier enorme twijfels over.. *denk hier een denkende gezichtsemoji*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zat jij niet een tijdje geleden nog te zeuren over mensen die niet snel genoeg reden op een provinciale weg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Gek, daar heb ik in Brabant nou nooit last van.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Busbanen bestaan ook uit asfalt, toch? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Jazeker .... en ze kunnen ook van beton zijn.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Beton is zelfs beter, want als er alleen bussen rijden wordt het asfalt altijd op dezelfde plaats belast en krijg je diepe sporen. Op een busstation is het zelfs nog erger, kijk maar eens naar station Oldenzaal bijvoorbeeld.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dit komt zeker omdat beton slijtvaster is dat asfalt?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Laat daar net een OV-vlogger in de buurt wonen. Nieuwe missie voor Julsteren?dennistd schreef:Beton is zelfs beter, want als er alleen bussen rijden wordt het asfalt altijd op dezelfde plaats belast en krijg je diepe sporen. Op een busstation is het zelfs nog erger, kijk maar eens naar station Oldenzaal bijvoorbeeld.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Met name omdat beton keihard wordt, terwijl asfalt altijd heel lichtelijk vloeibaar blijft. Je ziet het ook vaak voor verkeerslichten, door remmend vrachtverkeer wordt het asfalt kort voor de stopstreep dan flink opgeduwd, wat je merkt aan het gehobbel daar.KM46 schreef:Dit komt zeker omdat beton slijtvaster is dat asfalt?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik merk het zelfs hier op de fietspaden, dat je als je bij een verkeerslicht wacht met je voorwiel precies in een kuiltje staat.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Beton heeft er ook last van alleen duurt het wat langer. Mooi voorbeeld is de oude Reichsautobahn Berlin-Breslau.
https://www.rbb24.de/studiocottbus/pano ... forst.html
Betere kwaliteit dan die van de nieuwe Asfalt-A20 in Duitsland die er op sommige delen een tijdje niet zo florissant uitzag:
https://www.tagesspiegel.de/gesellschaf ... 53272.html
https://www.rbb24.de/studiocottbus/pano ... forst.html
Betere kwaliteit dan die van de nieuwe Asfalt-A20 in Duitsland die er op sommige delen een tijdje niet zo florissant uitzag:
https://www.tagesspiegel.de/gesellschaf ... 53272.html
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Hier nog een voorbeeld van de halte De Posten in Enschede. Normaal sta je een centimeter of 20-25 opzij, precies naast het hoge asfalt:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Omdat de Duitse wegbeheerder geen zin had om een heel stuk Autobahn tot voorbij Keulen van nieuwe hectometerpaaltjes te voorzien (met allerlei administratief ongemak tot gevolg). De oorspronkelijke hectometerpaaltjes telden tot de grensovergang bij de Keulse Barrière.ArrivaBas schreef:Klopt. Ik rij altijd over de A74/A61 op vakantie naar Oostenrijk, en dan ook gelijk de hele route tot Hockenheim. Volgens Autobahnatlas Online is de kilometerpaal op de grens -1,3. :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten