Wie is de Mol 2023/2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Wie is de Mol 2023/2024

Bericht door Meltrain »

Vanavond begint weer een nieuw seizoen van Wie is de Mol?.
Voor de liefhebbers heb ik een poule aangemaakt voor de app:
https://app.wieisdemol.avrotros.nl/app/ ... PJnSiBorX6
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 27 mar 2024, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Joey »

Leuk! Ik doe mee!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door reisthijs »

Ik doe ook mee :pos:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben weer van de partij! :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Daantje »

Ik ook :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Lijn 45 »

Mijn score in de App is minder omdat
Spoiler: show
Sarah
zou zijn afgevallen.
Spoiler: show
Kennelijk komt ze dus niet terug?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door reisthijs »

Is afgevallen. En een afvaller kan toch nooit de mol zijn?
Spoiler: show
Dat verandert niet als ze terug zou komen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ArrivaBas »

Het puntensysteem van de app is erop gebouwd dat elk punt dat je op de (verdachte) Mol(len) inzet verdubbelt. Sarah is door haar rode scherm in de eerste aflevering overduidelijk niet de Mol, maar in het afvallershotel (tenminste, het lijkt erop dat, eventueel alleen voor deze mogelijkheid tot terugkeren, daar weer sprake van is) krijgt ze te horen dat ze nog terug kan keren in het spel. Ze is dan nog steeds niet de Mol, maar in theorie zou Sarah nog wel de winnaar kunnen worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ZO6176 »

Toch zou het een meesterzet zijn als Sarah de mol is. Ze is uit het spel maar niet naar huis
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Lijn 45 »

Zoiets is al eens eerder gebeurd, toen kwam de mol na een rood scherm weer terug.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Joey »

In de Nederlandse versie is het nog nooit gebeurd dat de mol een rood scherm kreeg. Zou het wel tof vinden als het een keer gebeurt, maar ik ga ervan uit dat Sarah echt niet de mol is.

Verder ga ik er voorzichtig vanuit dat kandidaten die in de montage heel erg verdacht worden gemaakt in het begin, het niet zijn. Dan denk ik vooral aan Soy. Hij is denk ik de bliksemafleider van dit seizoen en ik zie hem wel ver komen maar niet de mol zijn. Ranomi verdenk ik vooralsnog ook niet. Volgens mij heeft zij bij de mollicitatie aangegeven niet de mol te willen zijn, omdat we geen duidelijk antwoord hebben gehoord op de vraag 'Wil je de mol zijn?'. Op basis van de opdrachten durf ik nog niemand uit te sluiten, want in het begin wil de mol vaak goodwill kweken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Ardan »

Ik vond het wel een spectaculaire aflevering!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ArrivaBas »

Het slot van deze aflevering lijkt voort te borduren op een (mogelijke) dubbele executie in de volgende aflevering. Het houdt de spanning er in elk geval in zullen we maar zeggen.

Mijn twee verdachten zijn Ranomi en Daniël. Jurre verdenk ik ook wel een beetje, maar deze aflevering speelde hij wel erg openlijk geld uit de pot door zelf voor een joker te kiezen en Anke om te praten bij de laatste opdracht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Joey »

Zelf verwacht ik geen dubbele executie, omdat er nog een aflevering moest komen zonder afvaller. Ik denk dat volgende week begint met de test van aflevering 5 met de eerste 15 vragen, dan de twee dagen roadtrip en dan de laatste 5 vragen en de eliminatie. Vind dit zelf wel een prettige manier om om te gaan met de afvallerloze aflevering. Sowieso vind ik het een goed seizoen, maar wel een hele lastige om de mol te vinden.

Mijn hoofdverdachten zijn Anke en Nabil. Anke is behoorlijk op de achtergrond, maar als het erop aankomt maakt ze beslissingen die (soms indirect) gevolgen hebben voor de pot. Nabil is vooral omdat ik denk dat de rest het niet is. Ranomi komt op mij over als een hele fanatieke slimme kandidaat die precies weet aan welke knoppen ze moet draaien om info los te peuteren. Soy en Jurre zijn wel heel openlijk in beeld steeds met hun geklooi. Daniël koos voor de goede envelop in het spookhuis en deed het onnodig goed bij de badeend-opdracht.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Lijn 45 »

Als Nabil de mol was zou hij op de boot niet hebben gezegd dat er bij Rick jokers te krijgen waren (met het risico dat ipv die jokers geld in het spel zou komen) en zelf voor de jokers zijn gegaan.
Joey
Berichten: 81
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Joey »

Niet helemaal mee eens. Als je zelf als mol voor de joker gaat krijg je veel meer de ogen op je gericht. Het is dan veel subtieler om een ander dat te laten doen. Er zijn genoeg types in de groep die sowieso voor de joker zouden gaan, dus dat risico kon denk ik wel gelopen worden. Het is als kandidaat best vreemd dat je de hele groep vertelt dat de keuze voor jokers er is. Liever laat je ze dan in het ongewisse en ga je zelf erheen, maar dat is net niet wat Nabil doet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ArrivaBas »

Tot zover de tunnels van iedereen die op Nabil zat. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Meltrain »

Ik twijfel nog heel erg: eigenlijk zit ik al het hele seizoen op Ranomi, maar nu denk ik eigenlijk dat Daniël de Mol is.

Verder start het Belgische seizoen op 19 maart. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ZO6176 »

Ik denk zelf dat Jurre de mol is. Dat Ranomi dit al lang weet en met Daniel de ontmoeting aangaat om hem te misleiden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ArrivaBas »

Ik zat sinds aflevering twee grotendeels op Daniël, maar sinds een aantal afleveringen gaan mijn punten in de app all-in op Jurre. Als Rik aankondigt dat iemand de Mol kan ontmoeten wordt hij ineens ongekend fanatiek, terwijl hij bij andere opdrachten de kantjes ervan afloopt door zogenaamd kleine foutjes (donkerblauw vs. zwart bij de laatste opdracht...) en het wegspelen van geld voor jokers.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Vinny »

Ik vind Jurre wel erg voor de hand liggen. Ook bijna alle molloten op YouTube wijzen hem aan als mol.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Ardan »

Ik ga nu toch wel voor Jurre. Ik denk dat Daniël gaat winnen.
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door en-es »

Morgen stoppen extra IC's in Baarn vanwege dit programma. Ook zullen sprinters tussen Baarn en Utrecht langer zijn.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door ArrivaBas »

Iedereen die naar Jurre geswitcht is of al vanaf aflevering 1 op Jurre zat, werd vandaag rijkelijk beloond, en ik behoor ook tot deze gelukkigen. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol 2023

Bericht door Ardan »

Ardan schreef: wo 08 mar 2023, 11:48 Ik ga nu toch wel voor Jurre. Ik denk dat Daniël gaat winnen.
Wauw. Voor het eerst in 23 seizoenen plus 7 Belgische heb ik het helemaal goed :shock: Ik ben hem gaan verdenken omdat hij toch wel erg vaak voor jokers ging, vooral niet voor geld eigenlijk. Ik vond het een erg leuk seizoen, mooie twists erin, gaaf gedaan.


Als ik het goed heb onthouden is vanavond (zondag) de kick-off van het 11e Belgische seizoen, dat zich in de USA afspeelt.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 58 gasten