Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

Interessant artikel over de sloop van de oude Lekbrug bij Vianen:'https://nos.nl/artikel/2336759-rijkswat ... etten.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door trolly »

De luchtvervuiling op de Parijse pereferique is al weer bijna terug op het niveau van voor de coronacrisis *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

In Rotterdam is helaas ook al 80% van het autoverkeer teruggekeerd. De Verkeersonderneming vreest dat als het in dit tempo groeit, na de zomervakantie Rotterdam wegen propvol auto’s heeft, onder andere van mensen die de afgelopen jaren juist naar het OV waren overgestapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... dat krijg je als er opgeroepen wordt om het ov te mijden. Dan pakken mensen vanzelf weer de auto.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Dennenboom »

Als je een auto hebt mag je niet eens met het OV:
Maak alleen gebruik van het openbaar vervoer (ov) als het echt nodig is en u geen ander vervoer heeft en reis zoveel mogelijk buiten de spits.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-vervoer
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

De extra snelle verbreding van ‘s lands drukste golfslagbad heeft vertraging opgelopen _O-

https://www.ad.nl/rotterdam/snelle-verb ... ~aa5fabfb/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door VIRM »

Op de site van de NOS een artikel over een onderzoek naar ervaren verkeersoverlast. In hoeverre kunnen medeforummers zich hierin vinden? :)
Als professioneel voetganger val ik niet in de door de NOS genoemde situaties natuurlijk. :mrgreen:

https://nos.nl/artikel/2340036-meeste-v ... lland.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door ArrivaBas »

Hardrijden kom ik niet zo vaak tegen. Foutparkeren wel: afgelopen dinsdag bij mijn oma op het woonerf had een auto dicht naast de onze geparkeerd. Dat maakte het voor mij moeilijker om in te stappen, omdat ik de auto wél binnen de lijntjes had neergezet. Dat was eigenlijk de meest opvallende situatie in de ruime week die ik nu in het bezit ben van een rijbewijs.
Het is me eerder ook opgevallen dat er tegenwoordig naast de welbekende Audi's en BMW's steeds meer Skoda-rijders het gas weten te vinden. Met name de Superb en de Kodiaq zie ik veel op links jakkeren. Skoda is dus duidelijk al enige tijd niet meer het budgetmerk met Oostblokimago dat het voorheen was. Als ik bijvoorbeeld naar de Skoda Scala van mijn ouders kijk, is deze misschien nog wel luxer dan een Golf voor dezelfde prijs. Kleine nuances: De uitvoering van onze Scala is een speciale First Edition, en de Golf staat op een geraffineerder onderstel dan de Scala, die op het onderstel van een Volkswagen Polo staat. Maar hij rijdt wel lekker en is nog best rap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Skoda is het nieuwe Volvo: van leaserijders die toch echt liever een Benz of BMW onder hun reet hadden gehad, maar dat van hun baas niet mochten. Die frustratie moet dan afgereageerd worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Rotterdam is onder leiding van de VVD een oorlog begonnen tegen asociale automobilisten en het werd tijd ook. Ook als voetganger en fietser ervaar je overlast van luidgrommende auto's die met 80 km/uur door de wijk scheuren.

De gemeente is twee weken geleden begonnen om het wegprofiel van de straat waar ik woon aan te passen, daar is sinds de tram uit de straat werd gehaald in 1973 weinig meer gedaan aan het zeer brede straatprofiel. De rijbaan is al iets smaller gemaakt door de parkeerplaatsen wat meer naar het midden van de weg te schuiven (de rijstroken zijn nu nog steeds zeer breed) en een verhoginkjes te bouwen tussen de stoeprand en de parkeerplaatsen. Tussen de stoeprand en de verhogingen is dan in beide richting een fietspad aangelegd, maar de afwatering van de gehele weg zit nog steeds in de stoeprand bij de fietspaden. Om het water daar te krijgen is de verhoging door smalle geulen onderbroken maar het geheel zorgt ervoor dat op de fietspaden vrij snel grote plassen staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Welkom in Nijmegen, waar de gemeente wel heel enthousiast de weg en de bijbehorende bebording aan het vernieuwen is. Deze situatie vind je er maar liefst 3x! :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Meltrain »

Aha, handig. :X

Maar waar je bij het voorbeeld van umbusko als fietser nog geweoon rechtdoor kunt, is dat bij het meest nutteloze fietspad van Rotterdam niet het geval:
https://www.google.com/maps/@51.8954174 ... 312!8i6656
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Alargule »

Fantastisch. Welke amoebe heeft dit bedacht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Dat is een vrij onhandig en overbodig fietspad inderdaad. Ik schaar hem in dezelfde categorie als deze multigemeentelijke taxistrook: infrastructuur waarmee je ook wel zonder kan leven.
umbusko schreef:Welkom in Nijmegen, waar de gemeente wel heel enthousiast de weg en de bijbehorende bebording aan het vernieuwen is. Deze situatie vind je er maar liefst 3x! :mrgreen:
Waarom kunnen de auto's niet gewoon vanaf de hoofdrijbaan inparkeren :X Dan kan het fietspad iets smaller en de stoep wat breder.

Ook irritant, die putdeksels voor water en gas verdiept in het asfalt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Tom024 »

Dat met die parkeervakken is een situatie die je in Nijmegen vaker ziet, ook langs de Graafseweg bijvoorbeeld.

Zien we hier de Tweede Oude Heselaan?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door umbusko »

Helaas, u gaat niet door voor de koelkast. Het is de Sint Annastraat. :P
Suus schreef: Waarom kunnen de auto's niet gewoon vanaf de hoofdrijbaan inparkeren :X Dan kan het fietspad iets smaller en de stoep wat breder.

Ook irritant, die putdeksels voor water en gas verdiept in het asfalt :X
Nog smaller? :X Alleen op die iets bredere stukken kun je, met een beetje timing, mensen inhalen. En dat is daar echt wel nodig, want mensen in Nijmegen kunnen niet fietsen. :6 Dus alsjeblieft niet smaller.

En ja, je moet goed weten waar de kuilen zitten vanwege de putten. Er is er eentje een stuk verderop waar je flink stuitert als je niet goed oplet, als het druk is en regent of zo. :X
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:
umbusko schreef:Welkom in Nijmegen, waar de gemeente wel heel enthousiast de weg en de bijbehorende bebording aan het vernieuwen is. Deze situatie vind je er maar liefst 3x! :mrgreen:
Waarom kunnen de auto's niet gewoon vanaf de hoofdrijbaan inparkeren :X Dan kan het fietspad iets smaller en de stoep wat breder.
Zal wel veiliger zijn. Ze hebben liever dat je een fietser ondersteboven rijdt dan dat je tegen een auto botst op de hoofdrijbaan #allesvoordedoorstroming.

Over nutteloze fietspaden gesproken. In Doesburg hebben we er ook eentje.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door mb90 »

In de categorie aparte fietspaden kwam ik gisteren bij de recent vernieuwde halte P+R Leek A7 dit fietspad tegen waarbij het fietspad ineens stopt en de fietsers maar gewoon ergens vlak langs de abri’s mogen rijden in plaats van via een mooi vrij fietspad langs de parkeerplaats:
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door MdJ »

De vierde rijstrook Twello-Deventer en de 3de rijstrook Deventer-Rijssen op de A1 zijn afgelopen week open gegaan. :mrgreen: In de andere richting mist er nog een stukje bij Bathmen-Deventer.
Nu nog Twello-Deventer en Rijssen-Azelo... (verwacht juli 2021)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Ardan »

Bedoel je als laatste niet Twello-Apeldoorn? Ze zijn nog tot 2025 bezig :D

Voor mijn restaurant zijn vorig jaar alle mooie bomen gekapt waardoor we uitzicht op industrie hebben, voor een rondweg die pas in 2024 klaar is, volgens een bouwbord dat een paar weken terug is neergezet :roll:
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door waldo79 »

Dat lijkt wel wat voorbarig die bomenkap, maar wie weet welke voorbereiding verder nodig is.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door MdJ »

Ardan schreef: ma 28 sep 2020, 00:52 Bedoel je als laatste niet Twello-Apeldoorn? Ze zijn nog tot 2025 bezig :D
Uuh, ja :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef: ma 28 sep 2020, 00:52 Bedoel je als laatste niet Twello-Apeldoorn? Ze zijn nog tot 2025 bezig :D

Voor mijn restaurant zijn vorig jaar alle mooie bomen gekapt waardoor we uitzicht op industrie hebben, voor een rondweg die pas in 2024 klaar is, volgens een bouwbord dat een paar weken terug is neergezet :roll:
Je hebt er mooie groene schermen voor terug gekregen :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door Suus »

Ik heb met iemand een discussie over een verkeerslicht. Wel voor fietsers, maar aangezien de fietsers op die locatie het geasfalteerde wegdek delen met auto's lijkt mij dit het meest geschikte topic.

Het gaat over de fietslichten waarmee je in Rotterdam al fietsend op de 1e Middellandstraat de Henegouwerlaan/'s-Gravendijkwal oversteekt. De fietslichten zijn hier in de middenberm van de Henegouwerlaan/'s-Gravendijkwal geplaatst. Daarover heb ik twee vragen:
  1. Waar moeten de fietsers wachten tot het licht groen wordt? Is dat bij de haaientanden die de rijbaan van de Henegouwerlaan/'s-Gravendijkwal aanduiden of bij het verkeerslicht vooraan?
  2. Soms is het fietslicht groen terwijl het verkeerslicht op de 1e Middellandstraat rood is. Mag je dan als fietser het autolicht negeren (zoals nu de praktijk is) of maken de fietsers dan een overtreding door rechtdoor door rood te rijden?
Ik verneem graag jullie standpunten. Naar mijn mening mag ik bij de haaientanden na het verkeerslicht en het kruisende fietspad wachten op groen en mag ik door het rode licht fietsen als het fietslicht groen is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic

Bericht door dennistd »

Er staat geen stopstreep op het fietspad, dus daarmee geldt het verkeerslicht volgens mij niet voor de fietsers. Sowieso een vrij aparte situatie, ook voor linksaf slaande fietsers. Een vak voor de fietsers vóór de auto's zou veel beter zijn: https://www.google.nl/maps/@52.2094732, ... 312!8i6656
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten