Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Cas »

Deze zomer ook een Interrail gedaan, maar voor de rest niet veel gereisd.

Noord: Ryparken St. (Kopenhagen)
Oost: Zagreb Glavni Kolodvor
Zuid: Rome Airport Fiumicino
West: Brussel-Centraal

Landen: Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Zweden, Tsjechië, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Italië, Zwitserland, en Griekenland (niet met OV)


En dan nog wat toppunten:
Langste zit: Villach-Mannheim, 7:39 gepland (en in de praktijk nog langer, maar weet niet meer hoeveel vertraging ik had)

Topsnelheid: 299 km/h, tussen Bologna en Milaan
Snelste trip: Bologna Centrale - Milano Centrale, 200 km (vogelvlucht) in 1:02, ~200 km/h
Langzaamste trip: Postojna - Rijeka, 52 km (vogelvlucht) in 2:00, ~26 km/h (in de praktijk iets van 2:30, maar dit is al erg genoeg)
'Eervolle' vermelding voor Rijeka - Zagreb Glavni Kolodvor, 131 km in 4:31, ~29 km/h tussen twee van de grootste steden van het land.

Hoogste punt: Tauernbahn, 1226m
Laagste punt: in de tunnel van de Øresundsbrug, denk ik. -22m?
請勿靠近車門
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door rooddolfijn »

Vakanties per auto tellen eigenlijk niet meer, dus ik splits de cijfertjes in tweeën.

OV-statistieken:
Noord: Zwolle :')
Oost: Almelo
Zuid: Uden Busstation
West: Schiedam Centrum

Algemeen:
Noord: Zwolle, nog steeds _O_
Oost: Cochem a/d Mosel
Zuid: P+R Boullion, Luxemburg
West: Paddington Station

Diepste punt onder NAP: Kanaaltunnel
Diepste punt onder maaiveld: Kaiser-Wilhelm-Tunnel tussen Ediger-Eller en Cochem
Hoogste punt: omgeving van Lichtenborn / Noord-Eifel, Rheinland-Palts

Aantal landen: 6 (Nederland, België, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Luxemburg)

Volgend jaar: records verbreken met eerste Interrail reis
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Gebruikersnaam »

Laat ik dit jaar ook weer eens meedoen :lol:

Volgens mijn Polarsteps heb ik dit jaar tot nu toe 26315 kilometer afgelegd. Volgens datzelfde Polarsteps heb ik één keer het vliegtuig gepakt, maar in werkelijkheid begaf ik mij in Funklochhagen in trein 143. Dit jaar zijn mijn extremen voor het noordelijkste en oostelijkste punt eraan gegaan.

De (OV-)extremen:
Noordelijkste punt: Bugøynes (NO)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST) of Helsinki Katajanokan terminaali (FIN) als we veerboten meetellen
Westelijkste punt en station: Den Haag CS
Zuidelijkste punt: Freiburg im Breisgau (DE)
Zuidelijkste station: Stuttgart Hbf (DE)
Oostelijkste punt: Narva (EST) (al ben ik volgens m'n Polarsteps in Ivangorod/Ивангород (RUS) geweest :') )
Oostelijkste station: Tartu (EST)

Bezochte landen: 9 of 10 (Nederland, België, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen en Frankrijk (geen voet aan de grond gezet in Frankrijk echter))
Meest bereden treintraject: Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Meest bereden buslijn: C3 Ede-Wageningen - Wageningen Campus of Lijn 6 Tartu Näitused - Lai

Vergelijking met vorig jaar:
Spoiler: show
Noordelijkste punt en station: Grijpskerk
Westelijkste punt: ergens op de 2e Maasvlakte
Westelijkste station: Den Haag Centraal
Zuidelijkste punt: Freising (D)
Zuidelijkste station: Roosendaal :')
Oostelijkste punt: Dresden (D) (of ergens op de BAB13 tussen Dresden en Berlijn)
Oostelijkste station: Rübeland (D)
Oostelijkste station waar ik daadwerkelijk met het OV ben geweest: Haren
Oostelijkste station waar ik daadwerkelijk uit een trein ben gestapt: Assen
Vergelijking met mijn nietige leven:
Spoiler: show
Noordelijkste punt: Bugøynes (NO)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST) of Helsinki Katajanokan terminaali (FIN)
Westelijkste punt: Puerto de Mogan, Gran Canaria (ES)
Westelijkste station: Bournville (EN)
Zuidelijkste punt: Maspalomas, Gran Canaria (ES)
Zuidelijkste station: Innsbruck Hbf (AT)
Oostelijkste punt: Narva (EST)
Oostelijkste station: Tartu (EST)
Bezochte landen: 17 (Nederland, Duitsland, België, Luxembourg, Frankrijk, Spanje, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen)
Tot slot nog een kaartje van alle trajecten die ik in mijn nederige leven heb afgelegd.

Ik ben benieuwd wat volgend jaar brengt, waarschijnlijk zal het wel iets minder zijn dan dit jaar.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ArrivaBas »

Na twee ietwat teleurstellende jaren vanwege dat welbekende virus, heb ik dit jaar een topjaar gehad qua reizen en afgelegde kilometers.

Na een voorjaar dat net zo teleurstellend was als 2020 en 2021 door de nasleep van de laatste lockdown, begon de lente met een letterlijk vliegende start. In april heb ik namelijk middels een studiereis naar Sevilla voor twee van de vier windrichtingen het uiterste punt verbeterd in mijn all-time statistieken. Later zorgde een aantal excursies voor het ontdekken van nog meer nieuwe locaties, en het verder aanwakkeren van 'Wanderlust' voor 2023 en verder. Ik heb zeker nog een bucketlist waar je u tegen zegt aan leuke plaatsen en landen af te werken, en die lijst beslaat dan nog alleen bestemmingen op het Europese continent. Maar daar heb ik gelukkig/hopelijk nog lang de tijd voor. Ik ben immers pas 21 lentes jong. :p
Mijn opbrengst qua fotografie valt voor een OV-hobbyist tegen. Zoals ik in een ander topic al aangaf ben ik in september 2022 min of meer gestopt met het fotograferen van openbaar vervoer, omdat de interesse voor het OV enigszins wegvalt door onder meer persoonlijke omstandigheden. Fotografie blijft nog wel een van mijn hobby's, maar de dingen die ik op de foto zet schuiven een beetje mee met mijn andere interesses, te weten natuur, steden en cultuur. Het meerdaagse bezoek aan Sevilla heeft mij nog wel wat obscure merken en types opgeleverd. Ik ben benieuwd hoeveel mensen net als ik kunnen zeggen dat ze in een Sunsundegui Astral gezeten hebben. :')

Uiterste punten 2022/all-time:
Noord: Almere (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Essen (Duitsland)/Athina (Griekenland)
Zuid: Sevilla (Spanje)/Nieuw record, verslaat Nauplion (Griekenland)
West: Santiponce (Spanje)/Nieuw record, verslaat Vlissingen (Nederland)

Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Duitsland en Spanje), waarvan ik Spanje in 2022 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op negen. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje)

Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 10525 km (besloten vervoer met touringcars meegeteld)
Auto: 10193 km (zowel bestuurder als passagier)
Vliegtuig: 3592 km
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door diederickx »

April064 schreef: zo 25 dec 2022, 13:08We wilde eerst wel een stukje met de metro maar konden het juiste perron voor onze lijn niet vinden
Vertel?
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door April064 »

diederickx schreef: ma 26 dec 2022, 12:58
April064 schreef: zo 25 dec 2022, 13:08We wilde eerst wel een stukje met de metro maar konden het juiste perron voor onze lijn niet vinden
Vertel?
Het is eigenlijk best pathetic, we hebben op Passeig de Garcia twee liften geprobeerd en die leidden allebei naar het verkeerde perron, dus we hebben het opgegeven.

Dorpsmensen die al hun hele leven met de auto gaan en OV in een grote stad gaan niet heel goed samen :P
zij/haar/hen/hun
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Wubbo »

Ook maar even terugkijken:

Noord: Schiermonnikoog, ergens op het eiland (met OV: Torenvlakte)
Oost: Oldenzaal ( :') )
Zuid: La Macarena, Colombia (met OV: Bogotá, Teleférico Montserrate
West: Medellín, La Aurora

Het is dat er wat bruiloften in het buitenland waren dit jaar, anders was het toch wel triest geweest :-)
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Chrysa »

Meerdere buitenlandse bruiloften in een jaar vind ik al vrij opmerkelijk.

Ik heb volgens google maps 100.000km afgelegd dit jaar. *O* De extremen laat ik even voor wat het is, komt vanzelf wel voorbij in een toekomstig reisverslag.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door JordiBrabant »

Mijn uitersten van 2022:
Noord: Spean Bridge
Oost: Zgorzelec
Zuid: Leissigen (tussen Spiez en Interlaken)
West: Corran (nabij Fort William)

Hoogste punt: Brünigpas; 1008m
Laagste punt: Kanaaltunnel; 115m

Mijn bezoeken aan alle Nederlandse stations is dit jaar ook doorgegaan, alleen de drie Noordelijkste provincies mag ik nog met een bezoek vereren:
Afbeelding
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

Best wat reisjes naar Duitsland dit jaar, iets met een €9 ticket..

Extrema dit jaar:
Noord: Omgeleide bus 20 in Bergen auf Rügen (Duitsland)
Oost: RB71 net buiten Sebnitz (Duitsland)
Zuid: Bus 720 net buiten Traben-Trarbach (Duitsland)
West: Bus 5 net buiten Oostburg Ziekenhuis (Nederland)

Trein 33215 km
Bus 4181 km
Rail (tram/metro etc) 1645 km
Boot 9 km
Kabeltrein 6 km

Afbeelding
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door regenmaker »

Mijn statistieken van vorig jaar:

Uitersten:
Noord: ik vermoed Zwolle :')
Oost: Krakau
Zuid: Madrid
West: Madrid

Landen: Nederland, België, Duitsland, Polen, Frankrijk, Spanje
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door en-es »

Mijn gegevens van 2022:

Noord: Blackpool
Zuid: Lugano
Oost: Scuol Tarasp
West: New York

Verder nog te vermelden dat ik mijn allergrootste vertraging ooit meemaakte. Ik kwam maar liefst 17 uur later aan in New York.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

Die vertraging was neem ik aan met het vliegtuig?
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Timon91 »

Ik doe ook nog even mee:
- Aantal treinkilometers: 15.097 (waarvan ongeveer 3.000 in de laatste week)
- Aantal landen bezocht: 9, geen nieuwe
- Aantal landen gezien vanuit een ander land zonder er voet te hebben gezet: 1 (Oekraïne)
- Meest gebruikte grenspunt met de trein: Unterretzbach(Gr), 5 keer
- Noord: er gaat niets boven.... *O*
- Oost: Radruż, Polen
- Zuid: Međugorje, Bosnië-Herzegovina
- West: Haarlem :')
- Langste fietstocht op één dag: Troisvierges-Arnhem, 310 km :P
- Meest volle 9-Euro-Ticket trein: gelijkspel tussen Zeitz-Leipzig en Düsseldorf-Arnhem :')
Mijn Flickr account.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door en-es »

De meest volle 9-euro ticket trein is ook wel een mooie. Ik twijfel tussen de RE van Siegen naar Hagen die er in Letmathe mee ophield en de RB waarmee ik anderhalf later alsnog naar Hagen kon. Allemaal op de eerste juni-zaterdag waarop het ticket geldig was.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door umbusko »

Ik moest nog even de ritjes van gisteren berekenen, maar mijn statistieken voor 2022 zijn inmiddels ook binnen. *O*

Noord: Kopenhagen. Maar binnen Nederland ben ik niet noordelijker gekomen dan Amsterdam. :')
Oost: Esztergom, Hongarije.
Zuid: Riomaggiore, Italia.
West: Scheveningen. :')

Landen dit jaar - maar liefst 13: Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Hongarije, Italië, Kroatië (nieuw), Liechtenstein (op doorreis; nieuw), Oostenrijk, Slovenië (nieuw), Slowakije, Tsjechië, Zwitserland. Verder heb ik Zweden nog zien liggen.

Het aantal kilometers was voor mijn doen lekker hoog dit jaar. Ten opzichte van 2021 is alleen het aantal trolleybuskilometers gedaald. (A)
Trein 20697.67 km
Bus 1046.83 km
Metro 327.29 km
Tram 258.17 km
Veerboot 105.29 km
Trolleybus 22.52 km
Funiculaire 3.29 km

Ook interessant: een grensoverschrijdende veerboot gebruikt die maar liefst drie landen aandeed. :shock:

----
Aan het lijstje "of all time" is qua extremen niets veranderd; wel zijn er drie landen bijgekomen:
Spoiler: show
Noord: Flåm, Noorwegen.
West: San Francisco; zonder vliegtuig Quiraing, Skye.
Oost: Istanbul; zonder vliegtuig Athene.
Zuid: Waco, Texas (of een plek daar in de buurt); zonder vliegtuig Methone, Griekenland.

Landen (25): Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Liechtenstein (op doorreis), Kroatië, Luxemburg, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigde Staten (Californië + Texas), Verenigd Koninkrijk (Engeland + Schotland + Wales), Zweden, Zwitserland.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Gebruikersnaam »

Aangezien er dit jaar niks meer bij gaat komen, tijd om deze topique weer eens af te stoffen (A)

Volgens mijn Polarsteps heb ik dit jaar tot nu toe 34001 kilometer afgelegd, tegenover 26348 kilometer vorig jaar. Dat terwijl ik vorig jaar nog zei waarschijnlijk minder kilometers te maken :')

De (OV-)extremen:
Noordelijkste punt: Helsinki-Vantaa (FIN)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST)
Westelijkste en zuidelijkste punt en station: Angers St Laud (FR)
Oostelijkste punt: Alatskivi (EST)
Oostelijkste station: Een of andere bushalte in Alatskivi (EST)

Bezochte landen: 9 (Nederland, België, Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland en Frankrijk)
Meest bereden treintraject: Arnhem Centraal - Ede-Wageningen
Meest bereden buslijn: C3 Ede-Wageningen - Wageningen Campus
Aantal keren schuldig gemaakt aan het gebruik van metalen druksigaar: 5 (Eindhoven - Vilnius, Tallinn - Riga - Amsterdam, Düsseldorf - Helsinki - Tallinn)

Vergelijking met vorig jaar:
Spoiler: show
Noordelijkste punt: Bugøynes (NO)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST) of Helsinki Katajanokan terminaali (FIN) als we veerboten meetellen
Westelijkste punt en station: Den Haag CS
Zuidelijkste punt: Freiburg im Breisgau (DE)
Zuidelijkste station: Stuttgart Hbf (DE)
Oostelijkste punt: Narva (EST) (al ben ik volgens m'n Polarsteps in Ivangorod/Ивангород (RUS) geweest :') Dit had Bugøynes moeten zijn nu ik de coördinaten vergelijk :X )
Oostelijkste station: Tartu (EST)
Vergelijking met mijn nietige leven:
Spoiler: show
Noordelijkste punt: Bugøynes (NO)
Noordelijkste station: Tallinn Balti jaam (EST) of Helsinki Katajanokan terminaali (FIN)
Westelijkste punt: Puerto de Mogan, Gran Canaria (ES)
Westelijkste station: Bournville (EN)
Zuidelijkste punt: Maspalomas, Gran Canaria (ES)
Zuidelijkste station: Innsbruck Hbf (AT)
Oostelijkste punt: Bugøynes (NO)
Oostelijkste station: Tartu (EST)
Bezochte landen: 17 (Nederland, Duitsland, België, Luxembourg, Frankrijk, Spanje, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen)
Tot slot nog een kaartje van alle trajecten die ik in mijn nederige leven heb afgelegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Daniel »

Die van mij stonden ook al in m'n jaaroverzicht, maar ook hier maar even:

OV-extremen:
Noord: Groningen (NL)
Oost: Sankt-Margreten (CH)
West: Paris Gare du Nord (F)
Zuid: Martigny (CH) en Domodossola (I); liggen beide op 46,1° NB

Bezochte landen: 6 (Nederland, België, Frankrijk, Zwitserland, Italië en Duitsland)
Meest bereden treintraject: moet haast wel Amersfoort Centraal - Utrecht Centraal zijn.
Meest bereden buslijn: 80 Amersfoort - De Klomp

Kilometers houd ik niet bij, maar volgens Google 23.731 km per OV.

Meest bezochte land: Duitsland

En sinds dit jaar kan ik na afstrepen van Bad Nieuweschans - Weener en Blauwkapel Oost - Utrecht Maliebaan ook zeggen dat ik alle spoorlijnen in Nederland bereisd heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ArrivaBas »

Wie bij het lezen van dit topic ook nog een stukje terugleest, ziet dat ik vorig jaar een topjaar noemde qua reizen. 2023 heeft wat mij betreft het voorgaande jaar cum laude overtroffen ondanks een valse start die dit keer niet door corona kwam.

In het voorjaar kwam het een en ander zoals gezegd weer moeizaam van start. Ik ben serieus bezig geweest met afstuderen van mijn HBO-bachelor Ruimtelijke Ontwikkeling en om het een en ander financieel rond te breien beunde ik nog bij als bezorger bij de lokale PLUS. Mijn afstudeerstage heb ik bij een klein verkeersbureau eveneens in mijn woonplaats Dordrecht gelopen. Het beperkte reizen in de eerste maanden van het jaar is voor een goed doel geweest, want ik ben met een nette 7 voor mijn afstudeeronderzoek over parkeren in de Dordrechtse binnenstad geslaagd. Daarnaast lag ik kennelijk zo goed in de markt dat ik op het hoogtepunt gemiddeld wekelijks door diverse recruiters benaderd werd op LinkedIn. In juni had ik zodoende drie concrete aanbiedingen liggen, waarbij ik gekozen heb voor een uitzendbureau dat mij bij de Gemeente Tilburg heeft geplaatst op de afdeling Bereikbaarheid en daarnaast een pakket aan interessante cursussen over Duurzame Ontwikkeling geeft. Dat circus startte precies 44 uur nadat ik hoorde dat ik afgestudeerd was. :') Hoewel ik er bijna twee jaar met veel plezier heb gewerkt, laat ik mijn bijbaan bij de PLUS sinds afgelopen zaterdag voor wat het is, omdat het hele jaar lang zes dagen per week werken, zelfs tot ongenoegen van mijn omgeving, een stevige tol heeft geëist van mijn vrije tijd en sociale leven, en ik het financieel gezien niet meer nodig heb.
Bovenstaande persoonlijke ontwikkelingen laten onverlet dat ik nog best veel bijzondere reisjes heb gemaakt, zowel per OV als per auto. In april heb ik een weekendje besteed in Köln en omgeving, en vanaf juli heb ik maandelijks wel wat van het buitenland gezien. Voor een uiterst geslaagde Interrail door Centraal-Europa uit was ik met de familie in Midden-Limburg, waarbij we af en toe een stukje Duitsland meepakte.
In het najaar maakte ik ook elke maand een buitenlands tripje, maar net als de zomervakantie met de familie eigenlijk altijd met de auto. Min of meer om en om was ik in België of Duitsland. Bezocht werden Nationaal Park De Hoge Kempen, Monschau, Brugge en de kerstmarkten van Köln.

Gelet op bovenstaande ontwikkelingen en het feit dat ik het reizen naar het buitenland tot mijn grootste hobby heb gemaakt (ten koste van openbaar vervoer) verwacht ik van 2024 dat ik nog meer zal gaan reizen, maar dat dit voor een substantieel gedeelte ten goede gaat komen aan de autokilometers. Ook als ambtenaar is het nog best een druk leven waarbij mijn interesses en tempo waarin ik dingen wil zien tijdens het reizen zich niet lenen voor kilometers vreten per trein in de weekenden. Er ligt in ieder geval genoeg inspiratie klaar voor weekendjes weg. :Y

Uiterste punten 2023/all-time:
Noord: Amsterdam :') (Nederland)/De Cocksdorp (Nederland)
Oost: Hohenau an der March (Oostenrijk)/Athina (Griekenland)
Zuid: Jungfraujoch (Zwitserland)/Sevilla (Spanje)
West: Brugge (België)/Santiponce (Spanje)

Bezochte landen: 7 (Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Liechtenstein en Zwitserland), waarvan ik Tsjechië, Liechtenstein en Zwitserland in 2023 voor het eerst bezocht. In totaal staat de teller nu op twaalf. (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Tsjechië, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië, Slovenië, Griekenland en Spanje) Als je het zien van een land vanuit een ander land ook meetelt, kan ik ook Frankrijk en Slowakije dit jaar bijschrijven. Voor Hongarije was het weer net niet helder genoeg toen ik op de Stephansdom in Wien stond. :Y

Reiskilometers volgens Google Maps locatiegeschiedenis:
OV: 10636 km (Dit jaar heb ik niet met touringcars gereisd en is deze statistiek niet vervuild door besloten ritjes, maar gezien mijn Interrail valt dit alsnog tegen :X )
Auto: 10286 km (zowel bestuurder als passagier)
Vliegtuig: 0 km

Dit jaar keert de categorie Claims weer terug, aangezien ik voor mijn vaste baan doorgaans drie keer per week naar kantoor reis (90 kilometer per dag), wat neerkomt op 800 kilometer per maand met de trein. Dat heeft met name in het najaar de nodige ellende gegeven, waardoor ik in totaal voor €36,72 aan claims toegekend heb gekregen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

Leuk bezig :trein:
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Philip »

Ik kom op 13 claims met een totaalbedrag van € 89,68. Daarvan zijn er 7 claims van dit najaar, in lijn met de prestaties van de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ArrivaBas »

Mijn 36,72 euro komt uit vier claims, waarvan ruim 34 euro uit twee storingen die drie claims opleverden. De eerste storing was een tegentrein die een aanhanger schepte bij Breda-Prinsenbeek waardoor ik bij de HSL-aansluiting van Zevenbergschen Hoek strandde. Onverrichter zake keerde ik terug naar mijn vaste opstapstation Dordrecht Zuid, maar er werd wel doodleuk 20 euro afgeschreven. :') Bij de andere storing had een vrachtwagen de bovenleiding kapotgereden en ben ik in plaats van op Dordrecht Zuid, in Dordrecht opgestapt en via Rotterdam Centraal naar Tilburg gereisd (drie kwartier extra reistijd). Terug kon ik gebruik maken van een later op de dag opgetrommelde bus vanaf Lage Zwaluwe, maar ik kon niet meer uitchecken omdat de bus mij aan de voorkant afzette in plaats van de gebruikelijke achterkant van station Dordrecht, en er zodoende een 'vergeten check-out' ontstond.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Meltrain »

Ik heb op dit moment al €95,75 teruggekregen voor GtbV's in 2023, maar er komt nog een claim aan, dus ik ga zeker over de €100 heen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Chrysa »

Ik heb mijn laatste OV-ritje van dit jaar gemaakt, dus kan ook eens de balans opmaken. Het is een erg goed jaar geworden, waarin ik eigenlijk maar weinig thuis ben geweest.

Ik heb dit jaar 1018 reizen met op rails (trein/metro/tram) gemaakt voor een totaal van 74.955km. Daarnaast heb ik ook nog 20 vluchten gemaakt voor een totaal van 29.995km. Bus heb ik niet bijgehouden.

De uiterste punten dit jaar per OV:
Noord: Bjerkvik (Bij Narvik) 🇳🇴
Oost: Lviv/Львів 🇺🇦
Zuid: Peguera (Mallorca) 🇪🇸
West: Ottawa 🇨🇦

Mijn meest gebruikte spoorwegmaatschappijen zijn:
1. NS (16.846km)
2. DB (15.876km)
3. SNCF (9557km)
4. Vy (7634km)
5. SBB (4554km)

Dit jaar heb ik 17 landen bezocht, waarvan 4 nieuw. (Noord-Ierland, Cyprus, Oekraine en Canada.) De langste periode dat ik in hetzelfde land ben geweest (incl Nederland) is 15 dagen.

Al met al had het een heel stuk erger gekund. 8-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Ik ging al vaak naar Duitsland, maar sinds mijn vriend en ik in augustus een Deutschlandticket aanschaften gaan we echt voor elk wissewasje. In het begin dachten we het nog weer af te schaffen in de herfst maar we gaan stiekem toch gewoon er mee door :')

Uitersten dit jaar, geen van allen een verbetering:
Noord: luchthaven Oslo-Gardermoen, Noorwegen
Oost: Brevik op Lidingö bij Stockholm, Zweden
West, ik schrik er van: Antwerpen, België :')
Zuid: op de A19 nabij Catania, Italië

Bezochte landen: 8. Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Zweden, Noorwegen (nieuw), Italië (nieuw, ja echt), Vaticaanstad (nieuw).

Bereden metronetten of Stadtbahnen: Amsterdam, Berlijn, Stockholm, Rome, Wuppertal, Hannover, Bielefeld, Köln, Bonn, Düsseldorf, Dortmund, Essen, Bochum, Duisburg, Frankfurt/Main, Antwerpen.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten