Bus.treinposities.nl

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Lijn 45 »

webguy schreef: Een bussite op een website die treinposities heet, maar geen busposities heet. Snap jij het nog? :roll:
De naam is aangepast naar busposities.nl :P
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Mdk »

Ik ben niet zo'n busfotograaf, maar de paar redelijke kiekjes die ik had heb ik toegevoegd :D
Bij twijfel altijd klagen
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door WSM »

Goed bezig! Ook handig met omlopen reconstrueren :).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door umbusko »

Een suggestie: zou het (op termijn) mogelijk zijn om de pagina's met ritten op afzonderlijke lijnen (voorbeeld) beter vindbaar te maken (nu vind ik ze alleen door via een bus die op een bepaalde lijn gereden heeft naar die lijn te klikken, en daarna eventueel door de url met een beredeneerde gok aan te passen), en om op deze pagina's een tabel toe te voegen met hoeveel procent van de ritten door welk materieel gereden is, zoals bij de treinseries? (voorbeeld)

Voor het bijhouden van de wiki zou dat in ieder geval wel heel handig zijn. :D Dan hoef je alleen zelf nog te kijken bij materieel dat weinig voorkomt (zeg onder de 5%) of het structureel iedere week op bepaalde ritten rijdt of dat het een uitzondering is.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door MetroRET »

De omlooppagina's zijn nu inderdaad alleen nog actief via een directe link, maar komen in de toekomst ook beschikbaar via via...
Dit komt omdat dit deel nog in een testfase zit.

Nog even geduld dus :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Lijn 45 »

Is het de bedoeling dat ritten met materieel dat (nog) niet in de database staat ook in de toekomst op de lijnoverzichten terecht komen? Dat zou ook erg helpen voor de wiki.

Ook zou ik graag de vervoersmerken aanpasbaar willen zien.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Lijn 45 »

Aangezien ik het idee heb dat de formulieren op de vervoerderpagina's niet goed werken (ik heb al vier keer zo'n formulier ingevuld en maar één keer een reactie gekregen) plaats ik hier een paar opmerkingen/vragen/aanvullingen die ik graag op busposities verwerkt zie. :)

Zou er eens een opruimactie kunnen plaatsvinden in de database? De lijsten raken vol met bussen die bij het verkeerde type zijn ingevoerd en nummers die niet bestaan.

Zou daarnaast het aanpassen van de status van voertuigen losgekoppeld kunnen worden van de treinendatabase en weer toegestaan kan worden? Ik snap dat het daar niet kan vanwege de reden die bij het bewerkingsvenster staat, maar begrijp niet waarom dit effect moet hebben op de bussen.

Verder mis ik nog wat huidige bustypes van onderaannemers:
Arriva (Juijn) Mercedes-Benz Tourismo (5006)
Arriva (TCR, Bravo) Volvo 8700 BLE (442)
Arriva (Van Driel, Bravo) Setra S 416 LE (319)
Connexxion (AMZ) Volvo 9500 (1055)
Connexxion (AMZ) Volvo 9700 (1074)
GVB (Jan de Wit) Scania OmniCity (334-336)

En wat onderaannemers, namelijk: AMZ, Arriva Touring, Besseling, Betuwe Express, Connexxion Taxi Services, Kassing, Krol, OAD, Peereboom, Rasch, Robatax, Schepers, TGVia, Tourquase en Jan de Wit.

En ik had nog wat foto's van voormalige types die ontbreken in de lijst:
Arriva Rošero Zero First (6091)
Arriva Scania OmniLink G (7856)
Keolis Mercedes Citaro LE (1135)
Keolis MAN Caetano VIAbus (1154)

Oh, en verder nog datgene wat in mijn vorige bericht staat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Meltrain »

Zijn er ook nog plannen voor tramposities.nl en metroposities.nl ? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Lijn 45 »

Tram en metro staan (deels) onder treinposities. ;)
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door teun »

Hermes zet sinds afgelopen week twee nieuwe 8-persoonsbusjes in op de stadslijnen (52/53/54/55) en een aantal streeklijnen (25/28) in en rond Helmond. Op ovzoeker verschijnen deze voertuigen wel gewoon (genummerd 408 en 486), op Busposities zijn ze echter niet terug te vinden. Ik neem aan dat dat een foutje is?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Lijn 45 »

486 zou de al langer rondrijdende 49419 moeten zijn.

Maar verder geldt dat wanneer een bus niet (onder het nummer waarop hij op de radar te vinden is) in de database staat, hij niet op de radar verschijnt. De handhelds die in bussen van sommige Brabantse onderaannemers zitten zijn bijvoorbeeld ook niet zichtbaar.
Stadsbus
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Stadsbus »

Vanaf nu is het mogelijk om een lijnnummer op te zoeken via een vakje in het menu. Super handig, mijn complimenten hiervoor!

Afbeelding

Afbeelding

Wel is het zo dat ook lijnen die niet meer bestaan nu tussen de nog wel rijdende lijnen staat.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Lijn 45 »

En de ritten per lijn zijn per dag gescheiden zag ik. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Meltrain »

Wellicht offtopic, maar ik kon geen beter topic vinden. :oops:
Bij de 2400 staan richting Ddr de stations Asdz en Shl in omgekeerde volgorde:
https://treinposities.nl/treinseries/2400/2023-12-20
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dionysusnu
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Bus.treinposities.nl

Bericht door Dionysusnu »

Treinposities heeft een eigen forum waar je het ook kan melden.

Het probleem zit in de doorkoppeling met de 3500; De tabel splitst zichzelf obv even/oneven treinnummers, maar bij de 3500 zitten die net andersom qua richting op de zuidas. Als je aan de rechterkant kijkt, staan daar ritten van de 3500 die wel in de goede volgorde langs Asdz en Shl komen. Maar het zou logischer zijn die juist in de bovenste tabel te zetten.
Wellicht een simpele oplossing (originele treinnummer ipv het doorkoppelende gebruiken voor tabelsplitsing), maar zou ook best ingewikkeld kunnen zijn als de datastroom die info niet op hetzelfde moment geeft.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten