Mag ik even kwijt #27

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Karl »

Ik heb er een paar keer op gefietst en het is echt zeer relaxed buiten de drukke gebieden, je kunt gemakkelijk hoge snelheden halen. :pos:
Het is een spectrum.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Mark »

Mja,, lijkt me alleen doodeng, het stuur onder je reet hebben :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

Karl schreef:Ik heb er een paar keer op gefietst en het is echt zeer relaxed buiten de drukke gebieden, je kunt gemakkelijk hoge snelheden halen. :pos:
Dat wil ik best geloven, luchtweerstand is veel lager en het lijkt mij ook comfortabeler.

Maar of het praktisch is op een druk stedelijk fietspad met afslaand verkeer bij verkeerslichten en venijnige hoekjes is wat anders :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Caspar »

Op het parkeerterrein voor mijn appartement stroomt al een tijd een flinke stroom water uit een aansluitpunt voor marktkramen. Net alsof er 5 kranen helemaal open gedraaid zijn. Aangezien me dat zonde lijkt, denk ik om het ergens te melden, maar waar zou dat kunnen? Het is een afgesloten aansluiting, met een stalen deksel erop, waar het dus met liters tegelijk onder de rand door stroomt naar buiten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Daniel »

Heeft de gemeente waar je woont daar geen speciaal telefoonnummer voor ofzo? En anders wellicht het waterleidingbedrijf, want dat zal hoe dan ook ingeschakeld moeten worden om het lek te dichten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Justin »

Praten gaat best wel moeilijk als je een bitje in je mond hebt... Kreng wilde niet echt vormen naar m'n tanden haha. Lijkt wel alsof ik weer bij de orthodontist zit :O.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

Ik zou inderdaad even op de internetsite van het waterleidingsbedrijf kijken voor een storingsnummer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door STF »

Is het niet gewoon een brandweeraansluiting? Bel je gewoon op dat er brand is op het marktplein. :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Caspar »

Het wordt alweer droger: even op onderzoek uitgegaan, en met een waterpomptang de kranen dicht gedraaid. In een betonnen bak die wordt afgedekt met een stalen plaat zitten 5 water aansluitpunten, die alle 5 open waren gedraaid. Die stalen plaat zit normaal met een slot vast, maar blijkbaar zijn ze het na de markt vergeten af te grendelen. Aan de blikjes energy drink die in het water onder de plaat dobberden kan je natuurlijk wel raden wat voor types hier bezig waren geweest :wink:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Justin »

Natte bedoeling. Toen ik met de bus in Zwijndrecht kwam was er in een bepaalde wijk ook veel bekijks met wat water ergens =\
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door gkw1969 »

STF schreef: Ik heb nog nooit eerder een stoplicht zo lang op groen zien staan; ik was ongeveer de 30e auto in de wachtrij voor het rode stoplicht en ik had nog gewoon groen samen met de ongeveer 15 auto's achter mij... :lol: :pos:
Omgekeerd heb je er natuurlijk niks aan, want dan sta je minuten lang te wachten eer dat het eindelijk groen wordt. :wink:
Dat is nieuw voor mij; een groen stoplicht. Stoplichten zijn altijd rood want bij groen rij je immers door :twisted:
Heb je ook blauwe stoplichten? en witte?
When you're tired of London, you're tired of life
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door STF »

Haha, zo zijn er zoveel woorden die dagelijks gebruikt worden maar niet correct zijn. Jij noemt een wandcontactdoos vermoedelijk een stopcontact, toch?

We hebben wel blauwe en witte seinen bij de Luxemburgse spoorwegen maar op de weg ben ik ze nog niet tegengekomen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door STF »

Caspar schreef:Aan de blikjes energy drink die in het water onder de plaat dobberden kan je natuurlijk wel raden wat voor types hier bezig waren geweest :wink:
De zoontjes van de marktkooplui? Ik zou het niet weten? :mrgreen:

Ik zal de koningin een brief schrijven dat je een lintje verdiend hebt. 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Meltrain »

gkw1969 schreef:Heb je ook blauwe stoplichten? en witte?
Witte wel voor jou, als buschauffeur. :P
(Maar ik snap je punt wel hoor. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

En trambestuurders hebben blauwe wissellampen (of hoe noem je dat?) :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

Omdat ik dit jaar mijn hele zomervakantie heb volgepropt met werken werken en oja, werken heb ik het gevoel eigenlijk amper een echte vakantie gehad te hebben, dus wil ik 23 tot 26 oktober een weekendje naar Duitsland met de trein (vermoedelijk Thüringen: Eisenach, Gotha, Erfurt, Weimar, Jena en Gera zijn de mogelijke plannen)

Ik weet alleen niet wat nu de beste keus is. Ik heb een OV met RailPlus, dus in principe heb ik recht op 25% korting in Duitsland. Wat is dan voordeliger: Toch een one-country-pass voor Duitsland, of voor elke dag losse kaartjes met die 25% korting?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Geert »

Als je minder dan € 139,- / 4 dagen = € 34,75 per dag aan kaartjes kwijt bent zijn losse kaartjes voordeliger. Bedenk wel dat je ook een kaartje voor het stuk Nederlandse grens - plaats in Duitsland v.v. moet hebben, en een Interrail is natuurlijk een stuk flexibeler. Ik zou voor de One Country pass gaan. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

Klinkt inderdaad als een goede keus dan. Dan ga ik binnenkort wel even naar de winkel van Hispeed op Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door M57 »

Geert schreef:Bedenk wel dat je ook een kaartje voor het stuk Nederlandse grens - plaats in Duitsland v.v.
Er hoort een kaartje vanaf een Nederlandse plaats tot aan de grens met Duitsland bij.

Ik ben eerder dit jaar ook op pad geweest met een OCP Duitsland. Makkelijke formule :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Wubbo »

Dat kaartje kan natuurlijk gewoon een OV-Studentenkaart zijn :).
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door IC3 »

Bee schreef: Ik weet alleen niet wat nu de beste keus is. Ik heb een OV met RailPlus, dus in principe heb ik recht op 25% korting in Duitsland. Wat is dan voordeliger: Toch een one-country-pass voor Duitsland, of voor elke dag losse kaartjes met die 25% korting?
Als ik me niet vergis geldt de railpluskorting enkel bij grensoverschrijdende reizen. Niet voor binnenlandse reizen in een ander land dan Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Geert »

Volgens mij ook ja, hier staan de details :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Suus »

Hmm, dan waren ze in Engeland verkeerd bezig eerder dit jaar :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door M57 »

Ik kan me zo voorstellen dat op elk willekeurig TCV-traject (laat ik zeggen het tariefsysteem van de langwerpige biljetten) Railplus berekend kan worden, of dat nou grensoverschrijdend is of niet. Maar zeker weten doe ik het niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #27

Bericht door Geert »

TCV-tarief is ook wel bekend als CIV-tarief op OVNL en andere fora.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten