Eurovisie songfestival 2024

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Milco »

Ik houd hier wel van. Het zal niet ieders smaak zijn, maar het is denk ik een opvaller ten opzichte van de rest. Vaak zijn het toch popnummers waarvan er al 30 in de top 40 staan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat veel zal afhangen van hoe goed het optreden zelf is, maar ik vind deze beter dan onze inzending van vorig jaar. *O*
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AnderzamNL »

Ik vind Joost ook best goed klinken. Is weer eens wat anders dan wat we normaal sturen.
De video op YouTube nadert inmiddels de miljoen weergaven.

Al moet ik toegeven dat het Zwitserse lied (Nemo - The Code) me volledig heeft weggeblazen:
Spoiler: show
Hoe kun je rap, drum & bass en opera combineren en het toch nog mooi laten klinken?! Het zou net zo goed uit een film kunnen komen! En de videoclip en boodschap maken het helemaal af.
Ik ben zeer benieuwd naar de staging van beiden.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Milco »

Lijn 45 schreef: do 29 feb 2024, 21:26 Ik denk dat veel zal afhangen van hoe goed het optreden zelf is, maar ik vind deze beter dan onze inzending van vorig jaar. *O*
Slechter dan vorig jaar kan ook niet; dat waren twee sufkutten die niet konden zingen :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door TffpaA »

...het waren allebei vrouwen??? :shock:
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Daniel »

Milco schreef: do 29 feb 2024, 20:29 Ik houd hier wel van. Het zal niet ieders smaak zijn, maar het is denk ik een opvaller ten opzichte van de rest.
Dat dus! Al hangt veel ook wel af van de show natuurlijk, maar dit valt tenminste niet weg tussen het Eurovisie-geweld zoals de nummers van de laatste jaren wel deden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Vinny »

April064 schreef: do 29 feb 2024, 19:58 Ik ben het met Dietzen eens, Het is zeker een nummer.

Ik vind dat dit te safe is. Er zijn veel soortgelijke nummers die het uitbundiger doen, en die het waarschijnlijk beter zullen doen. De serieuze outro vind ik ook best misplaatst.
Het nummer vind ik niet op veilig spelen. En het serieuze outro past ook heel goed in het verhaal wat de zanger wil vertellen. De vraag is natuurlijk wel of het ook overkomt op het publiek. Wat denk ik wel helpt is dat er wat flarden in andere talen gezongen wordt. Dat vergroot de herkenbaarheid natuurlijk wel. De keuze om een nummer in happy hardcorestijl te doen en dan een serieuze ondertoon te geven vind ik overigens wel erg gedurfd, eigenlijk past dat helemaal niet in het genre. We zullen zien wat het wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Suus »

Ik heb nog geen enkele inzending behalve de Nederlandse bekeken.

Met Europapa had ik de eerste keer “Wtf is deze!”. Toch nog een keer afspelen. Oh, dat werkt eigenlijk wel. Vanochtend was ik overtuigd, collega’s vonden het de tweede keer eigenlijk ook wel geinig.

Gaan we winnen? Verwacht het niet, denk toch net iets te gimmick voor. Maar het valt wel lekker op :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door April064 »

Ondanks de negatieve reactie van gisteren, ben ik ook wat positiever erop. Het staat nog steeds niet in mijn top 10, maar het mag er zeker wezen, en als ik de subreddit r/eurovision moet geloven zijn wij niet de enigen.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ODRAIL »

ZO6176 schreef: do 29 feb 2024, 19:13Vreselijk
Inderdaad ja. Met dit nummer zullen we zeker wel weer naast de finale grijpen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ZO6176 »

Mijn dochter vindt het geweldig.
AnderzamNL
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AnderzamNL »

Een paar daagjes na de release is Joost bij de bookmakers al naar de 13e plaats gestegen. Ik merk dat de meningen sterk verdeeld zijn (niet alleen op dit forum!), maar dit kan nog eens goed gaan scoren. Bij de televote.
Jury wordt nog een beetje lastig.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Ach, de jury's. Een paar euries er tegenaan gooien en je hebt de hele jury achter je :pos:
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Chrysa »

Bron?
Jelle
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
Locatie: Twente

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Jelle »

Gelukkig werkt het zo niet bij de jury's van het Songfestival.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10594
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door trolly »

Chrysa schreef: ma 04 mar 2024, 17:17Bron?
Die duim.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door ThatPCDude »

Jelle schreef: ma 04 mar 2024, 17:17 Gelukkig werkt het zo niet bij de jury's van het Songfestival.
Weet ik, zei het ook gekscherend. Maar zoals menig forumlid al eens gezegd heeft: ironie en internet gaan niet samen ;)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Vinny »

Suus schreef: vr 01 mar 2024, 21:06 Ik heb nog geen enkele inzending behalve de Nederlandse bekeken.

Met Europapa had ik de eerste keer “Wtf is deze!”. Toch nog een keer afspelen. Oh, dat werkt eigenlijk wel. Vanochtend was ik overtuigd, collega’s vonden het de tweede keer eigenlijk ook wel geinig.

Gaan we winnen? Verwacht het niet, denk toch net iets te gimmick voor. Maar het valt wel lekker op :D
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat de versie die op de radio te horen is me beter bevalt dan de videoclip die te zien was bij de presentatie. Het komt een stuk minder geforceerd bombastisch over en dat maakt het voor mij persoonlijk een prettiger belevenis. Veel zal denk ik ook afhangen van de act, daarmee moet je de televisiekijker inpakken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door erjeebee »

Nou, daar is onze Ozzie inzending dan.
OK maar niet geweldig (mijn bescheiden mening).
Ik voorspel een 11e plaats.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Suus »

Vooralsnog wordt het voor Australië spannend of ze überhaupt de voorrondes overleven (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door DDietzen »

Die voorspelling van erjeebee kan dan nog best kloppen: een 11e plaats... in de halve finale welteverstaan :twisted:
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door erjeebee »

Om onduidelijke redenen ging ik er van uit dat Ozzieland bij de groep landen hoort die direct voor de finale geplaatst zijn.
Niet dus.
Na nog een keer luisteren voorspel ik een hakkenoverdeslootnaardefinale 10e plaats in de halve finale.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door AppleMoose »

Na 5 voorrondes en de grande finale vanavond is de inzending van Zweden bekend geworden:

De Noorse tweeling Marcus & Martinus mogen in Malmö proberen om volgend jaar het ESF opnieuw naar Zweden te brengen:
Deze twee waren zeker niet mijn favoriet; dat was Liamoo met Dragon. Hij is helaas 'slechts' als 5e geëindigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jelle
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
Locatie: Twente

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door Jelle »

Dan rest alleen nog Portugal om via een nationale finale de inzending voor dit jaar te kiezen, waar Festival da Canção nog tot ongeveer 2 uur vannacht bezig is.

Marcus en Martinus zijn toevallig groot fan van onze Joost *O*
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Eurovisie songfestival 2024

Bericht door DDietzen »

Over Joost gesproken, die staat nu ineens 5e bij de bookmakers :shock:

En nu ik RTP1 op heb staan voor het laatstgenoemde festival, kan ik bevestigen dat ik officieel voor het eerst álle nationale finales in een seizoen heb gekeken! *O*
O nee, behalve Israël. Maar daar werd sowieso alleen een artiest geselecteerd, niet een liedje. Dus telt niet, vind ik. (A)
Vrij traditioneel zijn straks (naast Israël, technisch gezien) de drie Kaukasuslanden als laatsten over om hun liedje bekend te maken. Vooral Armenië en Azerbeidzjan zijn veelplegers daarin.
AppleMoose schreef: za 09 mar 2024, 22:44 Deze twee waren zeker niet mijn favoriet; dat was Liamoo met Dragon. Hij is helaas 'slechts' als 5e geëindigd.
Pfoe, dat wordt een flinke 'agree to disagree' tussen ons dan, want Liamoo stond bij mij stijf onderaan :p Ik zwaaide mijn figuurlijke vlaggetjes voor de opening van de avond, Maria Sur met When I'm Gone, maar die werd slechts 7e :cry:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten