Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Ik wandelde zojuist van m'n ouders huis terug naar m'n eigen huisje. Daarbij was toch wel een heel duidelijk verschil te merken tussen plekken waar het wat meer open was en plekken waar ik dicht op de bebouwing liep, waardoor de wind tegengehouden werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

Ik heb vanmiddag de voering weer in mijn jas gedaan. Heb nog maar even een wandeling gemaakt nu dat nog kan zonder uit te glijden of vast te vriezen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Etienne »

Vanochtend was het buiten nog prima weer buiten; toen ik rond 15 uur in de trein stapte ging de wind opsteken en werd het toch wel koud.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik ging net nog even de screen op de voorruit van de auto doen en toen was het al smerig koud en harde wind
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Hier waait het momenteel behoorlijk.
Er ligt ook een heel klein beetje poedersneeuw op de tuintafel en auto...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef: za 06 feb 2021, 18:07 Heb nog maar even een wandeling gemaakt nu dat nog kan zonder uit te glijden of vast te vriezen.
Hier nog iemand die vanmiddag een kleine wandeling gemaakt heeft. Als ik de weersverwachtingen zo aankijk zal ik de komende week wel binnen moeten blijven. Voor mij wordt het te gevaarlijk om buiten te komen (kans op vallen enz ...).
teun
Berichten: 1510
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door teun »

Hier in het Brabantse sneeuwt het inmiddels maar het wil nog niet bepaald blijven liggen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Ardan »

Hier in het Gelders-Overijsselsche waait het hard en sneeuwt het iets harder dan poederig. Nu op weg naar huis via Hengelo, want de trein naar Zutphen net gemist..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

In Rotterdam ook sneeuw, auto's zijn wit maar de straat nog niet
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door cassie127 »

Hier (Raalte, niet ver van Ardan) zijn de straten inmiddels volledig wit! *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Op mijn balkon is in het afgelopen uur 1 centimeter sneeuw bijgevallen, na een paar uurtjes staat de teller op 3,1 cm. Aangezien de buienradar voor 24 uur aan een stuk sneeuw voorspelt ben ik erg benieuwd wat er dan morgen ligt. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Ardan »

Het is hier toch wel serieus wit aan het worden, en zie de sneeuwschuiver weer eens voorbij rijden. Ik zit te kwekken met een vriend in Coevorden en die baalt, want daar ligt nog niks. Diezelfde vriend wilde morgen gaan fietsen op de Veluwe. Ik heb het hem ernstig afgeraden. Hij heeft geloof ik de hele week nog geen nieuws gezien en geen idee wat er gaat komen.

Ik heb morgen trouwens ijsvrij! De Geliefde Leider heeft besloten dat we morgen dicht blijven omdat het zowel voor ons als voor onze gasten te onverantwoord is om naar de zaak te komen.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

IJsvrij. Dat hadden we vroeger ieder jaar. De hele winter schaatsen. Sneeuwpoppen maken die pas in de lente weer ontdooiden.

En nu staat het hele land al een week vantevoren op zijn kop vanwege een paar dagen winter. Ach ja.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Tom024 »

In de gemeente Oss waren de lokale wegen goed geschoven en gestrooid, echt een compliment. In Den Bosch was het echter één grote ijsplaat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Wubbo »

In Utrecht ligt een wit laagje, maar het ziet er nog niet uit als de horrorsneeuwdesdoods. Het is wel erg rustig op straat, ook voor een zondagochtend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Zelfs op Texel ligt sneeuw. Niet zo veel midden in weilanden, want dat waait meteen weg. Maar er liggen wel flinke duinen wel tegen heggen en dus ook direct voor de deur van mijn huisje...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Ons pap en de buurman hebben (meermaals) de tuinpaden en het trottoir geveegd. Die laatste is alweer met een dun laagje dichtgesneeuwd. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Alargule »

Spap. Wakomdegijdanvandaan?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Vrouwlief aan het werk in de thuiszorg, maar die heeft na 4x vast gezeten te hebben de auto net thuis geparkeerd en gaat zo lopen maar weer naar de andere cliënten die toch niet zonder zorg kunnen...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Respect hoor! Ik zie er best tegenop hoe ik morgen op mijn werk moet komen. Ik ben geen held met rijden met sneeuw maar het OV lijkt ook niet ideaal.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Ik denk dat er hier wel een centimeter of tien ligt.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

Vrouwlief gaat de hele dag door zelfs... Cliënten die wel een dag zonder kunnen afgezegd, invaller die van ver moet komen voor vanavond maar afgezegd, wij wonen dichterbij dus ze gaat zelf vanavond nog maar weer op pad...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Vinny »

IJsvrij. Dat hadden we vroeger ieder jaar.
Overdrijven is ook een vak. Ik denk dat ik één keer op de basisschool geen school had vanwege vrieskou, en toen zijn we met de klas sneeuwpoppen gaan maken en gaan schaatsen.

Op de middelbare school kan ik me alleen herinneren dat we ook een keer een middag met de klas zijn gaan schaatsen, vond ik persoonlijk ook niet zo'n succes, alle andere klasgenoten waren er beter in dan ik :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Hier in Amersfoort ligt ook verre van zoveel sneeuw als waar sommige verwachtingen het over hadden. Schat een centimetertje of 3 op dit moment en het sneeuwt nu wel maar allesbehalve hard.
Als ik het stukje hoofdweg wat ik vanuit m'n raam kan zien zo eens bekijk ziet dat er wel glibberig uit. Het strooizout doet wel deels z'n werk, maar een sneeuwschuiver is er zo te zien nog niet langs geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door marvinkok »

In Enschede is het op het moment al harder aan het sneeuwen met fatsoenlijke vlokken
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 157 gasten