Pagina 2 van 41
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:19
door Aking
Open het wegenforum en je weet het, gok ik zo :Y
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:21
door JordiBrabant
Ik kan me voorstellen dat er hele discussies gehouden worden over (het ontwerp van) bussluizen etc.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:23
door Aking
Maar bussluizen zijn auto noch asfalt, en dus oftopik hier :Y
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:24
door Tom024
ArrivaBas schreef:Tom024 schreef:De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
De A74 is iets langer, maar vooral een stuk nuttiger.
Fijn dat we het er over eens zijn dat niemand vrijwillig naar Ridderkerk gaat. *O*
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:24
door VIRM
Milco schreef:Ik vraag mij af: zullen ze op het Wegenforum nu ook een topic hebben over het openbaar vervoer in Nederland?
Zelfs een heel subforum:
https://www.wegenforum.nl/viewforum.php?f=34
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:27
door JordiBrabant
Aking schreef:Maar bussluizen zijn auto noch asfalt, en dus oftopik hier :Y
Niet als je er een uit asfalt ontwerpt. :Y
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:29
door Aking
Laat mij er es een uit asfalt zien dan *O*
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 20:33
door JordiBrabant
Het zit pas in de conceptuele ontwerpfase. Daarom past het ook zoveel beter in dat andere forum. Kunnen ze er daar over beppen/ discussiëren.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 21:22
door Chrysa
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: ma 08 jun 2020, 21:39
door trolly
We hebben andere ambities.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 08:41
door Gebruikersnaam
ArrivaBas schreef:Tom024 schreef:De A74 bij Venlo valt trouwens in dezelfde categorie.
De A74 is iets langer, maar vooral een stuk nuttiger.
En dankzij het bestaan van de A74 heeft de snelweg aan de Duitse zijde negatieve hectometerpaaltjes :Y (Of moet ik zeggen halvekilometerpaaltjes :@ )
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 08:58
door ArrivaBas
Klopt. Ik rij altijd over de A74/A61 op vakantie naar Oostenrijk, en dan ook gelijk de hele route tot Hockenheim. Volgens Autobahnatlas Online is de kilometerpaal op de grens -1,3. :')
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 09:18
door Cora
een asfalt topic op een OV forum? Ik heb hier enorme twijfels over.. *denk hier een denkende gezichtsemoji*
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 10:32
door Suus
Zat jij niet een tijdje geleden nog te zeuren over mensen die niet snel genoeg reden op een provinciale weg?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 10:43
door Chrysa
Gek, daar heb ik in Brabant nou nooit last van.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 11:03
door Meltrain
Busbanen bestaan ook uit asfalt, toch? (A)
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 11:27
door ODRAIL
Jazeker .... en ze kunnen ook van beton zijn.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 11:42
door dennistd
Beton is zelfs beter, want als er alleen bussen rijden wordt het asfalt altijd op dezelfde plaats belast en krijg je diepe sporen.
Op een busstation is het zelfs nog erger, kijk maar eens naar station Oldenzaal bijvoorbeeld.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 11:45
door ODRAIL
Dit komt zeker omdat beton slijtvaster is dat asfalt?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 11:52
door VIRM
dennistd schreef:Beton is zelfs beter, want als er alleen bussen rijden wordt het asfalt altijd op dezelfde plaats belast en krijg je diepe sporen.
Op een busstation is het zelfs nog erger, kijk maar eens naar station Oldenzaal bijvoorbeeld.
Laat daar net een OV-vlogger in de buurt wonen. Nieuwe missie voor Julsteren?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 12:24
door dennistd
KM46 schreef:Dit komt zeker omdat beton slijtvaster is dat asfalt?
Met name omdat beton keihard wordt, terwijl asfalt altijd heel lichtelijk vloeibaar blijft. Je ziet het ook vaak voor verkeerslichten, door remmend vrachtverkeer wordt het asfalt kort voor de stopstreep dan flink opgeduwd, wat je merkt aan het gehobbel daar.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 12:32
door Ardan
Ik merk het zelfs hier op de fietspaden, dat je als je bij een verkeerslicht wacht met je voorwiel precies in een kuiltje staat.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 16:11
door Dennenboom
Beton heeft er ook last van alleen duurt het wat langer. Mooi voorbeeld is de oude Reichsautobahn Berlin-Breslau.
https://www.rbb24.de/studiocottbus/pano ... forst.html
Betere kwaliteit dan die van de nieuwe Asfalt-A20 in Duitsland die er op sommige delen een tijdje niet zo florissant uitzag:
https://www.tagesspiegel.de/gesellschaf ... 53272.html
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 16:54
door dennistd
Hier nog een voorbeeld van de halte De Posten in Enschede. Normaal sta je een centimeter of 20-25 opzij, precies naast het hoge asfalt:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Geplaatst: di 09 jun 2020, 20:38
door waldo79
ArrivaBas schreef:Klopt. Ik rij altijd over de A74/A61 op vakantie naar Oostenrijk, en dan ook gelijk de hele route tot Hockenheim. Volgens Autobahnatlas Online is de kilometerpaal op de grens -1,3. :')
Omdat de Duitse wegbeheerder geen zin had om een heel stuk Autobahn tot voorbij Keulen van nieuwe hectometerpaaltjes te voorzien (met allerlei administratief ongemak tot gevolg). De oorspronkelijke hectometerpaaltjes telden tot de grensovergang bij de Keulse Barrière.