Russische inval in Oekraïne

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ICE11 »

Helaas is het enige exemplaar van de AN-225 het grootste vrachtvliegtuig ter wereld in Kiev vernield worden: https://www.focus.de/panorama/antonow-a ... 92652.html
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Durashift »

^^ zullen ze daar dan nog de infrastructuur hebben om een groot aantal vluchten in korte tijd te servicen?

Voldoende brandstof / materiaal / mensen / luchtverkeersleiding etc.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

Om Rusland en Oekraïne te vermijden hoef je niet per se over de Noordpool te vliegen. Flightradar heeft meermaals colonnes vliegtuigen geregistreerd die over de Bosporus naar Azië vlogen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Daniel »

KLM vliegt in elk geval de komende tijd even niet naar China, Korea en Japan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

In de tijd van de Sovjet-Unie was de snelste route tussen Europa en Oost-Azië ook via de Noordpool, toen is Anchorage, Alaska (VS) nog een belangrijke tussenstop geweest voor vliegtuigen vanuit heel de wereld om bij te tanken. Die infrastructuur ligt er nu nog, de luchthaven van Anchorage is nog steeds veel groter dan nodig is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Vinny »

Voor reizen richting Azië wordt vaak een transfer in Dubai gemaakt. Ik had dat zelf ook toen ik enige jaren geleden naar India vloog. Het is een route waarmee je wat hindernissen vermijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: zo 27 feb 2022, 22:35 In de tijd van de Sovjet-Unie was de snelste route tussen Europa en Oost-Azië ook via de Noordpool, toen is Anchorage, Alaska (VS) nog een belangrijke tussenstop geweest voor vliegtuigen vanuit heel de wereld om bij te tanken. Die infrastructuur ligt er nu nog, de luchthaven van Anchorage is nog steeds veel groter dan nodig is.
Met de huidige toestellen zoals A350 of B787 zal dat ook nonstop gaan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Z2N schreef: zo 27 feb 2022, 22:35 In de tijd van de Sovjet-Unie was de snelste route tussen Europa en Oost-Azië ook via de Noordpool, toen is Anchorage, Alaska (VS) nog een belangrijke tussenstop geweest....
Hetzelfde bericht als dat van PHS, 21.43 uur.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

isadora schreef: zo 27 feb 2022, 10:02 Waar het om draait vandaag in het referendum:
* Grotere macht voor de 'Wit-Russische Volksvergadering', een ongekozen raad van overheidsfunctionarissen en topmannen uit het bedrijfsleven. De raad zou onder meer toekomstige presidenten mogen afzetten. Analisten houden er rekening mee dat Loekasjenko de raad zal voorzitten, zodat hij controle heeft over zijn opvolgers.
* (Oud-)presidenten kunnen niet worden vervolgd voor misdaden die zijn begaan tijdens hun presidentschap.
* Een president mag maximaal twee termijnen van vijf jaar dienen. De 67-jarige Loekasjenko zit in zijn zesde ambtstermijn, maar de telling begint opnieuw wanneer de grondwet wordt aangenomen. Hij zou daarom tot 2035 kunnen aanblijven.
* Presidentskandidaten moeten minimaal 40 jaar oud zijn en mogen niet in het buitenland hebben gewoond of een dubbel paspoort hebben. Dit lijkt gericht op oppositiepolitici als Svetlana Tichanovskaja, die noodgedwongen het land is ontvlucht.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2419056-referend ... r-oekraine
Het referendum is aangenomen met 65% van de stemmen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Volg hem al enige jaren, Benjamin Rich, vooral omdat hij landen bezoekt, die ik zelf in mijn reizen ook heb aangedaan.
Zag net vanochtend zijn laatste Youtube-bijdrage, een dag voor de invasie, op reis door het grensgebied tussen Oekraïne en Rusland.
Voor hen die het interesseert:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door waldo79 »

Zijn interessante en soms komische video's.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Bemined »

De 13 militairen die wereldberoemd werden met hun "Russisch marineschip, val dood" opmerking zouden de aanval toch overleefd hebben *O*
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ICE11 »

PHS schreef: ma 28 feb 2022, 08:11 Je bedoelt de A350-900ULR en de Boeing 777-200LR denk ik; dat zijn de enige twee ultra long haul vliegtuigen op dit moment. Daar zijn er echter maar een handvol van gebouwd en niet voor Europese carriers.
Niet per se. Ik heb het even opgezocht: Frankfurt-Anchorage-Tokio zijn rond de 10.000 kilometer. En dat kan zelf een "gewone" A330-200 zonder te stoppen (ik denk dat het echter zonder stop in Anchorage nog even iets korter is).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Als ik Frankfurt - Anchorage - Tokio op Google Maps teken kom ik uit op 13.000 kilometer, en de route over Nome/St George Island is maar 500 km korter. (A)

Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ICE11 »

Z2N schreef: ma 28 feb 2022, 18:16 Als ik Frankfurt - Anchorage - Tokio op Google Maps teken kom ik uit op 13.000 kilometer, en de route over Nome/St George Island is maar 500 km korter. (A)
Sorry, rekenfout mijnerzijds. Maar 13.000 kilometer zijn met een B787, een A350 of een A380 ook nog zonder "long range"-uitvoering mogelijk! ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Dat is KLM niet met je eens vrees ik. En zelfs al zou de extra super lang bereik-versie van het vliegtuig het in ideale omstandigheden wél halen, ergens bijtanken is alsnog verstandig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door VIRM »

ICE11 schreef: ma 28 feb 2022, 19:28
Z2N schreef: ma 28 feb 2022, 18:16 Als ik Frankfurt - Anchorage - Tokio op Google Maps teken kom ik uit op 13.000 kilometer, en de route over Nome/St George Island is maar 500 km korter. (A)
Sorry, rekenfout mijnerzijds. Maar 13.000 kilometer zijn met een B787, een A350 of een A380 ook nog zonder "long range"-uitvoering mogelijk! ;)
Het hangt er vanaf. Naast het formele vliegbereik heb je te maken met weersomstandigheden. Daarnaast heb je ook nog het maximaal gewicht van je vliegtuig (er moeten passagiers, vracht en kerosine mee. Als je je vliegtuig helemaal volstopt met lading en passagiers, neemt je vliegbereik af).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

En inmiddels zijn ook troepen van gangster Lukashenko Oekraïne binnen gevallen.
https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... um-charkov
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

NS gaat in navolging van vele andere spoorwegbedrijven gratis vervoer aanbieden aan Oekraïense vluchtelingen, op vertoon van een geldig identiteitsbewijs of paspoort.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Suus »

isadora schreef:En inmiddels zijn ook troepen van gangster Lukashenko Oekraïne binnen gevallen.
https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... um-charkov
Zondag je grondwet veranderen, dinsdag er naar handelen. Efficiënt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Morgen staan de kernwapens opgesteld.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 183 gasten