Russische inval in Oekraïne

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

:twisted:
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

Nu maar hopen dat hij geen topics gaat annexeren. :X
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

Het OV Ontmoetingspunt is al enige jaren geannexeerd door een topic over die vierwielige ketterij. :twisted:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

De gebruiker die dat topic heeft geopend is dan ook niet alleen verbannen; zijn account is zelfs helemaal verwijderd (A)
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Hainje »

Iets zegt me wel dat die persoon toch nog in een andere hoedanigheid onder ons is.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: ma 31 okt 2022, 14:17 Het OV Ontmoetingspunt is al enige jaren geannexeerd door een topic over die vierwielige ketterij. :twisted:
Ik jaag daar graag automobilisten op de stang, maar ze krijgen er alleen maar punthoofden van -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: ma 31 okt 2022, 11:56 Dan heb ik nochtans al een hoop Trojaanse knollen binnengesmokkeld. Ik heb de afgelopen jaren toch vrij regelmatig aan het Wegenforum gerefereerd hier. (A)
Refereren is iets anders dan linken. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Klaasje »

Suus schreef: ma 31 okt 2022, 17:32
ArrivaBas schreef: ma 31 okt 2022, 14:17 Het OV Ontmoetingspunt is al enige jaren geannexeerd door een topic over die vierwielige ketterij. :twisted:
Ik jaag daar graag automobilisten op de stang, maar ze krijgen er alleen maar punthoofden van -0-
Ik woon toch niet gek ver van Renkum en heb een olieslurper.. je bent niet de enige die niet geheel succesvol is..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Suus »

Oepsiewoepsie…

Er zijn twee Russische raketten neergekomen in het Poolse Przewodów. De Poolse veiligheidsraad is bijeen geroepen door de premier.

https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/r ... smiertelne

Voor uw administratie, Polen is lid van de NAVO.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

Het Russische leger bewijst zich de laatste tijd wel als een stel gevoelloze lompe boeren die duidelijk niet nauwkeurig kunnen schieten. Een paar weken geleden kwam er nog een projectiel neer in Moldavië.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Przewodów ligt op steenworp afstand van Warschau, dus aardige "misser".

Edit: ik zat ernaast, het ligt vlak over de grens met Oekraïne, gelukkig ben ik geen raketmachinist.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Post »

PHS schreef: di 15 nov 2022, 19:52
Suus schreef: di 15 nov 2022, 19:49 Voor uw administratie, Polen is lid van de NAVO.
We gaan nu zien wat de NAVO voorstelt, of men werkelijk met wapens voor elkaar opkomt of dat het een pacifistisch praatclubje is.
Het is een pacifistisch praatclubje geen twijfel over mogelijk. Maar ik zou een verdwaalde raket niet willen zien als oorlogsverklaring, zeker omdat een directe confrontatie tussen de NAVO en Rusland mij geen succes lijkt. En ik gok dat Polen en de NAVO de zelfde inschatting maken.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Post schreef: di 15 nov 2022, 20:21 Het is een pacifistisch praatclubje geen twijfel over mogelijk.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Allied_Force
🗣
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

isadora schreef: di 15 nov 2022, 19:59 Przewodów ligt op steenworp afstand van Warschau, dus aardige "misser".

Edit: ik zat ernaast, het ligt vlak over de grens met Oekraïne, gelukkig ben ik geen raketmachinist.
Mwah, degene die aan het stuur zat van die dingen deed het nou niet ontzettend veel beter. En wie weethadden ze wel in Kiyiv terecht moeten komen.

Anyway, het lijkt me geen handig plan als de NAVO met gestrekt been ingaat op deze kwalijke misser. Het lijkt me wel duidelijk dat het bondgenootschap het eigen territorium moet verdedigen, en de beste manier daarvoor lijkt me de inzet van NAVO-luchtafweercommando's in Oekraïene — miits dat land daarmee instemt uiteraard, maar iets zegt me dat dat niet het grootste obstakel zal zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

Het hoofddoel van de raketaanvallen die Rusland vandaag verspreid over Oekraïne heeft uitgevoerd lijkt vooral het lamleggen van de energievoorziening te zijn. Grote delen van het land zitten (deels uit voorzorg) zonder stroom. Het toeval wil alleen dat er op ongeveer 20 kilometer van het getroffen Poolse dorpje, aan de Oekraïense kant van de grens, een stad ligt met een grote energiecentrale. Przewodów zou recht in het verlengde van de beoogde baan van de kruisraketten liggen, die dus eigenlijk de energiecentrale van de Oekraïense stad Chervonograd hadden moeten treffen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: di 15 nov 2022, 20:38 Er is niet één raket in Polen terechtgekomen, maar twee, dat is wat merkwaardig voor een 'ongeluk'. De NAVO moet nu zijn kracht laten zien, anders zullen er vaker raketten 'per ongeluk' op Polen vallen.
Jij beschikt weer eens over bewijs dat dit opzet was? Want anders zou ik toch heel voorzichtig zijn met te snel tot conclusies komen. Gelet op de vele raketten die Rusland momenteel afschiet en de minder dan adequate conditie waarin Russisch oorlogstuig over het algemeen lijkt te verkeren, lijkt dit nog het meest op onbedoelde afzwaaiers.

Iets waar we zeker wat mee moeten, want ook onder deze omstandigheden zijn toekomstige afzwaaiers niet uitgesloten. Maar dan lijkt het opschroeven van de luchtafweer me meer voor de hand liggend dan gratuite dreigende spierballentaal namens de NAVO.
🗣
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ZO6176 »

Uiteraard is elke raket 1 teveel. Maar vind het wel typisch dat deze net over de Oekraïens-poolse grens zijn terecht gekomen.
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

PHS schreef: di 15 nov 2022, 20:58 de spieren laten zien, bijvoorbeeld door de lanceerinstallatie van de raketten in Rusland of Wit-Rusland uit te schakelen.
Ik hoop van ganser harte dat de hoofden bij de NAVO een stuk koeler en rationeler zullen zijn.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door AppleMoose »

Niemand (behalve misschien Poetin) zit te wachten op verdere escalatie van deze oorlog. Het verstandigste wat de Navo nu kan doen is inderdaad de verdediging opschroeven, maar zeker geen aanvallen uitvoeren op Russische installaties. Daarmee speel je Poetin alleen maar in de kaart (Zie je wel, de NAVO wil ons vernietigen) en drijf je je China helemaal richting Rusland.

Het is erg van die raketten en de doden, maar we moeten ons nu niet gek laten maken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Suus »

We hebben er nog een crisisoverleg bij. Hongarije klaagt namelijk dat de olietoevoer vanuit Rusland is stopgezet. De NOS bericht: https://nos.nl/artikel/2452570-twee-dod ... s-in-polen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

En dat terwijl ze zó hard aan het likken zijn geweest in Hongarije.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten