Het Grote Abonnemententopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Het Grote Abonnemententopic

Bericht door trolly »

Lieve medeforrummerts, ik worstel met de vraag hoe mijn nieuwe internetentelevisieabonnement er uit moet gaan zien. Deze vraag zou ik natuurlijk ook kunnen stellen in het Grote-Computertopicdraadje, of in het Wat-Kijken-We-Vandaagdraadje, maar ik kan me voorstellen dat er meer lieden zijn die lopen te tobben over hoe hun volgende abbelement voor watdanook eruit moet zien, en daarnaast is een nieuw draadje wel een fijne asset voor een sombere zondagmorgen in augustus. Dus bij dezen.

Mijn persoonlijke vraag is ongeveer als volgt:
  1. Ik wil internet dat sneller is dan de brandweer, maar goedkoper dan bluswater
  2. Ik kijk wel eens teevee, met name den Ollander, de Vlaming en Auntie Beep
  3. Er is enkel koper en kabel in de aanbieding
  4. Ik ben niet te beroerd om links of rechts nog een abbelementje op een of andere extra dienst te nemen, maar wil toch eigenlijk alles bij elkaar niet al te veel meer dan vijftig euries in de maand kwijt zijn
Wie heeft er suggesties? Alles is welkom. Welke criminele organisatie aanbieder is het minst onbetrouwbaar? Hardware huren of kopen? Waarom zou een mens appleTV willen hebben? Vragen, vragen...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

Neem kroost! kreeg ik als tip op een ander forum *O*

Ik zit al jaren bij de UPC Ziggo. In combinatie met mijn Vodafone-abonnement levert dat me mooie kortingen en andere voordeeltjes op. Een aantal jaren door een administratieve fout zelfs zodanig, dat ik teevee, internep en debiel bellen voor de prijs van 40 euries in de maand had *O* Inmiddels is dat helaas hersteld en betaal ik opgeteld bijna 90 euries -0-

Ik zit weleens te denken aan KPN, maar ik vind teevee en internet in Nederland echt een keuze tussen door de kat of door de hond gebeten worden. Dus die moeite getroost ik me maar niet.

Lineair tv kijken doe ik eigenlijk nauwelijks meer - alles gaat tegenwoordig via Netflix of Disney+ hier in huis. Dat ga via de Shield TV, waar je alleen een internetverbinding voor nodig hebt. Maar zo nu en dan vind ik het toch leuk wat sport te kijken, of zo'n hersenloze serie met pliessie-achtervolgingen met snedig commentaar. Dus hou ik de tv er maar in.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door marvinkok »

Hier juist KPN voor TV+Internet+Vaste Lijn...
Beide mobiele abonnementen ook KPN, dus in combi nog wat extra voordeeltjes.
Tot nu toe eigenlijk niks te klagen.
Qua extra alleen nog een Netflix abonnement samen met mijn ouders
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Ardan »

Ik geloof dat ik intussen wel vrij ouderwetsch ben met mijn combi-abonnement voor teevee, internep en vaste (!) telephoon. Bij de Koninklijke PN, iets van 40 euro per maand. En ik gebruik ook nog alle drie de diensten, ondanks dat ik ook nog een abonnement heb voor onbeperkt bellen op het mobiele telephoontoestel. Ik doe dan weer niet aan dingen als Netflix en Disnie Pluis.
Als er niks leuks op de teevee is gaat YouTube aan, ik kijk nauwelijks series en voor films uitzitten heb ik het geduld niet, of het moet me écht boeien.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

marvinkok schreef: zo 22 aug 2021, 10:19 Qua extra alleen nog een Netflix abonnement samen met mijn ouders
Juist dat maakt zo'n abonnement wel interessant: je kunt er tot 5 huishoudens op aansluiten. Per huishouden betaal je dan nauwelijks wat per maand. Idem voor Disnie Pluis.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Dennenboom »

Als je geen glasvezel hebt lijkt me Ziggo wel de beste optie. ADSL heeft zo zijn beperkingen. Ziggo heeft tegenwoordig ook Internet only, maar omdat het beperktere basis kabel TV aanbod toch ongecodeerd binnen komt met de coax kun je dat als je TV kijkt wel gebruiken. Een vrij compleet aanbod aan zenders, alleen nog wel veel in SD i.p.v. HD. Heb zelf all in one glasvezel, maar ik hoor ook steeds meer mensen die een glasvezel internet only abonnement hebben, gecombineerd met Nlziet en Netflix. Maar dan heb je geen VRT en BBC. Wel kun je een groot deel van het Duitse aanbod via internet ophalen, incl. uitzending gemist.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Tom024 »

Ah, bon mement om hierover een topic te starten. :Y

Ik heb Alles-in-eins van Ziggo, hoewel ik geen vaste telefoon aangesloten heb, voor 53 euro per maand. Voor de rest geen extra zenders of pakketten, want ik kijk erg weinig tv. Over Ziggo ben ik best tevreden, het enige alternatief op mijn adres is KPN. Daarmee heb ik tien jaar geleden een erg slechte ervaring gehad, dus dat komt er bij mij niet meer in.

Voor overstappen ben ik altijd wat huiverig, maar aangezien mijn stulpje binnenkort wordt aangesloten op glasvezel, moet ik me toch maar eens gaan oriënteren
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Tom98 »

Ik heb via KPN alleen internet (1 GB glasvezel voor ongeveer 60 euro per maand).

TV kijk ik via een IPTV kastje. Dit kost 80 euro per jaar. Dat komt neer op 6,66 euro per maand. Je kan er gewoon mee terugkijken (7 dagen) en opnemen. EPG zit erin en sommige zenders bieden ondertiteling aan. Alles gewoon in full HD (al begint bijvoorbeeld bij RTL Duitsland ook al 4K te komen).

De reden voor mij om voor dit abonnement te kiezen was zodat ik (maar vooral mijn ex-vriendin uit Turkije) naar Turkse zenders kon kijken. Ik kijk naast RTL 4 en RTL Duitsland verder alleen Turkse zenders en met dit pakket kan je naar vrijwel alle landen ter wereld kijken. Daarnaast was de prijs een factor.

Bijkomend voordeel voor de liefhebbers is dat betaalpakketten als Eredivisie er gewoon ''gratis'' bij in zitten.
Ik ben er erg tevreden over, maar het is wat minder handig als je een gezin hebt. Als je een programma opneemt kan je bijvoorbeeld niet ondertussen iets anders kijken. Maar als je alleen of met zijn tweëen bent is het ideaal.

Voor meer info over welk pakket dat dan precies is, graag een privebericht. Dit abonnement is, zoals je begrijpt, niet geliefd bij KPN/Ziggo en consorten :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Dennenboom »

Zo'n IPTV kastje zou best wel eens een klein beetje illegaal kunnen zijn...
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Tom98 »

Dat is correct en tevens juist, maar ik ben er wel erg tevreden over en wellicht staat TS daar ook wel voor open.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Daantje »

Ik heb Internet en bellen van Online, tv van Digitenne en NLziet om terug te kunnen kijken. Ik wil nog steeds kijken voor een smart tv waarbij ik tv kan kijken via NLziet en mijn Digitenne de deur uit kan.
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

Tom98 schreef: zo 22 aug 2021, 13:56 Dat is correct en tevens juist, maar ik ben er wel erg tevreden over en wellicht staat TS daar ook wel voor open.
Afgestudeerd jurist, was het niet?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Tom98 »

Ook dat is correct :pos:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

In dat kader - en in het kader van dit topic - kan ik de serie "Better Call Saul!" op Netflix aan iedereen aanbevelen. Het is weliswaar een prequel op Breaking Bad, maar die laatste - hoewel ook zeker aan te raden - hoef je er niet voor gezien te hebben.
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

Zijn er hier trouwens die een krantenabonnement hebben? Ik heb jaren de Volkskrant (digitaal) gehad, maar die werd me op enig moment toch te zuur. Sindsdien browse ik maar incognito door het nieuws.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Tom024 »

De Volkskrant is mij inderdaad ook wat te zuur en te links. In maart vorig jaar heb ik een abonnement genomen op de NRC, heel de week digitaal en op zaterdag op papier. In tijden van corona vond ik het prettig om wat meer afstand te houden van het hijgerige nieuws, bovendien vind ik het goed om onafhankelijke journalistiek te steunen. Al vraag ik me af of ik het abonnement nog lang aanhoud, want de bezorging is knudde.

Pre-corona wilde ik in het weekeinde nog weleens De Standaard kopen bij AKO op het station om een beetje bij te blijven met het Vlaamse nieuws, maar ik heb het idee dat ze gestopt zijn met het aanbieden van buitenlandse kranten?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Durashift »

Is er een goed website om de digitale mogelijkheden van TV kijken eens helder uitgelegd te krijgen?

Ik heb nu een internetverbinding via XS4all (al jaren, is nu dus KPN) en bel ook mobiel via KPN (ook al járen..) maar nu wordt het tijd om wat stappen naar vernieuwing te nemen (telefoon, mogelijk TV aanschaffen).. Maar, wát is wijsheid?

Ik ben er intussen wel achter dat een chromecast, technisch, een ander woord is voor een dongel die je in een (intelligente) TV kan stoppen.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bij mijn moeder is recent een nieuw Ziggo TV kastje geplaatst. Advies was om dat ding de hele dag door aan te laten staan. Maar waarom?
De ventilator maakt een hoop herrie.. althans, ik vang dat soort geluiden nadrukkelijk op en dat begint dan te irriteren.
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

Die Horizonbox zuipt stroom als een malle. Gewoon op de een na laagste stand plaatsen. Heb je wel gewoon internet, maar het duurt even met opstarten.
PHS

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Suus »

De Morgen is de laatste jaren een soort doorgeefluik van artikelen van De Volkskrant geworden. Met mijn abonnement op De Volkskrant krijg je ook toegang tot Topics, daar zie ik meer dan eens artikelen van De Morgen die zo uit de Volkskrant komen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Daniel »

Alargule schreef: zo 22 aug 2021, 17:56 Zijn er hier trouwens die een krantenabonnement hebben?
Ja, de Amersfoortse editie van het AD hier. Blijf ik regionaal ook nog 'n beetje op de hoogte...

Wat internet/tv/telefoon betreft hier al jaren een alles-in-1 pakket van XS4all via glasvezel. Bevalt prima dus eigenlijk geen enkele behoefte om over te stappen. Vanaf komende maand ga ik qua mobiel ook over van Vodafone naar KPN, dat was met de bijbehorende extra kortingen toch vooral meer voor hetzelfde geld.
Eigenlijk wel weer grappig: ben niet persé iemand die overal het goedkoopste van moet hebben, maar dan toch dergelijke relatief kleine kortingen meepakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Aking »

Qua krant scroll ik incognito door het AD (die je tegenwoordig al na twee premiumartikelen moet verversen -0-)

En qua internet heb ik Tele2 mobiel unlimited die ik thuis ook gebruik door te tetheren. Voor een euro of 27 per maand klaar dus *O*

TV doe ik al jaren niet meer aan :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Hainje »

Als ik ooit weer het geduld denk te hebben voor een krant, dan denk ik dat ik toch voor titels als De Correspondent en Follow The Money ga. Niet echt kranten, maar wel zo'n beetje de enige media welke nog onderzoek doen. Iets wat je van kranten/journalisten eigenlijk wel mag verwachten.
🍉
Alargule

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door Alargule »

PHS schreef: zo 22 aug 2021, 18:44 [...]

Soms denk je iemand eindelijk een beetje te begrijpen, en dan weten ze je tóch weer te verbazen :Y
De dag dat je erachter komt dat Alargule géén Telegraaflezer is.
PHS

Re: Het Grote Abonnemententopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten