Weerberichtengekwek

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Het vakantiehuisje waar ik nu zit staat voor 95% van de dag grotendeels in de schaduw. Tezamen met het dichthouden van gordijnen, ramen en deuren houdt dat de thermostaat in het huisje onder de 25 graden. Het terras is nu vooral warm door de warmte die van de barbecue af komt. :p
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door isadora »

Balkon op het noorden, vloerkoeling, 24 graden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door trolly »

ICE11 schreef: ma 18 jul 2022, 17:52 Mijn kantoor heeft (nog) geen airco en er staat tot `s middags de zon op, ook rolluiken helpen maar beperkt. Dan maar even voor morgen nog een plaats voor een interne nascholing geboekt welke in een geklimatiseerde zaal plaatsvindt.... :Y
Het was toch aan het vriezen daar bij jou, en niksaandehand? Of zou één van ons tweetjes het nou toch mis hebben?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Je hebt gelijk, maar dat verzet tegen de werkelijkheid is leuk, tot het te warm wordt.
🗣
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Hier nu 25,5 binnen. Ik heb zelfs mijn ventilator nog niet aan gehad

Ik ging net sporten bij de fysio waar airco is en daar was ik de enige. Het was heerlijk. Wel heel langzaam gefietst heen en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Chrysa »

Vandaag was het een heerlijke 19°C.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: ma 18 jul 2022, 12:05 Interessant nieuwsbericht van de NS over het warme weer: Zo bereidt NS zich voor op hete dagen

En op NOS.nl staat dat de NS de airco's van treinen 'lager' zet om uitval te voorkomen (en aangezien airco's over het algemeen op temperatuur worden ingesteld, vermoed ik dat de journalist 'hoger' bedoelde).
Nee dit klopt. In ICR rijtuigen zal 1 van de 2 installaties worden uitgeschakeld om het risico op verstoringen op de HSL te verkleinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

trolly schreef: ma 18 jul 2022, 18:54 Het was toch aan het vriezen daar bij jou, en niksaandehand? Of zou één van ons tweetjes het nou toch mis hebben?
Nee, dat met het vriezen was in het Erzgebirge enkele kilometertjes ten oosten van hier. :Y
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Bemined »

Overigens is ook in Nederland afgelopen weekend een temperatuur van -0,5 graden gemeten vlak boven de grond in de duinen in Noord Holland. En dat is heel normaal, temperatuur laag bij de grond kan 's nachts flink teruglopen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Z2N »

Ik had vanmorgen het geluk dat ik vroeger dan gepland wakker was, dus kon ik het hele huis luchten met de 13 graden die Zeist tegen 06:00 noteerde. Aangezien ik daarna de gordijnen gesloten heb en de deuren dicht, was het erg fijn thuis komen in een heerlijk koel huis.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Het was lange tijd een nek-aan-nekrace tussen de KNMI-meetstations in Westdorpe in Zeeuws-Vlaanderen en bij Maastricht-Aachen Airport, maar die laatste heeft tien minuten geleden als eerste de 37 graden aangetikt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

In de kustregio is het een echte plaknacht geweest. Wat opvalt is dat het wel extreem droog is, waardoor deze hitte meer als Zuid-Frankrijk dan als een oerhollandse hittegolf aanvoelt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ODRAIL »

Het was hier in Rotterdam Nesselande zeker een plaknacht te noemen. Maar die plaknacht was niet geheel droog verlopen. Rond 02:00 uur viel er een klein buitje regen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: di 19 jul 2022, 13:50 Het was lange tijd een nek-aan-nekrace tussen de KNMI-meetstations in Westdorpe in Zeeuws-Vlaanderen en bij Maastricht-Aachen Airport, maar die laatste heeft tien minuten geleden als eerste de 37 graden aangetikt.
Naaste weerstation hier (vliegveld Aachen-Merzbrück) heeft momenteel 38,5 graden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Suus »

Het vroor toch in Duitsland?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door TffpaA »

Zekers! Sowieso niks bijzonders dit allemaal - it's called weather!
🗣
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: di 19 jul 2022, 16:05 Het vroor toch in Duitsland?
Zoals ik al schreef, in het oosten, de warmte komt daar pas morgen ;)
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Bemined »

Op kantoor vandaag een heerlijke 23 graden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Ideaal weer om op een geklimatiseerd lab te werken ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door ArrivaBas »

Vlak bij het vakantiepark van Landal in Hoenderloo woedt volgens de P2000 een bosbrand. Ik kan er vanaf het park nog niets van zien, maar er circuleert al minstens een kwartier een vliegtuig boven dit deel van het bos. Qua hulpdiensten heb ik al wel twee brandweerwagens en een politiebus zien aanrijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daantje »

Daniel schreef: di 19 jul 2022, 17:39 Ideaal weer om op een geklimatiseerd lab te werken ook.
Dat was na mijn slechte nacht ook wel de beste motivatie om te gaan werken :X

En daarna bij 38 graden in een auto zonder airco naar huis 🥵
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Hainje »

Suus schreef: di 19 jul 2022, 13:53 In de kustregio is het een echte plaknacht geweest. Wat opvalt is dat het wel extreem droog is, waardoor deze hitte meer als Zuid-Frankrijk dan als een oerhollandse hittegolf aanvoelt.
Ja dat viel me vanmiddag bij het lossen van de vrachtwagen ook op, ik vond het toch helemaal niet zo heet. Heb wel eens harder gezweet bij lagere temperaturen in zo'n polyester shirt.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Etienne »

Het was vandaag bij ons inderdaad veel drukker dan gemiddeld op kantoor. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Meltrain »

Het was op mijn afdeling ook iets drukker dan normaal, maar dat kwam ook deels omdat we met enkele collega's hadden afgesproken om tijdens de lunch te gaan zwemmen in de Amstel. :D
Toen ik na werktijd het kantoor verliet, liep ik wel tegen een muur van warmte op. _O-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichtengekwek

Bericht door Daniel »

Daantje schreef: di 19 jul 2022, 18:21
Daniel schreef: di 19 jul 2022, 17:39 Ideaal weer om op een geklimatiseerd lab te werken ook.
Dat was na mijn slechte nacht ook wel de beste motivatie om te gaan werken :X

En daarna bij 38 graden in een auto zonder airco naar huis 🥵
Ja ik had ook geen airco op de fiets naar het station hoor :mrgreen: Maar was op zich best te doen met het behoorlijke windje erbij en de lage luchtvochtigheid. Daarna een nadeeltje van een bus die de hele dag in een stalling had staan bakken: toen de airco de hele bus een beetje koel gekregen had was ik alweer op m'n bestemming :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten