Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Anne »

Suus schreef: wo 03 mar 2021, 14:16
Toch denk ik dat de dijk die dwars door Maassluis loopt oorspronkelijk op zeehoogte was, aangezien de vissershaven ervoor in directe verbinding stond met de Noordzee.
Klopt, de Maasdijk was op de kerende hoogte voor opstuwing door hoge getijde op zee en de opstuwing van rivierafvoer. Waar ik echter op wijs is dat de zeewering direct aan de zee grenst. Wat natuurlijk niet uitsluit dat bij een doorbraak zout (of brak) water het Westland zou zijn ingelopen ;)
Je komt echter wel de aanduiding zeedijk tegen voor dijken langs de rivieren in het Deltagebied. Zoals de Struijtse zeedijk (ten oosten van de veerhaven Hellevoetsluis langs het Haringvliet) of in Rotterdam de Westzeedijk en de Oostzeedijk.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef: do 04 mar 2021, 19:11
Ardan schreef: wo 03 mar 2021, 16:43
ICE11 schreef: wo 03 mar 2021, 14:00
Oh, dat kunnen ze in mijn woonplaats ook goed. Vooral `s nachts mooi, als je op volledig lege straten van rood licht naar rood licht rijdt omdat de VRIs ook midden in de nacht gewoon hun programma afspelen.
Ik heb nog nooit zo vaak door rood gereden als 's avonds laat in Duitsland, waar je inderdaad rustig minutenlang op NIKS staat te wachten...
Ik verbaas me ook elke keer over overwegen die zo enorm lang dicht liggen. Ik las eens ergens dat dat deels komt omdat machinisten de bomen niet pas in het aanrijden dicht mogen zien gaan om schrikreacties of onnodig remmen te voorkomen, maar het mag ook niet langer dan 4 minuten zijn omdat anders de wachtenden hun geduld verliezen en door de gesloten bomen gaan oversteken.

:')
Ja want als de 03:59 minuten overschreden worden en je hebt maar halve slagbomen... Dan krijg je dus dit:
Dit is ook wel een heel handige vorm van bajonetligging, met de perrons aan beide zijden voor de overweg :roll:

Normaal heb je juist een bajonetligging zodat treinen uit beide richtingen eerst over de overweg gaan zodat deze direct na aankomst weer open kan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Wezep in Nederland heeft ook de perrons vóór de overweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door diederickx »

Aking schreef: wo 03 mar 2021, 22:26Hadden ze in de middeleeuwen al railinfra ja? :shock:
Jawohl!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Klaasje »

Over lang dichtliggende overwegen gesproken. Ook een pareltje: https://youtu.be/0aPjY0klSko
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Deze overweg is inmiddels buiten dienst want de fabriek gebruikt nu gas in plaats van met de trein aangevoerde kolen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

Anne schreef: do 04 mar 2021, 23:29
Suus schreef: wo 03 mar 2021, 14:16
Toch denk ik dat de dijk die dwars door Maassluis loopt oorspronkelijk op zeehoogte was, aangezien de vissershaven ervoor in directe verbinding stond met de Noordzee.
Klopt, de Maasdijk was op de kerende hoogte voor opstuwing door hoge getijde op zee en de opstuwing van rivierafvoer. Waar ik echter op wijs is dat de zeewering direct aan de zee grenst. Wat natuurlijk niet uitsluit dat bij een doorbraak zout (of brak) water het Westland zou zijn ingelopen ;)
Je komt echter wel de aanduiding zeedijk tegen voor dijken langs de rivieren in het Deltagebied. Zoals de Struijtse zeedijk (ten oosten van de veerhaven Hellevoetsluis langs het Haringvliet) of in Rotterdam de Westzeedijk en de Oostzeedijk.
Al dit gepraat over dijken doet mij denken aan de site overstroomik.nl, waarbij je kunt zien hoe hoog het water bij je in de straat komt te staan mochten de dijken breken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

De gemeente Veere gaat met 1 april de parkeertarieven langs de kust flink verhogen en binnenkort zal er overal an de kust betaald parkeren komen. Een dagkaart zal tot 50,- Euro kosten:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/126 ... terdam-wel

Ik begrijp het wel dat men de toerisme in banen wil leiden, maar niet met een gedrag zoals roofridders. De gemeente zegt, dat "toeristen" voor de voorzieningen op het strand moeten meebetalen. Maar volgens mij moet men de strandbezoekers in drie groepen scheiden. Zeeuwen en overnachtingsgasten betalen al voor de vorzieningen door hun belasting ofwel toeristenbelasting. Deze zijn nu de dupe en betalen dubbeld. Er zijn alleen de dagjesmensen, die vaak "gratis" naar de strand komen. Dus moet men bij hun beginnen..... :neg:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Stefan »

Ook gewoon €50,-... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door teun »

Lijkt me een goede oplossing als de vraag naar parkeerplek hoger is dan het aanbod toch?
Ik denk trouwens dat je hiermee ook juist de dagjesmensen het meeste hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Dat is heel redelijk als het uurtarief tussen 7:00 en 21:00 € 5,20 is :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: di 09 mar 2021, 09:38 Maar volgens mij moet men de strandbezoekers in drie groepen scheiden. Zeeuwen en overnachtingsgasten betalen al voor de vorzieningen door hun belasting ofwel toeristenbelasting. Deze zijn nu de dupe en betalen dubbeld. Er zijn alleen de dagjesmensen, die vaak "gratis" naar de strand komen. Dus moet men bij hun beginnen..... :neg:
Eh, dat doet men toch ook? De Zeeuwen en overnachtingsgasten zijn immers al in Veere (of op zeer korte afstand), dus die hoeven helemaal niet met de auto naar het strand te komen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Vraag- en aanbodmechanisme, daar waar het al te druk is voer je de prijs op om de druk te verlichten. En anders zal een particulier in de buurt een stukje land aan moeten bieden om daar te parkeren tegen een lager tarief.

En als het reguliere uurtarief al € 5,20 is, worden daar kennelijk niet veel mensen mee afgeschrikt. Een dagkaart van €50,- is dan niet zo heel onredelijk.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

ICE11 schreef: di 09 mar 2021, 09:38
Ik begrijp het wel dat men de toerisme in banen wil leiden, maar niet met een gedrag zoals roofridders. De gemeente zegt, dat "toeristen" voor de voorzieningen op het strand moeten meebetalen. Maar volgens mij moet men de strandbezoekers in drie groepen scheiden. Zeeuwen en overnachtingsgasten betalen al voor de vorzieningen door hun belasting ofwel toeristenbelasting. Deze zijn nu de dupe en betalen dubbeld. Er zijn alleen de dagjesmensen, die vaak "gratis" naar de strand komen. Dus moet men bij hun beginnen..... :neg:
Vakantiegasten kunnen hun auto toch bij de camping of het hotel laten staan, Zeeuwen die dichtbij wonen kunnen met de fiets? Kwestie van vraag en aanbod (en uiteraard wat extra inkomsten voor de gemeentekas).
PHS

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Ik heb op de site van de gemeente Veere gekeken. Als je een perceel hebt hebt wordt je verzocht de parkeermogelijkheden voor gasten zoveel mogelijk op eigen terrein te verzorgen. Je hebt daar geen vergunning voor nodig. Je gaat pas betalen als je niet alle voertuigen van je gasten op je perceel kwijt kan.

En de kern Zoutelande wijkt een beetje af van de rest, daar mag je alleen op straat parkeren tegen dagkaarttarief en moet je dus een parkeerterrein gebruiken, in de overige plaatsen kan je gewoon per uur betalen op straat. Daarvoor zijn vijf tariefzones. Omdat de kern Veere alleen in de twee duurste tariefzones zit (dat schattige stadje wordt in een normale zomer dan ook echt overspoeld met toeristen) is daar een parkeerterrein in de wintermaanden gratis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

Meltrain schreef: di 09 mar 2021, 10:18 Eh, dat doet men toch ook? De Zeeuwen en overnachtingsgasten zijn immers al in Veere (of op zeer korte afstand), dus die hoeven helemaal niet met de auto naar het strand te komen. :)
Er zijn ook mensen die - van welke redenen dan ook - niet op het fiets kunnen en met de voor een strandbezoek nodige spullen zoals zonnescherm, koelbox etc. is het soms op het fiets ook lastig. En qua afstand sowieso.
PHS schreef: di 09 mar 2021, 10:41 De overheid wil dat je op hun parkeerplaatsen parkeert en creëert bovendien zelf schaarste aan parkeerplaatsen. Het is gewoon geldklopperij.
De gemeente Veere huurt zelfs noch terrein van de waterschap (bij voorbeeld langs de zeedijk bij Westkapelle) om het te kunnen exploiteren. Dus niet alleen de gemeente zal verdienen, maar ook de waterschap.....
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Chrysa »

Van dat geld kan toch wel de zomerbus weer terugkomen dan? (A)

Als je zoveel geld vraagt is het minste wat je kan doen ervoor zorgen dat het alternatief niet ruk is. :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: wo 10 mar 2021, 08:18 Er zijn ook mensen die - van welke redenen dan ook - niet op het fiets kunnen en met de voor een strandbezoek nodige spullen zoals zonnescherm, koelbox etc. is het soms op het fiets ook lastig. En qua afstand sowieso.
Luxe mag best wat kosten, toch? En anders is er altijd nog de bakfiets, de bolderwagen of de uber.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Uber? In Veere? :shock:

Om met Maxim Hartman te spreken: ja hoor!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Tegen dat geld loont een taxi waarschijnlijk ook nog wel. :lol:
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

De prijzen an de pomp springen momenteel echt op en neer: Gisteren in de ochtend diesel 1,37, gisteren namiddag 1,25 en nu weer 1,36..... Gelukkig kon ik het gisteren nog tot in de namiddag redden en ben met het laatste druppel bij de pomp aangekomen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door nvdw »

Zowel mijn vierwieler als mijn tweewieler hebben een voorkeur voor 98 dus ik zit zelfs bij de ‘witte pomp’ al aan de € 1,80.

Voor het psychologisch effect kan ik beter met de motor, want daar gaat telkens iets van 15 liter in, dan lijkt het niet zoveel ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Dennenboom »

Als straks wereldwijd de vliegtuigen weer flink gaan vliegen en de auto's meer kilometers gaan maken zouden we best wel eens een heel leuk olieprijsje kunnen zien.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ICE11 »

nvdw schreef: do 11 mar 2021, 09:09 Voor het psychologisch effect kan ik beter met de motor, want daar gaat telkens iets van 15 liter in, dan lijkt het niet zoveel ;)
Wij kennen een oude grap: "Ik heb geen probleem met verhoging van de benzineprijs want ik tank altijd maar voor 20,- Euro!" :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten