Spijkers op laag water!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3236
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Spijkers op laag water!

Bericht door TffpaA »

umbusko schreef: do 21 sep 2023, 14:25 Breng ze nou niet op ideeën, er zijn hier op het forum al genoeg discussies met spijkers op laag water. :X
nvdw schreef: do 21 sep 2023, 12:45 Dat is er eentje voor het nog aan te maken topic “Spijkers op laag water”.
*O*

Nee ik heb verder ook geen idee waar dit topic voor bedoeld is.

Maar daar komen we met zijn allen vast wel uit!
Laatst gewijzigd door TffpaA op vr 22 sep 2023, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
🗣
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Spijkers op laag water

Bericht door marvinkok »

Afbeelding
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Spijkers op laag water

Bericht door erjeebee »

Laten we dan maar eens beginnen met het verschil tussen
spijkers op laag water zoeken
en
muggenmierenziftenneuken
te benoemen teneinde vast te stellen of het verschil groot genoeg is om een apart draadje (naast het neukdraadje) te rechtvaardigen.

Volgens mij is spijkers op laag water zoeken een vorm van muggenmierenziftenneuken die ietwat te ver doorschiet.
Oftewel netietstevergezochtmuggenmierenziftenneuken.
En volgens mij hoort dat dus gewoon in het neukdraadje.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Spijkers op laag water

Bericht door trolly »

Euh... nou... nee.

Ik begrijp dat je enigszins op het verkeerde been gezet wordt door de titel van dat andere draadje, maar het oorspronkelijke doel daarvan is begrekkelijk beperkt. Het richt zich namelijk op taalkundige uitglijers, en niet in eerste instantie op het speuren naar ijzerwaren — hoewel TffpaA het daar graag voor gebruikt, wat dan weer de aanleiding voor dit draadje is.

Het andere draadje was overigens vooral bedoeld om het taal(on)kundig gekift buiten de overige draadkluwens te houden. Achteraf gezien is de naam wellicht wat misleidend, en had het beter Neuk die komma kunnen heten. Maar ach, gedane zaken nemen enkel keer indien je lid bent van het beheer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten