Pagina 10 van 41

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 19:10
door ArrivaBas
Misschien is de leeftijd van het personeel wel een reden dat de wagentjes van Picnic maar 50 km/h mogen. De mensen van Picnic zijn dan ook automatisch de koeriers die in mijn straat het rustigst rijden en niet met het dubbele van de maximumsnelheid over de drempels knallen (hetgeen door het hele huis heen dreunt :X ).
De kans is overigens aanwezig dat ik vanaf zo rond mijn verjaardag ook daarmee mag rijden. Ik heb volgende week maandag mijn selectiedag bij de lokale hub van Picnic. *O*

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 19:27
door Suus
Heb toch al meerdere keren verhalen gehoord dat Picnic-bestuurders op de A20 terecht zijn gekomen...

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 20:27
door waldo79
Met zulke kwetsbare voertuigen wil je ook niet sneller dan 50. Windvlagen kunnen de stabiliteit behoorlijk beïnvloeden.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 20:38
door ArrivaBas
De vrachtwagentjes van Picnic zijn inderdaad voertuigen die vooral populair zijn als kleine wagens bij gemeentes of voor de Technische Dienst op vakantieparken. Verschil is dat de wagentjes bij Picnic niet een bromfietskenteken krijgen, maar een grijs kenteken zoals op een bestelbus. Dat zaait mogelijk verwarring bij Runners die net in dienst zijn gekomen, die dan denken dat zo'n wagen door zijn kenteken de auto(snel)weg op kan.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 20:39
door Daniel
waldo79 schreef: zo 25 apr 2021, 20:27 Windvlagen kunnen de stabiliteit behoorlijk beïnvloeden.
Te scherpe bochten ook :mrgreen:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 21:18
door Chrysa
Mijn auto van de zaak kan maar 205. -0-

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: zo 25 apr 2021, 22:41
door Durashift
Suus schreef: zo 25 apr 2021, 19:27 Heb toch al meerdere keren verhalen gehoord dat Picnic-bestuurders op de A20 terecht zijn gekomen...
Tja, bij Schiedam ff d'r op en d'r af via de weefstrook.. het mag niet (constructiesnelheid is net 10 km/h te langzaam) maar ik begrijp het wel. Dat stukje stuitert minder dan dat men onderlangs moet van de Peugeot naar dat schip van Schmid Zeevis.. ;)
Bovendien, tijdens de avondspits, pré-corona, was 50 km/h daar vaak (helaas) wel een 'standaard' snelheid..
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid. (..)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 01:04
door dennistd
Ondanks dat Duitsers eigenlijk de grens niet over mogen voor niet-noodzakelijke reizen was het vandaag toch druk bij de outlet in Roermond. Schijnbaar is het daar betaald parkeren (wel 3 euro per dag....) en dat is voor Duitsers toch iets te duur. Waarom niet gratis bij een naburig bedrijf parkeren? Nou, hierom dus niet _O_

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 07:17
door ArrivaBas
Parkeergeld is over het algemeen zondegeld, maar om drie euro uit te sparen zou ik niet een parkeerboete riskeren die tientallen euro's duurder is. _O-

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 07:38
door Suus
Parkeergeld is een volstrekt legitiem iets. Waar komt toch het idee vandaan dat je zomaar 8 vierkante meter grond met privébezit mag bezetten?

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 09:02
door ArrivaBas
Er zijn inderdaad gemeentes die het gros van hun inkomsten uit parkeergeld halen (wat mis ik die functie om naast tol parkeergeld te heffen eigenlijk in Cities Skylines _O_ ). Maar in negen van de tien gevallen komt het parkeergeld bij dit soort attracties bij commerciële aanbieders terecht. Dat maakt parkeertarieven soms onnodig hoog vanwege hun winstoogmerk.
Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen. Betaald parkeren komt bij bepaalde voorzieningen wel minder vaak voor dan in Nederland, en als het er is kost het meestal een behoorlijke hap minder dan in Nederland. Parkeren bij winkelcentrum Arendshof in Oosterhout is al duurder dan parkeren in het winkelcentrum tegenover het station in Böblingen.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 09:13
door Stefan
Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen.
Oh vandaar die boetes altijd

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 09:14
door Chrysa
Oosterhout is dan ook een achterlijk dure stad waar ze alle adviezen negeren en gewoon hun hoge parkeertarieven houden.

Vergeleken met het VK of Zwitserland vind ik het nog meevallen, daar moet je vaak in de kleinste dorpen zonder enige parkeerproblemen nog betaald parkeren.

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 10:44
door ArrivaBas
Stefan schreef: ma 03 mei 2021, 09:13
Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen.
Oh vandaar die boetes altijd
Je maakt mij nu gigantisch nieuwsgierig naar het aandeel van parkeerboetes in het totaal aantal boetes in Duitsland. :twisted:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 03 mei 2021, 19:18
door ICE11
Ik kon alleen maar deze verslaggeving uit begin 2020 vinden:

https://rp-online.de/nrw/staedte/duesse ... d-48605785

In de stad Düsseldorf heeft men dus in 2019 in totaal 459.178 parkeerboetes uitgedeeld en 233.478 snelheidsduivels betrapt. Opmerkelijk is, dat daarvan rond 100.000 snelheidsduivels op hetzelfde plek (Rheinufertunnel) geflitst zijn....

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 13 mei 2021, 17:50
door Meltrain
Weet iemand waarom hier twee fietspaden naast elkaar liggen?
https://www.google.nl/maps/@51.8664183, ... a=!3m1!1e3

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 13 mei 2021, 18:29
door Bemined
Ligt daar niet de leidingstraat? Dan zal het wel een permanente omleidingsroute zijn omdat men daar nogal eens de boel open moet gooien. Als je de route verder afspeurt zie je meer by-passes en de nodige bruggen over niets. Zelfs tot in Brabant kun je dit soort bypasses vinden langs deze route:
https://www.google.nl/maps/@51.6621566, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.5292014, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.4753342, ... 312!8i6656

En de diverse bruggen over 'niets':
https://www.google.nl/maps/@51.8615788, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.5720699, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.4700545, ... 312!8i6656

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 22:05
door ICE11
Het is soms toch te gek wat automobilisten bij een ongeval voor smoesjes vertellen. Gisteren was hier in de buurt een ongeval met zes gewonden, waarbij een automobiliste geen voorrang gaf aan een bus. Mevrouw lichtte toe, dat zij het stopbord niet gezien had "vanwege de laagstaande zon". Ok, als zij zoiets tijdens de wintermaanden zegt kan dat kloppen.....maar om 10:30 in de ochtend in juni!? _O-

https://www.aachener-zeitung.de/lokales ... d-59401309

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: ma 14 jun 2021, 23:11
door nvdw
De meeste mensen die in een Opel Crossland rijden zien wel meer niet. :X

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 08:05
door ICE11
E-Rollers zijn inmiddels een trend in grote steden. Alleen in Köln liggen er geschat rond 500 op de grond van de Rijn...

https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinla ... n-100.html _O-

(en daar horen ze volgens mij ook want op het trottoir staan ze toch altijd in de weg en als ze rijden zijn ze een gevaar voor andere weggebruikers)

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 11:58
door Z2N
Gelukkig zijn die dingen in Nederland illegaal, hopelijk blijven ze dat ook. :Y

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 14:49
door Aking
Voor zover ik het een tijd geleden begreep is er al Europese regelgeving voor die dingen en moet Nederland die alleen nog implementeren, aar verboden blijven ze volgens mij dus niet *O*

Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 14:57
door Suus
De stepjes staan gelijk aan bijzondere bromfietsen en die zijn buiten de Europese Verordening geplaatst, en dus mag Nederland daar eigen wetgeving op toepassen. Daarvoor komt een nieuw beleidskader, maar ga er van uit dat typegoedlating door de RDW een blijvertje is en een kenteken en brommerrijbewijs verplicht wordt *O*

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: wo 16 jun 2021, 16:06
door dennistd
En dikke kans dat ze dan gelijkgesteld worden aan snorfietsen zodat er straks ook een helm nodig is *O*

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Geplaatst: do 17 jun 2021, 00:48
door Durashift
^^ ach, wat zal de pakkans worden?

~~~~~~~

Maar, goed / duurzaam bezig daar in Keulen.. :roll:

.. en dan is het deel/verhuurbedrijf te beroerd om antwoord op vragen te geven.. het zijn toch ook gewoon doodgewone zakenmensen die 'het milieuverhaal' vooral een goede kapstok voor hun inkomsten vindt. :twisted: