Kleurtjes!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Alargule

Kleurtjes!

Bericht door Alargule »

Nou, laten we er maar meteen een Poolse landdag van maken. TLP stelt voor: oranje voor de dompteurs, rood voor de roodjassen en ietslichtergroendanhuidig voor de techniekers. De wikiërs kunnen blauw blijven denk ik, want daar laat hij (zij?) zich niet over uit.
TLP schreef: ma 22 mar 2021, 14:36
webguy schreef: zo 21 mar 2021, 20:53 De technisch beheerders heb ik een alternatief kleurtje gegeven, wel zo duidelijk als kleuren inderdaad niet teveel overlappen.
Maar de kleur van het OVNL-Bestuur overlapt ook al veel met de rode kleur van de forumbeheerders, in mijn optiek meer dan het oorspronkelijke verschil tussen technisch beheerders en donateurs. Dat valt nu des te meer op nu het gehele technisch beheer de kleur van het OVNL-Bestuur heeft.
Zelf zou ik neigen naar de technisch beheerders hun oorspronkelijke kleur of een iets lichtere kleur groen dan de huidige kleur voor de donateurs geven.
De donateurs zou ik dan een oranje kleur geven, dat associeert misschien wat meer met een uitgelicht lid, ook omdat het de kleur is van Oranje Boven en de Prinsenvlag.
Wat mij betreft kunnen het ook andere kleuren zijn als iemand betere ideeën heeft, zolang de verschillende groepen duidelijk onderscheidende kleuren hebben.

(Sidevraag: Waarom is Daniel als enige beheerder onderdeel van de groep "Algemene moderatoren", wat is de functie van deze groep?)
We heeft een beter idee? En wie denkt er ook eens aan de kleurendoven onder ons?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kleurtjes!

Bericht door VIRM »

Heb je dan een algemene moderator en een bijzondere moderator?
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kleurtjes!

Bericht door umbusko »

Alargule schreef: ma 22 mar 2021, 14:43 En wie denkt er ook eens aan de kleurendoven onder ons?
Ha, ik zei 20 jaar geleden al dat mijn ouders kleurendoof waren. Wij woonden destijds in een straat waar we de treinen tussen Mt en Mtr langs konden horen komen (en zien, wanneer we ons hoofd uit het raam staken). Ik hoorde natuurlijk meteen of er een Belgisch klassiekje over de spoorwegovergang reed (kleur: rood) of een Plan V (kleur: geel), want die dingen maken een totaal ander geluid, maar mijn ouders hebben dat nooit helemaal onder de knie gekregen. Dus kleurendoof is bij ons een ingeburgerde term. :Y
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Kleurtjes!

Bericht door TLP »

Hee hee, ik probeerde met mijn post juist een beetje aan de kleurendoven onder ons te denken en tegelijkertijd geen opties voor te stellen die om verschillende redenen waarschijnlijk ongeschikt zijn. :twisted:

Want, zonder hierbij discriminerende of beledigende intenties te hebben:
  • Bruin en zwart zijn nogal sombere kleuren als je het mij vraagt, bovendien kan bruin geassocieerd worden met onze ontlasting (niet de meest frisse gedachte in mijn optiek) of mensen met een andere huidskleur.
  • Geel is in de meeste tinten te fel om de gebruikersnamen leesbaar te houden, tenzij het een donkere tint is maar dan al meer gaat lijken op oranje of groen (of misschien okergeel, dat zou nog wel een optie zijn.
  • Roze maar ook violet zou ik als seksistisch bestempelen, danwel als een kleur die duidelijk geassocieerd wordt met bepaalde identiteitsgroepen in onze samenleving.
  • Wit en grijs zijn meestal te felle dan wel te saaie/sombere kleuren.
Dan blijven in principe de kleuren in de tinten rood, oranje, (misschien (oker)geel), groen, blauw en paars over om aan de gebruikers toe te wijzen. De kleurtinten rood, groen, blauw en paars zijn al toegewezen aan gebruikersgroepen. Ik zou in ieder geval de forumbeheerders en de "reguliere gebruikers" hun huidige kleur laten behouden, van de wikibeheerders laat ik het open. Hoe dan ook, de kleurvoorstellen die ik had gedaan worden vooralsnog niet gewaardeerd, dus ik ben wel benieuwd naar suggesties van anderen (en de topicstarter in het bijzonder, eigenlijk).
VIRM schreef: ma 22 mar 2021, 14:53 Heb je dan een algemene moderator en een bijzondere moderator?
Nee, maar wel verschillende soorten beheerders die ook al een algemene groep voor beheerders hebben.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kleurtjes!

Bericht door Chrysa »

TLP schreef: ma 22 mar 2021, 15:17 [*]Roze maar ook violet zou ik als seksistisch bestempelen, danwel als een kleur die duidelijk geassocieerd wordt met bepaalde identiteitsgroepen in onze samenleving.
Zo kan je alles wel afschrijven. _O-
PHS

Re: Kleurtjes!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kleurtjes!

Bericht door Z2N »

Mijn bus naar Utrecht-Centrum is roze! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kleurtjes!

Bericht door VIRM »

In plaats van kleurtjes kunnen we a la Rotterdamse metro ook iets met letters doen…
Beul van de blindegeleidelijn
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Kleurtjes!

Bericht door teun »

Heel off topic maar ik vind het eigenlijk nog steeds wel jammer dat de U-link bussen niet daadwerkelijk per lijn een eigen kleurstelling hebben gekregen. Ik begrijp de praktische bezwaren erg goed maar ik had het toch wel leuk gevonden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Kleurtjes!

Bericht door Chrysa »

Blauw *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Kleurtjes!

Bericht door ODRAIL »

Inderdaad ... mooi blauw is niet lelijk :pos: ;) .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kleurtjes!

Bericht door Aking »

Lelijk blauw wel? :s :?:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kleurtjes!

Bericht door Stefan »

Lelijk blauw is mooi
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kleurtjes!

Bericht door Aking »

Maar is mooi lelijk dan ook blauw? (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Kleurtjes!

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten