Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Misschien is de leeftijd van het personeel wel een reden dat de wagentjes van Picnic maar 50 km/h mogen. De mensen van Picnic zijn dan ook automatisch de koeriers die in mijn straat het rustigst rijden en niet met het dubbele van de maximumsnelheid over de drempels knallen (hetgeen door het hele huis heen dreunt :X ).
De kans is overigens aanwezig dat ik vanaf zo rond mijn verjaardag ook daarmee mag rijden. Ik heb volgende week maandag mijn selectiedag bij de lokale hub van Picnic. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Heb toch al meerdere keren verhalen gehoord dat Picnic-bestuurders op de A20 terecht zijn gekomen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Met zulke kwetsbare voertuigen wil je ook niet sneller dan 50. Windvlagen kunnen de stabiliteit behoorlijk beïnvloeden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

De vrachtwagentjes van Picnic zijn inderdaad voertuigen die vooral populair zijn als kleine wagens bij gemeentes of voor de Technische Dienst op vakantieparken. Verschil is dat de wagentjes bij Picnic niet een bromfietskenteken krijgen, maar een grijs kenteken zoals op een bestelbus. Dat zaait mogelijk verwarring bij Runners die net in dienst zijn gekomen, die dan denken dat zo'n wagen door zijn kenteken de auto(snel)weg op kan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: zo 25 apr 2021, 20:27 Windvlagen kunnen de stabiliteit behoorlijk beïnvloeden.
Te scherpe bochten ook :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Mijn auto van de zaak kan maar 205. -0-
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Durashift »

Suus schreef: zo 25 apr 2021, 19:27 Heb toch al meerdere keren verhalen gehoord dat Picnic-bestuurders op de A20 terecht zijn gekomen...
Tja, bij Schiedam ff d'r op en d'r af via de weefstrook.. het mag niet (constructiesnelheid is net 10 km/h te langzaam) maar ik begrijp het wel. Dat stukje stuitert minder dan dat men onderlangs moet van de Peugeot naar dat schip van Schmid Zeevis.. ;)
Bovendien, tijdens de avondspits, pré-corona, was 50 km/h daar vaak (helaas) wel een 'standaard' snelheid..
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid. (..)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Ondanks dat Duitsers eigenlijk de grens niet over mogen voor niet-noodzakelijke reizen was het vandaag toch druk bij de outlet in Roermond. Schijnbaar is het daar betaald parkeren (wel 3 euro per dag....) en dat is voor Duitsers toch iets te duur. Waarom niet gratis bij een naburig bedrijf parkeren? Nou, hierom dus niet _O_
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Parkeergeld is over het algemeen zondegeld, maar om drie euro uit te sparen zou ik niet een parkeerboete riskeren die tientallen euro's duurder is. _O-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Parkeergeld is een volstrekt legitiem iets. Waar komt toch het idee vandaan dat je zomaar 8 vierkante meter grond met privébezit mag bezetten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn inderdaad gemeentes die het gros van hun inkomsten uit parkeergeld halen (wat mis ik die functie om naast tol parkeergeld te heffen eigenlijk in Cities Skylines _O_ ). Maar in negen van de tien gevallen komt het parkeergeld bij dit soort attracties bij commerciële aanbieders terecht. Dat maakt parkeertarieven soms onnodig hoog vanwege hun winstoogmerk.
Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen. Betaald parkeren komt bij bepaalde voorzieningen wel minder vaak voor dan in Nederland, en als het er is kost het meestal een behoorlijke hap minder dan in Nederland. Parkeren bij winkelcentrum Arendshof in Oosterhout is al duurder dan parkeren in het winkelcentrum tegenover het station in Böblingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Stefan »

Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen.
Oh vandaar die boetes altijd
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Oosterhout is dan ook een achterlijk dure stad waar ze alle adviezen negeren en gewoon hun hoge parkeertarieven houden.

Vergeleken met het VK of Zwitserland vind ik het nog meevallen, daar moet je vaak in de kleinste dorpen zonder enige parkeerproblemen nog betaald parkeren.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Stefan schreef: ma 03 mei 2021, 09:13
Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen.
Oh vandaar die boetes altijd
Je maakt mij nu gigantisch nieuwsgierig naar het aandeel van parkeerboetes in het totaal aantal boetes in Duitsland. :twisted:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Ik kon alleen maar deze verslaggeving uit begin 2020 vinden:

https://rp-online.de/nrw/staedte/duesse ... d-48605785

In de stad Düsseldorf heeft men dus in 2019 in totaal 459.178 parkeerboetes uitgedeeld en 233.478 snelheidsduivels betrapt. Opmerkelijk is, dat daarvan rond 100.000 snelheidsduivels op hetzelfde plek (Rheinufertunnel) geflitst zijn....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Weet iemand waarom hier twee fietspaden naast elkaar liggen?
https://www.google.nl/maps/@51.8664183, ... a=!3m1!1e3
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Bemined »

Ligt daar niet de leidingstraat? Dan zal het wel een permanente omleidingsroute zijn omdat men daar nogal eens de boel open moet gooien. Als je de route verder afspeurt zie je meer by-passes en de nodige bruggen over niets. Zelfs tot in Brabant kun je dit soort bypasses vinden langs deze route:
https://www.google.nl/maps/@51.6621566, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.5292014, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.4753342, ... 312!8i6656

En de diverse bruggen over 'niets':
https://www.google.nl/maps/@51.8615788, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.5720699, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.4700545, ... 312!8i6656
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Het is soms toch te gek wat automobilisten bij een ongeval voor smoesjes vertellen. Gisteren was hier in de buurt een ongeval met zes gewonden, waarbij een automobiliste geen voorrang gaf aan een bus. Mevrouw lichtte toe, dat zij het stopbord niet gezien had "vanwege de laagstaande zon". Ok, als zij zoiets tijdens de wintermaanden zegt kan dat kloppen.....maar om 10:30 in de ochtend in juni!? _O-

https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... d-59401309
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

De meeste mensen die in een Opel Crossland rijden zien wel meer niet. :X
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

E-Rollers zijn inmiddels een trend in grote steden. Alleen in Köln liggen er geschat rond 500 op de grond van de Rijn...

https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html _O-

(en daar horen ze volgens mij ook want op het trottoir staan ze toch altijd in de weg en als ze rijden zijn ze een gevaar voor andere weggebruikers)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Z2N »

Gelukkig zijn die dingen in Nederland illegaal, hopelijk blijven ze dat ook. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Aking »

Voor zover ik het een tijd geleden begreep is er al Europese regelgeving voor die dingen en moet Nederland die alleen nog implementeren, aar verboden blijven ze volgens mij dus niet *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

De stepjes staan gelijk aan bijzondere bromfietsen en die zijn buiten de Europese Verordening geplaatst, en dus mag Nederland daar eigen wetgeving op toepassen. Daarvoor komt een nieuw beleidskader, maar ga er van uit dat typegoedlating door de RDW een blijvertje is en een kenteken en brommerrijbewijs verplicht wordt *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

En dikke kans dat ze dan gelijkgesteld worden aan snorfietsen zodat er straks ook een helm nodig is *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Durashift »

^^ ach, wat zal de pakkans worden?

~~~~~~~

Maar, goed / duurzaam bezig daar in Keulen.. :roll:

.. en dan is het deel/verhuurbedrijf te beroerd om antwoord op vragen te geven.. het zijn toch ook gewoon doodgewone zakenmensen die 'het milieuverhaal' vooral een goede kapstok voor hun inkomsten vindt. :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten