Mag ik even kwijt #68

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag wat busfoto´s gemaakt die ga ik zo maar eens uitzoeken. Ben in Haarlem, Stalling Haarlem en Amsterdam Sloterdijk geweest, Zaandam werd niks vanwege dat overdekte busstation
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

Er zijn in Zaandam toch genoeg leuke plekjes te vinden op loopafstand van het station waar je wel aardige foto´s kan maken?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Ik trek dan altijd een dikke shawl* uit de kast en vooral het hoofd zoveel mogelijk in de normale stand houden, ookal doet het pijn.
Bedankt voor de tips iedereen! :pos: Ik heb gisteren eerst een warm bad genomen en daarna een hete douche. Vandaag heb ik een soort gel gekocht, die eerst aanvoelt alsof je plaatselijk bevriest en daarna in de fik staat. Maar het helpt wel, want je hoofd zoveel mogelijk in de normale stand houden met 3 speelse katten in huis is onbegonnen werk.

Ik hoop dat ik alles morgen weer een beetje beter kan bewegen, want dan moet ik gaan wegleren naar het einde des lands: Hdr. Nog verder met je trein doorrijden kan niet, want dan kieper je op een gegeven moment in zee. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

In Den Helder lag het station vroeger dichter bij zee. Dat kan je trouwens nog altijd zien, want als je het station van Den Helder uitloopt zie je zo een strook zonder bebouwing recht voor je :P DIe is natuurlijk niet helemaal leeg, maar die strook staat vol met "nieuwe" gebouwen terwijl aan de zijkanten ervan allemaal oude gebouwen staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Ik ben ooit - lang, lang geleden - eens naar Texel geweest en in mijn herinneringen was het best nog een eindje per bus naar de veerhaven, maar misschien dat dat zo leek omdat die bus allerlei bochtige omwegen nam. We zijn overigens welgeteld 10 minuten op Texel gebleven, want er brak een helse regenbui los en na 10 minuten in een telefooncel te hebben gescholen zijn we snel (nog met dezelfde veerboot) weer terug naar de vaste wal gegaan.

Ben benieuwd hoe de weg naar Den Helder er met een driver's eye view uitziet. Morgen gaan we het zien. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Ben benieuwd hoe de weg naar Den Helder er met een driver's eye view uitziet. Morgen gaan we het zien. :wink:
De trein naar Den Helder, met een driver's eye view, ziet er in ieder geval zo uit :mrgreen:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Ook de McDonald's in Den Helder is een stuk nostalgie. Ik ben er een keer geweest (het is op loopafstand van het station), maar ze hadden een gesloten bin! Dan moeten de medewerkers dus alle in de keuken gemaakte producten eerst naar de counter brengen, ze daar voor het oog van de gast inpakken en ze dan in de bin leggen (de bin is de warmhoudkast). Tegenwoordig zijn bijna alle bins vervangen door een open bin, waarbij alles al in de keuken ingepakt kan worden en de gast het inpakken niet meer te zien krijgt. Voorkomt ook een hoop rotzooi, aangezien er nog wel eens wat mis ging bij het doorgeven van de trays...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Wubbo »

Voor de Brabanders onder ons: het verkiezingsprogramma van de PVV. Als je het als politieke partij daarvan moet hebben...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Ik snap wel dat ze het schrijven, als je dit leest :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door JWM »

Dit is niet serieus bedoeld hoop ik?

Edit: Wel dus :N
Laatst gewijzigd door JWM op wo 02 feb 2011, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Voor de Brabanders

Whehehe trol :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:Voor de Brabanders onder ons: het verkiezingsprogramma van de PVV. Als je het als politieke partij daarvan moet hebben...
Ik vind het supertof dat de PVV een aangepast programma voor gehandicapte kiezers schrijft. Zo houden ze in elk geval rekening met iedereen. :pos:
Alleen een beetje jammer dat alle standpunten over allochtonen en de Islam 'ineens' verdwenen zijn. :lol: Daarom ben ik zo vrij geweest om even iets te formuleren (A) :
Mensen uit andere landen.
In Brabant wonen ook mensen die afkomstig zijn uit andere landen.
Deze mensen werken vaak niet en krijgen gratis geld.
Vooral mensen die met een theedoek op hun hoofd lopen,doen dat vaak.
De PVV vindt dat niet eerlijk.
De Partij voor de Vrijheid wil daarom dat er niet meer mensen met theedoeken komen.
Want de Partij voor de Vrijheid wil dat de echte Brabanders meer kansen krijgen.
Ik hoop dat de PVV echt afgerekend gaat worden op deze standpunten als ze in de 'regering' komen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Caspar schreef:Er zijn in Zaandam toch genoeg leuke plekjes te vinden op loopafstand van het station waar je wel aardige foto´s kan maken?
Of je neemt de bus naar Zaandam de Vlinder. Komen ook heel veel bussen (alle lijnen naar Amsterdam komen er tegenwoordig, en wat stadslijnen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:
Bee schreef:Ik trek dan altijd een dikke shawl* uit de kast en vooral het hoofd zoveel mogelijk in de normale stand houden, ookal doet het pijn.
Bedankt voor de tips iedereen! :pos: Ik heb gisteren eerst een warm bad genomen en daarna een hete douche. Vandaag heb ik een soort gel gekocht, die eerst aanvoelt alsof je plaatselijk bevriest en daarna in de fik staat. Maar het helpt wel, want je hoofd zoveel mogelijk in de normale stand houden met 3 speelse katten in huis is onbegonnen werk.

Ik hoop dat ik alles morgen weer een beetje beter kan bewegen, want dan moet ik gaan wegleren naar het einde des lands: Hdr. Nog verder met je trein doorrijden kan niet, want dan kieper je op een gegeven moment in zee. :Y
Geef je even een seintje als je gaat wegleren naar Hoorn/ Enkhuizen? 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:Mensen uit andere landen.
In Brabant wonen ook mensen die afkomstig zijn uit andere landen.
Deze mensen werken vaak niet en krijgen gratis geld.
Vooral mensen die met een theedoek op hun hoofd lopen,doen dat vaak.
De PVV vindt dat niet eerlijk.
De Partij voor de Vrijheid wil daarom dat er niet meer mensen met theedoeken komen.
Want de Partij voor de Vrijheid wil dat de echte Brabanders meer kansen krijgen.
Afkomstig? Wat ies deze???

Gratis geld is GOED!

Wij gaan niet stemmen op de PVV.

Echte Brabanders gooien met goedkope blikken bier en roepen K*T en hebben geen respect voor de vrouw :N
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

De Partij voor de Vrijheid wil dieren niet in kleine hokken stoppen.
De Partij voor de Vrijheid wil ook niet dat heel veel dieren bij elkaar zitten in hele grote stallen.
Dion Graus van de PVV heeft in de 2e kamer wel voor gestemd toen het ging over het uitbreiden van de megastallen cq varkensflats, omdat het nou eenmaal zo is afgesproken in het gedoogaccoord kon onze vriend niet tegenstemmen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Dion Graus :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Geert »

In de Pers stond vanochtend ook een juweeltje over de PVV Brabant. Enfin, lees zelf maar zou ik zeggen: PVV-lijsttrekker: 'Ik lul me de hele tijd vast'
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

Ha dus ik had het goed gezien met die arme Dion Graus en zijn zielige instemming voor meer megastallen. :lol:
Nouja hier in Noord Holland zou ik ook niet op Hero stemmen. Als het nou was voor een ludieke verkiezing als: Stem nu op de grootste HansWorst van de provincie, sms 'Hero aan' naar 1010 dan had ik dat zeker gedaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Ardan »

11 dagen niet op het forum geweest, aangezien ik bij mijn vriend zat.. kostte dus nogal wat tijd om alles terug te lezen ;)
De soap rond ons is trouwens na een vermanend toespreken helemaal goedgekomen :D (anders was ik ook geen 9 in plaats van één nacht bij hem gebleven.. iets langer dan gepland dus, maja, boeieeee)
Hij is dus net verhuisd, heeft meteen TV en internet aangevraagd. Wat bleek, de kabel was kapot. Na vaak van het kastje naar de muur te zijn gestuurd (ziggo -> gemeente -> woningcorporatie en dergelijke) komt er morgen (donderdag) EINDELIJK een monteur. Heeft hij dus drie weken zonder tv en internet gezeten, maar wel voor moeten betalen... wordt dus briefje naar ziggo. (vandaar dus ook dat ik zo lang hier weg was ;) )
Thuis trof ik trouwens een chaos aan.. mijn vrouwelijke huisgenote, met wie ik het huis netjes hield, is vertrokken omdat ze het niet meer uithield met mijn Roemeense huisgenoot die er een teringzooi van maakt... enige voordeel is dat we tegenwoordig binnen roken, maar ik trof aan:
-Bergen post onder de brievenbus (praktisch alleen folders, maja)
-Bergen vuilnis bij de container (hij heeft niet het benul het erín te gooien na 100 keer uitleg, alleen jammer dat die pas over twee weken weer geleegd wordt, en hij maakt pakken drinken en zo ook niet klein omdat dat ruimte in de zak spaart, neeee....)
-Flinke afwas en veel etensresten op het fornuis en in de gootsteen.
-Overvolle asbak (gooi dat weg..)
-Kachel stond wsl 24/7 op 20 graden. Is 's nachts nergens voor nodig. Niet zo gek dus ook dat we dit jaar met zijn drieëen 90 euro extra moeten betalen voor gas/water/elektra. Hij zei me vanmiddag dat hij niet eens van plan is zijn 30 euro te betalen omdat hij er pas sinds september woont. Nee, maar hij is wel de oorzaak van de energieverspilling. Vorig jaar kregen we zelfs, toen hij er nog niet woonde, elk 80 euro terug!
Ik ga die troep dus echt niet opruimen.. gelukkig hebben mijn vaste bezoekers er wel begrip voor dat het een rommel is bij mij thuis, en dat het niet mijn schuld is..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Ik heb eigenlijk helemaal niets met de provincie Noord-Holland. Die CvdK komt eens in de zoveel tijd eens op bezoek in het gemeentehuis, dan is dat weer voorpaginanieuws, en voor de rest hoor je ze weinig, omdat heel veel taken in deze gemeente zijn overgeheveld naar de Stadsregio. Er zijn hier geen wegen die door de provincie worden beheerd zover ik weet, OV doet de stadsregio, natuur doet staatsbosbeheer, het kanaal wordt door de gemeente onderhouden.

Afschaffen gaat wel heel ver, omdat je toch die regionale laag nodig hebt tussen gemeente en overheid (bijvoorbeeld voor OV), tenzij je supergemeentes introduceert. Grote gemeentes okee, maar het probleem daarvan is dat er zeker rondom Amsterdam dan het probleem ontstaat dat alle aandacht naar Amsterdam gaat. Hetzelfde denk ik met Alkmaar, Purmerend, Hoorn, Haarlem of Den Helder.

Dus ja, ik ga wel stemmen (Kieskompas zegt ook weer heel keurig dat ik D66 moet stemmen (goh :mrgreen: ), maar ik heb er rare gevoelens bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

@ Ardan
Tsja, hij zal wel zeggen dat dit jaar de winter erg vroeg inviel met betrekking tot de stookkosten? Toevallig heb ik vanochtend ook mijn meterstanden genoteerd, en ik zit helaas ook al iets over het verbruik van vorig jaar heen, terwijl mijn stookjaar nog 3 weken duurt. :(

Ik zou hier in Hoorn ook trouwens echt niet weten wat ik met de provincie aan moet. Stem ook D66, aangezien ik dat eerdere keren ook deed. En, ook in Noord Holland waren plannen voor megastallen, zo was er een boer die een kippenstal voor 1.620.000 kippen wilde beginnen in de Wieringermeer, jawel 1,62 miljoen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Mijn hemel wat staat de "snorfunctie" van Minoes momenteel hard, lijkt wel het snurken van een beer. Als klein katje hoorde je haar nauwelijks snorren dat is pas met de jaren gekomen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:11 dagen niet op het forum geweest, aangezien ik bij mijn vriend zat.. kostte dus nogal wat tijd om alles terug te lezen ;)
De soap rond ons is trouwens na een vermanend toespreken helemaal goedgekomen :D (anders was ik ook geen 9 in plaats van één nacht bij hem gebleven.. iets langer dan gepland dus, maja, boeieeee)
Hij is dus net verhuisd, heeft meteen TV en internet aangevraagd. Wat bleek, de kabel was kapot. Na vaak van het kastje naar de muur te zijn gestuurd (ziggo -> gemeente -> woningcorporatie en dergelijke) komt er morgen (donderdag) EINDELIJK een monteur. Heeft hij dus drie weken zonder tv en internet gezeten, maar wel voor moeten betalen... wordt dus briefje naar ziggo. (vandaar dus ook dat ik zo lang hier weg was ;) )
Een factuur voor een maand abonnementsgeld meesturen, ik heb het teruggekregen toen (y)
Thuis trof ik trouwens een chaos aan.. mijn vrouwelijke huisgenote, met wie ik het huis netjes hield, is vertrokken omdat ze het niet meer uithield met mijn Roemeense huisgenoot die er een teringzooi van maakt... enige voordeel is dat we tegenwoordig binnen roken, maar ik trof aan:
-Bergen post onder de brievenbus (praktisch alleen folders, maja)
Nee/Nee sticker op de bus plakken. Gratis op internet aan te vragen. Dat scheelt echt zo ongelofelijk veel.
-Bergen vuilnis bij de container (hij heeft niet het benul het erín te gooien na 100 keer uitleg, alleen jammer dat die pas over twee weken weer geleegd wordt, en hij maakt pakken drinken en zo ook niet klein omdat dat ruimte in de zak spaart, neeee....)
Crisis :mrgreen: Mja, huisgenoten hier hebben daar ook last van maar ik ze doen het als ik ze vermanend toespreek.
90 euro extra moeten betalen voor gas/water/elektra. Hij zei me vanmiddag dat hij niet eens van plan is zijn 30 euro te betalen omdat hij er pas sinds september woont. Nee, maar hij is wel de oorzaak van de energieverspilling. Vorig jaar kregen we zelfs, toen hij er nog niet woonde, elk 80 euro terug!
Ik vrees met grote vrees dat hij gelijk heeft. Ik raad je aan om de specificatie van de verhoging op te vragen, daartoe is de verhuurder verplicht. Vorig jaar was een relatief koud jaar met hoge stookkosten. Ten tweede kan het goed zijn dat de gas- en elektraprijzen van zijn leverancier hoger zijn geworden
Ik ga die troep dus echt niet opruimen.. gelukkig hebben mijn vaste bezoekers er wel begrip voor dat het een rommel is bij mij thuis, en dat het niet mijn schuld is..
Als je huisgenoot niet van zins is om zijn grafbende op te ruimen dan heb je alle recht om contact op te nemen met de huisbaas. De huisbaas kan bijvoorbeeld een schoonmaakbedrijf inschakelen en de kosten op je huisgenoot verhalen. Het is hierbij ongelofelijk belangrijk dat jij je eigen zut heel secuur achter jezelf opruimt zodat die kosten niet ook op jou te verhalen zijn, maar ik heb nog nooit gehoord dat de huisbaas over dit soort dingen moeilijk doet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door htm_tram »

Ik heb een Haagse RSR gekocht als modelletje :D
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten