Bestaat het forum nog op 1 januari 2025?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Nou?

Peiling loopt tot di 31 dec 2024, 09:04

Zeker wel!
43
91%
Ik vrees van niet...
4
9%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Bestaat het forum nog op 1 januari 2025?

Bericht door TffpaA »

Teruglopende postaantallen, weglopende bestaande leden, stagnerende aanwas van actieve nieuwe leden... Het forum lijkt last te hebben van wat al zoveel andere fora de afgelopen jaren de das om heeft gedaan. Als verklaring wordt vaak naar de concurrentie door social media gewezen, maar ook het feit dat het nieuwe van zo'n forum er al snel af is, veel forummers op den duur andere interesses ontwikkelen, en natuurlijk de steeds groter wordende generatiekloof tussen de pioniers van het eerste uur en de jonkies die niet beter weten of internet en de smartphone hebben altijd al bestaan.

Een ander OV-gerelateerd forum verdween jaren geleden al naar de bithemel, al lijkt daar met name één factor bepalend in te zijn geweest. Maar het is ook niet ondenkbaar dat het ooit veel levendiger OV in Nederland op den duur voor de bijl gaat. Een dalende trend in het aantal nieuwe posts nodigt immers minder vaak uit om het forum te bezoeken, wat weer tot minder posts leidt enzovoorts. En dan dooft de boel op den duur vanzelf uit.

Vandaar dus een boude voorspelling: op 1 januari 2025 is ook bij dit forum het licht uitgedaan. Of toch niet? Wat zijn volgens jou oorzaken dat de klad er steeds meer inkomt? En wat is er te bedenken om het tij nog te keren?
Laatst gewijzigd door TffpaA op zo 14 jan 2024, 09:04, 3 keer totaal gewijzigd.
🗣
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ArrivaBas »

Pfoe. Wat een vraag. Het staat wat mij betreft inderdaad buiten kijf dat het forum steeds minder levendig is. Maar toch denk ik dat het niet alleen aan de concurrentie met sociale media en andere forums ligt. Ik heb de sfeer op dit forum regelmatig zien kelderen, en opvallend genoeg zit er in mijn ervaring een verband tussen de coronapandemie en de frequentie waarin de sfeer grimmig wordt. Het lijkt er sterk op dat de polarisatie in de samenleving zich ook digitaal manifesteert.

Bij mijzelf merk ik ook dat ik veel minder actief post op dit forum dan in de beginjaren van mijn lidmaatschap. Maar bij mij zit dat hem vooral in het feit dat mijn interesses sterk aan het verschuiven zijn. Ik distantieer me meer en meer van OV als een van mijn hobby's, en dat lijkt enigszins te komen door beelden op het wereldwijde web van hobbyisten die met elkaar op de vuist gingen in Venlo. Zo heb ik sinds september geen ov-foto meer gemaakt en heb ik ook niet meer de behoefte gevoeld om een bus of trein op de foto te zetten als hoofdonderwerp.
De interesse waarvoor OV plaatsmaakt is het reizen in zijn algemeenheid. Gewoon het zijn op interessante plekken waar ik in de dagelijkse sleur niet zomaar kom. Daarnaast heb ik autorijden in de tweeënhalf jaar dat ik nu een rijbewijs heb, altijd al leuk gevonden. Versterkende factoren van dat effect zijn mijn bijbaan als bezorger, maar ook het bezitten van een auto waar ik redelijk trots op ben.

Lang verhaal kort: Ik kan de vraag of het hele forum in 2024 nog bestaat niet beantwoorden, maar ik voel dat het wel zeer reëel is dat mijn actieve lidmaatschap 1 januari 2024 niet haalt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ODRAIL »

Ja ... het forum zal dan zeker nog wel bestaan.

Zelf post ik ook minder actief dan een aantal jaren terug. Maar ik bezoek het forum wel meerdere malen per dag en lees wel actief mee. En als ik de behoefte heb om iets te posten of op te reageren dan doe ik dat ook.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ZO6176 »

Ik sluit me met odrail aan.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door ICE11 »

En ik sluit me ArrivaBas aan en wil nog aanvullen, dat OV als hobby volgens mij ook een beetje saai is geworden doordat er niet meer zo veel variatie qua materieelinzet is.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door April064 »

Ik denk absoluut dat dit forum in 2024 nog bestaat. Ik ben zelf een relatief nieuw lid en ik ben niet van plan om het forum te verlaten. Ik lees dit forum elke dag, en hoewel het aantal oude leden lijkt te krimpen zonder dat er veel nieuwe leden bijkomen, zijn er hier mensen die vanaf het begin van het forum actief zijn. Hoewel ik hun situaties niet ken, denk ik niet dat de mensen die al 14 jaar hier actief zijn het forum heel snel zullen verlaten.

Wij hebben ook nog de wiki, wat kan helpen met nieuwe leden werven als het duidelijk wordt gemaakt dat de wiki bij het forum hoort. Ik ben zelf ook op dit forum terecht gekomen door de wiki.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Daniel »

Ik denk dat ArrivaBas best wel aardig de spijker op de kop slaat voor wat er allemaal speelt. De polarisatie in de coronatijd heeft natuurlijk niet geholpen voor de sfeer en het maar beperkt mogen reizen zal er mede voor gezorgd hebben dat bij sommigen de interesse in het OV nooit ontstaan is (en dan worden ze ook geen lid hier natuurlijk).
En met meer thuiswerken zou het ook zomaar kunnen dat je minder forensen met bovengemiddelde interesse krijgt die lid worden bijvoorbeeld.

Een generatiekloof zou het probleem niet hoeven zijn: er zijn genoeg soortgelijke fora (ook in het buitenland) waar verschillende generaties actief zijn. Dat verreikt alleen maar.
De concurrentie met sociale media zit 'm denk ik vooral in de zichtbaarheid. Die sociale media kent iedereen, OVNL moet je maar net weten te vinden. In het verleden zijn we wel actiever geweest op de sociale media (met bv. delen van OV-nieuws), allicht dat we toen ook meer aanwas hadden doordat we er zichtbaarder door waren. Dat zijn allemaal mooie uitdagingen voor de stichting om wat mee te doen. Maar de grootste uitdaging qua voortbestaan is toch vooral financieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door TffpaA »

Wordt het dan niet tijd veel actiever met de collectebus rond te gaan? Want eens per jaar een betaallink plaatsen gaat dan vrees ik geen zoden aan de dijk zetten.
🗣
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door waldo79 »

Valt me toch nog mee qua teruglopen van aantal posts, ik zie vrij regelmatig fotoreportages verschijnen. En een aantal onderwerpen werken polarisatie in de hand. Zo lees ik coronadraden nog maar zelden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door huibf »

TffpaA schreef: vr 23 dec 2022, 17:19 Wordt het dan niet tijd veel actiever met de collectebus rond te gaan? Want eens per jaar een betaallink plaatsen gaat dan vrees ik geen zoden aan de dijk zetten.
En die link doet het niet. Ik wil best een bijdrage leveren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Daniel »

Je hoeft de link niet te gebruiken (het lastige voor ons is dat die na verloop van tijd verloopt, maar nergens helder staat wanneer). Een bedrag overmaken naar NL14 INGB 0009 4182 74 tnv Stichting OV In Nederland te Amersfoort komt op precies dezelfde bankrekening binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door TffpaA »

Het staat er weliswaar, maar dat mensen hier over een niet werkende betaallink beginnen te klagen, geeft aan dat het er nóg duidelijker op moet ;)

Ik zou gewoon in koeienletters boven die QR-code "Werkt de betaallink niet (meer)? Maak je donatie dan over naar [rekeningnummer etc]!" zetten.
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat het forum nog wel bestaat. Zelf reis ik nog meerdere malen per week met het openbaar vervoer en maak nog genoeg mee.
Foto's en reisverslagen maak ik de laatste tijd wat minder en als ik al meerdere foto's op een dag maak, is dat vaak van stoomtreinen en ik heb aan de reacties gemerkt dat die op dit forum minder populair zijn, dus maak ik er geen verslagen meer van.
Wel heb ik laatste tijd minder tijd om langdurig het forum te lezen, waardoor met name het lezen van reisverslagen erbij inschiet, zeker als ze meer dan 50 foto's bevatten.
Daniel schreef: za 24 dec 2022, 09:49 Je hoeft de link niet te gebruiken (het lastige voor ons is dat die na verloop van tijd verloopt, maar nergens helder staat wanneer). Een bedrag overmaken naar NL14 INGB 0009 4182 74 tnv Stichting OV In Nederland te Amersfoort komt op precies dezelfde bankrekening binnen.
Je hebt gelijk, maar het klikken op een link is een stuk minder werk dan het overtypen van een rekeningnummer. De drempel om te doneren is dus een stuk lager.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Milco »

Je kunt het rekeningnummer ook kopiëren en plakken. Voordeel daarvan is dat je ook meteen het goede rekeningnummer hebt, bij overtypen kan er altijd een typefoutje insluipen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door TomSteyl »

Het is net als met andere verenigingen en stichtingen... De vergrijzing slaat toe óf men blijft hangen in het verleden of gebruikt verouderde technieken. Is een forum nog wel de wijze waar "men" behoefte heeft?

Als je meerdere generaties wilt bedienen, moet je misschien je uitingswijze verbreden. Ik denk dat het goed naast elkaar kan bestaan. Een tastbare uiting (zoals een periodieke uitgave) kan ook helpend zijn.

Ik heb zelf door de jaren heen dergelijke ontwikkelingen bij diverse verenigingen en stichtingen van dichtbij meegemaakt, soms met diep weedlezen. Bijvoorbeeld bij de historische vereniging in mijn dorp waar men teveel blijft hangen in de tijd van de sigarenbandjes, de oorlog enz. Alles wat we nu uitspreken is al verleden tijd, dus toen ik in het prille begin van de coronapandemie opriep om ook de coronatijd in het dorp goed te documenteren voor het nageslacht werd ik ronduit uitgelachen. Zelfde ontwikkeling zie ik ook bij een niet nader te noemen "treinenclub" die door de eigen handelswijze ervoor zorgt dat er een sterfhuisconstructie is ontstaan.

Samenvattend voor dit forum: lekker doorgaan met het forum en wiki, oriënteren waar er behoeftes liggen en daar op anticiperen, meegaan met je tijd zonder mensen voor het hoofd te stoten.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door AppleMoose »

Er zijn een aantal zaken die er mijns inziens voor zorgen dat het aantal actieve gebruikers terugloopt.

Ik heb het idee dat het geloof en de wil om iets van dit forum te maken bij een deel van het beheer verdwenen is.
Vernieuwende ideeën worden door het beheer (niet alleen de moderators) vaak de kop ingedrukt (vaak ook nog op onvriendelijke wijze). De discussie over de banners is daar een typisch voorbeeld van. Of ideeën worden halfslachtig ingevoerd.

Dat je kunt doneren of via een linkje op OVNL een reis kunt boeken waarmee ze geld binnenharken, zijn goede stappen, maar de pagina's zijn zo verstopt dat ze niet opvallen of de linkjes/codes werken niet. Daardoor wordt het potentieel niet optimaal benut. Zorg dat ze beter opvallen en dat alles naar behoren werkt.

Maak er bijvoorbeeld aparte 'hoofdstukjes' van in het subforum 'welkom op ovnl' zodat je daar de volgende onderdelen krijgt:
- OV-Vraagbaak
- Steun ons
- Boek hier je treinreis!

Zo vallen de linkpagina's beter op, en gelijkertijd hebben mensen die er niks mee willen of al gedoneerd hebben er geen last van, zoals dat wel het geval is als je dit in de banner doet of met reclamebanners gaat werken.

Het gehakketak tussen een vaste groep gebruikers die niet kan accepteren dat de ander een andere mening heeft en meent dat met persoonlijke aanvallen duidelijk te moeten maken, draagt ook niet bij aan een geweldige forumsfeer. Tel daarbij op dat het beheer soms ook de neiging heeft om gebruikers openlijk door het slijk te halen en fouten stelselmatig niet wil toegeven of excuses daarvoor wil aanbieden. Dan denken potentiële nieuwe forummers wel twee keer na om zich hier aan te sluiten.

Daarnaast spelen de nieuwe sociale media ook wel een rol. OVNL is breed georiënteerd. Dat is aan de ene kant een kracht, maar gelijkertijd ook een zwakte in deze tijd. Iemand die geïnteresseerd is in metro's en met de rest van het ov niet zoveel heeft, zal zich veel sneller aansluiten bij een Facebook-groep of een Instagram-account volgen dat specifiek over metro's gaat, zeker als deze persoon al veelvuldig gebruikmaakt van Facebook en Instagram. De behoefte van die persoon is bevredigd en hij/zij zal niet verder op zoek gaan naar andere pagina's over ov. De algoritmes van deze pagina's zorgen er ook voor dat hij/zij in de 'metrobubbel' blijft. Meer zichtbaarheid van OVNL op deze kanalen zou kunnen helpen, al moet je er wel voor zorgen dat je genoeg content hebt om daar te plaatsen. Dat is dan wel een uitdaging. Hoe maak je social media-content van zaken die op een forum gebeuren?

Die oplossing heb ik ook niet zo een, twee drie. Wellicht zijn hier gebruikers die wel ideeën over hebben, maar dan kom je weer bij mijn eerste punt: Het beheer moet dit wel willen en hiervoor openstaan.

De hoogtijdagen van fora zijn wellicht voorbij, maar ik ben er van overtuigd dat er nog altijd ruimte en interesse is voor een forum als deze. Men moet wel stappen gaan ondernemen. Het min of meer op z'n beloop laten zoals de afgelopen jaren met weinig vernieuwingen, gaat niet meer.
Laatst gewijzigd door AppleMoose op za 24 dec 2022, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: za 24 dec 2022, 10:58 Foto's en reisverslagen maak ik de laatste tijd wat minder en als ik al meerdere foto's op een dag maak, is dat vaak van stoomtreinen en ik heb aan de reacties gemerkt dat die op dit forum minder populair zijn, dus maak ik er geen verslagen meer van.
:shock: Maar maar maar... stoomtreinen zijn altijd goed!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Daniel »

@AppleMoose: best leuke en goeie ideeën in jouw post. Het gebrek aan vernieuwing zit deels denk ik in iets wat bij veel meer vrijwilligersorganisaties speelt: het ontbreken van mensen die in de invoering tijd willen (en kunnen) steken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door TffpaA »

Nou, dan zet je dus eens wat vacatures open voor mensen die die tijd wél hebben. Met Teams en Zoom hoef je iemand niet eens meer op locatie te treffen om even een sollicitatiebabbeltje te houden, en ik denk dat er genoeg mensen zijn die graag meer voor de stichting willen betekenen.

Zomaar een idee.
🗣
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Hainje »

Dat is wel een héél wild idee hoor.
🍉
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door TffpaA »

Ik geef het ook weinig kans van slagen, maar zoals een wijs man me ooit leerde: niet geschoten is altijd mis.
🗣
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef: za 24 dec 2022, 16:00 @AppleMoose: best leuke en goeie ideeën in jouw post. Het gebrek aan vernieuwing zit deels denk ik in iets wat bij veel meer vrijwilligersorganisaties speelt: het ontbreken van mensen die in de invoering tijd willen (en kunnen) steken.
En dus moet je op zoek gaan naar mensen die dat wel kunnen en willen, zoals hierboven ook geopperd wordt. Tom Steyl heeft mooi geïllustreerd hoe het bij veel verenigingen aan toe gaat en dezelfde situatie zie ik hier ook een beetje ontstaan. Je moet er dus wel voor open staan en ideeën een kans willen geven, ook al heb je er misschien een hard hoofd in of betekent het dat je je verantwoordelijkheden moet delen, je 'kindje' een andere koers gaat varen dan voorheen of dat je wellicht een stap terug moet doen. Dat zegt niet dat je het de afgelopen jaren compleet verkeerd hebt gedaan, de tijdsgeest is verandert en dat betekent dat de aanpak soms ook moet veranderen om het voortbestaan van het forum veilig te stellen.

In ieder geval fijn dat mijn ideeën in goede aarde vallen. Deze zijn denk ik ook relatief simpel in te voeren. Ik lees overigens meerdere goede ideeën in deze topic. Doe er jullie voordeel mee :pos:

*Met 'je' bedoel ik het gehele team van ovnl mee, niet alleen jou persoonlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Daniel »

Ja, jouw ideeën en ook ideeën die anderen opperen passen best goed bij hoe ik er zelf over denk. En dat voelt daarmee alleen maar mooi, want OVNL is toch nog altijd een beetje m'n kindje.
Het valt of staat met de vindbaarheid ook, dat merk je al aan de wiki waar toch wel vaker nieuwelingen op belanden dan op het forum momenteel. Maar die kom je dan ook via Google heel snel al tegen. En toen we als OVNL nog wat meer met de sociale media deden leverde dat toch meer bezoek op.

Op zoek gaan naar mensen die het kunnen en willen is hoe dan ook wel een uitdaging trouwens. Vooral bij het willen, want mensen die het kunnen zijn er over het algemeen wel genoeg. Degenen die er tijd en energie in willen steken kosten tegenwoordig meer moeite om te vinden. En als je ze dan hebt wordt er ook nog van meerdere kanten aandacht gevraagd... (ja, daar spreek ik over mezelf als secretaris van Stichting OVNL, voorzitter van een VvE en voorzitter van Rover Amersfoort :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Lijn 45 »

Hoeveel hielp de knop naar het forum boven de wiki (zoals voor de crash) met het werven van nieuwe forumleden? Als dat een aanzienlijk aantal is lijkt het me handig om weer een poging te wagen om deze terug te brengen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bestaat het forum nog op 1 januari 2024?

Bericht door Daniel »

Lastig meetbaar, want iedereen die zich op de wiki aanmeldt krijgt er gratis een forumaccount bij. En we hebben geen enquête gehouden welke wikigebruikers ook graag op het forum actief zouden worden. (Het terugbrengen van die verwijzing is trouwens al wel besloten binnen het stichtingsbestuur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten