Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Je beantwoordt je eigen vraag, het was respectievelijk 34 en 31 minuten vertraging. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Maar dan vertel je dus maar het halve verhaal! :o :6
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Vandaar ook die 'circa'. Maar als je niet tevreden bent over de details kan ik nog wel meer delen, zoals waar in de trein ik het minst gecontroleerd wordt, maar gemiddeld gezien zou je toch al geld weggooien met je gekochte kaartjes. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Z2N schreef:waar in de trein ik het minst gecontroleerd wordt
Altijd handig! *O* (voor de statistieken natuurlijk :Y )
maar gemiddeld gezien zou je toch al geld weggooien met je gekochte kaartjes. :X
In Deutscheland zouwe ze zegge: "Schwarzfahren ist geld sparen" *O*
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

jjasloot schreef:Hoe houden jullie eigenlijk overzicht? Ik heb eerst met google my maps gewerkt maar dat was niet echt erg fijn vond ik. Ik heb uiteindelijk als hobby project even zelf wat gemaakt: http://ovdb.infinityx.nl/map/5804cc9c-c ... c0133bb559 Daar kan ik gewoon een KML bestand aan toevoegen via de web interface. Het draait voorlopig nog even thuis dus het is soms een beetje langzaam.

Is er bij jullie interesse voor zoiets? Dan kan ik het ook aanpassen zodat het voor meerdere gebruikers kan werken.

Om hier op terug te komen, met dank aan umbusko als tester is er nu een beta versie klaar. Er is een importer vanuit OpenStreetMaps, ondersteuning voor meerdere kaarten en filter opties per jaar.

Heb je interesse, ga naar https://ovdb.infinityx.nl/register en gebruik de code "OVINNL". Mocht je vragen hebben mag je me altijd een bericht sturen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door umbusko »

Warm aanbevolen door de tester. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Ik heb me aangemeld, even kijken wanneer ik tijd heb om er mee te spelen :p
Alargule

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Alargule »

Ik besloot werk en hobby eens met elkaar te verenigen, en wat stations-statistieken in Power BI te visualiseren. Brongegevens uit Wikipedia (aantallen stations, aantal inwoners en oppervlakte per provincie).

Hoeveel stations zijn er per provincie...

...per 100.000 inwoners (afgezet tegen het Nederlands gemiddelde):

Afbeelding

...per 1000 km2 (idem):

Afbeelding

...en hoe verhouden de procentuele afwijkingen per categorie zich ten opzichte van elkaar:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Tja, als je een sprinterstation in Zuid-Holland bent krijg je vroeg op laat een nominatie om tram- of metrostation te worden. Zo zijn al meer dan 20 stations van het Zuid-Hollandse spoorwegnet verdwenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Alargule »

Evenwel staat Zuid-Holland nog in de top-3 naar aantallen stations per km2. Dat zou dus eenvoudig een eerste notering zijn geweest inclusief de verrandstadrailde stations.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Het eerste halfjaar van 2020 is bijna voorbij. Tijd voor een update van de kaart met internationale treinreizen van dit jaar

Afbeelding

De meeste doelen voor 2020 waarmee ik al lekker bezig was zijn in de prullenbak verdwenen. Dat betrof onder andere het compleet maken van de de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Hessen en de spoorlijnen bereden door de S-Bahn Rhein-Neckar. Ik ga Nordrhein-Westfalen nog wel compleet maken dit jaar, daar heb ik nog maar zes stations te gaan. Voor de rest ga ik voorlopig in onderhoudsmodus, waarbij het compleet houden van de drie landen en nu drie, straks vier Duitse deelstaten doorgaat maar uitbreiding stil ligt totdat het reisklimaat weer wat gunstiger is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Thalys had wel een heel aantrekkelijke actie, en ik moet zeggen dat Parijs toch wel erg fijn is zonder al die toeristen uit andere werelddelen en met extra veel terrassen. Dus er is nu juli voorbij is toch een nieuwe update. In een poging eens wat nieuws te doen de volledige internationale reisgeschiedenis van 2020 in 3D :mrgreen:

Afbeelding

En wat verder ingezoomd op de ondernomen activiteiten in Frankrijk:

Afbeelding

En nu ben ik wel weer een paar dagen bezig de aanwinsten op te bergen in mijn collectie _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Door het coronavirus zal het er dit jaar wel niet meer inzitten dat ik met het openbaar vervoer ga reizen. Van de huisarts mag het tot 1 oktober zeker niet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Klaasje »

Mogen geraspte appels wel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Nu mijn veiligheidsregio in alarmfase 2 is ingeschaald zit vermoed ik dat het voor 2020 nu echt klaar is, en dan is dit het resultaat qua internationale treinreizen. Ik moest wel de as van de aarde een beetje roteren om het op één afbeelding te krijgen, dus als je koffie vanochtend om onduidelijke redenen uit je kopje stroomde dan is het mijn schuld :mrgreen:

Afbeelding

Toch valt 2020 niet tegen. Nordrhein-Westfalen en Hamburg zijn voor het eerst compleet, Niedersachsen was een paar maanden compleet (nu helaas niet meer door station Jaderberg) en in Hessen en Thüringen zijn een aantal gebieden gecompleteerd. Voor 2021 zijn de doelen het weer compleet maken van België en Niedersachsen en het voor het eerst compleet krijgen van Hessen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door regenmaker »

Vanaf december 2021 wordt Leverkusen-Schlebusch - Leverkusen-Manfort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Dat duurt nog meer dan een jaar, dan zien we wel weer ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Goed ... het jaar 2020 is nog niet voorbij. Maar het ziet er wel naar uit dat ik in dit kalender jaar (2020) niet meer met het openbaar vervoer mag reizen. En dus volgen hier alvast de jaarcijfers voor het jaar 2020 (die overigens qua reizen iets meer dan twee maanden heeft geduurd).

In januari, februari en de eerste week van maart heb ik 1175 kilometer met de trein afgelegd in 45 ritten (van die 45 heb ik er bij 7 controle gehad).

En ik kan ook nog een station toevoegen die ik nog nooit eerder bezocht had: Veenendaal - De Klomp.

Tot zover de jaarcijfers van het zeer korte reisjaar 2020.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

Wie weet kom ik nog in het openbaar vervoer. Maar voor wat het waard is: 22 ritten, circa 1900 km per trein.

Daarnaast nog zo'n 100 km per bus. Op Malta ook nog busritten gemaakt.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Gebruikersnaam »

Ik ga die van mij ook alvast neerzetten, er komt toch niks meer bij :')

Voordat Mark Rutte en co. begonnen met hun tv-kijkcijferkanon:
Aantal treinreizen: 17, waarvan 4 in Duitsland
Aantal busreizen: geen idee, meest gebruikte lijn 84/86/184/88 tussen Ede en Wageningen

Toen Mark Rutte en co begonnen met hun tv-kijkcijferkanon:
Aantal treinreizen: 5, Ede-Wageningen/Veenendaal-De Klomp - Utrecht Centraal
Aantal busreizen: 4, 3x lijn 5 tussen Ede en De Klomp en 1x stadslijn 2

Meest bereisde traject 2020: Ede-Wageningen - Utrecht Centraal

Totaal dus 22 treinreizen, langste zit van Bad Bentheim naar Wernigerode en weer terug op 25 januari jl. :trein:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Ik ben sinds 1 januari in 7 landen geweest, verder voel ik me niet voldoende vrij en comfortabel hier op het forum om hier een nadere toelichting te geven -0-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

En waarom voel je je niet vrij en comfortabel om het hier toe te lichten (heb je soms dingen te verbergen)?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Vanwege de Coronagestapo die hier nogal rond lijkt te hangen...
KM46 schreef: wo 18 nov 2020, 22:46(heb je soms dingen te verbergen)?
Precies dit dus.

Alles wat er op het moment is, en wat er is geweest zijn, al dan niet dringende, adviezen. Eenieder is nog steeds vrij om naar eigen goeddunken te reizen zoveel hij/zij/het wil.

Alleen is hier de afgelopen maanden meermaals gebleken dat men liever eigen regels fantaseert, al dan niet ingegeven door toko's als NS en diens stromannen die er middels propaganda hun eigen verhaal van maken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Het zit er voor mij op dit jaar, het is weer tijd om de balans op te maken. Niet dat er nou zo veel te balansen valt -0-

Ik ben geloof ik vier of vijf keer in Duitsland geweest tot aan de zomer en een keer niet-spoorgerelateerd in Belgistan. Het is alweer jaren geleden dat ik voor het laatst zo'n dramatisch buitenlandjaar heb gehad.
Wel heb ik mede door mijn dalvrij-abo Nederland herontdekt voor zover dat verantwoord ging en met mijn Emmerlijstproject wat leuke vakantiebestemmingen kunnen afstrepen. Kost wat, heb je ook niks.
Al staat het afstrepen van de Emmer-lijst nu ook op een laag pitje door de lockdown. Ik heb nog twee afleveringen op de plank liggen en dan houdt het voorlopig op -0-

Noordelijkste punt: Ohlstedt bij Hamburg.
Oostelijkste punt: Volksdorf bij Hamburg.
Westelijkste punt: Krabbendijke
Zuidelijkste punt: stuwmeer in de Ourthe bij Nisramont, België.

Meest bereden spoorlijn: Deventer-Zutphen.
Kilometers houd ik al een tijd niet meer bij.

Laten we hopen dat het volgend jaar weer beter wordt allemaal *O* *O* Een goede jaarwisseling gewenst!
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Wubbo »

OV-technisch was het een vrij dramatisch jaar ja...

Noord: Buitenpost
Oost: Veendam (dat blijkt oostelijker te liggen dan Winterswijk)
West: Den Haag Centraal
Zuid: Eindhoven Centraal

Met de auto ben ik toch nog een keer in het buitenland geweest, maar toen heb ik geen OV van binnen gezien dus die telt niet...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten