Waar ben je al geweest met de trein?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door treinbruno »

Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Caspar »

Ik zie dat je in Roemenië tot Buzau bent gereden? Wat is daar te zien als bestemming? :D Ben daar ook een nacht geweest, en vond het een ontzettend saaien troosteloze stad.
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door treinbruno »

Ik zat in Bucuresti en had niet echt veel zin meer de stad te bezoeken (de nacht ervoor wat te weinig geslapen enzo), dan maar een IC naar Buzau gesprongen, en vanaf daar mijn nachttrein naar Sofia genomen (die heeft koersrijtuigen die uit Moskou komen, en passeert dus ook langs Buzau)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Fles »

Dit is wel een beetje overdreven aan het worden hoor Bruno :mrgreen:

Restecp *O*

Ga je volgende maand ook naar Veendam? :P
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door treinbruno »

Ik moet wel nog enkele dingen doen in NL (Sittard-Heerlen, Breukelen-Woerden, HSL vanaf Rotterdam tot Noorderkempen, en volgende maand Veendam dus)

Volgende maand ga ik nog eens richting Oost Europa trouwens, waarschijnlijk tot Ankara 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Fles »

Finland ben je ook nog niet geweest zo te zien ;)
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door treinbruno »

Finland, Albanië, Moldavië, San Marino, Malta en Cyprus moet nog :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Vinny »

In 2000 ben ik per trein van Haifa naar Tel Aviv gereisd, ik denk dat dit traject nog door weinig mensen op het forum bereisd is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door htm_tram »

Ik vond de 2x naar lourdes al prachtig. Vanaf Den Bosch via Maastricht ergens door Luik maar niet langs dat grote station. En dan via Namur en Charleroi naar Jeumont. Vanaf daar weet ik het niet meer want het werd donker. Via Parijs naar bordaux en dan Lourdes. De 2e keer op de terugweg reden we via Tarbes.

Ook leuk. De maaltijd op de heenweg zou op Maastricht bezorgd worden. Echter voor rijtuig 14 niks... En daar zat ik dus in. Trein moest weg dus die bezorgervan het eten was achter ons aan gereden zodat wij het koude eten alsnog konden eten.

Op kosten van EETC wel een sandwich uit de barrijtuig gekregen. :pos:

Verder heel Nederland al te vaak gedaan en al een klein deel in België en Duitsland.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Caspar »

Ik ben maar eens begonnen met Duitsland in de tekenen:

Afbeelding
De rest komt misschien ooit nog wel eens; Polen, België, Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Denemarken, Groot Brittannië, Ierland, Tsjechië, Slowakije, Roemenië en Hongarije.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Thom91 »

Denk ik leuk mee te doen met met Den Bosch, Arnhem, Nijmegen.. :P
heb nog wel even te gaan dus :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Suus »

Goed om te weten dat er nog spoorlijnen in Duitsland zijn waar ik ben geweest en Caspar niet. :lol:

Ik ben te lui om alles in te tekenen, maar van België heb ik alleen de route Roosendaal - Antwerpen - Brussel - HSL 1.
Frankrijk ook iets tussen Frejus en Caen, en verder HSL Belgische Grens - Lille Europe - Eurotunnel
VK volledige HSL 1, verder niets.
Duitsland: Het een en ander, weinig regionale verbindingen, maar alles ten oosten van Dresden Hbf heb ik gehad tot de grensovergang bij Schona, inclusief de twee zijlijnen vanaf Heidenau en Pirna/Bad Schandau. Ook heb ik Leipzig - Bad Dürrenberg en een paar grote verbindingen van het Fernverkehr (Arnhem - Frankfurt Hbf, Frankfurt Hbf - Dresden Hbf, Leipzig Hbf - Hannover Hbf, Hannover Hbf - Hengelo. Heb een paar S-Bahnlijnen compleet: S1 en S10 van S-Bahn Halleipzig, S2 van Dresden. S1 van Dresden mis ik nog twee stations, denk ook niet dat dat er voorlopig van komt. Ook nog een stukje tussen Witten en Wuppertal en tussen Wuppertal en Düsseldorf. En dan ook nog door wat stom gedoe Düsseldorf - Mönchengladbach.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Caspar »

Frankrijk:
Afbeelding
Het Westen van het land komt er een beetje karig van af bij nader inzien. Hoogste tijd een keer per trein naar Bretagne te gaan :D
Oja de grensovergang tussen Frankrijk en België tussen Jeumont en Erquelinnes heb ik noodgedwongen lopend afgelegd, aangezien ik anders 4 uren had moeten wachten op een trein die daar de grens over ging.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Vinny »

TGV stop Lamballe (Bretagne) is een aanrader :) Daar wordt speciaal een ander treinnummer voor gemaakt, omdat de trein niet langs het perron past.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Dexter »

Als treinreiziger heb ik bijna het complete Nederlandse spoorwegnet wel zo'n beetje gehad, op de Noordelijke Nevenlijnen (behalve die naar Harlingen), Zl - Emn, Zl -Kpn, Gdm - Est, Zd / Hwd - Ekz na. Er zijn overigens ook lijnen waarop ik wel als mcn heb gereden, maar nooit als reiziger. 8-)

Hoewel ik veel met de trein naar het buitenland reis, is mijn lijstje in vergelijking met sommigen hier nog bescheiden: :@

België: HSL1, HSL 4, Roosendaal - Brussel - Charleroi Sud, Antwerpen - Herentals, Antwerpen - Kortrijk - Lille Flandres, Oostende - Brussel - Luik - Maastricht, Brussel - Luxembourg - Strasbourg, Brussel - Namen - Jemelle.

Frankrijk: LGV Nord: Brussel / Lille Europe - Paris Nord. LGV Sud-Est: Paris-Gare de Lyon - Lyon Part-Dieu / Valence TGV. Lyon Part Dieu - Meximieux-Pérouges, LGV Atlantique: Paris-Montparnasse - Rennes. Rennes - Saint Malo. Paris Est - Strasbourg.

Duitsland: Venlo - Köln Hbf, Venlo - Düsseldorf - Wuppertal, Arnhem - Frankfurt M - Stuttgart / Nürnberg - München Hbf, München Hbf - Garmisch Partenkirchen - Zugspitze, München Hbf - Füssen, München Hbf - Augsburg - Günzburg. (Venlo - ) Düsseldorf - Hamburg Hbf - Puttgarden (- Kopenhagen), (Padborg -) Flensburg - Hamburg Hbf.

Denemarken: (Puttgarden -) Rodby - Kopenhagen H, Kopenhagen H - Vejle, Kolding - Padborg (- Flensburg - Hamburg Hbf)

Zweden: Arlanda - Stockholm C vv. (alleen Arlanda Express) :oops:

Italië: Fiumicino Airport - Roma Termini vv. (alleen Leonardo Express) :oops:

Spanje: Blanes - Calella - Barcelona Sants - Salou, Barcelona Pl. Espanya - Monistrol de Montserrat - Montserrat, Palma de Mallorca - Sollér (- Port de Sollér).

Engeland: (Calais -) London Waterloo / London St. Pancras International. Harwich - Londen Liverpool Street, Standsted - London Liverpool Street.

Mmm, valt achteraf toch nog mee, al zeg ik het zelf. :o Maar er kan natuurlijk altijd meer bij. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Caspar »

Schaam je dat je nog nooit in Hoorn bent geweest :lol:
Brussel - Luxembourg - Strasbourg, Brussel - Namen - Jemelle.
Is dat niet 2x hetzelfde?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Ennes »

Ik merk toch dat ik een fervent automobilist ben, en afgezien mijn treinreizen binnen NL als HC en een hele enkele als reiziger, een zeer maar dan ook zeer beperkt rijtje buitenland heb. Maarja ik bestempel mezelf dan ook gewoon als vakidioot, en ben dus ook zeker geen hobbyist.

Ik ben dus nooit verder gekomen als:
Roosendaal-Brussel Airport
Amersfoort-Berlijn
Utrecht - Frankfurt
Porto-Lissabon
Voss-Bergen
Flåm-Myrdal

voor zover ik me nu kan bedenken.

Moet ik me nu heel erg gaan schamen (A)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Justin »

Nederland:
alle reizigersbaanvakken, behalve de grensbaanvakken op Roosendaal-Antwerpen, Heerlen-Achen en Enschede-Gronau na. HSL ten zuiden van Rotterdam ook nog niet gehad.
(En de toeristenlijntjes heb ik alleen nog maar Dieren-Apeldoorn gehad)

België
Roosendaal-Brussel-Zuid/Midi en verder zowel naar London St. Pancras en Paris Nord
Sint-Niklaas-Antwerpen Centraal

Duitsland:
Heerlen-Aachen Hbf
Aachen Hbf-Köln Hbf
Köln Messe/Deutz-Dortmund Hbf
Dortmund Hbf-Enschede

Frankrijk:
Alleen Brussel-Zuid/Midi-Paris Nord, tenzij je de RER meetelt, dan nog de hele lijn A

Italië:
Roma Piramide - Ostia Antica

Spanje:
Fuengirola - Malaga
Malaga - Sevilla Santa Justa

Verenigd Koninkrijk:
Heathrow Airport - London Paddington
London St. Pancras - Brussel-Zuid/Midi

Australië:
Canberra - Sydney Central
Sydney Central - Sydney Airport via Circular Quay
Sydney Town Hall - Kings Cross
Beenleigh - Robina
Merlynston - Melbourne Royal Park
Melbourne Flinders Street - Glenroy

(Ik merk steeds dat ik enkele baanvakken in het buitenland vergeet...)
Zou dus naar Japan gaan voor wat ritjes rondom Tokyo en vanuit daar naar Kyoto en Osaka

Dit jaar even geen treinreizen in het buitenland....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Geert »

Justin schreef:Heerlen-Achen en Enschede-Gronau na. HSL ten zuiden van Rotterdam ook nog niet gehad.
Ben je vergeten dat je die ook eens hebt gedaan? :P

Heb zelf wel de meeste trajecten in NL wel gehad, behalve de Noordelijke Nevenlijnen (wel eens op Lw - Harlingen en Leeuwarden - Grunn gereisd). Oh, en ik mis nog de Syntuslijntjes in de Achterhoek. Buitenland geen zin om te bedenken waar ik precies wel en niet ben geweest, maar ik heb in ieder geval in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, België, Frankrijk, Spanje, Polen, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Denemarken, Zweden en Noorwegen per trein gereisd. :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Justin »

Er staat behalve de grensbaanvakken, op die en die na :P. Die heb ik dus wel gedaan :P. Met o.a. jou nota bene :P. EIgenlijk was dit de enige keer dat ik per trein door Duitsland heen ging :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Geert »

Oh wacht, nu zie ik het :lol:. Ik heb van de grensbaanvakken alleen die naar Liège en die bij Nieuweschans niet gehad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Ardan »

Hmm, op vakanties gaan we altijd wel even een uurtje naar het lokale tegeltje langs het spoor, maar eigenlijk heb ik (voor zover ik me herinner) alleen in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland per trein gereisd.
Nederland: ALLES!! :D (ohnee, HSL Rtd-Antwerpen nog)
'
België: Roosendaal-Antwerpen (incl. ring en de hele driehoek Awp-C - Berchem - Oost)-Brussel Zuid, Antwerpen-Berchem - Gent-St. Pieters, G St P-Brussel Zuid, Brussel West-Jette, Maastricht-Liège-Brussel Noord, Liège-Charleroi Sud.

Luxemburg: Wiltz-Kautenbach-Luxemburg

Duitsland: Grofweg het hele Ruhrgebiet (lijnen vanaf Enschede naar Dortmund, Enschede-Münster-Hamm-Dortmund, Arnhem-Köln, Venlo-MGB-Wuppertal/Aachen/Köln, Heerlen-Aachen-Köln-Siegen-Hagen, Dortmund-Schwerte-Iserlohn-Letmathe en nog wat ander spul en een aardig deel van het S-bahnnet), HSL Köln-Frankfurt, Bentheim grens - Berlin - Frankfurt (Oder), Hannover-Nienburg-Minden (meer per ongeluk door een ongeval (met Meltrain :) ) Berlin Lichtenberg-Berlin Hohenschönhausen (ook met Meltrain :) ), Bln Potsdamer Platz-Hbf en bijna het gehele S-bahnnet in Berlin AB.

Wat betreft Frankrijk... telt het Euro Disneytreintje ook mee?? :D
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Aking »

aking schreef:Landen waar ik per trein ben geweest:

Nederland
België
Luxemburg
Frankrijk
Liechtenstein
Zwitserland
Oostenrijk
Italië
Kroatië
Slovenië
Hongarije
Tsjechië
Slowakije
Duitsland
Denemarken
Zweden
Verenigd Koninkrijk

Maar ik heb helaas geen hoe/wie/wat/waar kaartjes :(
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Mark »

Per trein: Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Zwitserland en Zweden.
Vraag me niet welke trajecten allemaal. ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Waar ben je al geweest met de trein?

Bericht door Meltrain »

In Nederland heb ik alles bereden, behalve Goes - Vlissingen en de HSL-4 ten zuiden van Rotterdam.
Van de grensovergangen moet ik alleen die bij Nieuweschans nog.
In België heb ik Grens(NL) - Antwerpen - Brussel - Grens(Fr) gedaan en verder nog Grens(NL) - Liège - Charleroi-Sud en Liège - Grens(Dld) (incl. zijlijn naar Spa-Geronstère, excl. aftakking naar Eupen).
In Frankrijk alleen over de HSL naar de Kanaaltunnel, Parijs of Disneyland.
In Duitsland heb ik een paar lijnen bereden, maar ik weet niet meer welke allemaal.
In Zwitserland heb ik bereden Interlaken Ost - Meiringen - Luzern, plus het lijntje Meiringen - Innertkirchen.
In het Verenigd Koninkrijk heb ik al te veel gereisd om op te zoeken en dat ga ik dus ook niet doen. :P Wel ook veel museumlijnen daar.
In Zweden heb ik Ängelholm - Malmö gedaan.
In Noorwegen heb ik Voss - Bergen en de Flamsbana gereden.
In Spanje ben ik alleen op Mallorca met de trein geweest (Palma - Sollér en Palma - Inca).
In Ierland heb ik Gorey - Dublin Connoly gereden.

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 55 gasten