Bestaat het forum nog op 1 januari 2025?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Nou?

Peiling loopt tot di 31 dec 2024, 09:04

Zeker wel!
43
91%
Ik vrees van niet...
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Hendrik »

Lijn 45 schreef: za 24 dec 2022, 22:30 Hoeveel hielp de knop naar het forum boven de wiki (zoals voor de crash) met het werven van nieuwe forumleden? Als dat een aanzienlijk aantal is lijkt het me handig om weer een poging te wagen om deze terug te brengen.
Ik vind het sowieso nog altijd jammer dat die duidelijke koppeling tussen forum en wiki er niet meer is!

Positief trouwens dat er in dit topic zo wordt meegedacht. Dat duidt toch wel op draagvlak voor het forum, zou ik denken. Een mooi beginnetje voor een boost aan het forum...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: za 24 dec 2022, 22:47 Lastig meetbaar, want iedereen die zich op de wiki aanmeldt krijgt er gratis een forumaccount bij. En we hebben geen enquête gehouden welke wikigebruikers ook graag op het forum actief zouden worden. (Het terugbrengen van die verwijzing is trouwens al wel besloten binnen het stichtingsbestuur)
Ik doelde meer op bezoekers zonder account, dat zou wat beter meetbaar moeten zijn. :)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Durashift »

Hopelijk is er voor het einde van het jaar nog even gelegenheid om de donatiestand te actualiseren. Want die € 62,00 kán écht niet meer kloppen. ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door webguy »

webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door webguy »

Ik denk overigens dat dit een deel van het antwoord biedt - Zouden we anders de begroting kunnen dichten?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Durashift »

^^ Wat bedoel je precies met anders?
webguy schreef: zo 25 dec 2022, 17:47 Gelukkig is dat nu gebeurd!
:pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door AppleMoose »

webguy schreef: zo 25 dec 2022, 17:55 Ik denk overigens dat dit een deel van het antwoord biedt - Zouden we anders de begroting kunnen dichten?
Ik waardeer je enthousiasme en vergeef je voor deze keer je drogreden. Echter, een sluitende begroting zegt niet zoveel.
Je kunt met tien (fictief getal) gebruikers een begroting sluitend maken, maar daarmee heb je nog geen levendig forum.

Mooi dat jullie tot nu toe de luxe hebben gehad dat genoeg forummers een financiële bijdrage wilden leveren, maar dat geeft geen enkele garantie voor de komende jaren, zeker nu het leven voor veel mensen een heel stuk duurder is geworden en nog gaat worden. Doneren aan sites zoals deze, zijn de eerste dingen waarop men zal bezuinigen. Achteroverleunen en denken dat het wel goed komt, is niet verstandig. Ik denk dat er in dit topic ook genoeg signalen zijn gegeven dat er wat moet en kan veranderen, om forummers 'vast' te houden en nieuwe aanwas te krijgen.

Doen wat je belooft is zoiets. Als je aankondigt dat er 'binnenkort' een begroting wordt gepresenteerd of dat de kleurtjes verdwijnen van users die in het nieuwe begrotingsjaar niet (mee) gedoneerd hebben, moet je dat ook binnenkort doen, en niet maanden later, nadat er meerdere keren om verduidelijking is gevraagd. En nee, jullie zijn niet verplicht de jaarrekening te presenteren en drukte zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld, maar als je iets belooft, moet je het ook waarmaken. Alleen dan hou je donateurs vast.

Beneluxspoor.net heeft een tooltje dat automatisch (zo lijkt het) de stand bijhoudt van hoeveel er gedoneerd wordt. Is dat ook mogelijk voor dit forum? Scheelt je wellicht werk en de gebruikers hier zien direct of het doel al dan niet behaald is. Ook dat kan mensen stimuleren om misschien toch een eurootje te doneren. Alle kleine beetjes helpen, niet waar?

Ik kom wellicht als een zeiksnor over, maar ik zou het zonde vinden als dit forum verdwijnt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door TffpaA »

Zonder geld houdt alles op, dus het lijkt me goed dat men hier als eerste naar kijkt. Mooi om te zien dat het streefbedrag ruimschoots is gehaald, en die extra buffer lijkt nu ook in zicht.

Voor het tweede probleem - tijd en energie vanuit het beheer - zijn ook voorstellen gedaan. We zullen zien wat de toekomst daarin gaat brengen.

Maar ook dan blijft gelden: als een kritieke massa aan forummers het op den duur wel mooi vindt geweest, kan het alsnog ophouden, en daar doe je dan weinig aan, vrees ik. Misschien is dat ook gewoon het lot dat iedere kleinschalige vereniging op den duur treft, en zijn daar geen specifieke oorzaken voor aan te wijzen.
🗣
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door regenmaker »

Persoonlijk zit ik steeds minder op het forum. Sowieso merk ik dat mijn interesse voor Nederlands OV afneemt en met name het westen van Nederland. De topics in Oost-Nederland gaan steeds meer over busnummertjes hetgeen waar ik niet echt warm van loop. Het is zo'n eenheidsworst in Nederland. In Duitsland kom je af en toe onverwachtte pareltjes tegen. Ik wil gewoon dat een buslijn van Uden naar Cuijk 3x/dag op zondag rijdt, dat is toch gewoon heerlijk. :)

Ik merk ook dat mensen hier niet hetzelfde enthausiastme delen over Duits busvervoer, maarja logisch op een Nederlands OV forum. :mrgreen: En een echt goede tegenhanger van dit forum voor busvervoer in NRW ben ik nog niet tegengekomen. Veel fora zijn te lokaal in NRW of niet meer actief. Drehschreibe heeft dat 99% van de topics compleet oninteressant voor mij zijn (veel te grote scope).

Voor de wiki en de stichting blijf ik me overigens graag actief inzetten. Voor de wiki kom ik niet aan alle taken toe die nog op mij liggen te wachten, maar dat komt wel weer een keertje. Volgens de statistieken ben ik nog wel een van de meest actieve gebruikers. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ArrivaBas »

De charme van het Duitse streekvervoer (en in sommige steden ook het stadsvervoer) is dat het in veel plattelandsgebieden nog een verrassing is wat je aantreft. Vanochtend trof ik bijvoorbeeld een gelede eCitaro op lijn 33 in Vaals. In veel Duitse steden is de eCitaro inmiddels gemeengoed, maar het is zeldzaam dat de wagens van ASEAG naar Nederland komen. Dat soort verrassingen wakkeren de hobby van OV bij mij dan ook weer aan. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door regenmaker »

Nog een mooi voorbeeld. De REVG in de Rhein-Erft-Kreis heeft een grote moderne vloot die ongeveer 50% van de diensten zelf rijdt met moderne Mercedes-Benz Citaro's, Scania Citywide's en MAN Lion's City's. De overige 50% wordt gereden door DB Rheinlandbus die een klein gedeelte van de diensten zelf uitvoert met wat oudere MAN Lion's City's. Dan wordt een groot van de diensten van de DB weer uitbesteed aan Langen die ook met een oudere MAN Lion's City vloot rijdt. Dan komt het mooie dat er nog andere onderaannemers rijden zoals Rumtreiber met een Irisbus Crossway of een Temsa of Kirfel Tours met Setra's van het type 415 LE Business; daar word je toch blij van. :D

Dichter bij huis. Ook in Eschweiler rijdt zeer divers materieel bij de onderaannemers van de ASEAG.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ICE11 »

Helaas neemt ook hier de variatie langzamerhand door de politieke eisen voor "schone" bussen meer en meer af, zeker als er aanbestedingen zijn. Bij voorbeeld zijn met de aanbesteding van de door onderaannemers voor de ASEAG gereden ritten rondom Simmerath, Monschau en Roetgen vele oude(re) bussen verdwenen en nu heb je daar wel nog verschillende ondernemers, maar het merendeel van de bussen zijn nu MAN 12C/18C.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Chrysa »

Ik zie jullie reportages graag tegemoet. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: ma 09 jan 2023, 18:08 Dichter bij huis. Ook in Eschweiler rijdt zeer divers materieel bij de onderaannemers van de ASEAG.
Nog dichter bij huis. In de concessie Veluwe-Zuid vind je Ambassadors, Citea's, Volvo's, Iveco's, Citaro's en CapaCity's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door regenmaker »

Ja allemaal in dezelfde lelijke houtje touwtje RRReis of Connexxion huisstijl. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door trolly »

Dat mag zo zijn, maar zolang daar volop over gediscussieerd wordt is het forum nog niet dood, en dat zie ik ook niet binnen een jaar gebeuren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Chrysa »

En als je dat interessant vind en blijkbaar veel in Duitsland zit, maak er een topic over met wat foto's. Misschien kom je anderen tegen die het ook wel leuk vinden maar er nu niks over weten. Ik gooi hier ook dingen online over Estse treinen en weet ik het wat, want ik vind het leuk om die verslagen te schrijven. Als anderen het ook leuk vinden om te lezen is dat mooi meegenomen.

Zo houden we samen het forum levend. *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door AppleMoose »

Hoera *O* Het forum bestaat nog *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Bemined »

En krijgen de 6 mensen die nee gestemd hebben nu een ban?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ODRAIL »

Zijn de nee stemmers nu nog te achterhalen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door AppleMoose »

Bemined schreef: za 13 jan 2024, 22:37 En krijgen de 6 mensen die nee gestemd hebben nu een ban?
:Y Alleen op te heffen met een donatie van 100 euro p.p. :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ODRAIL »

Dan ben ik nu wel blij dat ik toen "Ja" gestemd heb ;) .
Dionysusnu
Berichten: 480
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Dionysusnu »

En de niet-stemmers dan? Die zijn natuurlijk helemaal verantwoordelijk voor het gebrek aan activiteit hier -0-

mijn eigen excuus is echter dat ik pas na de poll op dit forum ben gaan meelezen (A)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door AppleMoose »

Die kunnen binnenkort een bezoek van een der Rode Jassen verwachten en dwingen je alsnog een stem uit te brengen op de poll. Bij ja hoef je slechts 50 euro te doneren, bij een nee 150 euro *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2025?

Bericht door TffpaA »

Jaartal en poll zijn gereset (A)
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten