Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Zijn dit berichten niet meer iets voor het Wegenforum? :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Misschien... :shock:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Hoewel ik je jeugdige enthousiasme heus kan waarderen, heb ik dit topic niet geopend met het idee iedere filescheet hier voorbij te laten komen, Kalil Nieuw. Dan sluit ik me aan bij Suus: ga voor dit soort berichten svp naar het Wegenforum. Daar vind je ook vast een gewilliger publiek dan hier :)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Ook daar weten ze de verkeersinformatie zelf wel te vinden. :p
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Wubbo »

Tom024 schreef: za 23 okt 2021, 18:56Zijn er in jullie omgeving nog kasseien te vinden zover jullie weten?
Toevallig liep ik vandaag nog over een stukje
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

De Leidse binnenstad is rijkelijk bestraat met kinderkopjes. Onder meer de Oude Varkensmarkt, het Gerecht en rond de Pieterskerk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik weet heus wel dat de A4 van Amsterdam naar Rotterdam loopt maar ook naar Antwerpen? Het lijkt wel alsof er twee verschillende A4's zijn. Want dan heb je dus van Amsterdam naar Rotterdam via Den Haag, Vlaardingen en Schiedam. Ik denk dat bij Rotterdam de A4 overgaat in de A15, vervolgens heb je vanaf Vaanplein daarna de A29 richting Sabina, waar het weer over het gaat naar de A4 richting het zuiden! Klopt dat? Of hoe zit dat officiëel in elkaar?

(Ik vraag me dit al jaren af. Maar heb er nooit veel over nagedacht.)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Er zit een gat in de A4 en een voorbereiding voor een nooit aangelegd knooppunt in de A29. Die is vrij makkelijk te vinden, zowel in het echt als op satellietfoto’s ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door reisthijs »

De A4 had vroeger nog meer ontbrekende stukken, stukje bij beetje zijn de meeste gaten nu opgevuld. Meer daarover op de wiki van dat andere forum: https://www.wegenwiki.nl/A4_(Nederland)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Zou een lekkere wirwar van wegen en de metrolijn worden om bij knooppunt Benelux de A4 door te trekken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Ik snap niet zo goed waarom het zuidelijke deel van de A4 niet (in elk geval voorlopig) als A29 genummerd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

De huidige nummering is een puinhoop. De A29 moet eigenlijk eindigen bij Klaaswaal en daar overgaan in de A4. Niet dat de A29 nog doorloopt tot knooppunt Sabina en daar plotseling verdwijnt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Hoop doet leven, zal de gedachte wel zijn. Ik zou eerder de A29 omnummeren in A4 en die hele doortrekking vanaf Beneluxplein vergeten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door PatrickM »

Meltrain schreef: ma 25 okt 2021, 10:43 Ik snap niet zo goed waarom het zuidelijke deel van de A4 niet (in elk geval voorlopig) als A29 genummerd is.
In de nummering van de hectometerpaaltjes zit die scheiding er al wel: op het ‘knooppunt’ bij Klaaswaal springt de nummering opeens van 23.2 naar 89.9. Verder heeft RWS op hun site staan dat de lengte van de A29 13 kilometer is (da’s het stuk van Klaaswaal tot Vaanplein). Administratief is het dus waarschijnlijk allang de A4 en is het alleen op de borden nog de A29
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Bij Knooppunt Sabina verspringt de kilometrering van 104 op de A29, geteld vanaf Amsterdam, naar 211 op de A4.
Ik doe ook maar wat
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

nvdw schreef: ma 25 okt 2021, 13:05 Hoop doet leven, zal de gedachte wel zijn. Ik zou eerder de A29 omnummeren in A4 en die hele doortrekking vanaf Beneluxplein vergeten.
Ik ben het met je eens... *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: ma 25 okt 2021, 13:29 Bij Knooppunt Sabina verspringt de kilometrering van 104 op de A29, geteld vanaf Amsterdam, naar 211 op de A4.
Dat is niets bijzonders: de oude N18 maakte op de grens van Gelderland naar Overijssel de sprong van 243,4 naar 16,0. Die eerste was oplopend (vanaf Rotterdam?), die tweede liep juist af richting Enschede.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Bij Lübeck hangt er een bovenleiding boven één baan van de snelweg, zodat vrachtwagens elektrisch kunnen rijden :D :
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Oh, dat kan ook op de A5 tussen Frankfurt en Darmstadt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

dennistd schreef: ma 25 okt 2021, 14:10 Dat is niets bijzonders: de oude N18 maakte op de grens van Gelderland naar Overijssel de sprong van 243,4 naar 16,0. Die eerste was oplopend (vanaf Rotterdam?), die tweede liep juist af richting Enschede.
Even een kijkje op de A7, de langste snelweg van Duitsland:

- Kilometer 0 van de grens met Denemarken oplopend tot 173,1 aan de grens van Hamburg en Niedersachsen
- Vanaf daar begint het met 9,7 achteruitlopend tot 1,8 (knooppunt met de A1)
- Nu gaat het verder van 18,0 tot het knooppunt met de A2 bij Hannover met 142,5
- Daar begint het opnieuw bij 150,5 en gaat tot het knooppunt met de A4 in Hessen
- Nu gaat het verder met 521,5, wat de oorspronkelijke afstand van de Deense grens is. Tot de grens met Oostenrijk is nu geen sprong meer.

_O-
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

De N3 bij Dordrecht gaat straks tot maandag weer dicht. De ANWB heeft gezegd dat Rijswaterstaat met de werkzaamheden daar lang bezig mee was. Kan vervelend zijn omdat er vertraging veroorzaakt kan worden in Dordrecht en omgeving.

Maar ik heb over deze werkzaamheden een vraag: komt er nog een definitieve einde aan? Of zijn het gewoon nog de "na-werkzaamheden" die nu aan de gang zijn?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Opnieuw: kun je dit soort berichten en vragen niet beter op het Wegenforum plaatsen en stellen? :)
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Dit is een topic voor asfalt en auto's en kun je dit soort vragen verwachten. Wat wil je dan verwachten?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Ik heb al eens eerder aangegeven dat dit topic wat mij betreft niet bedoeld is voor ieder wissewasje aangaande het verkeer (het heet per slot van rekening ook "Het Grote Asfalt- en AutoTopic", en niet "Het Kleine Verkeerstopic"). Daarnaast moet je mijn opmerking niet alleen begrijpen als 'hier liever niet', maar ook als een advies om het eens op het Wegenforum te proberen. Dat sluit qua onderwerp immers veel beter aan op je vraag, dus de kans dat je daar een respons krijgt, ligt navenant hoger.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Kalil Nieuw »

:pos: :Y
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten