IJs!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Hoorntje of bakje

Hoorntje
20
65%
Bakje
11
35%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door Daniel »

Maar even geprofiteerd van de voorlopig laatste droge warme avond. Framboos en banaan werd het dit keer...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: IJs!

Bericht door TffpaA »

Lekkah!
🗣
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door Daantje »

Ik at vanmiddag een softijsje
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door Kalil Nieuw »

Vandaag was voorlopig de laatste keer met echte warmte en dat ging ik afsluiten met een heerlijk ijsje.
Afbeelding
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: IJs!

Bericht door erjeebee »

mijn favoriete type ijs noemen we hier "on the rocks" en is het meest genietbaar met een Bushmills single malt 8-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door Daantje »

Ik ga me verdiepen in lactosevrij ijs want ik ga de komende tijd lactosevrij eten
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: IJs!

Bericht door teun »

Sorbetijs heb je in vele mooie smaken. :Y
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: IJs!

Bericht door en-es »

De Häagen-Dazs was in de bonusaanbieding bij Appie. Gelijk maar toegeslagen. :)
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: IJs!

Bericht door DPDelft »

Ik had net een hoorntje met stracciatella, aardbei en slagroom van de rijdende Belgische ijsboer die bij mij letterlijk voor de deur stopt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: IJs!

Bericht door TffpaA »

Vele vragen, maar degene die wel het meest blijft hangen is wat je gedaan had als het ijsboertje alleen maar figuurlijk voor je deur was gestopt...?
🗣
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: IJs!

Bericht door iamthedutchdude »

Verkeerde topic, TffpaA! ;) _O-
Laat maar staan hoor moderators, past hier prima. Dit topic staat niet voor niets onder OV Ontmoetingspunt.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: IJs!

Bericht door DPDelft »

TffpaA schreef: ma 28 aug 2023, 19:55 Vele vragen, maar degene die wel het meest blijft hangen is wat je gedaan had als het ijsboertje alleen maar figuurlijk voor je deur was gestopt...?
Dat had ik ook figuurlijk een ijsje gehaald natuurlijk *O*
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: IJs!

Bericht door TffpaA »

Het ziet ernaar uit dat we nog een hele week vol ijs gaan krijgen *O*

Waarmee zich de vraag opdringt: likt de forummer liever uit een hoorntje, of schept hen liever uit een bakje?
🗣
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: IJs!

Bericht door Chrysa »

Bakje.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: IJs!

Bericht door TffpaA »

O, er is nu een poll *O*
🗣
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: IJs!

Bericht door Ardan »

Ik lik graag een hoorntje leeg maar ik nam van de zomer een keer drie bolletjes* in plaats van twee en dat likte toch wat lastig. IJs heeft namelijk, zoals u wellicht weet, de eigenschap dat het in warmte tot een plakkerige vloeistof wordt dat langs je hoorntje naar beneden druipt waardoor je heel hard moet likken.

*Cookie dough, witte chocola en vanille, voor de statistici onder u. Ik ben niet zo van de fruitsmaken.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: IJs!

Bericht door Meltrain »

Kalil Nieuw schreef: do 24 aug 2023, 22:08 Vandaag was voorlopig de laatste keer met echte warmte en dat ging ik afsluiten met een heerlijk ijsje.
Wat is dat blauwe ijs?
erjeebee schreef: vr 25 aug 2023, 11:08 mijn favoriete type ijs noemen we hier "on the rocks" en is het meest genietbaar met een Bushmills single malt 8-)
Dat neem ik bij voorkeur zonder ijs. ;)
Ardan schreef: za 02 sep 2023, 12:49 *Cookie dough, witte chocola en vanille, voor de statistici onder u. Ik ben niet zo van de fruitsmaken.
Cookie dough is vrij stevig en likt het moeilijkst. Ik zou dat dus ook altijd als onderste bolletje nemen, omdat die het langst nodig heeft om te smelten en je dus op tijd de rest kunt eten/drinken/likken.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 05 sep 2023, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aub geen foto's quoten
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door April064 »

Ik eet mijn ijs het liefst uit een bakje. Ik hou er niet zo van dat als ik te langzaam ben (mijn mond is best gevoelig dus ik eet ijs meestal langzaam) dat er dan een plakkerige vloeistof naar beneden loopt en op mijn hand komt.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door Suus »

Ik deed altijd een bakje, maar sinds de SUP bestel ik nog maar één bolletje en neem ik een hoorntje. Ik vergeet steeds mijn eigen bakje mee te nemen naar de ijssalon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door Kalil Nieuw »

Meltrain schreef: za 02 sep 2023, 13:18
Kalil Nieuw schreef: do 24 aug 2023, 22:08 Vandaag was voorlopig de laatste keer met echte warmte en dat ging ik afsluiten met een heerlijk ijsje.
Wat is dat blauwe ijs?
Kauwgom.
April064 schreef: za 02 sep 2023, 19:47 Ik eet mijn ijs het liefst uit een bakje. Ik hou er niet zo van dat als ik te langzaam ben (mijn mond is best gevoelig dus ik eet ijs meestal langzaam) dat er dan een plakkerige vloeistof naar beneden loopt en op mijn hand komt.
Ik deed het in het begin in een hoorntje. Tegenwoordig doe ik vanaf drie bollen het meestal in een bakje, vooral als het heel warm is want dan smelt het ijs veel sneller en loop ik geen risico dat mijn handen helemaal vies en plakkerig worden.
Laatst gewijzigd door Tom024 op di 05 sep 2023, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aub geen foto's quoten
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: IJs!

Bericht door ODRAIL »

TffpaA schreef: za 02 sep 2023, 09:43 Het ziet ernaar uit dat we nog een hele week vol ijs gaan krijgen *O*

Waarmee zich de vraag opdringt: likt de forummer liever uit een hoorntje, of schept hen liever uit een bakje?
Vroeger een hoorntje nu een bakje.

En dus in de poll gekozen voor de optie bakje.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: IJs!

Bericht door umbusko »

Ik heb gekozen voor bakje, maar daarmee bedoel ik eigenlijk: een glazen of metalen (niet te hoge) coupe. Bij afhalen gaat dat natuurlijk niet en die papieren of plastic bakjes bederven het plezier nogal, dus dan neem ik altijd een hoorntje.

Maar het vinden van een perfect hoorntje is ook nog niet zo gemakkelijk. Het moet knapperig zijn, maar niet té, zodat je er ook een hap van kunt nemen zonder dat je ijsje uit elkaar dondert. Het moet niet meteen slap worden als er wat ijs tegenaan leunt. Het moet de juiste vorm hebben om je ijs er niet af te laten vallen. En vooral moet het niet te zoet zijn. Maar ook weer niet zo’n papier-maché-hoorntje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: IJs!

Bericht door ODRAIL »

Het lijkt wel of dat die hoorntjes van tegenwoordig slapper zijn dat vroeger (zo'n 10 jaar geleden).

En daarom kies ik als ik de mogelijkheid heb voor een bakje. Niet echt milieuvriendelijk, maar ja je moet wat als je een ijsje wil eten.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: IJs!

Bericht door erjeebee »

Meltrain schreef: za 02 sep 2023, 13:18 Dat neem ik bij voorkeur zonder ijs. ;)
Dat deed ik ook toen ik in het kouwe kikkerlandje woonde.
Ander verhaal hier met het (officieel sub- maar je kunt dat gevoeglijk weglaten)tropische weer.

Mijn vrouw en ik liggen altijd in een deuk als NL weer eens een hittegolf beleeft:
"5 dagen boven de 25 graden waarvan 3 boven de 30"
Tussen plm. 15 oktober en 15 april leven we hier in een mega-hittegolf volgens die definitie.

Wat is dan wel een hittegolf?
Er is geen officiele definitie, maar in de praktijk is het 5 over meer dagen boven de 37.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: IJs!

Bericht door April064 »

Er was een evenement in het park hier. De ijskraam had een voor mij nieuwe smaak, namelijk perzik. Hij was erg lekker. Afbeelding
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 159 gasten