Russische inval in Oekraïne

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

isadora schreef: vr 25 feb 2022, 20:02 Jammer, kwam het ergens in de maalstroom aan berichten tegen.
Mocht ik het vinden, post ik het alsnog.
https://t.me/belpul/12175
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

Dank U!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Suus »

Tom024 schreef: vr 25 feb 2022, 20:15 Om het wat breder te trekken dan zelfopoffering: wat is Oekraïne ons waard als Europa, Nederland, individuele burger? Brandstof en gas zullen ongetwijfeld duurder worden, maar als je sancties instelt die Rusland treffen zul je daarmee ook altijd jezelf in de vingers snijden. We kunnen wel ons medeleven tonen met de bevolking van Oekraïne, maar zijn we ook bereid daar de financiële consequenties van te dragen? De eerste politicus die dat durft te benoenen moet volgens mij nog opstaan. De discussie over het Groningse gas kan in ieder geval weer uit de mottenballen worden gehaald.

(Natuurlijk nog los van de vraag hoe nuttig sancties nog zijn in dit stadium...)
Als Rusland uit SWIFT wordt gezet wordt het erg lastig om de gasrekening te voldoen. Dan zit Europa snel in de kou, misschien een hint dat er sneller overgestapt moet worden naar duurzamere energiebronnen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Durashift »

^^^ lekker duurzaam.. van DLD.. om een gaspijpleiding te bouwen en die vervolgens niet in gebruik te nemen...
JordiBrabant schreef:(..) Ik ben van mening dat levering van geavanceerde antipantser- en luchtdoelraketten aan de Oekraïense strijdkrachten zeer snel NAVO-breed bespreekbaar moet worden. Dat soort wapensystemen zijn zeer effectief als het conflict zich ontwikkelt tot guerilla-oorlog, wat mij waarschijnlijk lijkt. (..)
Dit zal ook inhouden dat er menskracht geleverd moet worden om die wapens op de juiste wijze te bedienen, lijkt mij. Zullen de Navo landen daartoe bereid zijn?

Ik vind het zeer vreemd dat NL wél in niet NAVO landen zoals Mali en Afghanistan actief is geweest, dan wel onder een vredesmacht maar nu, op het eigen continent, zeer terughoudend is.

De belangen zullen wel te groot zijn.. en men is nu wel bang dat de kernwapens gebruikt gaan worden, denk ik.

Enfin, meneer Poetin heeft bepaalde, commerciële, spelregel overgenomen: de verwachtingen van je klant tegenspeler overtreffen. (A)

Gelukkig hoeft, wijlen, Hans van Balen dit niet meer mee te maken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

Of men is in de tweede kamer gewoon bang dat het net zo'n gebed zonder end gaat worden als in Mali en Afghanistan.
🍉
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door WSM »

Misschien dat er politiek en militair gezien ook nog een verschilletje is tussen het bijdragen aan een vredesmacht en je mengen in een oorlog tussen soevereine staten?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

Heb je zeker een punt, in die zin had ik het nog niet bekeken.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Vinny »

Hainje schreef: za 26 feb 2022, 11:54 Of men is in de tweede kamer gewoon bang dat het net zo'n gebed zonder end gaat worden als in Mali en Afghanistan.
Dat is het in feite al. Poetin is in rap tempo zijn invloed aan het verliezen: de voormalige Sovjet-staten zijn toenemend anti-Russisch gezind en ook binnenlands is zijn macht tanende. Ik denk dat hij met deze oorlog weer aan aanzien probeert te winnen. Iets in me zegt dat dat niet helemaal gaat lukken. Het beste wat het Westen kan doen is de Oekraïnse regering evacueren en onderbrengen in Brussel of Londen. De Russen krijgen dan wat lege regeringsgebouwen in handen. Leuk voor ze: ze kunnen er namelijk helemaal niets mee. (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

De vraag is of dat zinvol is: Zelensky, die op zich al een niet alledaagse carrière maakte, toont zich de afgelopen 72 uur de Churchill van onze tijd. Zijn strategische aftocht zou zomaar de doodsteek voor het moedige verzet van het leger en de bevolking kunnen zijn.

Daarnaast begint het de vraag te worden of het echt nodig is, want de Russische troepen beginnen zich kennelijk nogal stuk te bijten op deze klus. Kennelijk rekende men in het Kremlin op een snelle actie, waarbij ze door de bevolking met open armen zouden worden ontvangen, terwijl de regering het met de staart tussen de benen op een rennen zou zetten. Dat lijkt 'm niet helemaal te worden, en nu duiken er filmpjes op van Russische legervoertuigen die zonder brandstof langs de weg staan. Een beetje knullig, wel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

Zou het dan toch met een sisser aflopen? Laten we het hopen.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

Eerlijk gezegd hoop ik dat het met een rake klap afloopt. In Moskou.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Stefan »

Ik deel je mening, trolly
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

trolly schreef: za 26 feb 2022, 21:45 Eerlijk gezegd hoop ik dat het met een rake klap afloopt. In Moskou.
Ja dan met name in het kantoortje van dhr. V. Putin, akkoord.
Maar laat het vooral met een sisser aflopen voor de bevolking van Oekraïne.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

Daar is het helaas al een beetje laat voor. Sommige huizen hebben al meer ventilatie dan strikt noodzakelijk, en in Kyiv schijnt de lokale brouwerij tegenwoordig cocktails te maken. Voor velen is er al onherstelbare schade, maar laten we inderdaad hopen dat het daar zover mogelijk bij blijft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn inderdaad genoeg beelden van legervoertuigen die zichzelf alvast vernietigen door dwars door opbrandende molotovcocktails heen rijden...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

trolly schreef: za 26 feb 2022, 22:15 Daar is het helaas al een beetje laat voor. Sommige huizen hebben al meer ventilatie dan strikt noodzakelijk, en in Kyiv schijnt de lokale brouwerij tegenwoordig cocktails te maken. Voor velen is er al onherstelbare schade, maar laten we inderdaad hopen dat het daar zover mogelijk bij blijft.
Of je begrijpt me verkeerd of je doet alsof ik achterlijk ben...
🍉
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Durashift »

^^ tja, wat is voor jou de definitie van het begrip 'met een sisser aflopen'?

Naar mijn mening houdt dit in dat iets nét niet is gebeurd.. een actie met grote gevolgen is (gelukkig) klein gebleven.

Ik denk dat trolly bedoeld dat de actie door Poetin niet meer met een sisser af kan lopen.. want er is daar nu al drie dagen oorlog.

Er zijn misschien (nog) niet massale aantallen slachtoffers onder de burgers.. maar stel dat er over enkele dagen een wapenstilstand oid komt.. dan zal (voorbeeld) het mentale leed bij de mensen die nu in de metrostations noodgedwongen schuilen.. niet voorbij zijn, vrees ik. Voor hun geen sisser.. ondanks dat ze nog in leven zijn, kan ik mij zo voorstellen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door umbusko »

ZSSK organiseert samen met Arriva CZ morgenochtend een evacuatietrein vanaf Čop/Чоп (aan de Slowaakse grens) naar Praha en Plzeň. Facebookbericht van ZSSK (met foto van de trein).
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

Hainje schreef: za 26 feb 2022, 23:22Of je begrijpt me verkeerd of je doet alsof ik achterlijk ben...
Durashift zegt exact wat ik bedoel. Welllich begrijpen we je beiden verkeerd, maar dat ligt dan toch aan je eigen woordkeus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

Een sisser is in mijn ogen een hoop leed dat slechts een paar dagen duurt. Misschien een wat ongelukkige woordkeuze van mijn zijde.

Misschien kan ik op dit forum beter gewoon helemaal niets meer zeggen aangezien ik al langer het idee heb dat ik de helft van de tijd toch verkeerd begrepen wordt. Dan is niets zeggen misschien wel gewoon beter voor mijn psychische gezondheid.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

Kom op, Hainje, dit is een internetforum, dus als je daar iets zegt is er een redelijke kans dat iemand iets terugzegd. Als er al een half land aan flarden is geschoten kan ik me weinig voorstellen bij "met een sisser aflopen". Verder heeft niemand het speciaal op je gemunt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Ondertussen zijn de "mannen van Kadyrov" in Oekraïne gesignaleerd.
Dat kan weinig goeds betekenen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Belarus houdt vandaag een niet onbelangrijk referendum.
Militairen zijn reeds onderweg naar het centrum van Minsk.
The amendments will also remove Article 18 that pledged that "the Republic of Belarus aims at making its territory a nuclear-free zone", worrying NATO that it could allow Russian nuclear weapons.
Bron:
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Bela ... referendum
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Suus »

Het land democratischer maken door een comité van wijze mannen op te richten dat de president kan afzetten. En voortaan zijn stemhokjes in Belarus zo ingedeeld dat je van buiten kan zien wat je aankruist op het stembiljet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Die wijze mannen kijken al meer dan een jaar door ijzeren spijlen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 199 gasten