Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

Dennenboom schreef: do 11 mar 2021, 09:28 Als straks wereldwijd de vliegtuigen weer flink gaan vliegen en de auto's meer kilometers gaan maken zouden we best wel eens een heel leuk olieprijsje kunnen zien.
En dat is natuurlijk ook handig voor de stabiliteit van staten die afhankelijk zijn van de olie-inkomsten.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Michael »

Ik tank altijd in Baarle Nassau. Scheelt me toch 10 tot 15 euro per tankbeurt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Baarle-Hertog, neem ik aan dan. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Michael »

Ja ook goed. Voor mij is het een pot nat :lol:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

In het topic "treindiensten NRW" was er onlangs sprake van langdurige werken hier in Duitsland. Nu is er weer een mooie voorbeeld hier uit de buurt: Een belangrijke spoortunnel is dicht vanwege een verzakking van de straat. Om de wegen rondom is sindsdien vooral in de spits chaos. Nu heeft men ontdekt, dat de verzakking niet door een gebroken waterleiding komt maar door grondwater. Daarom is de reparatie nu juridisch gezien geen "noodgeval" meer en er moet eerst een aanbesteding komen. Dus ligt de bouwput nu minimaal een maand stil, totdat de herstelwerken mogen beginnen..... _O-
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Vorige week kwam ik dit verkeersbord tegen, ik zag 'm vanuit mijn ooghoek en dacht: dat is geen officieel bord. Dat blijkt het ook niet te zijn.

https://www.google.nl/maps/@51.6861543, ... 312!8i6656
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door JordiBrabant »

Maar geeft het onderbord niet een officieel verbod aan?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Dat bord zie je eigenlijk door het hele land wel.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door cassie127 »

Klopt, en het onderbord geeft hier inderdaad de geldigheid aan. Maar officieel staat het bord niet in de BABW en is er vor dit bord dus ook geen verkeersbesluit nodig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Ik heb even de lijst met borden bekeken, en het gevolg is dat ik nog een onofficieel bord heb gevonden. Het staat alleen (nog) niet op Streetview -0-

Maar bij de kruising Rijksstraatweg/Ommedijk in Den Hoorn staat een rond wit bord met een rode rand met een paard erin. Maar zo'n bord verboden voor paarden bestaat volgens mij niet :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Nope: een bord C1 (rond, rode rand, leeg wit vlak) met een ruitersymbooltje op het onderbord is wel correct.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Maar ik weet zeker dat het paard hier niet op het onderbord staat, maar in het bord zelf :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Daar twijfelde ik ook niet aan Suus ;)

Vaak klussen gemeentes voor allerlei APV-verboden zelf iets in elkaar, zoals dat ‘geen drank’-bord en waarschijnlijk ook dat verboden-voor-ruiters-bord. Op zichzelf hebben die borden geen enkele waarde, anders dan dat ze de attentiewaarde van andere borden weer verlagen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

Ik zal er morgen even langs fietsen en een foto maken (wel tussen de buien door).

Zal te maken hebben met de nabij gelegen manege van Olympisch kampioen vierspan rijden.

In verleden was er een bord voor rij-trekdieren en vee en voor bespannen wagens. Dat is vervallen met het RVV 92. Daarin is dat verbod opgenomen in bord C9; maar dan geldt het ook voor (brom)fietsers; en de Rijksstraatweg is daar juist fietsstraat waar ook lijn 33 mag rijden.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

Suus schreef: di 16 mar 2021, 07:26......
Maar bij de kruising Rijksstraatweg/Ommedijk in Den Hoorn staat een rond wit bord met een rode rand met een paard erin. Maar zo'n bord verboden voor paarden bestaat volgens mij niet :lol:
Ik was al benieuwd waar daar een verbodsbord voor ruiters zou staan. Maar het is een waarschuwingsbord.
Ook dat staat niet in het RVV maar wordt wel vaker gebruikt voor kruisende ruiterpaden in recreatiegebieden.
Bij de Ommedijk staat het omdat Chardon deze hier kruist om van de stallen naar de oefenbakken te gaan. Een voor springruiters en een voor bespannen wagens. De eerste foto is vanaf de Rijksstraatweg, de andere vanaf de andere zijde, nabij het bruggetje over de Harnaschwatering.

Afbeelding. Afbeelding
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: di 16 mar 2021, 07:26 Maar zo'n bord verboden voor paarden bestaat volgens mij niet :lol:
Misschien niet in Nederland, bij ons wel: http://www.allgaeu-humor.de/2012-wander ... bot-gr.jpg of http://www.allgaeu-humor.de/2020-humor/ ... her-kl.jpg
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Stefan »

Ik blijf dit ook nog steeds een pareltje vinden. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

Misschien heeft degene die hier opdracht voor gaf het idee dat deze binnen korte tijd groter worden _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Anne schreef: wo 17 mar 2021, 16:51Afbeelding
Dat was het. Maar wat een heerlijk bord dit _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Vandaag presenteer ik twee doodnormale verkeersborden, die op deze locatie juist een heel bijzondere combinatie vormen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door teun »

Voetgangers zijn toch altijd uitgezonderd van eenrichtingsverkeer?
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Hebben ze nou een bord geplaatst voor eenrichtingsverkeer in de fietsgeul? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Afbeelding

Het zou kunnen, maar iemand met een fiets in de hand is voor de wet een voetganger en die mogen het negeren. Je zou dan ook een bord "verboden voor voetgangers" verwachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De borden staan links van de trap, dus ik neem aan dat ze betrekking hebben op de helling links daarvan.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Wat een overbo(r)digheid. Borden die eenrichtingsverkeer aangeven gelden alleen voor bestuurders, die de trap toch al niet kunnen nemen en als ze dat wel lukt (iemand met een crossmotor?) dan mocht dat al niet omdat het een voetpad is. Om dat nou speciaal uit te sluiten met een bord lijkt me ook al niet nodig dus ik had helemaal geen bord geplaatst.

Borden worden niet geplaatst als wat ermee beoogd wordt al op een andere manier duidelijk is, staat met ongeveer die woorden in de betreffende wetgeving. Weg ermee, er staan er al veel te veel in het land
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten