Wat drinken we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Suus »

Zojuist een hele fles Orangina achterover geslagen (25cl) :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door umbusko »

Ik had echt enorme zin in een kriek. (En die drink ik nu dus ook.)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Chrysa »

Zojuist een hele fles cider achterover geslagen (150cl)
:Y
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Kalil Nieuw »

Hoewel kraanwater we altijd gewend zijn om te drinken zijn we sinds een aantal maanden begonnen met mineraalwater. We hebben wel ruim 50 van die losse mineraalflesjes huis.

Het schijnt dat kraanwater soms een beetje minder schoon is dan we laatste tijden gewend waren. Mineraalwater is veel schoner omdat het afkomstig is van regenwater en wordt strenger gecontroleerd dan kraanwater. Veel mensen onder mij vinden kraanwater ook niet meer lekker en doen nu vaker de keuze voor mineraalwater. En ik zeggen: je proeft het verschil in beide duidelijk! :)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Daantje »

Zo zonde van het plastic terwijl het kraanwater in Nederland echt heel prima is
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Suus »

Kalil Nieuw schreef: wo 06 apr 2022, 21:32Het schijnt dat kraanwater soms een beetje minder schoon is dan we laatste tijden gewend waren. Mineraalwater is veel schoner omdat het afkomstig is van regenwater en wordt strenger gecontroleerd dan kraanwater.
Dit is echt stierenpoep in het kwadraat. Leidingwater moet aan veel hogere standaarden voldoen dan water in flessen en de kwaliteit wordt veel strenger gecontroleerd dan wat er in flessen zit. Bovendien is water in flessen een stuk slechter voor het milieu (milieu-effecten van de waterwinning, relatief inefficiënte verpakkingen en transport op lange afstanden). Er is geen betere kwaliteit water dan Nederlands kraanwater.

Oja, wellicht heb je wel eens gehoord van Bar-le-Duc. Als je over de A12 rijdt tussen Utrecht en Bunnik dan heb je aan de ene kant van het de weg Vrumona staan, waar Bar-le-Duc wordt verpakt en aan de andere kant een gebouw met een golvend dak. In dat gebouw met een golvend dak wordt drinkwater gewonnen. Bar-le-Duc en het kraanwater van de regio Utrecht komen uit dezelfde bron. Bar-le-Duc krijgt alleen een zandfiltering, het kraanwater krijgt beluchting, zandfiltering en pelletontharding. Het kraanwater is schoner én goedkoper. Drinkwater in Rotterdam kost € 0,863 per m3, dat is dus nog geen euro per 1000 liter. Voor 1000 liter Bar-le-Duc betaal je € 440 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Chrysa »

Hoewel Nederlands kraanwater goed is, vind ik Rotterdams (en Dordrechts) kraanwater niet te zuipen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Suus »

Ik drink er liters van elke dag en heb niets te klagen. Nee, dan Spa. Dat is echt goor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Chrysa »

Spa is inderdaad ook niet te zuipen.

In Lausanne smaakt het kraanwater bijna als Evian, heerlijk.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door waldo79 »

Met het Nederlandse kraanwater is weinig mis, al verschilt het van plaats tot plaats hoe het smaakt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik drink Pickwick lekker fris, soort theezakjes voor koud water
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Jef400 »

waldo79 schreef: do 07 apr 2022, 13:41 Met het Nederlandse kraanwater is weinig mis, al verschilt het van plaats tot plaats hoe het smaakt.
Dat dus. Ik drink in mijn woonplaats 3 of 4 halve liters kraanwater per dag. Ik vind het heerlijk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Ardan »

Volgens mij ben ik echt de enige die haast nooit gewoon water drinkt :')
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door umbusko »

Ik vraag me dan af: wat drink je dan zoal de hele dag? :') Ik kom al snel aan drie mokken thee, een of meer koppen koffie en een beker melk, maar als ik dan niet ook nog water drink zou ik echt niet weten wat dan wel. Veel frisdrank? Veel bier?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Het is 11:11, en de teller staat op 1 kop thee, 2 cappuccino en 1 kop matige koffie. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Cas »

Ah, je hebt je tot de UU-automaten moeten wenden voor je caffeinefix? Die kan ik me nog wel herinneren...

Ik kan er niks over zeggen, want ik ben bezig aan een kop instantkoffie... Het is dat of zelf malen, wegen, timer zetten, etc, en sommige ochtenden lukt dat gewoon even niet.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Ardan »

umbusko schreef: vr 08 apr 2022, 10:55 Ik vraag me dan af: wat drink je dan zoal de hele dag? :') Ik kom al snel aan drie mokken thee, een of meer koppen koffie en een beker melk, maar als ik dan niet ook nog water drink zou ik echt niet weten wat dan wel. Veel frisdrank? Veel bier?
Overdag thee, op het werk drink ik soms 1 of 2 kopjes thee en hebben we verder flessen spa rood en cola zero voor het personeel, en na het werk een biertje of limonades zoals Dubbelfriss of Taksi. En dan die met 1 calorie. Al 5 kilo kwijt sinds januari!
Ik verbaas me er ook altijd over dat gasten in het restaurant er bijna altijd een fles water bij willen als ik het apéritief verkoop (en vooral zondagpubliek wil dan dat het gratis kraanwater moet zijn). Het verkoopt haast nog makkelijker dan een kopje koffie na het diner. Dus krijg ik wel de indruk dat ik zelf tot de minderheid behoor: drinken jullie ook allemaal zo veel water, en koffie na het eten? Van die laatste snap ik ook nooit zo goed waarom dat eigenlijk een gewoonte is bij echt iedereen :p
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Cas schreef: vr 08 apr 2022, 11:44 Ah, je hebt je tot de UU-automaten moeten wenden voor je caffeinefix? Die kan ik me nog wel herinneren...
De kantinemedewerker heeft Corona, dus helaas wel ja. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Cas »


Ardan schreef: Dus krijg ik wel de indruk dat ik zelf tot de minderheid behoor: drinken jullie ook allemaal zo veel water, en koffie na het eten? Van die laatste snap ik ook nooit zo goed waarom dat eigenlijk een gewoonte is bij echt iedereen :p
Bij mijn ouders en m'n Utrechtse studentenhuis was dit inderdaad dagelijkse kost, koffie na het eten. Hier in Kopenhagen kijken mijn (vooral Duitse) huisgenoten me echter met grote ogen aan als ik overweeg koffie te drinken na vijven...
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik niet gelijk na het eten, meestal rond een uur of acht koffie of thee. Als ik uiteten ga is dat meestal wel gelijk daarna
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door waldo79 »

De cafeïne trek ik slecht, vandaar geen koffie meer in de avond.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Jef400 »

Snap ik. Ik dronk voor corona ook nooit koffie. Ook niet op lange schooldagen. Door mijn medezeggenschapswerk had ik altijd gratis koffie en thee op de HvA. Meestal zagen mijn dagen er zo uit:

Aankomst: Kop warme chocolademelk
Ronde 2: Thee zonder suiker
Ronde 3: Thee zonder suiker
Ronde 4: water
Ronde 5: Thee met suiker (lunchpauze)
Ronde 6: water
Ronde 7: Thee zonder suiker
Ronde 8: Thee zonder suiker
Ronde 9: water

Als ik dan tot laat door moest kwam met het avondeten een glas frisdrank. Na het avondeten als het even kon een flesje bier in informele settings.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door Wubbo »

Koffie lust ik niet. Water drink ik wel maar ben ik op een gegeven moment zat. Gelukkig is daar thee en aanmaaklimonade.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door trolly »

Chinotto.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat drinken we vandaag?

Bericht door umbusko »

Afbeelding
8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten