Het Enige Echte Grote Comforttopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door Dionysusnu »

Ik zal eens een nieuwe aanbreken: metro's. Ik zat vandaag in een S3/M4 in Amsterdam en het viel me op dat de zitjes daarbij erg aflopen. Je knieën zitten dus hoger dan je heup. Vervelend op dezelfde manier als SNG eigenlijk, maar gelukkig dan zonder dat de zitting zelf ook vervelend is.

Bij de nieuwe VIRM zijn de armleuningen nogal hard. Wordt snel een drukplek als je je arm erop leunt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door TffpaA »

Nog foto's gemaakt? (A)
🗣
Dionysusnu
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door Dionysusnu »

Ach, niet meer aan gedacht. Maar ik ben nog niet thuis (A)
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op vr 26 jan 2024, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door Meltrain »

Dionysusnu schreef: vr 26 jan 2024, 14:55 Ik zal eens een nieuwe aanbreken: metro's. Ik zat vandaag in een S3/M4 in Amsterdam en het viel me op dat de zitjes daarbij erg aflopen. Je knieën zitten dus hoger dan je heup. Vervelend op dezelfde manier als SNG eigenlijk, maar gelukkig dan zonder dat de zitting zelf ook vervelend is.
Die zitting is anders echt niet comfortabel. Nog erger is de rugleuning, met een bobbel op een compleet onlogische plek.
Mensen die SNG vreselijk vinden, zullen dit helemaal een drama vinden.

S1/S2 is nog erger trouwens: de stoelen zijn hetzelfde, maar de beenruimte is minder, waardoor ik daar al helemaal niet goed kan zitten.
Ik vind het eeuwig zonde dat ze de best wel comfortabele stoelen van S1/S2 alsnog hebben ingeruild voor deze prullen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door VIRM »

Helaas lijkt bij GVB bij elke nieuwe generatie metro (of bij elke revisie van het interieur) de stoelen/banken steeds oncomfortabeler te worden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door Meltrain »

M5/M6/M7 vind ik nog wel gaan, al helpt het wel heel erg dat in die stellen er nooit stoelen achter elkaar staan en er dus altijd voldoende beenruimte is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door reisthijs »

M5/M6/M7 heeft voor mijn lange benen genoeg ruimte bij de stoelen die achter elkaar staan (ja, die bestaan wel).
Meltrain schreef: do 25 jan 2024, 19:40 Bij de treinen van NS zijn de stoelen in de VIRMm-2/3 mijn favoriet, mits er niemand naast je zit.
In welke klasse?
Die in de 2e de klas vind ik veel te smal zeker in combinatie met die armleuningen. Als ik aan gangpad zit klap ik die altijd omhoog. Bovenin aan de raamkant wil ik niet zitten want daar kan de leuning niet omhoog :X
De 1e klas stoelen zijn ook te smal (voor 1e klas intercitystoelen).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door Meltrain »

Die armleuningen zijn inderdaad vrij stom en aan de raamkant zelfs compleet onnodig. Zonder armleuning kon je je arm gewoon prima naast het raam neerleggen.
De stoel zelf vind ik wel breed genoeg, maar als er iemand naast je komt zitten, wordt het wel erg gezellig. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door ArrivaBas »

Qua ruimte kun je in VIRMm niet zo heel brede stoelen kwijt doordat het casco zowel beneden als boven taps toeloopt naar de vloer of het dak toe. Beneden heb je op ooghoogte zeeën van ruimte, maar op de vloer is er minder ruimte voor de stoel zonder dat je voeten in conflict komen met de kabelgoot onder het raam. Boven is er in de breedte op de vloer alle ruimte, maar verder naar boven wordt de hoofdruimte aan de raamkant vrij beperkt als de stoelen te ver naar links komen te staan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door reisthijs »

Dat is allemaal niet zo'n groot probleem zolang je er precies op maat gemaakte stoelen in zet. Zoals de originele VIRM-stoelen dus. Waar ik geen last heb van de armleuning aan de raamkant omdat die op dezelfde hoogte zit als de uitsparing in de wand. Dat maakt het comfortabel om dicht tegen de wand aan te zitten (met als gevolg misschien net iets meer ruimte voor de persoon naast je?).

De nieuwe stoelen gebruiken die beperkte ruimte blijkbaar minder efficiënt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Het Enige Echte Grote Comforttopic

Bericht door ThatPCDude »

Over het algemeen ben ik best te spreken over het interieur van VIRMm2/3, behalve dan die vreselijke armleuningen. Waarom in godesnaam is het laatste stukje van die armleuningen gemaakt uit hard plastic?! Als ik mijn armen op dezelfde positie laat rusten als in andere treinen heb ik na de reis zo'n mooi pijnlijk afdrukje van het plastic deeltje in mijn arm...

Overigens sluit ik mij aan bij de mede-forummers hier m.b.t. armleuningen aan de raamkant. De ICMm en ICRmh zijn eigenlijk de enigen die dat écht goed doen, met armleuningen die je zelfs aan de raamkant weg kunt klappen. Vooral als je ergens gestrand staat of zo veel minuten moet wachten is het wel lekker om even van de twee stoelen een soort bankje te maken :lol:
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 184 gasten