OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Ardan »

Hmm okee zal morgen eens kijken, heb van 10 30 tot 12 45 les. Relaxed dagje. Als er ineens een gek met een zwarte pet en een rugzak voor de deur staat dan ben ik dat ;)

Sorry, even off-topic. Btt maar weer!
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door deadlock »

Ik heb je niet gezien :p

Maar misschien was ik net aan het ranten over de kutheid van een project en ben je daardoor afgeschrikt ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Daantje »

Ik woon vlakbij Rotterdam Centraal (kwartiertje lopen, tien minuutjes fietsen inclusief fiets parkeren) dus dat is al prima. Verder is het ook een kwartiertje lopen naar Rotterdam Noord wat fijn kan zijn als ik naar Utrecht en verder wil. Als ik geen zin heb om te gaan lopen of fietsen, als het rotweer is of als ik veel spullen bij me heb kan ik ook met twee trams (een op minder dan vijf minuten lopen, een op zo'n tien minuutjes lopen) die allebei doordeweeks om de tien minuten rijden, 's avonds en op zondag om de 20 minuten en op zaterdag om het kwartier. Daarnaast heb ik een bus op vijf minuutjes lopen die in de spits om de vijf minuten gaat en daar buiten zo om de tien minuten waarmee ik in minder dan tien minuten op het station ben.

Als dat nog niet genoeg is, ben ik ook in tien minuutjes lopen op station Rotterdam Hofplein waar ik de Randstadrail kan nemen.

Oftewel: ik zit hier prima :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Mark »

Ik heb op 5 minuten lopen een bushalte waar 2x per uur een bus richting het station en school vertrekt. Verder is het 10 minuutjes fietsen naar Hengelo en 5 minuten fietsen naar Hengelo Oost :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Meltrain »

Ik zit hier op 3 minuten lopen van een tramhalte met twee lijnen naar Rotterdam Lombardijen en één rechtstreekse lijn naar Rotterdam Centraal en één lijn naar metrostation Maashaven.
Verder op 5 minuten lopen een bushalte waarmee ik (alweer) naar Rotterdam Lombardijen kan en ook naar metro- en busstation Zuidplein.
M.a.w. ik zit hier ook best. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Wout87 »

deadlock schreef:Ik heb je niet gezien :p

Maar misschien was ik net aan het ranten over de kutheid van een project en ben je daardoor afgeschrikt ;)
Hey een Saxionner :) Zal wel een keer langskomen
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door Etienne »

OV-voorzieningen genoeg hier. Ik woon in de Randstad in het landelijke Pijnacker.

- Van maandag t/m zaterdag overdag heb ik 4x per uur ('s avonds en zondag 2x per uur) een Randstadrailverbinding met Rotterdam en Den Haag.
- Er vertrekt 2x per uur ('s avonds en zondag niet) een bus richting Bergschenhoek en Rotterdam Alexander vanaf de halte Station (deze ligt op 10 minuten loopafstand)
- Er vertrekt ook 2x per uur ('s avonds en zondag 1x per uur) een bus richting Nootdorp of Pijnacker Zuid en 2x per uur (in de spits 4x per uur) vanaf de halte Raadhuisplein (deze halte ligt op 5 minuten loopafstand.
- Voor mijn huis rijdt tevens de buurtbus naar de Oude Leede en Delfgauw voorbij
- 's nachts rijdt de RET hier ook nog met een BOB-BUS.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OV-voorzieningen rondom je woonplaats

Bericht door --Stefan-- »

Ik woon in het boerengat Ewijk waar eigenlijk bijna geen OV is :P
Heb één buslijn en die gaat 2x per uur en in de spits 4x per uur naar Nijmegen CS toe. Ik zit dan ongeveer 15min in de bus.
Verder is er vanaf half december een nachtbus die 3x in de nacht tot ongeveer half 5 rijd.
Maar als ik langs Nijmegen CS zou wonen zou ik het ook helemaal geen probleem vinden eigenlijk :D
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten